• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rębiechowo mierzy w 3 mln pasażerów. W styczniu wzrost o 7,5 proc.

Michał Stąporek
6 lutego 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
W ubiegłym roku przez Rębiechowo przewinęło się 2,8 mln pasażerów. Czy w tym roku uda się przekroczyć liczbę 3 mln? To oficjalny plan zarządu portu lotniczego. W ubiegłym roku przez Rębiechowo przewinęło się 2,8 mln pasażerów. Czy w tym roku uda się przekroczyć liczbę 3 mln? To oficjalny plan zarządu portu lotniczego.

Obsłużenie prawie 200 tys. pasażerów w Rębiechowie w styczniu pozwala wierzyć, że plan odprawienia przez trójmiejskie lotnisko 3 mln pasażerów w całym roku jest realny.



Po przedłużeniu terminalu o ok. 60 metrów w kierunku zachodnim (wzdłuż lotniska), powierzchnia budynku powiększy się o ok. 30 proc. W nowej części (na wizualizacji zaznaczonej na biało) przyjmowani będą pasażerowie przylatujący do Trójmiasta. Po przedłużeniu terminalu o ok. 60 metrów w kierunku zachodnim (wzdłuż lotniska), powierzchnia budynku powiększy się o ok. 30 proc. W nowej części (na wizualizacji zaznaczonej na biało) przyjmowani będą pasażerowie przylatujący do Trójmiasta.
Dokładnie 196 tys. 240 pasażerów przewinęło się w styczniu przez oba terminale gdańskiego lotniska. To o 7,5 proc. więcej, niż w tym samym okresie ubiegłego roku.

- Naszym założeniem na 2014 rok jest osiągnięcie liczby 3 milionów pasażerów. Jak widać po pierwszym miesiącu, jesteśmy na dobrej drodze, aby wykonać ten ambitny i trudny, jak na obecną sytuację rynkową, plan - cieszy się Tomasz Kloskowski, prezes Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy.

Przypomnijmy, że w 2013 roku przez trójmiejskie lotnisko przewinęło się 2 mln 842 tys. pasażerów.

Czy w tym roku skorzystasz z lotniska w Rębiechowie?

Przepustowość portu lotniczego w Gdańsku jest jednak znacznie większa. Po zakończeniu trwającej rozbudowy terminalu T2 (pochłonie 87 mln zł, prace prowadzi firma NDI), czyli w latem 2015 roku, lotnisko będzie mogło obsłużyć ok. 5 mln pasażerów rocznie.

Jednak powiększenie nowego terminalu lotniska o ok. 30 proc. powierzchni to nie jedyne prace, jakie są prowadzone w porcie lotniczym w Rębiechowie.

- W fazę realizacji wszedł kolejny etap programu inwestycyjnego. Już wiosną samoloty będą miały możliwość korzystania z rękawów pasażerskich. Kolejnym krokiem jest przystosowywanie infrastruktury do wprowadzenia drugiej kategorii lotniska, umożliwiającej lądowanie samolotów w trudniejszych warunkach pogodowych - wylicza Tomasz Kloskowski.

Chodzi o podwyższenie kategorii zainstalowanego w Rębiechowie systemu ILS (ang. Instrument Landing System) do kategorii II. Dziś na lotnisku funkcjonuje ILS I kategorii, który pozwala na lądowanie przy widzialności do 550 m. Sprawia to, że przeważnie raz-dwa razy w roku dochodzi do sytuacji, gdy z powodu małej widoczności samoloty przekierowywane są do innych portów lotniczych. Ostatnio taka sytuacja miała miejsce trzy dni temu. Zainstalowanie systemu ILS drugiej kategorii sprawi, że samoloty będą mogły lądować przy widoczności do 300 m.

Informacje o frekwencji pasażerów na lotnisku w Rębiechowie podawane są regularnie co miesiąc. Tym razem jednak zbiegły się z listem Wojciecha Szczurka, w którym prezydent Gdyni broni swojej decyzji o budowie lotniska cywilnego Gdynia-Kosakowo i krytykuje decyzję Komisji Europejskiej, która może nakazać spółce budującej port lotniczy zwrot pomocy udzielonej jej przez samorządy Gdyni i Kosakowa (ok. 90 mln zł).

Czytaj więcej: Wojciech Szczurek broni lotniska i atakuje Komisję Europejską

Do tego wystąpienia prezydenta Gdyni odniósł się w czwartek rano wojewoda pomorski Ryszard Stachurski, urodzony gdynianin. Tak o idei budowy lotniska cywilnego w Gdyni mówił w rozmowie w Radiu Gdańsk:- To jest bezsensowna decyzja, której się nie da obronić. 15 km od Gdyni jest nowoczesny i nie w pełni wykorzystywany port lotniczy.

Komentując bezpośrednio list otwarty do mediów i polityków, opublikowany przez Wojciecha Szczurka, wojewoda powiedział: - Jestem zdumiony, że tak doświadczony samorządowiec, w tak niewybredny sposób ocenia działalność Komisji Europejskiej.

Miejsca

Opinie (132) 3 zablokowane

  • A na bagaż czeka się minimum 30min :D (7)

    Przynajmniej w tym dorównujemy mega lotniskom

    • 10 9

    • Do wszystkich marud i malkontetów

      Dobrze, że port lotniczy się rozwija. Jak dla mnie największym problemem jest czas oczekiwania na bagaż (żenujący). Propaganda zawsze była jest i będzie w każdym społeczeństwie. Sprawiedliwość i prawda zależy od nas samych więc bierzcie los we własne ręce i nie oglądajcie się na innych chyba, że chcecie im pomóc. Zawsze jest wyjście z sytuacji tylko nie zawsze jest ono po myśli innych :)

      • 6 0

    • procedury, mówi Ci to coś? (5)

      samo rozładowanie bagażu z samolotu to 20 minut.

      • 3 2

      • Głupkowi to nic nie mówi

        Głupek nie rozumie.

        • 0 1

      • Świetnie, ale rozładunek powinien rozpoczynać się już w momencie zaparkowania samolotu (3)

        .. tj. wtedy, kiedy najniecierpliwsi pasażerowie zaczynają odpinać pasy, wkładać kurtki i szukać walizek, aby potem stać przez 10 minut w przejściu zanim załoga otworzy drzwi samolotu, a obsługa lotniska podstawi schody albo rękaw..
        Krótko mówiąc, przy sprawnej obsłudze czas czekania na bagaże w terminalu nie powinien przekraczać kilkunastu minut

        • 2 3

        • błąd (2)

          ze względów bezpieczeństwa przy rozładunku bagaży nie może być żadnego pasażera - na wypadek, gdyby "coś" się prześliznęło przez kontrolę bezpieczeństwa na poprzednim lotnisku. Co innego na lotniskach, gdzie są zamontowane i wykorzystywane rękawy. Rozładunek luku bagażowego samolotu to nie rozładunek autobusu.

          • 2 0

          • Chyba tylko w Gdańsku są takie procedury (1)

            Nieraz widziałem, jak taśmociągiem wyjeżdżają z luku bagaże, podczas gdy pasażerowie wychodzili schodkami po drugiej stronie samolotu...

            No cóż, ja pamiętam jeszcze czasy, w których w Gdańsku wysiadających z samolotu pasażerów witał widok pogranicznika w pełnym rynsztunku bojowym i karabinem... i co, jakoś po latach gdańskie lotnisko się ucywilizowało :)

            • 0 1

            • Bez obrazy, ale co tu jest do minusowania (czyli 'nie zgadzania się')?

              Że widziałem taki rozładunek, czy że kiedyś w Gdańsku podróżnych witał żołnierz z kałachem? To są fakty...

              • 0 0

  • Nie radzą sobie z 3 mln a jak sobie POradzą z 5 mln???? (1)

    Kolejki, kolejki, kolejki. Hańba. Rób Szczurku swoje lotnisko bo konkurencja działa ozdrowieńczo. Jak porty morskie konkurują tak niech lotniska konkurują.

    • 9 17

    • Szczur uja zrobi, bo za parę dni KE tak mu dowali, ze ze wstydu na miesiąc sie schowa

      • 5 1

  • Coraz więcej ludzi wyjeżdża za robotą to....

    ruch na lotnisku rośnie hehe..

    • 9 3

  • Sprawia to, że przeważnie raz-dwa razy w roku dochodzi do sytuacji, gdy z powodu małej widoczności samoloty przekierowywane są (3)

    Raz-dwa razy w roku? Chyba w tygodniu!

    • 8 13

    • I po do gadasz głupoty? (2)

      Średnio w roku jest to ok 30 godzin. Na ile? 365X24! Swego czasu były ciekawe statystyki w Skrzydlatej Polsce - Gdańsk miał obok Katowic i Rzeszowa najmniej godzin mglistych w Polsce. Najgorzej pod tym względem jest Krakowie, gdzie zdarza się to rzeczywiście nawet raz w tygodniu.

      • 10 2

      • oni w gdyni tak mają

        nie myśla tylko są biernymi przekaźnikami kłamstewek wydziału propagandy um gdynia.

        • 7 3

      • to była hiperbola kolego

        3 lutego, 2 stycznia, 5 stycznia, 18 listopada - w ciągu ostatnich 3 miesięcy były to co najmniej 4 razy.
        Nie twierdzę, że to dużo, ale nie podoba mi się karmienie ludzi tekstami, w stylu "raz-dwa razy do roku"
        pozdrawiam

        • 0 2

  • Metropolia z jednym lotniskiem to co to za metropolia (3)

    Już dawno powinno w Gdyni i Pruszczu Gdańskim działać lotnisko typu tanie latanie. Byłe lotniska wojskowe wciąż czekają na zagospodarowanie .A Lotnisko imienia Lecha Wałęsy prestiżowe lotnisko Tej Owej Metropolii jeżeli to faktycznie jest Metropolia Panie Prezydencie Budyńku.

    • 10 19

    • Co za głupota

      Pewnie, zamiast 1 dużego terminala lepiej mieć 3 małe. Zamiast 200 Solistów w jednym miejscu po 150 w trzech... Ludzie, nauczcie się ekonomii. Niemcy nie są głupi. W Berlinie 3 lotniska łączą w jedno. (Inna sprawa, że z samą budową skompromitowali się nie mniej niż Szczurek ze swoim lotniskiem...)

      • 10 2

    • I w Żukowie też by się przydało.

      • 6 2

    • Jasne biedaczku

      Lotniska wszędzie.
      W Rumi, Wejherowie, Pucku, Tczewie, Malborku, Luzinie.
      Gdzie jeszcze chcesz "tanie" lotnisko?
      Koło Chojnic gdzieś tam jest lotnisko wojskowe.
      W Borsku - też - tylko na razie kasy na terminal nie ma.
      No gdzie jeszcze?

      • 6 2

  • Lotnisko (1)

    teraz juz wiem dlaczego gdanisk szaleje zeby nie powstało lotnisko w Kosakowie

    • 9 13

    • strach przed konkurencja

      • 0 1

  • za każdym razem jak tam jestem (1)

    widzę pustki jak na zdjęciu. skad te 2,8 mln pasażerów ?

    • 7 9

    • uciekaja przed toba, wez prysznic jak idziesz miedzy ludzi

      • 1 0

  • bo kolej jest wolna i słaba a do tego drożeje to samoloty mają rację bytu...

    ...statki też nie lepiej...

    • 2 0

  • huuuuurrrraaaa!!!!!!

    zróbmy lotnisko w każdym mieście!
    - zróbmy połączenia lotnicze z Kościerzyną, Kartuzami, Żukowem i Kolbudami!
    Latajmy też z Gdańska do Pruszcza i na Rotmankę!
    Huuuuurrrrrraaaa!!!!!

    • 12 6

  • S! K! A! N! D! A! L!

    Latać z robotniczego lotniska to skandal !

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane