- 1 Weszły do sklepu i ukradły towar za 1650 zł (64 opinie)
- 2 30 lat od tragedii autobusowej w Kokoszkach (88 opinii)
- 3 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (130 opinii)
- 4 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (121 opinii)
- 5 Remont przed budową Drogi Zielonej (162 opinie)
- 6 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (361 opinii)
Przedwyborcza debata kandydatów na prezydenta Gdańska
Różne spojrzenia na wspólny bilet w Trójmieście, przyciągnięcie inwestorów, czy przedsięwzięcia, towarzyszyły debacie kandydatów na prezydenta w Gdańsku. Zgoda nastąpiła w jednej kwestii - koncertu Behemotha w Gdańsku.
W pierwszej kolejności kandydaci mieli się ustosunkować do kwestii braku wspólnego biletu na miejski transport. Ewa Lieder uznała, że przyczyna problemu tkwi w braku wspólnych rozmów i ustaleniu zasad między miastami. Waldemar Bartelik także podkreślał, że jest to problem negocjacji wspólnych korzyści.
- Kandydaci nie mają zielonego pojęcia, o czym mówią - ripostował Paweł Adamowicz, który siłą rzeczy jako urzędujący prezydent często miał większą wiedzę na temat poruszanych problemów.
Wyjaśnił, że istnieje bilet i związek metropolitalny, a nie ma w nim SKM, bo spółka częściowo należy do Skarbu Państwa. Zapowiedział, że ma się to zmienić gdy zostaną pozyskane fundusze unijne, niepewnie szacował, że może to nastąpić w latach 2015-18.
- Po 16 latach rządzenia nie może pan precyzyjnie powiedzieć, kiedy nastąpią zmiany - odbijał piłeczkę przy aplauzie części widowni Bartelik.
Następnie poruszano kwestię wysiedlonych Romów. Jednak nie padły konkretne pomysły na to, by taki problem nie powstał w przyszłości. Kandydaci podkreślali, że to problem praw człowieka i przestrzegania prawa czy braku przygotowania do rozwiązywania tego typu problemów.
Zabrakło też polotu w odpowiedzi na pytanie o zagospodarowanie Wyspy Spichrzów, dziury przy Rajskiej i Młodego Miasta.
- Młode Miasto wymaga, by zrobić dla tych terenów międzynarodowy konkurs na zagospodarowanie tego terenu - sugerował Jarosław Szczukowski.
- Jak ja zostanę prezydentem to się zmieni. Szanuję własność, ale nie może być tak, że deweloperzy rządzą i budują nam miasto. Należałoby odkupić te tereny Młodego Miasta - podkreślała Ewa Lieder.
- Skończył się czas na dobranockę. To Rada Miasta uchwala plany miejscowe i one są pod konkretnych deweloperów. Stanęło tam ECS, które nie podoba się wielu mieszkańcom, a Nowa Wałowa podzieliła miasto, za chwilę stanie tam olbrzymie centrum handlowe. Zrobiłbym konsultacje w tej sprawie, by deweloperzy nie rządzili - sugerował Andrzej Jaworski.
Bartelik zamiast wydawania pieniędzy na ECS sugerował, by w Gdańsku powstał ośrodek diagnostyki medycznej dla mieszkańców.
Pytania zadawane następnie z widowni, często odnosiły się do urzędującego prezydenta lub konkretnego kandydata. Pytający niekiedy możliwość zadawania pytań traktowali jak autopromocję. Tak było w przypadku Sławomira Ziembińskiego, znanego bardziej jako Czerwony Korsarz, który także był na debacie i pytał o współpracę miasta z organizacjami pozarządowymi. Większość kandydatów zgodziła się, że w tej kwestii nie ma większych problemów.
Podobne zgodne odpowiedzi padały przy pytaniu, czy w Gdańsku powinien odbyć się koncert Behemotha. Kandydaci przyznali, że w tym przypadku, kiedy koncert nie jest organizowany i finansowany przez miasto, nie można ograniczać wolności.
Podobnie jak w środę w Gdyni, na spotkanie nie zaproszono Zbigniewa Wysockiego - kandydata Kongresu Nowej Prawicy na prezydenta Gdańska. Waldemar Bartelik nazwał to naruszeniem demokracji. Przedstawiciele rozgłośni tłumaczyli, że powodem jest promowanie przez tę partię przemocy słownej i fizycznej.
Opinie (312) 6 zablokowanych
-
2014-10-10 08:39
Nie zaproszono Zbigniewa Wysockiego z KNP. (2)
Socjaliści boją się - dają jasny znak na kogo mamy głosować by coś się zmieniło!
"promowanie przez tę partię przemocy słownej i fizycznej"
przemoc słowną i fizyczną promuje własnie PO, PiS, SLD i PSL - ograbić podatnika i zamknąć mu mordę- 7 8
-
2014-10-10 10:27
KNP - to skrót od kanapy na której mieszczą się barany od Korwina (1)
jełopów na dyskusję nie zaprasza się i basta ...
- 6 6
-
2014-10-10 15:53
Zaprasza się tylko mafię?
- 0 2
-
2014-10-10 08:42
BRT
- 0 3
-
2014-10-10 08:46
Pytanie (13)
Kto namówił tą biedną Ewę Lieder, żeby startowała w tych zawodach?
- 26 4
-
2014-10-10 08:48
...
Przeciez to jasne - budyn
- 2 3
-
2014-10-10 08:50
jak to kto (3)
Pawelek A.
- 2 6
-
2014-10-10 10:25
Niestety to prawda (2)
Ta Pani wbrew wszelkiej logice nie chce rozmawiać z innymi kontkandydatami o połączeniu sił. Wytłumaczenie jest jedno, bardzo sensowne: ma ona rozproszyć elektorat przeciwny PA. Niezły ruch, ale po tej debacie widzę, że Adamowicz to nawet podstawionego człowieka nie potrafi wybrać rozgarniętego. Źle to świadczy i o nim i o tej pani "trzeba rozmawiać".
- 8 1
-
2014-10-10 12:29
(1)
Hmm, nawet jej znajomi na FB skarżyli się na tę niedogodność.
Niestety chce być wyjątkowo niezależną od kogokolwiek a od Adamowicza w szczególności ale swym działaniem przysparza problemy wszystkim, tylko nie swemu głównemu adwersarzowi.
Stąd też takie jest ogólne jej pojmowanie, że jest V kolumną Adamowicza.- 5 2
-
2014-10-10 13:03
Czy ktoś tej pani może przemówić do rozumu???
- 4 0
-
2014-10-10 08:53
hehe (1)
Trzeba było zadać to pytanie budyniowi!!
- 3 0
-
2014-10-10 08:56
Przecież wiadomo co by odpowiedział... Developerzy!!!
- 7 2
-
2014-10-10 09:08
Lieder na wybory namówiła chyba Makowska z Wrzeszcza (5)
- 6 1
-
2014-10-10 10:26
Makowska to sobe może. (4)
To robota misia-ptysia z budyniem
- 0 6
-
2014-10-10 11:17
(3)
To nie jest robota budynia ale w rzeczy samej wygląda trochę na falstart.
Namówiła ja Lidka Makowska i było to konsekwencją zdarzeń jakie wyprawia prezydent oraz PO-wska część Rady Miasta, wobec mieszkańców i ich inicjatyw oddolnych. Sama idea jak najbardziej słuszna, tylko rozdźwięk zbyt spory, bo jak pogodzić sprawę krzywego chodnika z budżetem w wys. 2,5 miliarda złotych?
To niestety nie te kryteria i nie ten punkt odniesienia ale dobry zaczyn, o czym Adamowicz już wie i czego się też boi, o czym wtajemniczeni wiedzą.- 3 2
-
2014-10-10 11:24
To jak taki dobry zaczyn, to może Lidka przekona Ewkę, że nie tędy droga? (2)
Dobra droga to konsolidacja przed wyborami, pani Lieder z całą pewnością nie jest gotowa na pełnienie funkcji prezydenta, a tym co są gotowi odbiera szanse na utrącenie monarchii.
- 8 0
-
2014-10-10 11:53
(1)
Może i przekona, nie wiem.
Podkreślam natomiast to co napisałem wcześniej, nie byłoby być może startu p. Ewy, gdyby nie grubiaństwo ekipy z Nowych Ogrodów i kilku podobnych miejsc. To właśnie osoby o pokroju Chmiel, Piskorskiego, Bielawskiego i wielu, wielu innych, którzy rozpetali wojenkę o Brzeźno, przegrali ją, wycofali się na utajnione pozycje i zaatakowali bolesnymi uchwałami.
Może to takie machanie szabelką ale zdaje się że naprawdę spora część gdańszczan zupełnie pojęcia nie ma jak i w jaki sposób i dla kogo jest sprawowana władza w mieście. Chodzi o wysłanie impulsu, że to nie jest tylko Brzeźno, że za chwilę padnie kolejna dzielnica, że faktycznie rządzą banki i developerzy, że to powoli nie jest już nasze miasto, takie urabianie niewolnika.- 9 2
-
2014-10-10 13:06
Zgadzam się z powyższym, tym bardziej apeluję do Pani Lieder o zdrowy rozsądek
Tu nie szabelka potrzebna, ale cała armata.
- 8 1
-
2014-10-10 08:47
Waldemar Bartelik najlepszym kandydatem (2)
Debata pokazała , że najlepszym prezydentem byłby Bartelik.Mówił konkretnie , ma wiedzę na temat miasta i stawia sobie konkretne cele .
- 24 15
-
2014-10-10 08:55
ok (1)
Trochę to jak lubudubu ale zgadzam się, Bartelik to jedyna opcja
- 10 4
-
2014-10-10 10:38
a ja się nie zgadzam. mało merytoryczny, postulaty wzięte z choinki...
wolę Jaworskiego.- 1 8
-
2014-10-10 08:50
Bartelik na prezydenta (1)
Najlepszym prezydentem Gdańska byłby Bartelik . Jest konkretny , stawia sobie cele do wykonania i co najwazniejsze nie jest partyjnym urzedasem.
- 19 12
-
2014-10-10 10:27
sory, myślałam, że komentarz się nie zapisał
rzeczywiście teraz wyszło jak łubudubu :)
- 2 3
-
2014-10-10 08:51
KOMENTARZ DO DEBATY (1)
Pierwszy raz byłem na takiej debacie, dobrze że w końcu znalazł się kandydat biznesmen P.Waldemar Bartelik, mam nadzieje że w końcu Gdańsk będzie w pewnym stopniu odpolityczniony a władza powierzona będzie osobie ,która ma doświadczenie menadżera .W Polsce znamy takie przypadki ,które w praktyce się doskonale sprawdzają.Myślę ,że w końcu ustawą przeforsuje się max sprawowanie władzy przez 2 kadencje .Jestem pełen nadziei ,że wybór mieszkańców wskaże osobę byłego reprezentanta Polskie w siatkówkę , biznesmena o olbrzymim dorobku Waldemara Bartelika .Trzymam kciuki by jak największa liczba mieszkańców poszła na wybory .
- 18 12
-
2014-10-10 10:29
Przypominam, że jak Bartelik zaproponował debatę
Odmowna reakcja prezydencka była HISTERYCZNA :) Teraz się nie dziwię dlaczego.
- 9 2
-
2014-10-10 08:54
Historyk już rządził...
teraz czas na kogoś kto umie liczyć. we wczorajszej debacie tylko jedna osoba to pokazała. Pan Bartelik jest przygotowany do konkretnego zarządzania.
- 15 8
-
2014-10-10 08:57
Najgorszy Adamowicz
Fatalnie wypadł Adamowicz . Widac , że bez partyjnego szyldu ten facet jest totalnym zerem.
- 28 7
-
2014-10-10 08:59
Jawor i tyle (3)
gosc sie uwział na Budynia i w koncu rozliczy mu te mieszkania. Bedzie koniec z kreceniem lodów
- 10 15
-
2014-10-10 10:36
Za to utkniemy w katotalibanie
Nie, dziękuję. Wolę bezpartyjność i neutralność wyznaniową
- 1 3
-
2014-10-10 10:39
zgadzam się!
- 2 1
-
2014-10-10 13:13
stoczniowcu lepiej rozlicz Rydzyka ze zbiórki pieniędzy na ratowanie twoje stoczni
- 3 1
-
2014-10-10 09:03
W.B. (1)
Ja będę głosował na Bartelik, jak był prezesem Energii to bardzo pomagał w sporcie, dzieciaki miały normalne warunki do trenowania, nie to co dzisiaj zamyka się kluby sportowe bo dzieciaki nie mają gdzie i na czym trenować.
- 21 14
-
2014-10-10 13:34
pomagał w sporcie
a pieniądze na pomoc wyjmował z własnego, prywatnego portfela? Czy z kasy spółki której jest prezesem? Bo jeżeli z kasy spółki, to znaczy, że nie on pomagał tylko wszyscy którzy kupili prąd od spółki.
- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.