• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pociąg odjechał bez pasażerek. Zepsuł się wysięgnik do wózka inwalidzkiego

Elżbieta Michalak-Witkowska
4 sierpnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Pani Agnieszka i jej mama Katarzyna dojechały do Trójmiasta z dziennym poślizgiem. Winny był zepsuty wysięgnik w pociągu pendolino. Pani Agnieszka i jej mama Katarzyna dojechały do Trójmiasta z dziennym poślizgiem. Winny był zepsuty wysięgnik w pociągu pendolino.

Kilka godzin nerwów i nieprzyjemności - tak można podsumować historię poruszającej się na wózku inwalidzkim pani Agnieszki, która próbowała dojechać pociągiem pendolino z Krakowa do Gdańska. Mimo odpowiednio wcześnie kupionego biletu dla osoby na wózku, panie nie zostały zabrane z dworca, bo zepsute były dwie platformy, pomagające niepełnosprawnym dostać się do pociągu.



Czy potrafisz w słusznej sprawie walczyć o swoje?

Poruszająca się na wózku Agnieszka i jej mama mieszkają w Trójmieście. W miniony wtorek miały wracać z wakacji - wybrały pociąg pendolino, bo w ten sposób najszybciej mogły dostać się z Krakowa do Gdańska. Bilety powrotne na godz. 17:46 kupiły z dużym wyprzedzeniem.

Awaria wysięgnika uniemożliwiła podróż

Gdy pociąg wjechał na peron okazało się, że kobiety nie mogą do niego wsiąść, bo zepsute są obydwie platformy dla niepełnosprawnych, które pozwalają im dostać się na pokład pociągu. Nikt z obsługi nie mógł też pomóc, bo - jak tłumaczyli pracownicy PKP IC - wewnętrzne procedury nie pozwalają na wnoszenie do pociągu osób na wózkach inwalidzkich.

- Kierownik pociągu powiedział nam, że pociąg od rana jeździ z niesprawnymi platformami. Wiedział, że będziemy jechały tym pociągiem, dlatego już wcześniej informował o tym centralę, prosząc, by ktoś się z nami skontaktował. Nie otrzymałyśmy jednak żadnej informacji - opowiada pani Agnieszka. - Kierownik tłumaczył, że nie może już nic zrobić, a wniesienie mnie do pociągu byłoby ryzykowne, bo ktoś musiałby ponieść odpowiedzialność w razie jakiegoś wypadku. Dodał, że bilet najlepiej przesunąć na następny dzień. Chwilę później pociąg odjechał, a my zostałyśmy na peronie.
Centrum Obsługi Klienta zaskoczone sytuacją

Kobiety udały się do Centrum Obsługi Klienta PKP Intercity, gdzie opowiedziały swoją historię, licząc na pomoc.

- Okazało się, że nie ma żadnych procedur regulujących tego typu sprawy. Pracownicy byli wyraźnie zaskoczeni, a gdy poprosiłyśmy o kontakt z kierownikiem działu kas lub managerem dworca, okazało się, że skończyli pracę o 15:00. A była już 18:00 - opowiada pani Katarzyna, mama Agnieszki. - Powiedziałyśmy, że nie ruszymy się stamtąd, dopóki ktoś czegoś nie zrobi w naszej sprawie. Zaproponowali nam kupno drugiego biletu, a następnie złożenie reklamacji w sprawie podróży, która się nie odbyła.
W końcu kobietom zaproponowano podróż nocnym pociągiem TLK do Gdańska - jadącym 9 lub 10 godzin. Odmówiły. Pozostała opcja powrotu do Gdańska na drugi dzień, rano. Na pierwszy pociąg EIP nie było jednak wolnych miejsc. Udało się to dopiero z pociągiem o godz. 9:46.

I tu historia mogłaby się zakończyć. Niestety, nadchodziła noc, którą trzeba było gdzieś spędzić, a na dodatkowe koszty pasażerki nie były przygotowane.

- Znów usłyszałyśmy, że powinnyśmy wykupić nocleg na własny rachunek, a następnie złożyć reklamację. Po kilkunastu telefonach, wykonanych przez pracowników biura, dostałyśmy informację, że zarezerwowano nam pokój w hotelu położonym w odległości pięciu minut pieszo od dworca. Po nocy spędzonej w hotelu, wyruszyłyśmy w podróż do Gdańska.
O komentarz do opisywanej sprawy poprosiliśmy biuro prasowe PKP Intercity, które zapytaliśmy przy okazji o to, dlaczego niesprawny pociąg wyruszył w trasę, jakie procedury powinny być uruchamiane w tego typu zdarzeniach i jakie prawa przysługują pasażerom.

Odpowiedź Beaty Czemerajdy, rzecznika prasowego PKP Intercity:

Na wstępie serdecznie przepraszam za zaistniałą sytuację. Każdy nasz pasażer powinien otrzymać z naszej strony usługę na najwyższym poziomie. W sytuacji jakiejkolwiek awarii, oferujemy pasażerowi alternatywne rozwiązania. W tym konkretnym przypadku zaproponowaliśmy pasażerkom dwie możliwości - wniesienie wózka do pociągu przez obsługę lub kontynuowanie podróży z przesiadką w Warszawie. Ze względu na brak akceptacji ze strony pasażerek, zaoferowaliśmy trzecie rozwiązanie w postaci noclegu w pobliskim hotelu oraz przejazd składem porannym do Trójmiasta. Z tej opcji nasze klientki skorzystały i dziś rano wsiadły do pociągu, jadącego do Gdańska.

Równocześnie wyjaśniamy co było przyczyną awarii. Wiemy, że w nocy z poniedziałku na wtorek skład przeszedł obowiązkowy przegląd, w ramach którego sprawdzono również windy. Obydwa urządzenia były sprawne.

Aby nasze usługi były dostępne jak najszerszej grupie pasażerów, na przestrzeni ostatnich lat zainwestowaliśmy blisko 5,5 mld zł w nowy, zmodernizowany tabor. Dzięki temu, osoby o ograniczonej mobilności (np. poruszające się na wózku), uzyskały dostęp do większej liczby pociągów). W nowych lub zmodernizowanych składach pasażerowie korzystają z urządzeń, wspomagających wsiadanie i wysiadanie do i z pociągu (windy/podnośniki, rampy wjazdowe). Na pokładach pociągów osobom z niepełnosprawnościami pomocy udziela załoga pociągu.

W PKP Intercity działa całodobowo Centrum Wsparcia Klienta, które zajmuje się obsługą pasażerów oraz reagowaniem w trudnych sytuacjach. Spółka zatrudnia również konsultanta ds. osób niepełnosprawnych, który zajmuje się szkoleniami drużyn konduktorskich oraz przygotowuje procedury związane z obsługą osób z niepełnosprawnościami.

Wszelkich informacji na temat podróży oraz procedur dotyczących obsługi osób z niepełnosprawnościami udzielają konsultanci PKP Intercity, którzy są dostępni pod numerem telefonu 19 757.

Opinie (443) 7 zablokowanych

  • Nowak dziękujemy. (59)

    • 271 97

    • (2)

      Ale gdyby była w tym pendolino ewa kopacz i michał kamiński ,zapewne obie kobiety ,pojechały by nawet obok maszynisty.heheheh

      • 88 29

      • no i podobnie jak duda i kaczka

        no i podobnie jak duda i kaczka ..zadna roznica

        • 29 49

      • Nie przeginać!!!!!!

        Sugerujesz, że Beaty Szydło do pociągu by nie wpuścili?

        • 1 2

    • co ma Nowak do tego? (30)

      • 65 65

      • (12)

        Wyjazd na Ukrainę POwcu,wy nigdy za nic nie byliście odpowiedzialni.

        • 66 73

        • Nie wiedziałem, ze Nowak jest w rzadzie PiS (11)

          pisoduzy bezmózgie, odpowiedzialny jest ten kto zarzadza, a ze wasi wspaniali rzadzacy wszystko rozp**** to się Polska sypie, chyba nie było takiej ruiny skoro pensyjki sobie podnosza, w sumie po co ja z toba dyskutuje, ściana szybciej by zrozumiała...

          • 79 66

          • (7)

            No to nie dyskutuj,możesz wrócić do budy.

            • 41 46

            • Nowak od 3 lat już nie jest w rządzie. Teraz od prawie roku jest Andrzej Adamczyk (6)

              z PIS.

              • 57 29

              • od 3 lat nie jest w rządzie a szkód jakich narobił jest na 30 lat (5)

                w ogóle to on w pierdlu nie powinien być teraz?

                • 42 30

              • (2)

                tzn jakich?

                • 16 23

              • typowy elektorat PO/Nowoczesna - zero wiedzy, same pytania (1)

                zacznij myśleć to będziesz wiedział jakie

                • 29 24

              • typowy zwolennik "dobrej zmiany"

                uogólnienia i insynuacje, fakty i interpretacje wyssane z palca

                • 17 27

              • nędza pisuarowska (1)

                Typowy przedstawiciel ciemnego luda,odtwarza tylko to co mu zainstalowali w odmóżdżonym czerepie.

                • 16 20

              • lemingi do budy
                i tak jestesci za glupie aby tak same tu wyrazac opinie

                • 22 11

          • Przykład PeOwskiego bezmózgowca. (2)

            • 51 59

            • pis-dnięty powstań ludu ziemi (1)

              Odezwał się pacjent -przedstawiciel ciemnego luda- po lobotomii.

              • 9 22

              • buahaha
                lemingi nauczyly sie piasac

                • 20 7

      • (5)

        Wczoraj byk artykuł o Panu Sławomirze ,więc rozumiesz zawiść ludzką .Tak to by pisali wina Donalda Tuska...

        • 36 18

        • (3)

          Przepustką się kończy wracaj do psychiatryka.Zalatwie,że już NIGDY nie wyjdziesz na przepustkę.

          • 4 26

          • Załatw sobie rozum Nogo (2)

            • 18 4

            • dla mnie za późno

              • 7 3

            • on to raczej profesor Niga, a nie Noga

              • 4 4

        • Kocham jak boli ćwierć mozgu.

          • 4 1

      • propagande siali z tuskiem (8)

        to ma do tego.

        • 8 23

        • Olaboga (5)

          Awaria podnośnika jedna na setkę przejazdów, a dla imbecyli prawackich to wszystko "wina Tuska" / "wina Nowaka".

          Jak tam "polska Pesa"? Widzieliście wskaźniki jej sprawności? Jeden na dziesięć pociągów zepsutych

          • 21 12

          • (1)

            łapówki nawet tutaj POkemony brały
            tak samo jak z PKM

            • 10 21

            • Nędza pisuarowska potrafi jedno-skomlić.

              • 6 1

          • jesli pociag jest uszkodzony to go sie nie wypuszcza (2)

            dziadostwo kupiono i tyle.

            • 4 5

            • nie dziadostwo

              Każdy pojazd może się zepsuć,tylko obsługa nie powinna go dopuścić do jazdy, a to wina tępaków nowo zatrudnionych-miernych,biernych ale wiernych jak ta cała hołota z pisuaru.

              • 7 1

            • To czemu pis-dzielcy go puścili?

              opowiedz teraz kreaturo...

              • 2 2

        • (1)

          Ale tu wysyp płatnych klakierów PO.Robią co mogą żeby bronić złodziei i kombinatorów ale i tak was dosięgnie ręka sprawiedliwości.A teraz minusujcie bo tylko tyle tępaki możecie :)

          • 11 14

          • Adamowicz i jego poplecznicy winni isc do paki

            • 3 7

      • Kupił Pendolino? (1)

        • 13 3

        • Tak jest! Sam osobiście kolor wybierał!

          • 8 1

    • vvv (8)

      Jak dla mnie, piszę z pozycji pasażera, regularnie od lat korzystającego z kolei i auta i samolotu do podróży po PL, Pendolino to obecnie najbardziej komfortowy sposób podróżowania w naszym kraju.
      Spokój, cisza (jest wagon gdzie nie można rozmawiać przez telefon), czas podróży.
      Nie interesują mnie zupełnie jaki rząd zakupił te pojazdy, ale był to strzał w dziesiątkę.
      Niech świadczy tym fakt, że takt jazdy na trasie Gda-Wwa jest praktycznie co godzinę i w okresie letni składy potrafią jeździć w 100% wypełnione.

      • 45 13

      • stolec to kogo obchodzi (7)

        jesli myslisz tylko o osobie bo to transport publiczny i dopoki nie zabiera kobiety z wozkiem to nie powinnien jezdzic a tymbardziej robic za propagande tuska.

        • 4 26

        • (5)

          "muj borze" czytam i nie wierze, ze sa az tacy debile wsrod nas majacy prawa wyborcze.

          • 12 1

          • ano są (1)

            niestety. Co widać po ostatnich wyborach.

            • 11 1

            • na nastepnych zobaczysz

              szacunek dla kazdego obywatela jest zwolennikom PO calkiem obcy.

              • 1 5

          • Przereklamowana ta metoda PO

            • 2 3

          • tylko, ze pociag jesli jest niepsrawny nie powinien wyjezdzac na trasę

            A ten byl uszkodzony.
            "Zepsuł się wysięgnik do wózka inwalidzkiego "

            • 4 0

          • widze, ze boisz sie obywateli

            putinisto

            • 3 0

        • Gdzie ty byś chciał jechać tym pendolino? Do oszą nie podwiezie.

          • 3 2

    • Wina Kaczynskiego (5)

      • 27 12

      • tylko debil mogl cos takiego napisac (4)

        • 4 19

        • TYlko debil pisowski może nie widzieć jak Kaczor psuje ten kraj (3)

          • 27 8

          • nawet nie jest w rzadzie kretynie (2)

            a ty widocznie masz chore urojenia na jego temat. idz do psychiatryka.

            • 1 5

            • (1)

              A kto pociąga za sznurki,ale co tu tłumaczyć ślepemu i głuchemu z zainstalowanym odtwarzaczem w pustym łbie.

              • 3 1

              • typowy zwolennik "zielonej wyspy"
                uogólnienia i insynuacje, fakty i interpretacje wyssane z palca.

                • 0 1

    • włoskie g*wno (3)

      • 16 18

      • polskie robole na hali

        młotkiem stukną po obręczach a reszta... "Kaziu sprawdziłeś?"

        • 20 2

      • ... (1)

        Ruszyłeś tyłek i pojechałeś chociaż raz tym g*wnem?
        Czy piszesz tak wyłącznie dlatego, że Kaczyński go nie pobłogosławił?

        • 26 4

        • nie, bo z 500+ starcza mu tylko na denaturat, a zeby isc do mopsu po wiecej jest zbyt pijany. typowa pisowska patolka.

          • 22 5

    • TO pisdecka dobra zmiana z Maliniakiem jako podnozkiem dla kurdupla .

      • 32 6

    • kto zarządza spółką Intercity? (1)

      • 10 0

      • jakas sierota z pisowskiego nadania.

        • 17 4

    • czy w całym pociągu nie było jednego - dwóch normalnych mężczyzn do pomocy? (1)

      co się z wami dzieje rurkarze z żałosnymi brodami?

      • 5 5

      • Jakbyś doczytał to Panie odmówiły tym rurkowcom :)

        • 0 3

    • Nowak dziękujemy.

      Co ma do tego Nowak,tępy pisuarowski tłuku od 10 miesięcy macie dobrą /dojną/ zmianę a jak d... zimna to wyciągacie platformę jak nędzny sztukmistrz zdechłego królika z cylindra.

      • 4 1

  • (24)

    No o jest właśnie PKP . Propaganda ,kwitnie ale zawsze jest jakiś problem . Powinny się kobiety domagać odszkodowanoa od PKP .

    • 505 30

    • xxx (1)

      Ja zapłacę odszkodowanie.

      • 7 9

      • O 6 rano jakie to trzeba miec przykre zycie zeby siedziec o tej godzinie przy kompie

        i pisac brednie

        • 10 3

    • (9)

      Teraz na Ukrainie będą budować zieloną wyspę.Mam nadzieję że tam za takie wały ich dojadą.

      • 24 13

      • (8)

        jakie waly? konkretnie. bo cos twoj wodz oprocz jalowego pie*dolenia o tych wielkich 'walach' zadnych dowodow nie przedstawil.

        • 14 5

        • (7)

          lemingu wake up

          • 5 8

          • (4)

            argumenty ci sie skonczyly?

            • 6 3

            • (3)

              Składy pociągów ED74 kupione za miliony z funduszy unijnych marnują się w bazie PKP Intercity Kraków-Bieżanów. Wyprodukowane osiem lat temu przez bydgoską Pesę pociągi zostały oszpecone przez graficiarzy. Według fundacji Centrum Zrównoważonego Transportu pociągi marnują się na bocznicy, przez poprzednie władze PKP Intercity, które nie zapewniły maszynom przeglądów na czas. PKP Intercity zapewnia, że chce wkrótce sprzedać obsmarowane farbą pociągi, a nawet, że są już chętni do ich zakupu.

              Tak PO i PSL gospodarowało unijnymi pieniędzmi

              • 4 3

              • (1)

                Pisowiec jeden.

                • 4 2

              • Co,argumenty zabolały?

                • 2 3

              • Nowak minister i Karnowski prezes PKP SA mieli na celu tylko wyprzedaż majątku kolejowego . Z interesem Polski , czy zatrudnionych ludzi w ogóle się nie liczyli
                Czesc spółek z pogwałceniem zdrowego rozsądku została sprzedana - PKP Energetyka Kolejowa , resztę przejmnie Deutsche Bahn jak będzie odpowiednio tanie
                Nowak jeszcze wróci ..
                ( chyba ze go bracia Ukraińcy do pierdla posadzą - oni przynajmniej mają odwagę )

                • 3 2

          • (1)

            Klaudyna, baterie ci w wibratorze padły i na dekiel się rzuciło.

            • 2 1

            • Tobie w odbycie wibrator zwarcie zrobił.

              • 0 2

    • Pracownicy boja się używać platformy bo często się psują i wówczas pendolino za miliardy stoi na peronie extra kilkadziesiąt minut taki mamy klimat

      • 25 2

    • Powinni im zwrócić kasę i zadośćuczynienie za stracony czas i nerwy (2)

      To jest problem, a nie jak u tej baby z cycem- sąd, proces, winni i odszkodowanie.

      • 28 6

      • baba z cycem (1)

        To ewidentne uderzenie hormonów na jałowym mozdzek

        • 5 2

        • facet ze zwisem

          Co Viagra nie pomaga.

          • 2 1

    • urzadzenia były sprawne, pechowo zepsuły się oba w tym samym momencie (1)

      pociąg przeszedł przegląd. ciekawe jak ten przegląd wygląda

      • 46 1

      • jak przegląd gazety w poczekalni u fryzjera

        • 5 0

    • ciekawe kto to minusuje (4)

      Serio uważasz, że nie powinny dostać odszkodowania?

      Rzeczniczka powiedziała że zaproponowano dwa rozwiązania - w tym wniesienie wózka do pociągu - ale przecież tego kierownik nie chciał zrobić. Więc jak to jest? ;)

      • 37 4

      • zastanawia fakt że wszyscy wypowiadający się ślepo wierzą w wersją niepełnosrawnej (1)

        a może one trochę swojego do całej historii dołożyły - bo wierzyć mi się nie chce że jakby przeszły się chwilę po dworcu to nie znalazłoby się czterech mężczyzn chcących wnieść wózek

        • 9 21

        • No ok, znalazłyby na dworcu w Krakowie 4 mężczyzn którzy by wnieśli, ale co w Gdańsku? Pendolino by stało i czekało, aż mama przebiegnie się po dworcu w Gdańsku i wyszuka kolejnych 4 chętnych?

          • 18 0

      • internetowa wiedza (1)

        wylicz im krzykaczu to odszkodowanie...
        a może mówisz o zadośćuczynieniu...
        cokolwiek byleby krzyczeć!

        • 1 10

        • Zadośćuczynienie w praktyce u nas to fikcja. Amerykanie rozwiązali to lepiej.

          Prawdziwa demokracja. Nie to co u nas - Nawet Niemce dostaną coś za szwindle VW.
          W USA odszkodowanie karne (punitive damages) ma na celu dotkliwe ukaranie, aby zniechęcić w przyszłości do podejmowania podobnych działań, kompensacja ma na celu jedynie wynagrodzenie strat u poszkodowanych.

          • 5 0

    • okrągły milion

      za straty moralne.
      Jak te Panie musiały się czuć! Dramat, a na reklamach ludzie z pkp tacy mili i uprzejmi

      • 11 0

  • skandal!!!! (6)

    wstyd!

    • 415 12

    • aga (1)

      Te patalachy z pociągu jak i cala firma powinni w ramach rekompensaty i przeprosin:
      1. Oddać paniom za bilety
      2. Pokryć koszt noclegu w hotelu
      3. PUBLICZNIE PRZEPROSIC ZA SWOJE BEZNADZIEJNE ZACHOWANIE I LENISTWO!!

      • 19 2

      • Ta i jeszcze vouchery na kino dac i wykupic karnet na silownie oraz basen. Nie wiem co przyjmujesz ale zacznij brac polowe.

        • 2 12

    • Dajcie spokój, nie wiemy jak było na prawdę. (2)

      Może ta rzeczniczka wcale nie kłamie tylko te kobiety jakieś kłótliwe i problematyczne były? Co do jednego rzeczniczka ma rację - jak pociąg kogoś nie weźmie to powinien sobie poszukać alternatywnego transportu lub noclegu jeśli to konieczne a potem dochodzić zwrotu kosztów na drodze reklamacji. Taki jest regulamin i już. Interesowałem się więc wiem. Tu zaś dobitnie widać że pasażerki chciały dużo więcej niż im się należy.

      No bo jaki problem paru chłopów z peronu lub pociągu skrzyknąć i wstawić wózek? No nawet jak obsługa odmawia to przecież pasażerowie nie odmówią. Może panie w całej sytuacji zobaczyły sposób na darmową podróż lub chcą zaistnieć w mediach?

      • 6 21

      • Moglo tak byc, mam w sumie dwie kompletnie inne relacje przedstawione przez pasazerki i rzecznika pkp. ktos ewidentnie klamie.

        • 5 4

      • ...

        Proponuję jeszcze raz przeczytać artykuł, tym razem ze zrozumieniem...

        • 10 0

    • norma

      Brak pracuje w IC ,to co mówi to komedia ! haha ludzi mają za debili ...

      • 2 0

  • Rzecznik (16)

    Dlaczego każdy rzecznik prasowy to kłamca.

    • 592 12

    • Bo jak powie prawdę na niekorzyść pracodawcy to straci pracę.

      • 83 2

    • Bo za to mu płacą.

      • 67 0

    • Takiego bełkotu od rzecznika jeszcze nie słyszałem. (2)

      • 74 2

      • Mało słyszałeś.

        • 22 3

      • Najlepszy byl rzecznik policji i jego niedostosowanie predkosci do warunkow panujacych na drodze

        • 3 0

    • bo nikt uczciwy by sie tej pracy nie podjal. (2)

      • 24 2

      • Myslisz ze pani rzecznik jest z pisu? (1)

        • 7 6

        • ona akurat zostala zatrudniona za Nowaka i Tuska

          latwo sprawdzic a ja pamietam twarze.

          Jeszcze czystek nie zrobiono jak widac.

          • 3 2

    • A skąd wiesz że kłamca? (2)

      Bo niepełnosprawna = prawdomówna? Widziałeś całą sytuację? Ja trochę pociągami jeździłem i wiem że część pasażerów to ma typowo roszczeniowe podejście. Nie żeby intercity było święte ale ludzi przesadzających z pretensjami też jest dużo.

      • 11 15

      • Fakt, to sa przesadne roszczenia

        Ze chcialy wsiasc do pociagu na ktory kupily bilet. I nie ich rola jest szukanie po peronie osilkow ktorzy by je wniesli.

        • 34 0

      • ja na bilecie do poznania z gdyni dostałem nr miejsca którego nie było faktycznie w zestawionym pociągu więc facet nie pieprz tzw polska kolej to banda idiotów która nie wyszła i nigdy nie wyjdzie poza PRL

        • 9 1

    • bo to jest niedorzecznik

      • 7 1

    • bo wierzy w pis

      • 7 2

    • taka praca

      • 1 1

    • Jak Urban

      Sr...ie w banie.Każdy rzecznik to wyrafinowany oszust broniący swojego stołka.

      • 3 0

    • Paniom nalezy się odszkodowanie

      • 3 0

  • (10)

    Brakowalo tam konkretnego chlopa,ktory ustawilby to cale towarzystwo i pomógł wniesc wozek do pociagu.

    Awarie sie zdarzaja i beda sie zdarzac,ale w takich sytuacjach trzeba konkretnych działań.

    • 504 17

    • (5)

      A przeczytałeś, że kerownik pociagu nie chciał na to pozwolić, bo "procedury"?

      • 37 11

      • Tak, ale mówił o osobach z obsługi ktore rzekomo nie mogły nic zrobić, gdyby któryś ze współpasażerów pomógł, byłoby inaczej

        • 44 9

      • (3)

        Państwowa firma i się pracownikom nie chce robić, tyle w temacie. Procedury sobie sami ustalają co by swe nieróbstwo usankcjonować prawnie :P

        • 17 12

        • (1)

          Pie*dolisz jak twoj prezes. A co jesli rzecznik pisze prawde, a te panie sa typowymi roszczeniowcami i tylko czekaly na okazje, zeby potem wytknac obsludze pociagu, ze przy jego wnoszeniu zepsuli wozek warty 100 milionow?

          • 12 39

          • zgadzam się z Tobą. naormalny człowiek poprosiłby kogokolwiek o pomoc i byłoby po temacie, ale jak nie chce sie załatwić sparwy tylko robić szum z niczego ta tak sie kończy jak w artykule, zwyczajnie chodzi o wyłudzenie kasy od pkp

            • 4 14

        • xx

          chłopie w d*pie byłeś i g*wno widziałeś wiec nie wypowiadaj się na temat o którym nie masz zielonego pojęcia

          • 0 0

    • bo pendolinem to tylko biznesmeny albo hipsteriada jeździ (2)

      jedni i drudzy niezdolni żeby wstać i pomóc kobiecie

      • 25 16

      • (1)

        Byles swiadkiem tej sytuacji?

        • 10 4

        • tylko debil mogl cos takiego napisac

          • 1 1

    • Albo konkretnej baby! Ja trafiłem na bardzo życzliwych ludzi w podróży, jedna pani konduktorka naprawdę się kiedyś postarała żeby mi pomóc z własnej inicjatywy. Generalnie wszystko zależy od nas od ludzi, a przepisy to swoją drogą. Dobrze jest o tym pamiętać.

      • 4 3

  • Odpowiedż p. Beaty Czemerajdy to zwykły bełkot nie na temat. (4)

    • 564 12

    • Odpowiedz w stylu Rosyjskiego rządu

      Kobiety miały problem nie ze swojej winy, straciły jeden dzień z życiorysu. Tymczasem odpowiedz PKP. Unas było wszystko w porządku inwestujemy miliony, bawimy się, słoneczko świeci, ogólnie jest wszystko w porządku. Jak ja takiego podejścia nienawidzę!!!

      • 73 1

    • (1)

      A co miałaby niby powiedzieć? Że mają pasażera w d..ie? Ze niby miała się tak oficjalnie przyznać do błędu? Nie. nie, tak łatwo nie ma. Brawo dla Pań że nie odpuściły!!!

      • 29 1

      • Panie powinny przycisnąć PKP do końca

        I wzorem tej baby z cycem wytoczyć proces

        • 38 4

    • Bo wstyd się przyznać do winy

      Na 90% przyczyną nie były niesprawne windy, tylko brak przeszkolenia konduktorów. Sam byłem świadkiem, kiedy próbowali uruchomić windę i zajęło im to jakieś 10 min. Dopiero trzeci konduktor jaki przyszedł wiedział, jak ją włączyć. Niestety takie przypadki jak widać się powtarzają, a PKP ma chyba nadzieję, że się samo rozwiąże...

      • 12 0

  • Nagrywać! (8)

    Najwyraźniej rozmowy z PKP też trzeba nagrywać - bo rzecznik zawsze sprzeda inną wersję niż pasażer... Ciekawe, czy pani rzeczywiście nie chciała być wniesiona do pociągu i wolała przenocować, czekając na następny pociąg? Szczerze wątpię.

    • 443 6

    • (5)

      ale ona nie miała nic przeciwko- przynajmniej z tekstu nic takiego nie wynika

      • 16 3

      • (4)

        No ona nie miała nic przeciwko, ale rzekomo procedury zabraniają. Tymczasem rzecznik odwraca kota ogonem i wali brednie, że 'pasażerka nie chciała skorzystać'.

        • 40 1

        • (3)

          A byles przy tym? A moze wielce poszkodowana fantazjuje bo chciala cos wyludzic?

          • 8 23

          • (1)

            Taaak wyłudzić, Chyba nocleg na peronie

            • 18 1

            • ja już tyle widziałem w życiu, że nikomu nie wierzę.

              prawda leży po środku,.

              • 0 0

          • Bełkot łacha kolejarskiego.

            • 6 0

    • ona jest zatrudniona na tym stanowisku z polecenia jeszcze za rzadów tuska i nowaka (1)

      po prostu ma taki stosunek do nieplnosprawnych jak Mucha do starszych w poczekalni u lekarza.

      • 4 5

      • buahahaha!!!

        Nie kłam tłuku nawalony moczem psychoprezia z pisuaru,wywaliliście już wszystkich łącznie z babciami klozetowymi i cieciami w urzędach.

        • 5 0

  • skandal (9)

    Wstyd Pani Beato, jak moze Pani takie bzdury pisac. Co to byl za klopot zeby wniesc do pociagu wozek razem z niepelnosprawna osoba. To po prostu brak zrozumienia i zwyklego ludzkiego podejscia do drugiego czlowieka.

    • 374 15

    • plaa

      • 3 0

    • Sam sobie wnoś,jeszcze ktoś powinien się położyć na peronie aby umożliwić wjazd wózkiem,zanim coś napiszesz to uruchom wyobrażnię.niestety 70%tego plemienia jej nie posiada.

      • 14 51

    • Jednego nie rozumiem - wszyscy narzekają na PKP, ale jak pojawia się temat wpuszczenia na tory zagranicznych przewoźników, to nagle wszyscy są przeciw. Chcecie monopolisty, to macie.

      • 11 1

    • Przestańcie narzekać na PKP (1)

      kiedyś jechałem z Gdańska do Bydgoszczy i przyszła pani konduktorka była taka miła ze po 15 minutach byliśmy w służbowy przedziale takiego loda żadna mi jeszcze nie zrobiła

      • 4 8

      • gosia m?

        • 1 0

    • Nie wiemy jaka jest prawda

      Nie powinniśmy oceniać bo każda ze stron może swoją wersję kolorować i "przeciągać" na stronę tak by ktoś inny był winny.
      Nie od dziś widzimy, że ludzie czasem robią z siebie skrajnie poszkodowanych a instytucje chętnie za pomocą rzeczników itp odrzucają wszelką krytykę.
      Jeśli faktycznie procedury zabraniają wnoszenia ludzi na wózkach to pracownicy muszą tego przestrzegać bo kto byłby odpowiedzialny jeśli dziewczyna by z wózka spadła w przerwę między progiem a peronem? Wówczas byłaby fala krytyki pracowników, że łamią przepisy i robią co chcą i nikt by się za nimi nie wstawił.

      • 7 2

    • Małe ale...

      Nie każdy ma odpowiednią krzepe, by podnieść wózek ważący około 15kg z dorosła osobą na nim ważącą dodatkowe 75 kg. To około 90kg w sumie.

      • 7 2

    • człowieku nie zdajesz sobie sprawy co to jest odpowiedzialność! a gdyby spadła w jakiś sposób i co wtedy ? odpowiedzialność miałby wziąć na siebie kierownik pociągu ? nie bądź śmieszna . Po co budować mosty przecież można przejść przez rzeczkę ! a jak się utopisz to trudno.

      • 3 0

    • Szkoda,że Cię tam nie było

      • 0 0

  • Oj, dyrekcja powinna kupić bilet na samolot, (6)

    i duże odszkodowanie, bo to jest chamstwo !

    • 276 14

    • Co najmniej na sojuza

      i wystrzelić pro wheelchaira na orbite

      • 3 6

    • (3)

      oczywiście że na samolot! bo jak nam ukradną pociąg, to muszą oddać samolot. na tym polega ekstradycja!

      • 8 0

      • (1)

        na tym polega TRADYCJA

        • 3 0

        • od początku lotnictwa!

          • 2 0

      • jak ukradną nam fure, to muszą oddać samolot,

        taka tradycja, stara ekstradycja...
        A swoja drogą, kierownik pociągu, jeśli nie zostanie wyrzucony, co powinien zostać przeniesiony na wagony towarowe.

        • 1 0

    • tylko że jak kupujesz bilet na samolot, przewóz wózka też trzeba zgłosić wcześniej :)

      • 3 0

  • Jakies odszkodowanie nalezaloby wyplacic.. (12)

    Ale tu jest Polska,zwykly czlowiek nie ma za duzo do gadania... I popieram komentarz wczesniejszy ,ze brakowalo chlopa z jajami ktory wnioslby dziewczyne i wozek do pociagu. Pewnie stali tylko obojniaki w rurkach i byli zajeci lapaniem pokemonow...

    • 321 16

    • Odszkodowanie? Wykupili nocleg i styki, bez szaleństw. Panie kotły taryfa jechać do celu

      • 7 22

    • zapomniałeś o brodach... obojnaki w rurkach mają brody i opcjonalnie koki. (1)

      • 31 4

      • Zazdroscisz bo łysy jestes?

        Ale wąsa pewnie masz oraz skarpety podciagniete do kolan

        • 3 28

    • czytaj ze zrozumieniem (6)

      panie nie skorzystały z zaproponowanej opcji wniesienia przez obsługę pociągu.

      Wolę chłopa w rurkach umiejącego czytać.

      • 7 30

      • Jak baba umie czytać to też w sumie fajnie

        'Nikt z obsługi nie mógł też pomóc, bo - jak tłumaczyli pracownicy PKP IC - wewnętrzne procedury nie pozwalają na wnoszenie do pociągu osób na wózkach inwalidzkich.'

        • 30 0

      • nie nie (3)

        Na początku relacji jest napisane:
        "Nikt z obsługi nie mógł też pomóc, bo - jak tłumaczyli pracownicy PKP IC - wewnętrzne procedury nie pozwalają na wnoszenie do pociągu osób na wózkach inwalidzkich.
        "
        i zaraz potem:
        "Kierownik tłumaczył, że nie może już nic zrobić, a wniesienie mnie do pociągu byłoby ryzykowne, bo ktoś musiałby ponieść odpowiedzialność w razie jakiegoś wypadku.
        "

        To rzecznik napisała, że zaproponowano wniesienie. Z relacji pasażerek tak nie wynika.

        • 28 3

        • (2)

          Na jakiej podstawie twierdzisz, ze klamie PKP, a nie pasazerki? Byles przy tym albo rozmawiales ze swiadkami?

          • 4 20

          • bo Pkp zwykle klanie w takich sytuacjach.

            • 17 1

          • bo te k..wy z PKP zawsze kłamią sprzedają niby miejscówki a po kilku stacjach się okazuje że ktoś inny ma takie same numery miejsc ludzie jeżdżą nadal jak śledzie w beczce notoryczne opóźnienia awarie i typowe w d.. manie pasażera

            • 7 1

      • Też czytaj ze zrozumieniem.

        Dlaczego miały jechać nocnym TLK 10 godzin ? Miały bilet na pociąg, który jedzie szybciej, z wyprzedzeniem rezerwowały wariant dla osoby niepełnosprawnej. Wniesienie to ściema, z tego co mówią panie nikt ich nie chciał wnieść, pociąg odjechał bez nich. Pociąg z przesiadką w przypadku wnoszenia ręcznego, to jakiś ponury żart Czeremejdy czy Czeremajdy, zrozumie kobita dopiero jak się znajdzie w takiej sytuacji. Tyle lat już trwa taka sytuacja, że wstyd opowiadać takie androny.

        • 7 0

    • dlaczego odszkodowanie? (1)

      Awaria się zdarzyła. Szkoda, że panie musiały się dopraszać o sfinansowanie noclegu, ale jednak w końcu im go sfinansowano. Zawsze może się tak zdarzyć, że platformy nie będą działać.

      • 0 6

      • A opóżnienie w podróży?

        Weź pod uwagę, że musiały walczyć o nocleg i że dojechały znacznie później. Nie z własnej winy, co parę tygodni powtarza się ta sama historia. Dlaczego ludzie niepełnosprawni są poniżani i dyskryminowani? Niedawno jak wnoszono ręcznie cały turnus, to pasażerowie narzekali i złośliwie komentowali opóźnienie, choć ludzie też mieli wykupione wszystko co trzeba i rezerwacji dokonali z wyprzedzeniem.

        • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane