- 1 Z dworca na Jasień 80 zł (294 opinie)
- 2 Auto wjechało w pieszych i w budynek (238 opinii)
- 3 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (101 opinii)
- 4 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (186 opinii)
- 5 Idź na spacer śladem linii Gdynia - Kokoszki (53 opinie)
- 6 Parawaniarze już anektują plaże (235 opinii)
Rozbudowa Węzła Szadółki. Najpierw projekt, potem szukanie inwestorów
Do 2017 r. ma być gotowy projekt budowlany rozbudowy Węzła Szadółki na Obwodnicy Trójmiasta . Dokumentacja pozwoli poznać koszt inwestycji i przekonać prywatnych przedsiębiorców, by dołożyli się do rozbudowy ważnego dla Trójmiasta splotu ulic.
- Chcemy, by projekt rozbudowy Węzła Szadółki spiął się z budową ul. Nowej Jabłoniowej. Prace przy rozbudowie splotu na ekspresówce mają ogromne znaczenie dla tej części miasta, bowiem pojawiają się tam kolejne inwestycje, które będą generowały coraz większe natężenie ruchu - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG.
Biura projektowe, zainteresowane przedsięwzięciem, mają czas na składanie ofert do 19 maja tego roku. O wyborze wykonawcy decyduje w 90 proc. cena zawarta w ofercie i w 10 proc. okres rękojmi.
Skąd pieniądze na Węzeł Szadółki?
Przypomnijmy, że w 2015 r. rozbudowa Węzła Szadółki była konsultowana w ramach Krajowego Programu Rozbudowy Dróg Krajowych 2015-2023. Niestety, inwestycja nie zyskała przychylności poprzedniego rządu (PO), dlatego nie ma szans na środki finansowe z budżetu państwa dla tej inwestycji. Tymczasem potrzeba ich niemało, bo ze wstępnych szacunków wynika, że ok. 160 mln zł.
Władze miasta jednak nie poddają się w dążeniach do wbicia przysłowiowej "pierwszej łopaty" na budowie. Szukają inwestorów wśród firm zlokalizowanych na Szadółkach.
- Prowadzimy wstępne rozmowy z przedsiębiorcami, ale by usiąść z nimi przy stole negocjacyjnym, musimy wiedzieć, ile dokładnie wydamy na rozbudowę Węzła Szadółki. W tym celu zamawiamy projekt budowlany, którego ważnym elementem będzie kosztorys inwestorski. Tam będą zawarte szczegółowe dane dotyczące środków finansowych, potrzebnych do realizacji inwestycji - mówi Andrzej Bojanowski, zastępca prezydenta miasta Gdańska.
Urzędnicy liczą także na wsparcie ze środków unijnych. W tym celu wpisano m.in. we wspomnianym przetargu zapis, że środki na realizację przedsięwzięcia mają pochodzić z Brukseli.
Wizualizacja dwóch wariantów rozbudowy Węzła Szadółki
Obecny Węzeł Szadółki od lat nie spełnia warunków technicznych dla obiektów na drogach ekspresowych. Tylko przychylność ministerialnych urzędników - zezwolenie na odstępstwa - pozwoliła na użytkowanie węzła w obecnym kształcie. Władze Gdańska, w zamian za zgodę, muszą jednak rozbudować splot ul. Jabłoniowej z Obwodnicą Trójmiasta. Ustalono, że wszelkie koszty opracowania dokumentacji i budowy poniesie miasto, natomiast gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad będzie nadzorował inwestycję - pozyska niezbędne decyzje.
Przed laty Zarząd Dróg i Zieleni przeprowadził konsultacje społeczne w sprawie rozbudowy drogi, podczas których wyłoniono dwa warianty rozbudowy. Ostatecznie drogowcy z GDDKiA zarekomendowali inwestycję według droższego z wariantów. Oznacza to, że obwodnica po obu stronach w tym rejonie zyskałaby dodatkowy pas ruchu (prawy), prowadzący do zjazdów. Zniknąć mają dotychczasowe zjazdy, które nie spełniają warunków technicznych. Całość zyska kształt harfy i będzie podobna do węzła przy stadionie w Letnicy .
Drogowcy będą musieli wykonać dodatkowy przejazd pod główną nitką obwodnicy, bowiem w rejonie węzła ul. Jabłoniowa będzie miała dwie jezdnie. Przy obwodnicy staną też ekrany akustyczne. Z nich powinni ucieszyć się najbardziej mieszkańcy bloków przy ul. Stężyckiej.
W tej koncepcji minusem będzie zlikwidowany lewoskręt z ul. Przywidzkiej w ul. Jabłoniową. Ma to jednak zapobiec korkowaniu się całego Węzła Szadółki.
Miejsca
Opinie (147)
-
2016-05-04 20:21
tylko
a kiedy kowale?
- 3 0
-
2016-05-04 20:51
A nie lepiej zrobic zjazdy do i z centrum kawalek dalej w strone lodzi ? Zrobic tylko tunel pod obwodnica jak przy Femaxie..
- 2 0
-
2016-05-04 22:59
Ta cała S6 jest jednym wielkim odstępstwem od dzisiejszych standardów
- 1 0
-
2016-05-05 01:33
A nie lepiej tunel?
Tuel pod obwodnicą rozwiązałby problem korków przynajmniej z jednego kierunku.
- 0 0
-
2016-05-05 08:28
A kiedy budowa sanatorium?
- 0 0
-
2016-05-05 08:42
BEZ SENSU TE KONCEPCJE
Dalej jest to węzeł ze skrzyżowaniami kolizyjnymi!
Powinna być klasyczna koniczynka i wtedy będzie w 100% bezkolizyjnie. Miejsca jest wystarczająco dużo !
Ale widać to obmyślał jakiś wybitny inżynier od budowy dróg....
Ech... szkoda gadać.
Kasę zarobią ci co mają zarobić a kierowcom nic taka inwestycja nie pomoże.- 2 0
-
2016-05-05 09:29
Dlaczego nie ronda lub koniczynka ?
Na siłę forsuje się rozwiązania kolizyjne. Niby-rondo na Havla spieprzone, zamiast tramwaj na pętlę puścić tunelem jak na zaspie wszystko buduje się w jednej płaszczyźnie, skrzyżowanie W-Z z Łostowicką po latach doczekało się dwóch pasów do skrętu w kierunku obwodnicy. Kto projektuje takie KNOTY. Węzeł Szadółki to będzie węzeł GORDYJSKI
- 2 0
-
2016-05-05 10:25
Dyskusja w komentarza na poziomie przedszkola
Po takich komentarzach widać jakim jesteśmy narodem:
1. Pełnym nienawiści,
2. Myślącym, że dzieci to pełnia szczęścia, i sens życia to rodzenie dzieci , zakupy, konsumpcja,
3. Wierzącym politykom. Przecież wiadomo, że dadzą ci na dziecko ale będą komuś innemu musieli zabrać , a zazwyczaj zabiorą temu co tworzy miejsca pracy i inwestuje w gospodarkę. A program 500 + to głupota na skalę światową, nie rozumiem jak można rozdawać ludziom za nic kasę. Przecież za takie pieniądze można zbudować mnóstwo szkól, żłobków gdzie będą pracowali ludzie, którzy będą mieć pracę a ty będziesz mieć możliwość posłania dziecka w lepsze warunki. I taki model zjadacze chleba codziennego powinien występować w zdrowej gospodarce, a nie dyrektor bierze 500 zł na dziecko i matka co pracuje na kasie w biedronce, gdzie tu sens a gdzie logika.- 2 1
-
2016-05-05 10:31
Szare komórki???
Co za ułomny człowiek to wymyślił? Przebudowywać żeby zrobić kolizyjne skrzyżowanie zamiast bezkolizyjnego??? Ma powstać następne skrzyżowanie z którego nie da się wyjechać w stronę Gdańska Głównego? Jedno już takie jest w Kowalach. Jadąc od Pruszcza i skręcając na Gd Główny w godzinach szczytu nie da się włączyć do ruchu!!!
- 2 0
-
2016-05-05 11:52
Kiedy rusza budowa?
za 5-8-10 lat? hehehe
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.