• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudowali torowisko, oszczędzając nerwów pasażerom

Maciej Naskręt
13 lipca 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 

Kończą się prace remontowe na torowisku na ul. Jana z Kolna w Gdańsku.



Przebudowa torów tramwajowych na ul. Jana z Kolna zobacz na mapie Gdańskadowodzi, że można remontować tak, by nie dezorganizować komunikacji miejskiej i nie komplikować życia pasażerom. Ruch pojazdów nie przeszkodził wykonawcy w szybszym oddaniu torowiska do pełnego użytku.



Czy ZDiZ dobrze postapił, organizując przebudowę podczas ruchu tramwajów?

- Uwaga, jedzie tramwaj! - krzyczy brygadzista, pan Krzysztof, do swoich kolegów pracujących na torach. Wtedy schodzą z torów, ale gdy tylko tramwaj ich mija - wracają do pracy.

Wygląda więc na to, że przynajmniej część remontów torowisk można wykonywać tak, by nie zawieszać kursowania tramwajów po naprawianej linii. Jest to możliwe jednak wyłącznie przy częściowych remontach, a nie przy gruntownej modernizacji linii, jaka ma miejsce np. na al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu.

- To pierwsza przebudowa w Gdańsku zorganizowana przy ruchu ciągłym tramwajów - chwali się Mieczysław Kotłowski, dyrektor ZDiZ w Gdańsku. - Część prac, takie jak wymianę podkładów czy szyn, wykonywano w weekend lub w nocy, gdy tramwaje nie kursowały. Jednak inne, związane na przykład z przebudową przystanków czy wymianą kamieni torowiska prowadziliśmy przy ruchu tramwajów.

Prace nocne są możliwe tylko wtedy, gdy wokół torowiska nie ma domów mieszkalnych. Tak jest właśnie wokół Jana z Kolna i ten fakt wykorzystali prowadzący remont.

Taka organizacja pracy sprawiła, że remont zakończy się szybciej niż planowano. - Mieliśmy zdążyć do 31 sierpnia, ale sądzę, że wyrobimy się do 15 lipca. Wtedy też ruszą odbiory, które potrwają około dwóch tygodni - mówi kierownik budowy Dariusz Grocholewski z elbląskiej spółki Tor-Kar-Son, która prowadzi remont.

Za przebudowę 2,8-kilometrowej linii tramwajowej wraz z remontem peronów przystankowych i latarniami firma otrzyma nieco ponad 8,8 mln zł.

Niebawem ruszy kolejna naprawa torowiska, podczas której tramwaje będą odbywać regularne kursy. Będzie ona prowadzona w ciągu ul. Lenartowicza, pomiędzy dwoma wiaduktami kolejowymi. W ZDiZ-ecie kończy się właśnie przetarg na to zadanie.

Utrudnienia w ruchu na ul. Jana z Kolna

Od 15 lipca, od godz. 18 zostaną wyłączone z ruchu kołowego dwa pasy jezdni na ul. Jana z Kolna w kierunku do centrum. Ruch w stronę Zieleniaka przeniesiony zostanie na przeciwny pas ruchu.

Utrudnienia są spowodowane przebudową ul. Jana z Kolna, na odcinku od kładki dla pieszych przy przystanku SKM Gdańsk-Stocznia do Węzła Kliniczna.

Miejsca

Opinie (59) 6 zablokowanych

  • a brzezno

    to nie mozna juz puscic w brzeznie tranwajow przeciesz mozna ale po co niech ludzie leca na brzezno plaza grubo

    • 0 2

  • "można remontować tak, .... (4)

    ....by nie dezorganizować komunikacji miejskiej i nie komplikować życia pasażerom". No czasem można, a czasem nie, jak sądzę. Jeśli mamy do zrycia i położenia od nowa jedyną trzypasmową drogę przez półtoramilionową metropolię, to najprawdopodobniej nie da się tego zrobić NIE zamykając choć części tej drogi na jakiś czas ;)

    Niemniej, pół biedy że choć czasem się coś uda.

    A na zakończenie - "da się remontować, żeby nie przeszkadzać; pod artykułem, lista utrudnień" ;)

    • 56 5

    • 1,5 mln ??? (2)

      Sorry, ale co ma 1,5 mln ??? Trójmiasto całe ma około 850 tys. mieszkańców. Sprawdź.

      • 4 0

      • Przecież napisał że 1,5 mln ma cała metropolia, tj. Trójmiasto, Pruszcz Gdański, Rumia Reda i inne... (1)

        jw

        • 1 3

        • Trójmiasto - 742 tys.
          Małe Trójmiasto Kaszubskie - 114 tys.
          Pruszcz Gd. - 26 tys.
          RAZEM ca. 882 tysiące*
          Komuś się chyba w oczach dwoi ;)
          chyba że całe Kartuzu zjadą do Trójmiasta to wtedy może ;)

          *źródło: Wikipedia

          • 3 2

    • Tak, mózgu, ale w remoncie jezdni a nie torowiska.Widzę, że leży czytanie ze zrozumieniem

      • 3 3

  • MOŻNA?? MOŻNA...!!

    • 4 2

  • Brawo!! Dla całej GRUPY

    Wielki szacunek !
    Kawał dobrej roboty!
    Widać co firma to firma.
    POZDRAWIAM!

    • 10 0

  • a co z jednym torem...

    wyremontowali przejazdy i torowisko, ale zostawili jeden tor od wysokości spalonej hali do przejazdu stoczni północnej, będzie on jeszcze robiony czy nie????

    • 0 0

  • Bzdura

    Zrobili tory na jana skolana bez "dezorganizacji ruchu", ale teraz to tam pozamykali bo robia wezel kliniczna- krotko mowiac- mogliby teraz spokojnie robic i wezel kliniczna i tory po jana skolana jednoczesnie, tramwaje i tak tamtędy teraz nie jezdza.

    • 6 3

  • egoizm podróżnych (1)

    Jak tak można pracować jak co chwile ktoś krzyczy "uwaga tramwaj" to niehumanitarne

    • 23 29

    • Za KOMUNY też tak było...

      ...to nic nowego. Kolejarze zawsze tak pracowali. Jak jechał pociąg to jeden stał i ostrzegał trąbiąc trąbką ile sił tylko miał, albo specjalnym gwizdkiem. A tu jak taki robotnik przygłuchy od tego hałasu nie usłyszy pana Krzysia w tym całym zgiełku, to może być klops.

      • 2 0

  • Interesujące ja mieszkam na Jana z Kolna są tu jeszcze domy mieszkalne

    • 3 0

  • i co z tego skoro w weekendy nie było komunikacji zastępczej a teraz na jana z kolna, gdyby

    nie związki zawodowe stoczni północnej nic by wcale nie jeździło ... może dla odmiany zamknąć ruch tramwajowy na grunwaldzkiej i nie puścić komunikacji zastępczej?

    • 2 2

  • Taka naprawa była też w Brzeźnie... (1)

    na Mazurskiej. Weekendowe zamknięcia z wymianą szyn i podkładów. Ale takie prace to tylko naprawa bieżąca, bez wymiany podtorza, o czym zresztą była mowa jeszcze przed rozpoczęciem remontu. Ale najlepiej wkręcić mniej zorientowanym w tym temacie, że tak większość remontów można było robić (pomijając jedno zdanie na początku, żeby nikt nie pamiętał po przeczytaniu wypowiedzi ZDiZ i wykonawcy). Gdyby każdy tor po naprawie głównej był UTRZYMYWANY to takie remonty jak ten na Jana z Kolna byłby wystarczający, a teraz wystarczy spojrzeć jak wygląda nawierzchnia na Hallera (po remoncie w 1995) - krawężniki przy torze poklawiszowane, mnóstwo trawy, ubytki w tłuczniu, szyny nieprzeszlifowane. Skończą się te remonty i trzeba będzie znowu wszystko od nowa.

    • 25 2

    • i biznes się kręci...

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane