- 1 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (229 opinii)
- 2 W Oliwie kwitną wiśnie jak w Tokio (41 opinii)
- 3 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (353 opinie)
- 4 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (328 opinii)
- 5 Więcej pociągów z Gdyni na Hel (122 opinie)
- 6 Pogoda sprzyja rejsom po Trójmieście i okolicach (69 opinii)
Rośnie pierwszy wiadukt na trasie Kolei Metropolitalnej
Pierwsze prace konstrukcyjne na budowie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.
W czwartek rozpoczęły się prace konstrukcyjne pierwszego spośród 22 wiaduktów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Dwa żurawie przez dwa dni będą scalały prefabrykaty, które utworzą łukową konstrukcję obiektu w Brętowie.
Zobacz prace przy budowie PKM z lotu ptaka.
Konstrukcja obiektu nazwanego roboczo "WK-15" nawiązuje kształtem do poprzedniego ceglanego wiaduktu. Posiada łukową konstrukcję, z tym, że wiadukt został wykonany z żelbetowych prefabrykatów. W sumie obiekt będzie składał się z 10 takich elementów, które ustawiane są na betonowej prowadnicy. Całość w przyszłości przykryje grunt.
Wizualizacja Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.
- To pierwszy spośród 22 obiektów mostowych na linii PKM. Prace budowlane trwają na wielu frontach. Jesienią ma rozpocząć się także budowa wiaduktu nad ul. Ogrodową. Ma być on gotowy i udostępniony jeszcze w tym roku - mówi Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy spółki Pomorska Kolej Metropolitalna, która jest inwestorem kolejowego przedsięwzięcia.
Pomorska Kolej Metropolitalna jest największą inwestycją infrastrukturalną realizowaną przez Samorząd Województwa Pomorskiego. Nowa linia połączy Gdańsk-Wrzeszcz z Portem Lotniczym im. Lecha Wałęsy i dalej połączy się z istniejącą linią kolejową Gdynia - Kościerzyna. Dzięki PKM zarówno z Gdańska, jak i z Gdyni można będzie dojechać pociągiem do Portu Lotniczego w niecałe 25 minut.
Koszt realizacji projektu PKM wynosi 720,5 mln zł netto i w 70 proc. dofinansowany jest ze środków Unii Europejskiej. Całkowita wartość projektu PKM - po uwzględnieniu 186,5 mln zł wartości gruntów przekazanych pod inwestycję - to 907 mln zł netto. Wykonawcą jest firma Budimex, która za prace zainkasuje 716 mln zł. Inwestycja ma być gotowa w połowie 2015 r.
Miejsca
Opinie (98) 5 zablokowanych
-
2013-09-12 15:57
budowa z modulowych elementow betonowych . . .
ogranicza czas i gwaratuje sukces !
- 12 0
-
2013-09-12 15:58
kolej metropoli (2)
Szumna nazwa kolej metropolitalna a gdańsk i tak posuwa się do prowincji beznadziejni ludzie na stolikach bez klasy bez wyobrazni wszędzie wiocha ale dziadostwo.
- 8 17
-
2013-09-12 16:04
Przeprowadź się do Watykanu
Tam będziesz miał postęp i bogactwo.
- 7 0
-
2013-09-12 17:59
Spuszczą Budynia po wyborach to bedzie jeszcze lepiej:)
- 5 0
-
2013-09-12 16:05
No i gitara!
- 6 0
-
2013-09-12 16:28
Dosyć drogo..... (2)
22 wiadukty na 18km trasie?
Nie znam dokładnego przebiegu trasy,ale czy nie dałoby rady w niektórych punktach zrobić po prostu niestrzeżonego przejazdu kolejowego?
Na pewno taniej by wyszło....- 4 25
-
2013-09-12 17:22
zobacz sobie, gdzie przebiega ta kolej
Każdy z tych wiaduktów jest koniecznością.
- 10 0
-
2013-09-12 18:26
To może najpierw sprawdź ten przebieg a potem głupio pisz.
- 8 0
-
2013-09-12 16:30
:( (1)
gdyński poszedł pierwszy
- 1 0
-
2013-09-16 20:28
gdyński
moje pierwsze wspinaczki....
- 0 0
-
2013-09-12 17:02
To jeszcze ktoś chce pracować jako podwykonawca Budimexu?
- 6 0
-
2013-09-12 17:29
(1)
Mam nadzieje że PKM-ka będzie jeździła bezpośrednio do Gdańska Głównego a nie z przesiadką we Wrzeszczu
- 7 4
-
2013-09-13 18:10
nie bedzie jezdzila bezposrednio
- 0 0
-
2013-09-12 17:44
PROPAGANDA !!!
- 8 4
-
2013-09-12 17:56
25 minut (5)
paręnaście kilometrów w 25 minut... prawdziwie standardy XXI wieku...
- 9 5
-
2013-09-13 08:41
A ile czasu powinno to trwać? (4)
Zważywszy, że po drodze jest 7 przystanków?
- 2 0
-
2013-09-13 10:19
60 km/h (1)
Zadawlająca byłaby średnia 60 km/h z tyloma przystankami. 120-150 (minus łuki)przelotowo. U nas jak zawsze średniowiecze. Mogli wąskotorówkę ze Żnina przenieść
- 1 1
-
2013-09-13 12:49
Minus łuki...?
Ta trasa jest złożona z samych łuków, i to pod górę. Może nie zauważyłeś, ale tam są dość wysokie wzgórza morenowe.
Nie wydaje mi się, żeby gdziekolwiek, nawet na płaskim terenie i na prostych długich odcinkach kolej aglomeracyjna kursowała z prędkością chwilową rzędu 120 - 150 km/h. Z reguły jest to 80 - 100 km/h, a przy akiej liczbie przystanków średnia 60 km/h to jakieś mrzonki.- 1 0
-
2013-09-13 11:30
Nie 7 a 10. (1)
25 minut to czas do Gdańska Głównego a nie Wrzeszcza.
- 0 0
-
2013-09-13 12:50
Ale od Głównego do Wrzeszcza...
...to bedzie kursowac po torach "dalekobieznych", a nie SKM.
- 0 0
-
2013-09-12 17:57
I mnie cieszą takie wiadomości:)
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.