• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rekord Polski w Rębiechowie. 348 tys. pasażerów w czerwcu

ms
2 lipca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
W czerwcu na lotnisku w Rębiechowie wylądował m.in. najdłuższy samolot pasażerski świata, czyli latający w barwach Lufthansy Boeing 747-800. W czerwcu na lotnisku w Rębiechowie wylądował m.in. najdłuższy samolot pasażerski świata, czyli latający w barwach Lufthansy Boeing 747-800.

Służby prasowe lotniska w Balicach wysłały w poniedziałek do mediów informację, że krakowski port lotniczy obsłużył w czerwcu 343 tys. pasażerów, czyli najwięcej w historii polskich lotnisk regionalnych. Sęk w tym, że nasze Rębiechowo pobiło ruch w Krakowie o 5 tysięcy pasażerów!



Na pokładzie tego jumbo jeta do Gdańska przyleciała reprezentacja Niemiec.

Według wstępnych danych Port Lotniczy Gdańsk im. Lecha Wałęsy obsłużył w czerwcu 2012 roku 348,9 tys. pasażerów, czyli aż o 45,6 proc. więcej niż w czerwcu ubiegłego roku. Jeszcze nigdy, żadne polskie lotnisko regionalne nie obsłużyło w ciągu miesiąca tak dużej liczby pasażerów.

W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2012 roku w Gdańsku obsłużono już ponad 1,4 mln pasażerów, co stanowi wzrost na poziomie 26,3 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2011 roku!

- Czerwcowy wynik to rekord w skali kraju i historii polskiego lotnictwa! - cieszy się Tomasz Kloskowski, prezes Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy.

Czy korzystaleś w tym roku z naszego lotniska?

Sęk w tym, że zawieszoną na tak wysokim poziomie poprzeczkę, trudno będzie przeskoczyć. Na ruch na lotnisku spory wpływ (choć nie tak duży, jak mogłoby się wydawać) mieli przecież uczestnicy turnieju Euro 2012.

- Nasze lotnisko obsłużyło około 20 tysięcy kibiców, co stanowi 5,7 proc. czerwcowego ruchu. 22 czerwca padł również rekord ilości wykonanych operacji. W ciągu 24 godzin było ich aż 280, co oznacza, że średnio co 5 minut w Gdańsku lądował lub startował samolot - podkreśla Kloskowski.

W pewnym momencie doszło do takiej sytuacji, że na płytach postojowych trójmiejskiego lotniska zaparkowane były 62 samoloty!
ms

Opinie (175) 4 zablokowane

  • Lotnisko zdalo egzamin (25)

    Widać jak na dłoni, że drugie lotnisko pasażerskie w Gdyni jest zupełnie niepotrzebne. Rębiechowo wytrzymało zwiększony ruch przy Euro, a potrafi obsłużyć nawet dwukrotnie więcej pasażerów niż w tym rekordowym okresie. Argument dla budowy drugiego lotniska upadł. Lepiej te środki przeznaczyć na budowę nowych dróg lub ścieżek rowerowych. Mam nadzieję, że szanowne władze Gdyni zweryfikują swoje podejście. Tym bardziej, że wkrótce kolej metropolitalna skomunikuje Rębiechowo z centrum Gdyni.

    • 7 4

    • oczywiscie ze jest potrzebne i to nie dla 'lotniska', szczurka czy ambicji - tylko dla PASAŻERÓW (11)

      tacy jak ty jeszcze pare lat temu zapewne pisali - a po co połaczenia miedzynarodowe z lotnisk regionalnych, wystarczy Warszawa

      a słynna kolej miała połaczyc lotnisko przed Euro...

      • 0 4

      • Wytłumacz mi po co jest potrzebne to lotnisko (8)

        - jako rezerwowe, nie ma takiej potrzeby bo ilość przekierowań w Gdańsku jest za niski, a w pobliżu mamy lotnisko w Bydgoszczy.
        - jako konkurencja - zbyt mało linii jeszcze jest chętnych aby minimalna obniżka miała kogokolwiek skusić. Obecnie i tak jest bardzo duża konkurencja między miastami o to aby jakakolwiek linia chciała otworzyć swoje połączenie.
        - lepszy dostęp dla mieszkańców - lotnisko w Gdyni posiada dużo gorsze połączenie z miastem niż to w Rębiechowie, a po wybudowaniu PKM, straci to jakikolwiek sens.

        Daj chociaż jeden argument i nie pisz, że konkurencja, bo różnice w cenie będą zbyt małe.

        • 2 1

        • wiele razy tu ludzie pisali wyraźne powody dla których 2 lotnisko jest przydatne (3)

          nie mam zamiaru tego powtarzać

          tylko jedno - chyba ani razu nie przekierowano samolotu z GDN do Bydgoszczy, najbliżej to była Warszawa czy Poznań

          • 0 1

          • A ile było tych odwołań (2)

            - dla przypomnienia niedawno był artykuł i wyszło tego raptem 0,5% w przeciągu roku. Przekierowują je do Warszawy lub Poznania, bo póki co tylko one mogą przyjmować tej wielkości samoloty.

            Powiedz mi czy dla tych 0,5% warto budować 2 lotnisko z bardzo dużą możliwością, że w danej chwili nie będzie mogła ich przyjąć także, bo jest na tyle blisko, że te same zjawiska pogodowe mogą dotyczyć też tego lotniska.

            • 2 1

            • oczywiście masz jakieś BLADE pojęcie jakie już istnieje lotnisko w GDYNI? (1)

              masz pojecie BLADE jakie samoloty tam mogą ladować lub ladowały

              masz jekaieś BLADE pojęcie dlaczego akurat tam to lotnisko zostało zbudowane i jak to się ma do różnic pogody, a co za tym mozliwości ladowania?

              masz BLADE pojecie jaki ILS tam juz jest?

              masz?

              nie masz - za to masz ten PISowską mentalnośc zeby wszystko przepieprzyć, zaorać i moze wybudować jakiś pomnik lub katedrę...

              • 0 2

              • "masz BLADE pojecie jaki ILS tam juz jest?"

                Niecertyfikowany.

                • 0 0

        • (3)

          W pierwszej kolejności jako lotnisko dla małych samolotów, których liczba w Polsce będzie się zwiększać. W wielu miastach rozdziela się się ruch dużych samolotów od ruchu małych samolotów. Małe samoloty po prostu przeszkadzają tym dużym, nie mają regularnego rozkładu jazdy. Potrzebują lotnisko w nieprzewidywalnym terminie. Zajmuja pas startowy tak samo długo jak duże samoloty. Mają mniejsze zapasy paliwa i nie mogą czekać w powietrzu aż zwolni się pas startowy itp.

          • 1 0

          • Co znaczy wzrastać z ilu do ilu (2)

            Powiedz mi skoro tylko dla małych samolotów czyli raczej prywatnych to po co tak to lotnisko rozbudowywać, wystarczyłby mały punkt obsługi.

            Po drugie ile takich samolotów jest, że Gdańsk może mieć problem z ich obsługą. Skoro nawet podczas tak dużej ilości lądowań i wylotów, nie było problemów.

            W przeciągu roku lądować i wylotów jest dużo mniej, więc proszę o konkrety.
            Jakie ilości dziennie samolotów małych ma obsługiwać Gdynia, że jest sens budowy kolejnego lotniska. Bo znając życie okaże się, że bęzie obsługiwać głównie wiatr ew do 2 samolotów dziennie.

            • 1 1

            • Na razie będzie 'punkt obsługi' jak napisałeś. Nie ma wielkiej rozbudowy. Część służb będzie obsługiwać zarówno lotnisko cywilne jak i wojskowe. Doposażenie lotniska podniesie również bezpieczeństwo części wojskowej.

              • 0 0

            • A ile tych małych samolotów 'wyjątkowo' przekierowano do Pruszcza ?

              • 0 0

      • budowa lotniska w Gdyni bedzie miala sens moze za kilkadziesiat lat .... (1)

        obecnie jego budowa jest rownie sensowna jak wybudowanie drugiej lini SKM, rownolegle biegnacej do obecnie istniejacej.

        • 2 1

        • No przecież właśnie zaczyna się budowa Kolei Metropolitarnej, równoległej do SKM, a przydałaby się jeszcze linia 'dolna', od dworca głównego w Gdańsku do Sopotu biegnąca bliżej morza. Mogła by być rozwinięciem obecnej linii na stadion, dalej przez Zaspę i w Sopocie łączyłaby się z obecną linią.

          • 1 1

    • Lądowisko w Kosakowie to czysta megalomania Gryzonia

      To chorobliwie nieuleczalna ambicja, przerost formy nad treścią,
      jeżeli owe lądowisko będzie tak wykonane jak perony na dworcu - to już widzę ten airport marzeń
      dla kukuruźników i awionetek może będzie dobry ...

      • 1 2

    • i po kiego budowali MODLIN...? (11)

      po kiego w innym miastach europy maja po 2-3 lotniska, no powiedz, to czysta megalomania i wywalanie pieniedzy

      głupie te europejczyki, tylko POLACY tacy mądrzy, pewnie dlatego ze chodzą do koscioła...

      • 0 1

      • W jakich miastach? (2)

        Londyn? Berlin? Paryż? To są wielomilionowe aglomeracje, więc nie ma co porównywać.

        • 1 1

        • Gryzoń porównuje zapyziałą Gdynię do Berlina lub Paryża

          Lepiej porównałby do Phenianu - lepiej by na tym wyszedł ...
          tam też mają lotnisko

          • 0 0

        • jaki Londyn, jaki Paryż? słyszałes ile lotnisk ma SZTOKHOLM?

          kompletnie nie macie pojecia co się dziej dokoła, ale pitolicie te bzdury

          zachowujesz się jak głupi pies ogrodnika - byle innym nie dać - co cię tak przeraza ze trójmiasto bedzie miało 2 lotniska?

          debili jednak nie brakuje!

          • 0 1

      • Chłopie nie porównój Warszawy do naszego Trójmiasta (5)

        Warszawa jest lotniskiem międzynarodowym i obsługuje 2 większą ilość pasażerów co Gdańsk. W dodatku lotnisko Warszawskie nie jest w stanie obsłużyć obecnego popytu i jego położenie ograniczało dalszy rozwój lotniska.

        Modlin nie powstał dla konkurencji, ale dla odciążenia przeciążonego lotniska Warszawskiego. Zerknij kiedyś na siatkę większości lini lotniczych i dopowiedz sobie czemu większość lata do Warszawy, a tylko co niektóre lądują w Trójmieście. Pamiętaj, że Aglomeracja Łódzka także korzysta głównie z lotniska Warszawskiego. Zerknij na ilość mieszkańców i firm zarejestrowanych w Warszawie to zrozumiesz czemu.

        • 2 2

        • Na razie lądowanie w Modlinie zapowiedział jedynie Ryanair

          który do Warszawy nie lata,
          może zdecyduje się Wizzair i OLT, na inne linie nie liczcie, chyba że na jakieś sezonowo-drewniane ...

          • 0 1

        • mentalność PISowskiego komucha (3)

          no po co w ogóle są te lotniska regionalne w Polsce?

          przecież loty miedzynarodowe, jak za PRL, maja odbywac się TYLKO z Warszawy

          oto mieszkańcy Trójmiasta, przespali ostatnie 20 lat, potrafia tylko pieprzyć głupoty i wykazywać sie kibolskim patridiotyzmem

          • 0 2

          • Człowieku, a gdzie widzisz taką mentalność (2)

            Nigdzie tego nie potwierdziłem.

            To, że się sprzeciwiam budowie najbardziej idiotycznej inwestycji, to nie znaczy że jestem za PiS.

            Po drugie zobacz na tendencje rozwoju lotnisk w innych krajach. Nie lata się obecnie z każdego lotniska w każdym kierunku, a tworzy się tak zwane Huby czyli lotniska przesiadkowe. Taki status Huba w naszym kraju ma dla większości linii Warszawa, a Gdańsk jest lotniskiem regionalnym.

            Dla Lufthansy np to Monachium i Franfurkt jest takim lotniskiem i z Gdańska jak chcesz jechać dalej to polecisz z przesiadką na tych lotniskach.

            Można by tak wymieniać tak długo.
            Stąd nie widzę sensu tworzenia czegoś co w obecnej sytuacji nie ma żadnej przesłanki na plus. Pamiętaj, że wszystko musi się opłacać, a nie być tworzone tylko dla PR.

            • 1 1

            • ty jestes jednak w latach 50 - HUBY...????? to myslenie sprzed wielu wielu lat - nie KOMPROMITUJ SIĘ!!!!

              • 0 0

            • a na ilu hubach byłeś ? w ogóle ile razy leciałeś samolotem ? myślę, że w ogóle i opierasz się tylko na wiadomościach z gazet. Huby są potrzebne głównie do przelotów międzykontynentalnych. W Europie jak najbardziej lata się z każdego lotniska na każde. Zobacz sobie mapę na http://www.Flightradar24.com to może coś ci się w głowie rozjaśni.

              • 1 0

      • (1)

        Jakbyś nie wiedział, to np. w Berlinie w 2008 r. zamknięto Tempelhof, a zamknięcie Tegel zaplanowane jest na 2013, kiedy to oddany zostanie port Berlin-Brandenburg, więc aglomeracja kilkukrotnie większa od Trójmiasta z łączną liczbą operacji lotniczych kilkunastokrotnie wyższą niż Rębiechowo będzie obsługiwana, uwaga... przez jedno lotnisko. Ale co tam, w "prowincjonalnym" Trójmieście trzeba mieć dwa.

        • 0 1

        • Takie wielkie lotniska są nieprzyjazne dla podróżnych. 2h na odprawę bagażową, odprawę bezpieczeństwa i przejście do samolotu to na nich czas na styk, a czasami ci co stoją na końcu do odprawy bagażowej, muszą biec do samolotu, aby zdążyć. A wystarczy że pojawi się jakiś problem i samolot jest opóźniony bo nie wszyscy zdążyli się odprawić. Na małym lotnisku w spokoju wszystko załatwisz i masz jeszcze czas na pobuszowanie po sklepach, wszystko bez stresu. Duże lotniska mają sens jako centra przesiadkowe i taki cel przyświecał Berlin-Brandenburg.

          • 0 0

  • Gdansk stolica

    port lotniczy porty morskie obwodnice poludiowa Trojmiasta Pruszcza itd wielka robota w dobrym czasie Jestem dumny z GDANSKA

    • 4 1

  • Nasłuch wieży..

    Mieszkam na Morenie i nasłuchuje skanerem wieżę w Rębiechowie..Serdecznie pozdrawiam Dyspozytorów ;)...Bardzo odpowiedzialna praca.

    • 1 0

  • Brawo !

    Super, ze mamy takie lotnisko ! I tyle lotow ! Z Gdanska blisko do Europy !

    • 3 1

  • smiech

    niemcy do siebie przylecieli a jak otworza dabie doly to sie skoncczy wy chwali piety

    • 0 3

  • lotnisko

    A spróbujcie mieszkać w Złotej Karczmie, jak co 5 minut stsrtuje, albo ląduje samolot.

    • 0 1

  • Wyróbmy normę !

    Spożycie ziemniaka na ziemi kaszubskiej wzrosło do 400 kg rocznie ! hip hip hurra !

    • 0 1

  • gratulacje

    bo przeważnie wszytkie domy które stoją przy pasie startowym są tam już od czasów gdzie nikt nie myślał ani nie miał w planie budowac lotniska tylko teraz kto myśli o tych ludziach nikt przecież mogą się męczyc najważniejszy biznes lotniska o mieszkańcach już się nie myśli:(

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane