• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Porsche Panamera 4S. Prestiż i sport

Marcin Tymiński
3 września 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

Porsche Panamera to dość nietypowy przedstawiciel gamy Porsche. Dla części miłośników marki, prawdziwe Porsche miało tylko jeden numer - 911. Gdy jednak czterodrzwiowa limuzyna pojawiła się na rynku, wszyscy szybko przekonali się, że Panamera nosi w sobie prawdziwie sportowe geny, nie zapominając o luksusie z najwyższej półki.



Projektanci Porsche już pod koniec lat osiemdziesiątych ubiegłego wieku myśleli o produkcji czterodrzwiowej limuzyny. Tak narodził się projekt Porsche 989, który miał być rozwinięciem modelu 911, wyposażonego w dodatkową parę drzwi.

Potrzeba było jednak ponad dziesięciu lat, by Porsche ostatecznie przekonało się do swojej koncepcji. Świat ujrzał Panamerę w 2009 roku. Porsche przewidziało, że samochody tego typu najlepiej mogą sprzedawać się w Azji i krajach Bliskiego Wschodu. Na miejsce premiery limuzyny wybrano więc chińskie targi Shanghai Auto Show.

Projektanci i konstruktorzy Porsche Panamera mieli dwa priorytety: sport oraz prestiż. Klasyczny przód Panamery przypomina 911, chociaż jest nieco szerszy. Zadziorności Porsche dodaje nieco spłaszczona bryła nadwozia, bardziej kojarzona ze sportowymi bolidami niż limuzynami. Tył samochodu zawłaszczyli jednak zwolennicy wygody. Tylna, nieco przysadzista część Panamery wygląda mniej zgrabnie niż przód. Oferuje jednak naprawdę dużo miejsca. Do tego kierowca i pasażerowie mają do dyspozycji bardzo duży bagażnik - 445 litrów.

Luksus? W Panamerze nie ma miejsca na skromność czy surowy wystrój charakterystyczny dla samochodów sportowych. Produkt z Zuffenhausen jest ostentacyjnie luksusowy i wyposażony we wszystkie udogodnienia jakich oczekuje wymagający posiadacz limuzyny segmentu luxury.

- Siedzenia regulowane są w czternastu płaszczyznach, dodatkowo podgrzewane i wentylowane. Na wyposażeniu jest nawigacja, GPS, kierownica wielofunkcyjna, skórzana tapicerka, monitory z zagłówka, elektryczna klapa bagażnika czy asystent parkowania z kamerą cofania - tłumaczy Dominik WasilewskiSalonu Samochodów Luksusowych "Prestige" w Sopocie.

Gościnne i perfekcyjnie ergonomiczne wnętrze Panamery 4S oferuje charakterystyczną dla Porsche niską pozycję za kierownicą oraz stacyjkę umieszczoną po lewej stronie kierownicy. Do tego pneumatyczne zawieszenie, rewelacyjna skrzynia biegów - PDK, oraz idealnie jak na limuzynę o takich osiągach zbalansowane nastawy zawieszenia.

Osiągi? Dane silnika mówią same za siebie: pojemność ośmiocylindrowego silnika to 4.806 cm3. Moc maksymalna - 400 KM. Maksymalny moment obrotowy - 500 Nm. Przyśpieszenie do setki zajmuje 5 sekund, ze specjalnym pakietem Sport Chrono o dwie dziesiąte sekundy mniej. Prędkość maksymalna to 282 km.h.

Ktoś kto pragnie porównywać Porsche Panamera 4S z 911 robi błąd. To mimo wszystko zupełnie inna klasa aut. W segmencie aut luksusowych Porsche pokazuje, że nadal to ono rozdaje karty. Masywna i szeroka Panamera (ponad 1,9 metra szerokości i niemal pięć metrów długości) to rewelacyjnie dynamiczne auto. Kto nie musi zabierać na pokład trzech pasażerów i nie potrzebuje dodatkowej pary drzwi, może przymierzać się do zakupu jednego z najsłynniejszych "połykaczy zakrętów", którego numeru nie trzeba podawać. Nominalna, katalogowa cena Panamery 4S oscyluje w granicach od 125 225 euro brutto. Nowy samochód można też sprowadzić do kraju za nieco ponad 100 000 euro brutto.

  • Przód Panamery zdradza pokrewieństwo z kultowym modelem 911.
  • Porsche Panamera 4S. Jedna z najszybszych limuzyn w klasie samochodów luksusowych.
  • Prędkość maksymalna Panamery 4S przekracza 280 km/h.
  • Panamera 4S nie mogła obyć się bez mocnego silnika. Pod maską samochodu wspaniale brzmi potężne V8.

Miejsca

  • PRESTIGE Sopot, al. Niepodległości 663

Opinie (74) 5 zablokowanych

  • :) (1)

    nie byłoby mnie stać na auto za 500 tysięcy, gdybym wyrzucała pieniądze w błoto.

    • 2 3

    • To z korepetycji z chemii

      można uzyskać takie profity ?

      • 4 1

  • Pan Marcin zrobił zdjęcie na którym jest, statyw albo wielki talent :D

    pozdrawiam

    • 1 0

  • (2)

    Przy wyborze Porsche, ale nie 911ki, zdecydowanie! Panamera, niż Caynee....

    • 2 0

    • (1)

      lepsiejszy drugi przynajmniej nie zgubisz tłumika na garbie na chwaszczynie.

      • 1 2

      • Garb w postaci nierówności (a tą można ominąć, jak się jedzie 30km/h
        a nie 300), czy w postaci progu zwalniającego ? :) Dzięki za info :)
        ps.
        Ale za te 125tys. jewro x 4,15zł = 518 750zł, to można niezłego tereniaka kupić!

        • 1 0

  • (2)

    tylko leszcz kupuje auta, prawdziwy kocur kupuje linie lotnicze i sprzedaje samochody

    • 8 0

    • ho ho... dowcipnyś.
      Pasujesz na Polityka.

      • 1 2

    • O co chodzi!?

      A potem siedzi w celi i beczy -buuuuuuuuuuuuuuu :)

      • 1 0

  • ta a oglądałeś top gear? coś nie zgadali się z tym "sportem"
    i faktycznie z wykopem ma problem mimo że kucy ma sporo...

    • 0 0

  • pare panamer juz splonelo - samozaplon

    lub bralo udzial w wypadkach - kompletnie skasowane;)

    • 1 0

  • Za ok 20 lat rozejrzę się

    za takim autkiem z małym przebiegiem.

    • 4 0

  • Już lecę, z zarobkami 500 Euro powinni mi dac kredycik na coś takiego.

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane