• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od 16 października pociągi SKM nawet co 30 minut

Krzysztof Koprowski
11 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
aktualizacja: godz. 12:36 (11 października 2012)
Dwa ostatnie tygodnie października będą prawdziwym testem wytrzymałości i cierpliwości pasażerów SKM. Dwa ostatnie tygodnie października będą prawdziwym testem wytrzymałości i cierpliwości pasażerów SKM.

Od 16 do 30 października pasażerowie Szybkiej Kolei Miejskiej będą musieli się uzbroić w anielską cierpliwość. Pociągi w godzinach szczytu między Gdańskiem i Gdynią będą kursować co ok. 20 minut, a poza szczytem co pół godziny.



Jak zamierzasz radzić sobie z planowanymi utrudnieniami na SKM?

Aktualizacja godz. 12:37: Przewoźnik poinformował dodatkowo, że w związku ze spodziewanym większym zagęszczeniem pasażerów w składach SKM, w okresie od 16 do 30 października, na odcinku Wejherowo - Gdańsk Główny wprowadza całkowity zakaz przewozu rowerów w pociągach SKM.

***


Przez dwa tygodnie między Gdańskiem i Gdynią kursować będzie przeciętnie co drugi skład ruszający z obu stacji. Pozostałe pociągi będą kończyć bieg w Gdańsku Oliwie (te jadące od strony Gdańska) lub na przystanku Sopot Wyścigi (te jadące z Gdyni).

- W dni robocze, w godzinach szczytu, na odcinku Gdańsk Główny - Gdańsk Oliwa, pociągi pojadą co 10 minut (poza szczytem co 15 min), na odcinku Gdańsk Oliwa - Sopot co 20 minut (poza szczytem co 30 min.), a na odcinku Sopot - Gdynia Chylonia co 10 min. (poza szczytem co 15 minut) - informuje Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.

Częstotliwość 20-minutowa dla pociągów jadących między Gdańskiem i Gdynią obejmuje godziny szczytu między godz. 6:00 a 9:00 oraz między godz. 13:30 a 18. W weekendy SKM-ki będą jeździć, podobnie jak poza godzinami szczytu - co 30 minut. Co ważne, pociągi z Gdyni będą wówczas kończyć bieg na sopockim dworcu (a nie na Wyścigach) lub pojadą dalej do Gdańska.

Utrudnienia dotkną również mieszkańców aglomeracji na północ od Gdyni. - Pociągi SKM w dni robocze w relacji bezpośredniej Gdańsk Główny - Wejherowo będą kursowały z częstotliwością co około 20 minut w godz. 6 - 9 oraz od godz. 13:30 do godz. 18 (obecnie co 7,5 min.). W godzinach pozaszczytowych pociągi bezpośrednie w relacji Gdańsk Główny - Wejherowo pojadą z częstotliwością co około 30 minut (obecnie co 30 min.) - mówi Głuszek.

Tak drastyczne ograniczenia w rozkładach jazdy wynikają z prac remontowanych prowadzonych na Żabiance oraz częściowo we Wrzeszczu. Na tej pierwszej stacji prace koncentrują się na wymianie krawędzi peronowej obu torów oraz wykonaniu fundamentów pod wiatę. We Wrzeszczu natomiast prace obejmują obecnie przedłużenie tunelu pod torami w kierunku terenów dawnego browaru i planowanego centrum handlowego.

Sytuację komplikują prace prowadzone na części dalekobieżnej torowisk.

- Z uwagi na prace prowadzone przez PKP PLK na tej linii (największa intensyfikacja prac na odcinku Gdańsk Główny - Gdynia), brak jest należytej zdolności przepustowej. Stąd też pociągi musiały zostać przyjęte na infrastrukturę PKP SKM. W okresie od 16 do 30 października, każdego dnia, po naszej linii kursować będzie około 20 pociągów spółki Przewozy Regionalne oraz PKP Intercity - wyjaśnia Głuszek.

Z racji tak dużych utrudnień w ruchu, na biletach okresowych SKM będzie można podróżować komunikacją miejską między Oliwą a Sopotem. Bilet okresowy pozwoli również na podróż pociągami Przewozów Regionalnych między stacjami Gdańsk Główny a Gdynia Chylonia.

Ponadto wszystkie pociągi SKM w godzinach szczytu będą kursować powiększone do siedmiu, ośmiu lub dziewięciu wagonów. Między szczytami, składy będą tylko nieco krótsze.

- Zwiększona ilość miejsc w składach zrekompensuje mniejszą liczbę uruchamianych pociągów SKM - dodaje Marcin Głuszek.

Kolejarze zapewniają, że te utrudnienia będą ostatnimi tego typu w tym roku. W przyszłym roku harmonogram prac zakłada mniej znaczące utrudnienia w ruchu.

Kolejarze muszą się uwijać na budowach przed zimą, gdyż PKP SKM musi wydać do końca 2013 roku pieniądze przyznane jej z Funduszu Kolejowego. Zakończenie prac budowlanych na peronach we Wrzeszczu oraz Żabiance planuje się na wrzesień przyszłego roku.

Szczegółowy rozkład jazdy pociągów w dniach 16 - 30 października dostępny jest na stronach internetowych Szybkiej Kolei Miejskiej

Opinie (335) ponad 10 zablokowanych

  • po co pociagi? (6)

    zlikwidować, wszak w średniowieczu pociągów nie było. Polska cofa sie do tego okresu to i pociagi sa nie potrzebne. Chyba ze nowe radary to tak.

    • 224 63

    • (1)

      Zazwyczaj pierwszy komentarz jest najbardziej bezsensowny :)

      • 22 19

      • nieprawda, najbardziej bezsensowny jest piewszy komentarz do pierwszego komentarza

        • 40 5

    • lekka nuta ironi :)

      • 9 0

    • Dajemy ludziom swobodę przemieszczania się...

      hasło SKM powinno zostać zmodyfikowane o dodatkowe słowa...
      w maskach przeciwgazowych :)

      • 8 0

    • Czemu nie ma fotoradarów na torach? Była by dodatkowa kasa do budżetu!

      • 4 0

    • Zróbmy akcję protestacyjną

      Gdy nie będzie się dało wejść do SKM-ki - zablokujmy odjazd. Pasażerowie z kolejnych przystanków dostaną szału i w ten sposób wymusimy zmiany !!!

      • 6 2

  • Gdyby to była normalna firma (16)

    obniżyła by cene biletów na czas remontów wkońcu nie ma wpełni fukcjonalnej usługi... Ale po co pasażerowie to bydło mozna ich dopychać do woli A prezio skm i zarząd jeździ merolami

    • 321 27

    • W teorii racja (1)

      Nie sposób się zgodzić, że gdyby to była normalna firma... Z drugiej strony logistycznie dokonać zmian w cenniku na okres dwóch tygodni, czy nawet miesiąca byłby to nie lada wyzwanie. Pomijając same koszta takiego ruchu. W moim odczuciu SKM i tak chce wyjść z tego z twarzą, umożliwiając przejazd autobusami i PKP.

      Gdy nic się nie robi - lud narzeka, gdy już zaczyna się modernizacja - źle. Ach... naród malkontentów.

      • 40 10

      • Święte słowa

        Jeżeli Galowi Anonimowi tak to nie odpowiada to niech jeździ autobusami. Ja miałem nieprzyjemność we wtorek. Mała wiata pod którą i tak zmokłem, a autobus nie przyjechał przez 25 minut. Patrząc jak wygląda teraz oliwa czy Wzgórze św. Maksymiliana to chyba można przetrzymać te utrudnienia przez 2 tygodnie czy nawet miesiąc.

        • 13 5

    • Obniżka cen na czas remontu raczej pogorszyłaby sytuacje (3)

      Najprawdopodobniej obniżenie cen spowodowałoby wzrost frekwencji w już przeładowanych wagonach, a chyba nie o to chodzi :/. Jeśli masz w planach ograniczenie wydatków na dojazdy polecam rower. Bez złośliwości, naprawdę. Sam od kilku lat dojeżdżam rowerem do pracy (naście km w jedną stronę, także w zimie). Na prawdę się da. Rano rower budzi lepiej niż kawa :). Poprawę kondycji dostajesz gratis ;)

      • 17 5

      • (1)

        dobrze kolego ja mam 34 kilometry do pracy opróz tego zaznacze że moja praca polega na opcowanniu z ludzmi napewno tkai rąbiący bede siedizał w pracy na bank

        • 2 6

        • Nie napisałem, że to jest złoty środek i jedyne słuszne rozwiązanie dla każdego. To jest tylko przypomnienie o istnieniu alternatywnych środków transportu. Co do siedzenia "rąbiący" w pracy:). Ja na szczęście mam możliwość skorzystania z prysznica i zmiany ubrania na "cywilne".

          • 1 0

      • Trenuj z umiarem...

        ...chciałbym ci zmierzyć czas na trasie do roboty, gdy już będziesz dobijał tej "sześćdziesiątki siódemki" załatwionej przez aktualnie "panującą" ekipę sportowców.

        • 0 0

    • A prezio skm i zarząd jeździ merolami

      Pomyśl człeku - SKM-ką nigdy by do pracy nie dojechali.

      • 17 3

    • nie masz racji (8)

      wolny rynek decyduje.

      Skoro za cenę 3 zł ludzie będą jeździć w takich warunkach - jest to właściwa cena.

      Choć rzeczywiście kursowanie SKM w taki sposób stanie się niewygodne, należy uznać, że jest to nadal wygodniejsze niż autobusy.

      • 2 8

      • Bieda a nie wolny rynek !! (7)

        Ludzi nie stac na alternatywę i na tym żerują ludzie z skm.
        Dojdzie kiedyś do wypadku przez takie myślenie i wówczas mam nadzieje, że posypią się porządne odszkodowania. Może to zmusi kogoś do myślenia.

        • 3 2

        • T R U P Y (5)

          Eee tam, do wypadku dochodzi co i rusz, nawet na tej stronie o tym pisują. Giną ludzie. Dopiero kiedy zginie wielu na raz i warsiawscy politycy będą gorączkowo rozdawać pieniądze, jak po smoleńskiej mgle, dopiero wtedy bandziory, oszuści i nieudacznicy zostaną rozgonieni. Może.

          I piszesz że to bieda... Nie tylko.
          Rowerem jedziesz za darmo.
          Skuterem tanio
          Samochodem na gaz taniej niz autobusem.
          Autobus jest tańszy niż kolejka.
          Od kolejki droższy jest tylko IC i SUV na benzynę.

          • 5 2

          • księgowa po gimnazjum chyba... (1)

            • 0 3

            • pudło . (stare, jesteś)

              nie, księgowa całkiem kształcona
              i kształtna,

              i rozlicza koszty pracowników
              bo firma mała i kadry tez tu.

              • 1 0

          • (2)

            rower, skuter, autobus i kolejka cena podobna, auto, ic, suv. taka jest kolejność. kolejka 90zł miesiecznie, autobus tez 90zł, auto to nie tylko paliwo, ale ubezpieczenie, czesci, przeglady itp. za 90zl miesiecznie ciezko do pracy autem, chyba, ze mamy 3km :) ale wtedy spacer jest najwlasciwszy.

            • 3 0

            • (1)

              bilet zkm na całą linię 3 zl
              bilet skm Gda-Gdy 5,40 zl
              różnica (jak by mgr xęgovy nie umiał tez liczyć)
              1,40, czyli 55%

              • 1 1

              • ??

                Bilet zkm 3 zł zgadza się, ale gdzie dojedziesz na takim bilecie? To jest cena na jedną linię, a odcinka Gdańsk Główny - Gdynia główna nie pokonasz jedną linią autobusu, tylko hmmm .... 2, 3, 4 linie? Ile to wtedy będzie? Więc mądralo 5,4 zł w skm wychodzi najtaniej.

                • 0 0

        • Oczywiście

          Jak by tak naprawdę było jak piszesz, to by mieli głęboko w du*** te wszystkie remonty. Kolejki by jeździły stare nie remontowane a żeby na perony wejść potrzebowałbyś czekana i liny to asekuracji. Ludzie czy tak ciężko jest zrozumieć, że remonty nie zawsze są łatwe do zrobienia? Jak w domu łazienkę remontujesz to też marudzisz że ci ped*** nie wybudowali drugiej, co byś miał wygodę na czas remontu?

          • 0 0

  • Nie tłumaczciee się dziady z skm. (8)

    Ten remont żabianki potrzebny jak umarłemu kadzidło.

    • 78 108

    • Remont Żabianki to może i potrzebny był (przynajmniej platform i schodów), ale po co rozebrali zadaszenie - wystarczyło co najwyżej wymienić deski i papę czy co to tam było na górze. Sama konstrukcja stalowa po wypiaskowaniu i odmalowaniu spokojnie wytrzymałaby kolejne 30 lat.

      • 23 8

    • (1)

      Typowe myślenie Polaka - aby jakoś, w miare sprawnie, działało, a wygląd, estetyka... kto by sobie zawracał głowę takimi idiotyzmami...

      • 11 7

      • Estetyka estetyką

        Ale po pierwsze kto kazał SKM a zwłaszcza PLK rozpieprzyć wszystko na raz na całej linii (o dogadaniu się nawet nie marzę). Nie lepiej było robić etapami od stacji do stacji, rzucając wszystkie siły na jeden odcinek (jedna nitka od rozjazdu do rozjazdu, np. gdynia gł - orłowo, orłowo - sopot itp.)? Teraz wszystko w rozsypce i jeden dalekobieżny tor przez całe 3miasto, gdzieś pół peronu zrobione, gdzieś prawie winda gotowa, gdzieś tunelik kopią.

        • 11 0

    • NIE DO KOŃCA (3)

      Nie do końca masz racje, bo remont Żabianki tak jak i innych stacji w końcu by musiał być zrobiony.
      Jednak problem jest w tym że nie ma żadnego problemu aby te prace wykonać w ciągu 1 miesiąca, jest to możliwe, a nieroby z PKP walczą z takim jednym peronem powiedzmy rok albo 2 lata, TO JEST CHORE !!!
      Podobnie sytuacja wygląda z odcinkiem torów dalekobieżnych od Gdańska Oruni do Gdyni Głównej- wszystko jest rozkopane i rozwalone ale nic się nie dzieje, robole jawnie w ch_ja walą i podpierają cały dzień swoje łopaty, za każdym razem ten sam widok, robota stoi w miejscu, a ci którzy mają pracować stoją i palą szlugi i patrzą na to wszystko jakby ich przerastało. To nie jest normalne żeby remont 1 peronu trwał dłużej niż budowa wysokiego na 37 pięter "Sea Towers"

      • 28 1

      • Tempo jest, jakie jest, bo... (2)

        ... panowie ruszają się jak muchy w smole. Gdybym ja tak pracował, to już dawno by mnie wylali.

        • 12 3

        • (1)

          to nie wina robotników
          oni robią tak jak im karzą
          w jakim świecie żyjesz że uważasz że to robotnicy

          organizują przetargi,
          wyznaczają terminy,
          projektują,
          nadzorują pracę?

          jakikolwiek świat to by nie był warto się obudzić do życia a nie bzdur jak z faktów i mitów

          • 10 4

          • Robią jak każą?

            Każą się snuć? OK, może to faktycznie wina nadzoru, który toleruje fakt, że na placu widać 0-3 osób. Albo jakiegoś mądrali od układania harmonogramu prac, przewidującego ślimacze tempo. Ludziska! Na całym świecie buduje się i remontuje drogi i koleje! Ale nigdzie nie trwa to tyle, co u nas! Zobaczcie tempo prac w USA, Japonii, czy choćby w Norwegii! My, kurczę, po tsunami, byśmy się ze dwa stulecia odgruzowywali!

            • 15 1

    • Weź się lepiej nie wypowiadaj, jak masz takie durnoty wypisywać.

      • 3 5

  • ile tak można (9)

    Kupując bilet miesięczny zapłaciłem za jazdę w innych warunkach, oddawać kasę!!!

    • 272 18

    • (8)

      Dokładnie tak. Terminarz prac znany był wcześniej; dlaczego nie uprzedzano pasażerów kupujących bilety miesięczne ?!

      • 24 1

      • dlaczego nie uprzedzano pasażerów kupujących bilety miesięczne ?! (7)

        A kto by kupił ?

        • 22 0

        • 2 razy rzadziej, znaczy 2 razy taniej....prawda? (1)

          Kupno biletu jest umową cywilno-prawną zawartych na określonych warunkach. Jednym z nich była częstotliwość kursowania pociągów. Skoro została ona zmieniona w trakcie umowy, należy mi się rekompensata ...

          • 28 1

          • a jak to jest

            z pozwem zbiorowym? Zmienili umowe w trakcie jej trwania, bez wcześniejszego uprzedzenia o tych zmianach, tak żeby obecny klient miał ewentualnie możliwość rozwiązania tej umowy i odzyskania pozostałej kwoty. Zastanawiam sie, jakie sa regulacje w tej kwestii.

            • 1 0

        • nie kupuj miesięcznych! (4)

          Nie kupuj nawet tygodniowych, bo przy każdym takim numerze tracisz.

          Jedyne ich bilety, które warto brać, to abonamentowe siedmioprzejazdowe. Cena przejazdu taka jak przy tygodniowym bilecie i jednej jeździe dziennie, za to możesz jeździć nieregularnie, a jak przerywasz jazdy, nie tracisz kasy.

          Mają wadę: nie kupisz ich w automacie a tylko w kasach. I trudno je kasować, bo "inżynier" co je projektował, wzorował się na swym członku, są miękkie, sflaczałe i trudno je wsadzić do kasownika, zwłaszcza na deszczu.

          • 20 0

          • (3)

            A jaka jest cena tego biletu? Bo nie mogę znaleźć na stronie skm...

            • 3 1

            • Weroniko, Wero, Niko, dziewczyno ratownika! (2)

              nie umiesz szukać, zakładając, że stronę robiła krawcowa, a nie informatyk:
              wejdź http : // www. skm. pkp. pl/ bilety/ tabele-oplat/

              i wczytaj zakładkę o ślicznej nazwie:
              Tabela opłat za przewóz osób na podstawie biletów abonamentowych strefowych wg taryfy normalnej - ważna od 01.03.2012r.

              7-12km kosztuje 25,20, a 13-18km 32,20
              czyli tyle co za siedem jazd, a jedziesz osiem razy (jak dasz radę)

              • 4 0

              • (1)

                oczywiście trzeba znać odległości.
                nie ławo je zdobyć z ich strony www,
                są tu: http: // www. skm. pkp. pl / centrum-informacyjne /przepisy-i-druki/?eID= tx_rtgfiles_download&tx_rtgfiles_pi1=44

                • 4 0

              • Dzięki. Niczego nie zakładałem, po prostu jestem leniwy i się Tobą wyręczyłem.

                • 4 0

  • SKM - gorzej to już nie będzie! (10)

    To najbardziej porąbana firma w Trójmieście.
    Powinni zawiesić wszystkie pociągi do odwołania i będą żyli bezstresowo i bezproblemowo.

    • 96 28

    • SKM- Syf Kiła i Mogiła (4)

      Tak źle to jeszcze nigdy nie było i tak porąbanej firmy to jeszcze nie widziałem, cały zarząd powinni pognać do lasu , z Głuszkiem, preziem i komendantem SOK SKM na czele, w jakim psychiatryku oni wytrzasnęli tych wariatów, bo w SKM nikt normalny nie jest, to jest firma specjalnej troski

      • 9 1

      • a zarazem najbardziej popularna firma w Trójmieście... (3)

        z której i tak będziecie korzystać bo nie ma szybszego transportu między Gdańskiem a Gdynia

        • 9 1

        • (2)

          Zgadza się, całe szczęście za komuny stworzyli infrastrukturę i uruchomili linię, bo inaczej teraz byśmy wlekli się drogimi autobusami pomiędzy Gdańskiem a Gdynią.

          • 12 0

          • busy sa tańsze niż SKM!!! (1)

            Linio 101 wróć!!!

            Za jeden bilet jednoprzejazdowy za 3zł/ZTM lub 2,80/MZKZG jedziesz od końca do końca linii...

            • 6 0

            • Zamiast pakować kasę w autobusy

              Na miejscu samorządów przejąłbym SKM i sam ją finansował W CAŁOŚCI. Gdańsk 35%, Gdynia 20%, Sopot Rumia, Pruszcz, Wejherowo po 10%, Reda 5%. I to my byśmy rozliczali SKM poprzez wybory! Kolejki byłyby w taryfie komunikacji miejskiej, zgrane z busami.

              • 0 0

    • (1)

      Czyli, źle że remontują perony? Zgodzę się, że bilety są drogie, ale nie ma co ich krytykować za to że coś remontują.

      • 4 5

      • Nie rozumiesz , że nikt nie jest przeciwny remontom, tylko dlaczego się one w nieskończoność ciągną, są chyba jakieś granice wytrzymałości i cierpliwości

        • 4 0

    • nikt ci głupcze nie każe jeździć skm'ką (1)

      urodzeni żeby sapać, ja pier..., ludzie z miasta pod tytułem mam wieczny problem, codziennie muszę na coś posapać inaczej dostają palpitacji d*py i jeszcze więcej marudzą. Na rynek idź, sobie ponarzekasz ze starymi przekupami.

      • 2 12

      • Nie do końca masz rację

        Z tym wiecznym narzekaniem to faktycznie, trafiłeś (trafiłaś) w sedno. Gdyby nie remontowano peronów, to byłyby narzekania, że są stare, brzydkie, zniszczone... Natomiast są ludzie skazani na SKM-kę. Ja dojeżdżam z Wrzeszcza do Gdyni. Na rower to za daleko, a na samochód mnie nie stać.

        • 7 3

    • Pożegnałam się z SKM bo zgadzam sie z PERKUNEM

      Dojezdzalam najpierw na studia, potem do pracy do Gdanska SKMka i moge obiektywnie stwierdzic, ze jest coraz gorzej i, pradoksalnie, coraz drozej. Monopolista. Dlatego zmienilam miejsce pracy blizej miejsca zamieszkania i dojezdzam samochodem. I niech mi nikt nie mowi o przesiadaniu sie z auta na komunikacje miejska, bo 'szybciej' i 'taniej'- wielka bzdura!

      • 2 0

  • Dlaczego nie ma nad SKM żadnej kontroli? Może warto...? (2)

    • 107 10

    • Bo kontrolerzy jeżdżą SKM

      A ponieważ SKM jeździ jak jeździ to kontrole są takie same...

      • 1 0

    • pewnie że warto...

      ..tym bardziej ze Marcin Głuszek - nie mający zielonego pojęcia o kolei (wcześniej pracował w nieruchomościach) to poplecznik Sławomira Nowaka z PO. Trzeba popędzić te układziki z tej firmy.

      • 9 0

  • Najlepiej co 1h niech chołota się sama martwi.... (4)

    • 94 18

    • (2)

      Hołota się nie martwi, hołota stoi w korku na Grunwaldzkiej w szrocie za dwieście euro z Rajchu (a ostatnio to chyba nawet z Portugalii)

      • 7 1

      • lepiej stać w tym szrocie jak piszesz,

        bo muza gra, ciepło, czysto i pachnie.

        • 4 1

      • Po co te złośliwości? Jeden woli jechać kolejką, a drugi autem, a że akurat są korki i kolejką z Gdańska do Gdyni można dużo szybciej przejechać to jest indywidualna sprawa.

        • 0 0

    • holota?

      to na kij to czytasz trolu internetowy:D haha zalosny robaczek!

      • 0 0

  • (3)

    Zakład, że pociągi wcale nie będą dłuższe? A przecież mogliby puszczać po dwa jeden za drugim i punktualnie - ludzie by się dostosowali gdy to było przewidywalne. A to o honorowaniu biletów SKM w autobusach... mowa o rozklekotanym 122 raz na godzinę o ile się nie zepsuje?

    • 122 10

    • (1)

      No właśnie dwa pociągi jeden za drugim (odstęp liczony w minutach) i nie było by problemu, z ogromnym ściskiem lub nawet nie możliwością wejścia do kolejki.

      • 5 0

      • ja

        Kiedyś na próbę metropolitarnym pojechałem z Gdyni do Gdańska bez użycia kolejek, dojazd okropny. Na reja czekał mnie 45 minutowy postój bo Gdyńskie tam kończą a na Gdański trzeba było czekać...

        • 3 0

    • nie trzeba puszczać po 2

      wystarczy na odcinek Gdańsk-Wejherowo zamiast 2 składów EZT spiąć 3 EZT. Dawnymi czasy takie składy jeździły, mieszczą się na wszystkich peronach. Tylko po co.. ?

      • 0 0

  • Już teraz po 15:00 kolejki w kierunku Gdyni jadą tak napakowane (9)

    że gdyby nie dziewczyny nie byłoby gdzie palca włożyć.
    To co będzie teraz?

    • 177 25

    • Uważaj żeby ktoś tobie palucha nie wcisnął (4)

      • 38 18

      • Pewnie jakaś nieatrakcyjna i zakompleksiona:)

        • 28 23

      • (2)

        co Ty taka nie dostępna?

        • 9 6

        • Niedostępny to jest dla ciebie słownik ortograficzny. (1)

          • 21 4

          • chyba gramatyczny ;]

            • 1 7

    • do przygłupa (3)

      spadaj zboczeńcu, tacy jak Ty gnoju powinni za SKM być ciągnięci

      • 9 7

      • Zboczeńcu? (1)

        A gdzie tu mowa o zboczeniach?
        To ze ciebie nikt nie chce nawet kijem ruszyć to nie nasza wina.

        • 10 6

        • HAHAHA

          Młoda dopiero ze stoczni wróciła hahahaha:) DZWIGOWA!! i sie puszy do chłopa po pracy!!!:) hahahaha

          • 4 2

      • jula, zdejmujesz tipsy żeby pisać czy robisz to nosem?

        • 5 3

  • Co to jest? (7)

    " Co ważne, wówczas pociągu z Gdyni bieg będą kończyć bieg na sopockim dworcu (a nie na Wyścigach)lub pojadą dalej Gdańska - Tyle błędów, że nie sposób nawet skomentować.
    W godzinach pozaszczytowych pociagi relacji Gdańsk Główny - Wejherowo pojadą z częstotliwością co około 30 minut (obecnie co 30 min)- jw.
    ...na biletach okresowych SKM bedzie mozna podróżować.....- też dobre
    Tyle błędów, że chyba autor nie przespał całej ostatniej nocy.
    Panie Krzysztofie! Po skrócie min. zawsze stawiamy kropkę, a Wejherowo nie leży na północ od Gdyni.

    • 98 4

    • Przecież na tym portalu nie tylko pan Krzysztof jest tak bardzo elokwentny.

      • 10 0

    • (3)

      Trafne spostrzeżenia, ale ja się z kolei przyczepię do autora komentarza: nazwę mieszkańca danej miejscowości piszemy małą literą, poprawnie więc będzie "gdańszczanin", nie: "Gdańszczanin" :)

      • 6 4

      • Akurat w tym miejscu miał prawo użyć dużej litery, gamoniu. (1)

        • 7 1

        • wielkiej, wilekiej a nie dużej litery...

          • 2 0

      • Ja jestem dużym gdańszczaninem:)))

        • 4 0

    • Krzychu!!! Masz trzech kumpli:))) Wiedziałeś, że aż tylu?

      • 6 0

    • Fajny artykuł, fajnie wszystko wyjaśnione, Krzycho trochę wczorajszy ale informacja dzisiejsza.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane