• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Porsche Panamera 4S. Prestiż i sport

Marcin Tymiński
3 września 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

Porsche Panamera to dość nietypowy przedstawiciel gamy Porsche. Dla części miłośników marki, prawdziwe Porsche miało tylko jeden numer - 911. Gdy jednak czterodrzwiowa limuzyna pojawiła się na rynku, wszyscy szybko przekonali się, że Panamera nosi w sobie prawdziwie sportowe geny, nie zapominając o luksusie z najwyższej półki.



Projektanci Porsche już pod koniec lat osiemdziesiątych ubiegłego wieku myśleli o produkcji czterodrzwiowej limuzyny. Tak narodził się projekt Porsche 989, który miał być rozwinięciem modelu 911, wyposażonego w dodatkową parę drzwi.

Potrzeba było jednak ponad dziesięciu lat, by Porsche ostatecznie przekonało się do swojej koncepcji. Świat ujrzał Panamerę w 2009 roku. Porsche przewidziało, że samochody tego typu najlepiej mogą sprzedawać się w Azji i krajach Bliskiego Wschodu. Na miejsce premiery limuzyny wybrano więc chińskie targi Shanghai Auto Show.

Projektanci i konstruktorzy Porsche Panamera mieli dwa priorytety: sport oraz prestiż. Klasyczny przód Panamery przypomina 911, chociaż jest nieco szerszy. Zadziorności Porsche dodaje nieco spłaszczona bryła nadwozia, bardziej kojarzona ze sportowymi bolidami niż limuzynami. Tył samochodu zawłaszczyli jednak zwolennicy wygody. Tylna, nieco przysadzista część Panamery wygląda mniej zgrabnie niż przód. Oferuje jednak naprawdę dużo miejsca. Do tego kierowca i pasażerowie mają do dyspozycji bardzo duży bagażnik - 445 litrów.

Luksus? W Panamerze nie ma miejsca na skromność czy surowy wystrój charakterystyczny dla samochodów sportowych. Produkt z Zuffenhausen jest ostentacyjnie luksusowy i wyposażony we wszystkie udogodnienia jakich oczekuje wymagający posiadacz limuzyny segmentu luxury.

- Siedzenia regulowane są w czternastu płaszczyznach, dodatkowo podgrzewane i wentylowane. Na wyposażeniu jest nawigacja, GPS, kierownica wielofunkcyjna, skórzana tapicerka, monitory z zagłówka, elektryczna klapa bagażnika czy asystent parkowania z kamerą cofania - tłumaczy Dominik WasilewskiSalonu Samochodów Luksusowych "Prestige" w Sopocie.

Gościnne i perfekcyjnie ergonomiczne wnętrze Panamery 4S oferuje charakterystyczną dla Porsche niską pozycję za kierownicą oraz stacyjkę umieszczoną po lewej stronie kierownicy. Do tego pneumatyczne zawieszenie, rewelacyjna skrzynia biegów - PDK, oraz idealnie jak na limuzynę o takich osiągach zbalansowane nastawy zawieszenia.

Osiągi? Dane silnika mówią same za siebie: pojemność ośmiocylindrowego silnika to 4.806 cm3. Moc maksymalna - 400 KM. Maksymalny moment obrotowy - 500 Nm. Przyśpieszenie do setki zajmuje 5 sekund, ze specjalnym pakietem Sport Chrono o dwie dziesiąte sekundy mniej. Prędkość maksymalna to 282 km.h.

Ktoś kto pragnie porównywać Porsche Panamera 4S z 911 robi błąd. To mimo wszystko zupełnie inna klasa aut. W segmencie aut luksusowych Porsche pokazuje, że nadal to ono rozdaje karty. Masywna i szeroka Panamera (ponad 1,9 metra szerokości i niemal pięć metrów długości) to rewelacyjnie dynamiczne auto. Kto nie musi zabierać na pokład trzech pasażerów i nie potrzebuje dodatkowej pary drzwi, może przymierzać się do zakupu jednego z najsłynniejszych "połykaczy zakrętów", którego numeru nie trzeba podawać. Nominalna, katalogowa cena Panamery 4S oscyluje w granicach od 125 225 euro brutto. Nowy samochód można też sprowadzić do kraju za nieco ponad 100 000 euro brutto.

  • Przód Panamery zdradza pokrewieństwo z kultowym modelem 911.
  • Porsche Panamera 4S. Jedna z najszybszych limuzyn w klasie samochodów luksusowych.
  • Prędkość maksymalna Panamery 4S przekracza 280 km/h.
  • Panamera 4S nie mogła obyć się bez mocnego silnika. Pod maską samochodu wspaniale brzmi potężne V8.

Miejsca

  • PRESTIGE Sopot, al. Niepodległości 663

Opinie (74) 5 zablokowanych

  • Dziękuje redakcjo za pierwszą poprawkę (2)

    z "oscyluje w 125...."

    Jednak tym razem też jest błąd:

    "... oscyluje w granicach 125 225 euro."
    albo oscyluje wokół jakiegoś poziomu albo oscyluje w granicach od ... do ...

    Korekta jest za darmo w ramach życzliwości.

    Dla osób uczących się i twierdzących, że "matematyka do niczego się w przyszłości nie przyda". Przyda się nawet przy pisaniu takiego "artykułu".

    Odpowiedź redakcji:

    Dziękujemy za sugestie. Treść została poprawiona.

    • 12 1

    • niestety

      poziom jezykowy tego portalu jest niskich lotow .. Wstyd

      • 9 0

    • dobre

      • 3 0

  • Piekne auto (1)

    Nie wszystkim pewnie się podoba... ale dla mnie jest super sportową limuzyną

    • 40 5

    • Dokladnie tak... To jest jedna z nielicznych marek, na ktore nie wszystkich bedzie stac nawet po 20 latach.

      • 3 2

  • hehe, nie jest tylko aby poruszal sie po torze :) (1)

    no z Mondeo i Avensis to by wygral, ale co z innymi co maja 400 KM i ..... polowe wagi tej krowy ? mam wrazenie ,ze na torze by mu sie zrobilo przykro.

    • 4 6

    • to nie jest samochod na tor łosiu

      Porsche ma takie samochody jak 911 GT2 czy Turbo

      • 5 1

  • Podobny trochę do Lanosa.

    • 63 6

  • Stoi u mnie na osiedlu taki pod śmietnikiem
    Nikt się do niego nie chce przyznać ;)

    • 19 2

  • POLSKI PRESTIŻ

    wystarczy wyrzucić robotniczego peta za okno, nie używać kierunków, wciskać się na hama gdzie się tylko da i udawać że inni tego nie widzą - i już jesteś VIPEM (very impotent person).

    • 34 4

  • Golf lepszy

    • 20 9

  • Marne 3,5 koła i weź tu kup dobre auto...

    • 20 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane