• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rowerem przez kolejne ulice Trójmiasta

Krzysztof Koprowski, Maciej Naskręt
14 marca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Wzdłuż ul. Elbląskiej droga rowerowa będzie wydzielona i powstanie tuż obok chodnika. Wzdłuż ul. Elbląskiej droga rowerowa będzie wydzielona i powstanie tuż obok chodnika.

Już pod koniec września będzie można wygodnie podróżować rowerem wzdłuż ul. Elbląskiej w Gdańsku. W tym roku przybędzie łącznie ok. 10 kilometrów różnej formy dróg rowerowych na terenie całego miasta. Sprawdzamy też, jakie udogodnienia czekają rowerzystów w Sopocie i Gdyni.



Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska lada dzień ogłosi przetarg na realizację połączenia rowerowego wzdłuż ul. Elbląskiej od ul. Siennickiej zobacz na mapie Gdańska do rejonu ul. Sztutowskiej zobacz na mapie Gdańska.

Między ul. Siennicką a tunelem pod torami kolejowymi i Trasą Sucharskiego zobacz na mapie Gdańska, będzie to wydzielona droga dla rowerów wzdłuż ul. Elbląskiej obok chodnika, zaś dalej przez ul. Miałki Szlak zobacz na mapie Gdańska (równoległą do ul. Elbląskiej) pojedziemy już na zasadach ogólnych, bezpośrednio jezdnią o bardzo niewielkim natężeniu ruchu.

Tunel pod torami kolejowymi i Trasą Sucharskiego. Tunel pod torami kolejowymi i Trasą Sucharskiego.
- Inwestycja będzie realizowana jeszcze z projektu "Rozwój Komunikacji Rowerowej Aglomeracji Trójmiejskiej w latach 2007-2013" ze względu na fakt, że udało się uzyskać oszczędności na pozostałych zadaniach, a dla tego rozwiązania rowerowego mieliśmy już gotowy projekt, który zrealizujemy do końca września br. [zadania z projektu trzeba zakończyć najpóźniej do 31 grudnia br. - dop. red.] - dodaje Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Niestety na razie nie ma szans na kontynuację drogi rowerowej w stronę Wyspy Sobieszewskiej, gdyż dla tego przedsięwzięcia będzie wymagany wykup gruntów.

Jak często jeździsz rowerem?

Ale to nie jedyna inwestycja, która w tym roku ułatwi poruszanie się na dwóch kółkach w mieście. Już teraz w trakcie realizacji są drogi rowerowe wzdłuż ul. Nowolipie zobacz na mapie GdańskaRakoczego zobacz na mapie Gdańska w ramach budowy trasy tramwajowej na Morenę (Piecki-Migowo).

Czytaj też: Budowa trasy tramwajowej na Morenę na siedem miesięcy przed końcem

- Przy okazji innej inwestycji tramwajowej - remontu torów na Przeróbkę, zmodernizowana będzie także istniejąca droga rowerowa wzdłuż ul. Siennickiej zobacz na mapie GdańskaLenartowicza zobacz na mapie Gdańska. Pojawi się nawierzchnia z asfaltu, poprawiona zostanie geometria, a dodatkowo na skrzyżowaniach zastosujemy ciągłość chodników i drogi rowerowej - zapowiada Remigiusz Kitliński, pełnomocnik prezydenta miasta ds. komunikacji rowerowej.

Ciągłość nawierzchni to rozwiązanie, które sprawi, że rowerzysta i pieszy będą mieli równą nawierzchnię na przejściach i przejazdach rowerowych (bez spadków do poziomu ulicy oraz krawężników), zaś kierowcy będą musieli zwolnić w tych miejscach, ze względu na utworzony w ten sposób quasi-próg zwalniający.

Tego typu infrastrukturę spotkamy na skrzyżowaniach chodników i drogi rowerowej z ul. Angielska Grobla zobacz na mapie Gdańska i na dwóch wlotach ul. Przetocznej zobacz na mapie Gdańska.

Kolejna inwestycja komunikacyjna - budowa dojazdów do przystanków Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, ułatwi również poruszanie się na dwóch kółkach. W obrębie PKM Matarnia zobacz na mapie Gdańska powstanie łącznie ok. 400 metrów drogi rowerowej, natomiast w ramach tzw. ul. Nowej Gronostajowej wykonane będą pasy rowerowe, którymi dotrzemy z Jasienia do najbliższego przystanku PKM zobacz na mapie Gdańska.

Pasy rowerowe wzdłuż przebudowanej ul. Kilińskiego będą kontynuowane do skrzyżowania z ul. Nad Stawem. Pasy rowerowe wzdłuż przebudowanej ul. Kilińskiego będą kontynuowane do skrzyżowania z ul. Nad Stawem.
Pasy rowerowe będą także na ul. Kilińskiego do skrzyżowania z ul. Nad Stawem zobacz na mapie Gdańska. Dalej, od ul. Nad Stawem do ul. Kościuszki zobacz na mapie Gdańska ruch będzie się już odbywał na zasadach ogólnych. Samo skrzyżowanie z ul. Kościuszki doczeka się też kilku usprawnień dla ruchu rowerowego.

Usprawnieniem będzie też wykonanie brakującego od lat łącznika między wiaduktem Braci Lewoniewskich zobacz na mapie Gdańskaal. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdańska. W tym miejscu przewidziano ciąg pieszo-rowerowy.

Na podobnej zasadzie (dokładnie jako ciąg pieszy z dopuszczeniem ruchu rowerowego) zrealizowany zostanie deptak na Przymorzu między ul. Chłopską a Dąbrowszczaków zobacz na mapie Gdańska. To inwestycja, która jest jednym ze zwycięskich projektów Budżetu Obywatelskiego.

Wydzielona droga wzdłuż ul. Uczniowskiej będzie kontynuowana w takiej formie. Wydzielona droga wzdłuż ul. Uczniowskiej będzie kontynuowana w takiej formie.
W formie całkowicie wydzielonej drogi rowerowej zostanie natomiast zrealizowana ul. Uczniowska zobacz na mapie Gdańska. W tym przypadku jest to już kontynuacja starego projektu, stąd uznano, że nie ma sensu zmieniać w połowie długości ulicy zasad organizacji ruchu rowerowego i wykonywać np. pasów rowerowych.

Częściowo w tym roku będzie też wykonane połączenie rowerowe rejonu zbiornika retencyjnego Augustowska zobacz na mapie GdańskaParkiem Oruńskim zobacz na mapie Gdańska. Częściowo, gdyż droga na obu końcach będzie się kończyła nieco przed parkiem i zbiornikiem, ale ma to być uzupełnione w najbliższych latach (inwestycja jest powiązania z realizacją programu ochrony przeciwpowodziowej, a to przekłada się na takie etapowanie prac).

Prawie gotowa ul. 23 Marca w Sopocie, gdzie pojawi się droga dla rowerów

Sopot

Tej wiosny łatwiej będzie można podróżować rowerem także po Sopocie. Wreszcie rowerzyści doczekają się budowanej od roku drogi rowerowej wzdłuż ul. 23 Marca zobacz na mapie Sopotu na odcinku od ul. Armii Krajowej zobacz na mapie Sopotu do wysokości sanatorium "Leśnik" zobacz na mapie Sopotu. Droga ma być oddana oficjalnie do ruchu w połowie maja. Powstaje ona w ramach przebudowy ul. 23 Marca.

- Obecnie Zarząd Dróg i Zieleni w Sopocie prowadzi przetarg na wykonanie drogi rowerowej w ul. Powstańców Warszawy zobacz na mapie Sopotu na odcinku od przepustu na Kamiennym Potoku do skrzyżowania z ul. Haffnera w Sopocie - mówi Krzysztof Jałoszyński, inspektor ds. komunikacji rowerowej w Sopocie.

Budowa szlaku w ciągu ul. Powstańców Warszawy powinna ruszyć wiosną tego roku i ułatwi rowerzystom trudny podjazd pod górę do ul. Haffnera. Inwestycja powstanie w ramach projektu pn. Rozwój Komunikacji Rowerowej Aglomeracji Trójmiejskiej w latach 2007-2013 finansowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013.

Pod znakiem zapytania jest natomiast w tym roku budowa drogi dla rowerów w ciągu ul. Obodrzyców zobacz na mapie Sopotu, która połączy Brodwino. Trwa opracowywanie projektu budowlanego dla tej inwestycji. Realizacja tego szlaku rowerowego uzależniona jest od możliwości finansowych.

Co ciekawe, Sopot chce wyznaczyć także ścieżki rowerowe w lasach Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego. - Tu ograniczamy się wyłącznie do wykonania stosownego oznakowania. Jesteśmy w tej sprawie w stałym kontakcie z Nadleśnictwem Gdańsk. To nasza reakcja na zatłoczone główne ciągi komunikacyjne dla rowerzystów w dolnej części Sopotu - mówi Krzysztof Jałoszyński.

Gdynia stawia m.in. na remont dotychczasowych ścieżek. Gdynia stawia m.in. na remont dotychczasowych ścieżek.
Gdynia

W tym roku w Gdyni założono budowę dróg rowerowych w trzech miejscach. Pierwszy szlak dla rowerzystów ma powstać na ul. Stryjskiej zobacz na mapie Gdyni - tj. łącznik ul. Lotników zobacz na mapie GdyniRondem Macieja Brzeskiego zobacz na mapie Gdyni. Dla tego przedsięwzięcia w gdyńskim wydziale inwestycji jest już gotowa dokumentacja projektowa i czeka na realizacje.

Kolejna ulica, po której rowerzyści pojadą z przyjemnością to ul. Orłowska zobacz na mapie Gdyni. - Czyli będzie to tak zwane uzupełnienie nieciągłości na wysokości szkoły plastycznej - mówi Rafał Studziński, odpowiedzialny za sprawy komunikacji rowerowej. - Prace będą prowadzone także na ul. Kartuskiej zobacz na mapie Gdyni - od ul. Morskiej do ul. Jaskółczej - dodaje.

Urzędnicy z Gdyni zakładają też, że uda się im w tym roku wyznaczyć pasy ruchu dla rowerów na ul. 3 Maja zobacz na mapie Gdyni - pod prąd na odcinku od ul. Obrońców Wybrzeża do ul. Starowiejskiej. Podobne rozwiązanie ma się pojawić na ul. Stryjskiej i umożliwić przejazd od al. Zwycięstwa do Ronda Macieja Brzeskiego. Z kolei chodnik dla pieszych i jednocześnie rowerów zostanie wyznaczony na ul. Morskiej od ul. Grabowo do ul. Przybyszewskiego i tam będzie można jechać po obu stronach ulicy.

Gdynia nie tylko stawia na rozwój infrastruktury rowerowej, ale także na naprawę dotychczasowych szlaków. Szykują się remonty istniejących dróg rowerowych na ul. Morskiej na Grabówku, ul. Kieleckiej (odcinek bliżej Działek Leśnych), Wielkopolskiej (w rejonie skrzyżowania z ul. Grażyny), Chwaszczyńskiej (od Górniczej do Nowowiczlińskiej).

- Ponadto będziemy organizować lub współorganizować szkolenia ruchu drogowego dla rowerzystów dorosłych oraz dla dzieci wraz z przejazdami w ruchu ulicznym - podkreśla Studziński.

Miejsca

Opinie (338) ponad 20 zablokowanych

  • wczoraj przekonałem się ..... (3)

    że wpisy na temat bezmózkowia rowerzystów to prawda.Jadąc po zmierzchu w Gdyni ul.Wł,IV ledwo zauważyłem jadącego w czarnych rajtuzach i w czarnej koszulce bez oświetlenia ,bez odblasków tzw pedałowca .Spotkawszy się z nim na światłach na skrzyżowaniu zwróciłem mu uwagę ,że jedzie zupełnie niewidoczny i nie przepisowo(albowiem ścieżka rowerowa w tym samym kierunku biegnie tuż obok) stwierdził ,że będzie jeździł tam gdzie mu się podoba a budowa ścieżek rowerowych go nie obchodzi bo ma je w d.....ie. NO i po co ta wielka walka o prawa rowerowe?

    • 10 2

    • no ładnie

      Trzeba było go trzepnąć w cymbał,i zadzwonić po Policję.
      Krótko z pajacami rowerowymi

      • 3 3

    • Ponakładać mendzie trza było.

      • 1 1

    • no i miał rację bo to coś na W4 nie jest żadną drogą rowerową ktoś bez pojęcia ileś lat temu zrobił czerwoną kostkę i myślał biedak że drogę rowerową zrobił która w zasadzie nigdzie nie prowadzi

      • 2 3

  • zblokować (2)

    Zblokować powinni tę mafię rowerową,zboczeńców w kalesonach.
    To nie jest normalne aby facet pchał w tyłek faceta,tak jak nie jest normalne jeździć rowerem w zimę.
    Kto skomentuje to rowerzysta.

    • 5 7

    • waclaw

      marsz do psychiatry

      • 1 3

    • Też uważam,że facet bez zboczonych myśli by rajstop nie zakładał.

      • 3 1

  • OC.

    Niech rowerzyści płacą za drogi,skoro korzystają z nich tak jak kierowcy samochodów.
    Niech płacą oc i nw.
    Sprawiedliwie dla wszystkich.

    • 5 4

  • Akcja. (5)

    Przyłączam się do ogólnopolskiej akcji:
    Rowery na wieś-stop terroryzowaniu pieszych i kierowców samochodów.
    Razem pokonamy tę sfołocz cyklopedałową.
    Wszelakie nieprawidłowości cyrkowców rowerowych przekazujcie policji.

    • 5 13

    • Policja ma to gdzieś.Ponakładać takiemu to na drugi raz zamiast rozrabiać to kłaniać się będzie z pełnymi porami.

      • 2 1

    • waclaw

      widac ze donosicielstwo wyslales z mlekiem matki

      • 1 3

    • Rowery na wieś się nie nadają z uwagi na duże odległości jakie trzeba pokonywać

      Rower jest popularny na wsi, bo zastępuje CHODZENIE a nie samochód. Inna sprawa w mieście, gdzie odległości są mniejsze: tutaj rower z powodzeniem może zastąpić samochód.

      • 5 2

    • (1)

      Nie parkuj lepiej na chodniku.

      • 0 1

      • Bo.....chuliganie internetowy.

        • 0 0

  • Jedno mnie zastanawia... (1)

    A mianowicie to, gdzie są ci wszyscy krzykacze-rowerzyści w godzinach szczytów rannych i popołudniowych?Bo w ogóle ich nie widać...
    Do pracy i z pracy już rowerami nie jeżdżą?
    Bo nie "wypada" przyjechać do pracy rowerem?
    Tylko w weekendy się po ścieżkach "lansują" z rodzinkami w imię idei, że rower jest lepszy.

    Nie mam nic absolutnie przeciwko rowerzystom, ale ta hipokryzja wyżej opisana razi w oczy.

    • 5 8

    • Tutaj są:

      rowerowygdansk.pl/start,169,67.html

      Możesz sobie prześledzić historię ruchu z podziałem na dni tygodnia.

      Nie żartuj sobie, że nie widzisz rowerzystów w szczycie drogowym. To jest główny składnik ruchu na wszystkich trasach poza Pasem Nadmorskim, tylko tam ruch ma charakter weekendowo-rekreacyjny.

      • 8 3

  • Czy problem połączenia górnego tarasu z dolnym tarasem w Gdańsku już zawsze będzie tabu? (2)

    Dlaczego nie planuje się połączenia Ronda de la Salle ze Złotą Karczmą, dlaczego nie planuje się budowy drogi rowerowej wzdłuż/obok Kartuskiej?
    To też są ważne kierunki rozwoju dróg rowerowych i należy rozpocząć przynajmniej proces planowania, a nie udawać że problemu nie ma.

    No i jeszcze jedno - do projektowania zatrudniać inżynierów którzy rozumieją czym jazda na rowerze różni się od jazdy samochodem, albo/oraz zatrudniać konsultantów, którzy wytłumaczą to inżynierom i sprawdzą jakość projektów.

    • 7 0

    • Bo to za trudne (1)

      dla speców od PR i wyłudzaczy kasy z UE na kolejne kilometry prostych inwestycji.

      • 1 1

      • Obawiam się że masz rację.

        • 0 1

  • WYSŁAĆ ROWERZYSTOW DO SZKOŁY JAZDY (1)

    TE CHOLERNE ZAKAŁY BARANY I DEBILE JEZDZĄ PO CHODNIKACH DZWONIA NA DZIECI STRASZĄ LUDZI KRETYNI KULTURA ROWERZYSTÓW U NAS DAJE WIELE DO ŻYCZENIA CHAMSTWO CHAMSTWO I CHAMSTWO

    • 1 6

    • brawo

      100% racji.

      • 0 1

  • Pasy rowerowe na Kilińskiego to nie są żadne pasy tylko jednokierunkowe ddr-y
    bo są na poziomie chodnika a nie jezdni

    • 0 0

  • najpilniej - ścieżka na Kołobrzeskiej w Gdańsku

    b.duzy ruch w kierunku do centrow biurowych na Grunwaldzkiej, brak bezpiecznego połączenia na Zaspę od wiaduktu Lewoniewskich aż do Pomorskiej !!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane