• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza EuroCity Berlin-Gdynia-Express

29 maja 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 

Tuż przed Euro 2012, 6 czerwca, PKP Intercity uruchomi bezpośrednie dzienne połączenie pomiędzy Trójmiastem, a Berlinem. To dobra wiadomość dla mieszkańców Trójmiasta, których ze stolicą Niemiec łączy np. biznes, praca, nauka czy turystyczne plany. Wygodny przejazd pociągiem Intercity może być także pierwszym etapem szybkiej podróży do innych europejskich miast.



Pociąg kategorii EuroCity będzie kursował codziennie. Podróżni będą mogli wyruszyć z Gdyni w godzinach rannych (odjazd ze stacji Gdynia Główna o 6:06, a z Gdańska Głównego o 6:40). O 13:12 pociąg wjedzie na dworzec Berlin Hauptbahnhof. Po drodze zatrzyma się m.in. w Sopocie, Gdańsku, Tczewie, Bydgoszczy, Gnieźnie, Poznaniu i Frankfurcie. Ze stolicy Niemiec Berlin-Gdynia-Express będzie wyjeżdżał po południu (z dworca Hauptbahnhof o 15:40) i dotrze do Trójmiasta późnym wieczorem (na stację Gdańsk Główny o 22:04, a do Gdyni o 22:38).

- Bezpośrednie połączenie pomiędzy Trójmiastem i Berlinem powinno znacznie ożywić kolejowe przewozy pasażerskie między Polską a Niemcami. Już wcześniej z sukcesem funkcjonowało przez długie lata, ale w 2006 roku, z przyczyn zależnych od strony niemieckiej, zostało zlikwidowane - mówi Ryszard Sokólski, naczelnik Wydziału Kształtowania Produktów Międzynarodowych PKP Intercity. - Liczymy na duże zainteresowanie ze strony podróżnych. Także ze względu na to, że dzięki dobrej sieci zsynchronizowanych połączeń możliwy stanie się przejazd w ciągu jednego dnia z Trójmiasta do takich miast, jak Paryż, Bruksela, Amsterdam czy Zurych.

Po bilet do... Internetu

Bilety na Berlin-Gdynia-Express są dostępne w systemie internetowej sprzedaży e-IC na stronie intercity.pl, na 60 dni przed odjazdem. Można je kupować w relacjach z Polski do Niemiec oraz w obie strony (Gdynia - Berlin - Gdynia). Pojedyncze bilety na przejazd ze stolicy Niemiec do Warszawy lub Trójmiasta nadal są do nabycia wyłącznie w tradycyjnych kasach (wynika to z międzynarodowych przepisów prawa przewozowego dotyczącego honorowania biletów internetowych w komunikacji między państwami). W odróżnieniu od oferty krajowej dostępnej w systemie e-IC, bilety internetowe do Niemiec nadal wymagają wydrukowania przed przejazdem.

W bilety na BGE można zaopatrzyć się także w kasach biletowych, Centrach Obsługi Klienta PKP Intercity (np. w Gdańsku), a także - za dodatkową opłatą - u konduktora w pociągu.

Pociąg - dobry wybór

Z Trójmiasta do Berlina można dojechać w ok. 6,5 godziny. To czas porównywalny z przejazdem samochodem osobowym. Podróż koleją ma jednak dodatkowe plusy - podczas niej można pracować, uczyć się, odpoczywać, swobodnie dysponować czasem i korzystać z dostępnej przestrzeni.

Na korzyść pociągu przemawiają także niższe koszty. Koszt przejechania autem 1 kilometra szacuje się na ok. 70 groszy, co przy ponad 470-kilometrowej trasie pomiędzy Gdynią i Berlinem daje 330 złotych. Podróż koleją może być nawet kilkukrotnie tańsza. Promocyjne bilety z Trójmiasta do Berlina są sprzedawane w dwóch pulach cenowych - za 29 euro, a po jej wyczerpaniu - za 39 euro (można je kupić przez Internet, w COK i międzynarodowych kasach biletowych).

EC - europejska kategoria

Pociągi EuroCity (EC) zapewniają najszybsze kolejowe połączenia z Warszawy, Poznania, Krakowa, Katowic, a teraz także z Gdyni do europejskich miast. Docierają do Berlina, Hamburga, Pragi, Wiednia i Villach. W składach pociągów kursują komfortowe, klimatyzowane wagony klasy 1. i 2. W Berlin-Gdynia-Express będzie dostępny wagon przystosowany do przewozu osób na wózkach inwalidzkich. Podróż można smakować także w wagonie restauracyjnym. Gości wita tam aromat dobrej kawy. W menu obfity wybór - polska jajecznica, angielskie śniadanie, włoskie piady i kalifornijska sałatka. Żurku, pierogów i schabowego też nie zabraknie. Podróż można umilić sobie szklanką tradycyjnego polskiego piwa.

Dowiedz się więcej o międzynarodowej ofercie PKP Intercity

* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł

Miejsca

Opinie (47) 4 zablokowane

  • przez Pyrlandię? (3)

    nie byłoby szybciej przez Szczecin?

    • 33 7

    • Nie. Sama linia z Gdyni do Szczecina jest w całkiem niezłym stanie (prędkość maksymalna na większości trasy wynosi 100-120km/h) ale od Wejherowa do Runowa Pomorskiego posiada tylko jeden tor co wydłuża podróz ze względu na konieczność mijania się z innym pociągami na stacjach. Do tego dochodzi konieczność zmiany lokomotywy na spalinową w Szczecinie bo odcinek przygraniczny nie jest zelektryfikowany. No i nie najlepszy stan torów na tym odcinku - od granicy do stacji Angermunde pociągi generalnie się wloką. Jeśli pociąg ten będzie jeździł z lokomotywą seri EU4 ("Husarz") to od Gdyni do samego Berlina pociągnie go jedna i ta sama maszyna.

      • 4 0

    • zanim dotarłby do Szczecina musiałby jechać przez obsrajkowo-dolne czyli Słupsk, a tam jest taka historia z torami...

      ..te tory ruscy wymienili, tzn. zabrali niemieckie dali ruskie. Owszem potem były wielokrotnie wymienianie, ale fakt jest taki, że tam żaden EC nawet ze względów bezpieczeństwa nie może jechać szybciej niż 90 km/h a to jest mała prędkość dla pociągów.. ekspresowych

      • 4 3

    • Niestety nie

      To zobacz sobie ile teraz jedzie TLK do Szczecina.

      • 5 1

  • Zawsze wolałem kolej od samolotu

    w pociągu nie ma kontroli bezpieczeństwa, jakichś zakazów wnoszenia, limitów sztuk bagażu... można wstać, przejść się... tylko te czasy przejazdu...

    • 11 0

  • Nie ma to jak lukier w artykule sponsorowanym... (2)

    ...zmieszany z flejmem w komentarzach. :-) Tutaj to i tak póki co bardzo grzecznie. ;)

    Ładnie to tak strzelać do niemieckich partnerów, że "przewozy pasażerskie zostały zlikwidowane z przyczyn zależnych od strony niemieckiej"? :)

    • 25 6

    • oj tam. Sponsorowany to sponsorowany. Nie ma się co czepiac

      gorsze są te ukryte sponsorowane.

      • 5 1

    • Za to artykuły o Polskim Busie to szczyt obiektywizmu dziennikarskiego. szczególnie w wydaniu Wyborczej. W dodatku te "newsy" że nowy autobus kupili, albo że jadą "szybciej" - bo z Głównego a nie z Oliwy.

      • 3 3

  • tak

    bo jedzie z Bydgoszczy/Poznania a nie Szczecina

    • 22 1

  • PKP = prędzej k... piechotą :-)

    • 39 3

  • a kiedy wjedzie na niewłaściwy tor? (1)

    • 14 6

    • no, właśnie 6 czerwca :)

      • 4 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane