aktualności 24h

Tunel przy dworcu w Gdańsku bez kramów w dni meczowe (97 opinii)

Podróż kibiców przez Gdańsk w dniu meczu (186 opinii)

Estakady na Węźle Kliniczna gotowe (73 opinie)

Norweska spółka zbuduje hotel na Wyspie Spichrzów (113 opinii)

Masa Krytyczna w piątek w Gdyni (310 opinii)

Święto Gdańska pod znakiem Euro (80 opinii)

Wjazdówki do Letnicy rozdane. Zamknięte ulice także w Oliwie (191 opinii)

Trzy samoobsługowe toalety staną w centrum Gdańska (268 opinii)

Tydzień smoczych łodzi na Motławie wideo (36 opinii)

sport

W Gdańsku ma być trener głodny sukcesów (89 opinii)

Z akademickimi mistrzostwami Polski w chodzie

Awans Polonii Gdańsk i rezerw Arki

Pożegnanie sezonu w Starogardzie Gdańskim (15 opinii)

Żółto-niebiescy nie odpuszczą Pogoni (151 opinii)

Oby nie trzeba ich było już stosować (44 opinie)

Klub nie przedłuży umowy z trenerem (239 opinii)

Gra licencjami w II lidze (67 opinii)

Małaszewska poprowadzi grę koszykarek (8 opinii)

Plejada gwiazd w Sopocie i Gdańsku (3 opinie)

IX Gdańskie Otwarcie Sezonu Żeglarskiego (3 opinie)

historia

Żeglarscy celebryci najstarszego gdańskiego jachtklubu nowość (1 opinia)

deluxe

Trójmiejscy mistrzowie spełniają marzenia dzieci wideo nowość (3 opinie)

rozrywka

Mamy maj, więc rusza sezon w Teatrze Leśnym nowość (1 opinia)

Open'er: silna reprezentacja Trójmiasta (30 opinii)

Planuj tydzień: rozmaiło się imprezami (27 opinii)

biznes

W poniedziałek poznamy nowe władze Energi nowość (8 opinii)

TPI: giełda w dół, a my zarabiamy (11 opinii)

Lotos Asfalt rezygnuje z handlu paliwami żeglugowymi (3 opinie)

W jaskini smoka. Pułapki w handlu z Chinami (21 opinii)

Widok Energia kupuje nowy zakład (6 opinii)

korki

Utrudnienia na al. Zwycięstwa w Gdyni

rowery

Rower zniknął, bo monitoring to atrapa? atrykuł czytelnika nowość (37 opinii)

Zmierz się z najlepszymi kolarzami podczas Skandia Maraton Lang Team w Gdańsku ! (12 opinii)

kultura

O czym śnią mieszkańcy Dolnego Miasta? (19 opinii)

Jak się odnaleźć w świecie materii? Rusza Festiwal Alternativa (20 opinii)

Artysta nie chce być głodny. Strajk galerii w Trójmieście (253 opinie)

zdrowie

Trójmiejska ulica. Tak wyglądamy (77 opinii)

Oberwał się sufit w szpitalu na Zaspie nowość (48 opinii)

Brodawki - jak skutecznie się ich pozbyć

dziecko

Euro Mamy na Wzgórzu atrykuł sponsorowany

Wolontariusze pomagają w gdańskich żłobkach (38 opinii)

aktywne trójmiasto

Koszykarze Demolki i Korestu najlepsi (1 opinia)

Błękitne flagi zawisną na siedmiu kąpieliskach w Trójmieście wideo (70 opinii)

Wędrówka szlakiem Źródła Marii (45 opinii)

praca

Rozwiązanie umowy o pracę - wypowiedzenie kontra porozumienie stron (19 opinii)

fakty i opinie

podziel się na Facebooku dodaj kanał RSS prześlij artykuł drukuj artykuł
Wybrana mała czcionka

Rusza Jarmark św. Dominika

Podczas tegorocznej edycji jarmarku część rzemieślniczo-artystyczno-kolekcjonerska będzie zajmować 70 proc. powierzchni imprezy.

fot. Grzegorz Gruszczyński/galeria trojmiasto.pl

Podczas tegorocznej edycji jarmarku część rzemieślniczo-artystyczno-kolekcjonerska będzie zajmować 70 proc. powierzchni imprezy.

Jan z Kolna, król Zygmunt II August który zszedł z ratuszowej wieży czy Neptun z orszakiem - te i inne postaci przemaszerują ogromną paradą na otwarcie tegorocznego Jarmarku św. Dominika w sobotę.


Podczas jarmarku w Gdańsku pojawi się należąca do Mennicy Polskiej słynna prasa mennicza, która przyjedzie tutaj z Warszawy. Kilkusetletnie urządzenie przez kilka dni będzie wybijać pamiątkowy Dukat Gdański dla mieszkańców miasta i turystów.

mat. prasowe

Podczas jarmarku w Gdańsku pojawi się należąca do Mennicy Polskiej słynna prasa mennicza, która przyjedzie tutaj z Warszawy. Kilkusetletnie urządzenie przez kilka dni będzie wybijać pamiątkowy Dukat Gdański dla mieszkańców miasta i turystów.

Zmiana organizacji ruchu i nowe parkingi utworzone na czas Jarmarku św. Dominika.

mat. UM Gdańsk

Zmiana organizacji ruchu i nowe parkingi utworzone na czas Jarmarku św. Dominika.

Razem z nimi pojawią się postacie-alegorie ze Złotej Bramy, Święty Jerzy ze smokiem, legendarny Stolem, patron kupców Złoty Hermes czy tacy słynni gdańszczanie jak Daniel Fahrenheit, Jan Heweliusz, Artur  Schopenhauer, Lech Wałęsa czy Gunter Grass. Wszyscy zgromadzą się pod Zieloną Bramą gdzie kupcy przekażą Prezydentowi dary aby ten uroczyście otworzył kolejny Jarmark św. Dominika.

Wszystkie informacje o imprezie: Jarmark św. Dominika

To prawdopodobnie pierwsza edycja od dawna na której rozpoczęciu i zakończeniu nie będzie koncertów polskich gwiazd. Zamiast nich za dwa tygodnie w Dniu Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny odbędzie się I Gospelowa Noc w Gdańsku. Wystąpi na niej The Longfield Gospel Choir z Austrii, The Sound of the Saintz z Anglii i Destiny Praise z USA.

Jednak na brak koncertów podczas jarmarku nie będzie można narzekać - na Długim Targu w Altanie Artystów co weekend będzie odbywać się cykl "Koncerty pod Gwiazdami", a na Targu Węglowym w każdy czwartek będzie można posłuchać młodych trójmiejskich zespołów w ramach cyklu "Tak gramy w Gdańsku".

Podczas najbliższych dwóch tygodni nie zabraknie parad których będzie ponad tuzin, wystaw plenerowych i atrakcji dla dzieci. Na Długim Targu stanie wystawa "Niebo nad Jarmarkiem" prezentująca unikatową kolekcję astrofotografii. Dzieci będą mogły się bawić na Placu Kobzdeja, gdzie będzie Bajkowisko, Jarmark Gier i Lwie Gniazdo.

Tradycyjnie przy kościele św. Mikołaja pojawi się festiwal Dusza Jarmarku w ramach którego odbywać się będą koncerty organowe, a na placu przed kościołem stanie Sztuczka Street gdzie studenci gdańskiej ASP będą sprzedawać swoje dzieła. Będzie można także zwiedzać zakamarki klasztoru, a wieczorami odbywać się będą projekcje filmowe tym razem pod hasłem "+/- demokracja" współorganizowane z Europejskim Centrum Solidarności. Niewątpliwą atrakcją będzie zainaugurowany w tym roku po raz pierwszy "Literacki Dominik" czyli Gdańskie Spotkania Literacko-Wydawnicze prezentujące najnowszą ofertę wydawnictw z całej Polski.

W tym roku wzrośnie także atrakcyjność stoisk wystawienniczych, w których część rzemieślniczo-artystyczno-kolekcjonerska będzie stanowić aż 70 proc. ekspozycji jarmarku.

Na czas Jarmarku wyłączone zostaną następujące ulice: Szeroka (od Żurawia do ul. Złotników), ul. Grobla I i II, św. Ducha (od ul. Złotników do ul. Bosmańskiej), Warzywnicza, Straganiarska oraz Targ Rybny i Targ Węglowy. Kierowcy przez najbliższe trzy tygodnie będą mogli parkować na blisko 28 parkingach zlokalizowanych na obrzeżach terenów Jarmarku Dominikańskiego. Plan wszystkich zmian można zobaczyć na mapce powyżej.

sortuj: rosnąco  | pokaż widok standardowy

opinie (razem: 213)

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5241778 2009-07-24 07:12 No i ? (4)

ciągle to samo

ROWEK

popieram opinię 63 / nie zgadzam się 11
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5241928 2009-07-24 14:45 (1)

to samo....ciekawe ile osób w tym roku nabierze się na tańczące myszki?

kapitan bomba

popieram opinię 18 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 5241977 2009-07-24 19:51

hehe pamiętam sam kilka dobry lat temu dałem się na to nabrać :) Trochę się zdziwiłem po przyjściu do domu ^^ z tym że wziąłem to na miękko :D:D:

KriSs

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 5241970 2009-07-24 18:42

dokłądnie prawie na kazdym stoisky to samo.

dno

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 5241975 2009-07-24 19:49 jak co roku ze specjalem będe siedział nad Motławą.

Tczewianin

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5241779 2009-07-24 07:15 czy pan Prezydent (2)

Adamowicz ciągle trzyma kciuki???

stryjek

popieram opinię 27 / nie zgadzam się 13

zgłoś do moderacji opinię 5241967 2009-07-24 17:49 nie, puścił

i niedługo nie tylko kciuki popuści

erl

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 5242010 2009-07-26 11:57 tak, w nosie

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5241780 2009-07-24 07:17 (1)

i znowu będzie sajgon na drogach

popieram opinię 51 / nie zgadzam się 10

zgłoś do moderacji opinię 5241992 2009-07-25 01:51 i chodnikach

i chodnikach

encrypted

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5241781 2009-07-24 07:17 Jarmark - szkoda na to czasu (7)

Przez ostatnie 5 lat moja noga nie stanęła na żadnym jarmarku i nie mam czego żałować. W pamięci utkwiły mi tylko stragany z ciuchami, rupieciami (to takie rzeczy sprzed wojny, które gdybym miał, to bym powyrzucał na śmietnik) oraz ozdobami, typu łańcuszki, bransoletki i.t.p, które w kioskach można dostać za 1/3 czy 1/2 ceny. No i jeszcze ten tłum ludzi, którzy chodzą od straganu do straganu i sami nie wiedzą co by chcieli kupić (takie moje subiektywne wrażenie).

Andrzej

popieram opinię 181 / nie zgadzam się 48

zgłoś do moderacji opinię 5241785 2009-07-24 07:25 Zgadzam się w 99%

Bo ja akurat lubie stare śmieci i zawsze coś ciekawego na stoiskach ze starymi gratami znajdę.

kame

popieram opinię 23 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 5241851 2009-07-24 08:59 Dukat

Ale taki dukacik z kilkusetletniej maszyny menniczej, fajna sprawa, w kiosku się tego nie kupi :)

Amz

popieram opinię 13 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 5241880 2009-07-24 09:56 Na tym to chyba polega.

Ludzie kręcą się jak ćmy, wszędzie śmierdzi spaloną kiełbasą.
Generalnie tłok i smród.

S.J.

popieram opinię 17 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 5241924 2009-07-24 14:26 Czytanie, gdzie chodzisz - szkoda na to czasu

BH

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 5241942 2009-07-24 15:15 ANTYKI - TAK, GACIE - NIE!!

jestem za winylami i obrazami, ale nie za skarpetami i gaciami,
na to jest inne miejsce i czas...

ready

popieram opinię 11 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5241950 2009-07-24 15:30 każdy lubi co innego ale... (1)

Moje obserwacje z ostatnich jarmarków. Jest tam syf, brud. Cała gildia przenosi się na ulice! Same chińskie podróbki w cenie 2 razy wyższej niż normalnie. Pełno turystów z okolicznych wiosek, dresiarzy i lachonów dresiarskich, trochę koksów ze stoiskami ze złotem, jakieś cyganki, które chcą wróżyć (czyt. okradać naiwnych). Wszędzie złodziejstwo i buractwo. Pozytywy - kilka stoisk ze starociami a uważam, że jarmark to powienie składać się tylko z tego typu stoisk. Handlarze typu Marian Paździoch wynocha z Gdańska!! To nie drugi stadion X lecia! Dla wiochmenów i miłosników tanich podróbek jest już gildia

kara

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 5241968 2009-07-24 17:52 lachony dresiarskie - lapmucery

erl

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5241782 2009-07-24 07:20 Skandal - kto odpowiada za tak skromny w tym roku program? (5)

Smutne jest to że tegoroczny jarmark jest bardzo skromny - obserwując poprzednie edycje można dojść do wniosku że tegoroczna edycja jest zrobiona "aby Polska nie zginęła".

Proszę się nie tłumaczyć kryzysem że jest winny sytuacji.
Szkoda że nie będzie koncertów, pokazów sztucznych ogni itd.

popieram opinię 59 / nie zgadzam się 13
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5241790 2009-07-24 07:40 (1)

Ale za to wkrótce powstanie ECS!!! I hala na granicy z Sopotem będzie 3 x droższa niż w zamierzeniach, że o Baltic Arenie nie wspomnę...

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 5241899 2009-07-24 10:52

A ja tam się ciesze, no może oprócz ECS , bo chętnie sobie pójdę na normalny koncert na normalnym stadionie, w normalnej hali, a ty będziesz siedział w chałupie i brzęczał pod nosem jaki ten świat jest okrutny i bla bla bla ;-)

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 5241792 2009-07-24 07:46 jak to nie będzie pokazu sztucznych ogni ??

to jedyna rzecz która mnie w tym całym 'cyrku' przyciągała.

cdc roll

popieram opinię 11 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 5241842 2009-07-24 08:32 Skandal to za delikatnie i zdrada narodu.

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 5241875 2009-07-24 09:51 No ale kryzys i co zrobić :) brak budżetu na koncerty itp.

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5241783 2009-07-24 07:23 Król Zygmunt II August... (3)

..."który zszedł". Zaiste. Też bym zszedł, jakbym zobaczył te gaciodajnie ciągnące się po horyzont w dumnym niegdyś i znaczącym wiele mieście Danzig.

rektor wdu.pl

popieram opinię 60 / nie zgadzam się 9

zgłoś do moderacji opinię 5241787 2009-07-24 07:33 król

nie schodzi:( król zstępuje:)

bywalec salonów

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 5241897 2009-07-24 10:45 Cóż tam król

Daniel Fahrenheit, Jan Heweliusz, Artur Schopenhauer też by "zeszli" jakby pod Zieloną bramą spotkali takich "sławnych Gdańszczan" Jak służący w 10 dywizji pancernej SS "Frundsberg" (jak wiadomo organizacji niosącej święty płomień miłości i pokoju w szczególności dla "ras niższych") Guntera Grassa (nie kwestionując dokonań literackich) oraz bardzo aktywnego podczas "nocnej zmiany" w czerwcu 1992 i wychwalanego przez Pewne Środowiska p. Wałęsę który według publikacji "SB a Lech Wałęsa. Przyczynek do biografii" jak i twierdzeń wielu osób w tym związanych z Solidarnością (Wyszkowski Gwiazda Walentynowicz - wg chocby wikipedi) miał wspołpracować z SB. ...Cóż pamięć ludzka jest krótka i zawodna... Istotne jest że spotkają się pod jedną bramą. I do zdjęć ładnie pozować będą. A miasto będzie reprezentowane przez prezydenta Adamowicza też pod tą bramą czy nie? Kto tu kogo Promuje? ...Gdzie otwarte i porzadne koncerty na placu zebrań ludowych? Gdzie promocja gdańskiej nauki w sposób ciekawy i bliski człowiekowi? gdzie niejako przy okazji reklama gdańskich przedsiębiorstw np Remontówka czy hydrobudowa które osiągają sucesy dzięki min potencjałowi naukowo technologicznemu i doświadczeniu? gdzie? I czemu goście muszą patrzeć na gruzy i relikty po zakończonej w 1945 r. wojnie po drugiej stronie Motławy a nie jakieś choćby i nawiązujące do histori budownictwo urzytkowe i powiększoną marinę? (a w promocja gdańskich producentów jachtów i łodzi motorowych budujących na cały świat to nie leży w iteresie miasta? a podatki to od kogo są?) Czemu nawierzchnia dróg i chodników w gdańsku wygląda jak po bombardowaniu? Czemu? Czemu tak mało morza w tym programi? Gdańsk to Polskie miasto nad Bałtykiem które niedawno wzbogaciło się o teminal głębokowodny... Gdzie Polska historia? To z tego Polskiego Miasta wypłwała flota polska w 1627 roku do zwycięskiej bitwy pod Oliwą... Gdzie? Czemu? No ale jak pod Zieloną bramą spotkają "sławni gdańszczanie" to powinno nam wszystkim wystarczyć.

Rejtan

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 5241979 2009-07-24 20:34 U ciebie w domu mówi się Danzig?

Nawet w XVII-wiecznej Rzeczypospolitej mówiło się Gdańsk.

abc

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 5241784 2009-07-24 07:24 Dobrze, że część kolekcjonerska urosła

Bo zawsze tylko seti stoisk z ciuchami i goframi.

Turystom proponuję iść pod koniec jarmarku, bo na początku ceny na stoiskach z zabytkowymi gratami są z chmur wzięte.

kame

popieram opinię 28 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5241786 2009-07-24 07:29 Czy to prawda ze nie bedzie pokazu fajerwerkow na otwarcie i zamkiecie??? (1)

popieram opinię 22 / nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 5241833 2009-07-24 08:21 prawda

maco

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5241788 2009-07-24 07:33 Szlag mnie trafia i chyba nie tylko mnie! (38)

Każdy mieszkaniec Gdańska ma dosyć tego jarmarku. Kiedyś to było coś , jak półki w sklepach były puste to faktycznie ludzie zaopatrywali się w co się we wszystkie artykuły. Dziś nie te czasy, sklepy rosną jak grzyby po deszczu , wszędzie wszystkiego ful , tylko kasę trzeba mieć. A na jarmarku ceny takie same jak w sklepach jak nie droższe. Tyle że tylko utrudnienie dla nas gdańszczan . Tłumy ludzi, człowiek nie może normalnie wyjść na spacer bo tyłek o tyłek trze , nie wspominając już o zaparkowaniu gdziekolwiek w Gdańsku samochodu. Jednym słowem tylko wielki szum, hałas i uciążliwe dla ludzi mieszkających w Gdańsku.

pomorzanka

popieram opinię 112 / nie zgadzam się 26
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5241791 2009-07-24 07:40 Do pomorzanki (3)

Droga Pomorzanko,
Jak nie chcesz trzec tyłka o tyłek to nie wychodz. Wiadomo że na jarmarku najwiecej jest turystów - jeżeli jest ich dużo to zostawiają wiecej pieniedzy w portfelu Gdańszczan.
Jarmark tez mnie za bardzo nieinteresuje ale mozna znalezc ciekawe rzeczy - wystarczy sie przejsc raz na poczatku - wyszukac czegos ciekawego, zapamietac cene i przyjsc po to w 2 czy 3 tygodniu.

Cobra

popieram opinię 12 / nie zgadzam się 19

zgłoś do moderacji opinię 5241796 2009-07-24 07:49 no i co z tego

Droga Cobro ;-)
W moim portfelu jest tylko to co sobie sama zarobię, a póki co zwykłego parkingu nie można się doczekać z tej niby kasy dla Gdańszczan....

mm

popieram opinię 22 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5241817 2009-07-24 08:06 Do Cobry (1)

A policzyłeś/aś straty zdewastowane chodniki, trawniki, że nie wspomnę o jezdniach - te wyremontowane nie wytrztmają tego ruchu już kostka wypada.
Zaszczane podwórka, smietniki oprózniane ok 3 w nocy / chociaż nic nie przeskadza żeby robić to ok 7-8 rano - taka organizacja/. Turyści na siłę próbujący dojechać pod same stoiska samochodami, bo na parkingach porozstawiano budy, a zapomniano o rozmieszczeniu informacji gdzie można zaparkować - w miarę tanio.
Jarmark jarmarkiem ale organizacja do d... Brak parkingów, WC, Strażników Miejskich na podwórkach wokół JD

bej

popieram opinię 22 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 5241839 2009-07-24 08:25

Ja mam same zyski. Tylko trochę boli, że obecnie dowody osobiste są laminowane. Taka fajna technologia była za PRLu...

Doliniarz

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5241797 2009-07-24 07:50 (3)

a pomyślała, że dla wielu drobnych przedsiębiorców to jedyna okazja, by w krótkim czasie sobie dorobić? i że dla miasta z tego tytułu popłynie sporo kasy?

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 14
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5241820 2009-07-24 08:07 (1)

jasne... od niefiskalizowanej sprzedaży...

Ax

popieram opinię 11 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 5241831 2009-07-24 08:18

bo niby poza Jarmarkiem to wszystko ewidencjonują na kasach?
Naiwny....

US

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 5241829 2009-07-24 08:18

nie mówię o handlowcach tylko o turystach, którzy Jarmark odwiedzają. Niektórzy specjalnie na te dni pzryjeżdżają. I uważam , ze powinni się poruszać komunikacją miejską a nie samochodami. Bo utrudniają życie mieszkańcom. Nie mam nic przciwko Jarmarkowi , sama lubię tam chodzić . Jest fajna atmosfera.

kleopatra

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5241818 2009-07-24 08:07 turyści .... (20)

a ja uważam , ze ludzie , którzy przyjeżdzają na Jarmark i turyści powinni mieć zakaz jeżdzenia samochodami po Trójmieśćie. Ułatwiliby Gdańszczanom życie, którzy nie mają wakacji, tylko do pracy i z pracy codziennie jeżdzą. To by było dobre rozwiązanie. w Atenach jest podział samochodów , jedne jeżdzą w dni parzyste , inne w pozostałe. I tak się walczy z korkami. A w Gdąńsku? Do pracy mam 10 minut a musze czasami półtora godziny wcześniej wyjeżdzać. Skandal

KLEOPATRA

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5241821 2009-07-24 08:08 (9)

no, to już świadczy o Twoim lenistwie, skoro muszisz się wozić samochodem zamiast przejść się trochę...

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5241823 2009-07-24 08:09 (8)

10 km mam pieszo chodzić ?????????

kleopatra

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5241836 2009-07-24 08:23 (1)

idąc z przeciętną szybkością marszową (10 km/h) zaoszczędziłabyś pół godziny.
Że już nie skomentuję tych 10 km w 10 minut (przejeżdżasz na czerwonych światłach, czy wyprzedzasz na trzeciego?)

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 5241852 2009-07-24 08:59 "przeciętna szybkość marszowa"??!!

Ty chyba nie wiesz co piszesz, albo trenujesz biegi przełajowe. Przeciętna prędkość marszu to- idąc wolno 4km/h a idąc szybkim krokiem najdalej 7km/h ale nie 10!!! Dużo się w życiu nachodziło to 10 jest niewiarygodne!

ech

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5241865 2009-07-24 09:33 To masz 10 km czy 10 min? (5)

Bo musiałabyś mieć średnią pręskość 60 km/h, a to w mieście niemożliwe, nawet w przejezdnym (bez korków) mieście, ronda, skrzyżowania, światła - średnia prędkość nie przekroczy 40 km/h.

Ja dla przykładu mam ok. 5 km do pracy, dojeżdżam bez korków w ok. 12 minut.

Martini

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5241916 2009-07-24 12:31 10 km??? (4)

mam równe 10 km i jadę 10 minut ;) na 6 rano do pracy - nie ma korków ale np jak dzisiaj na 18 - to korki sa i musże półtora godziny wcześniej wyjechać. To takie trudne do zrozumienia ???

kleopatra

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5241929 2009-07-24 14:45 (3)

wspieram przedmowczynie bo ja tez mam 10 km i tez jade 10 min ;) WZ w strone poza gdansk, wiec bez korkow. i jest to mozliwe :]

nelefantino

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5241949 2009-07-24 15:27 ;))) (2)

zrobili ze mnie pirata drogowego a wolniejszego kierowcy ode mnie to chyba w całym Trójmieście nie ma. hahah. śmieję się z tych komentarzy. i dziękuję za poparcie. Jeżdze z Hallera na Elbląska- cała droga to 2 i 3-psmówka a o 5.30 pusto na drogach, nie mówiąc już o weekendach, więc te 10 minut to całkem normalny CZAS.
Dzisiaj natomiast idę na 18 i wiem, że musze juz po 16 wyjechać. Dalej jestem zdania , ze turystom powinni daĆ zakaz jeżdzenia po mieście .życie byłoby przyjemniejsze i łatwiejsze.

KLEOPATRA

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5241984 2009-07-24 21:47 (1)

a nie lepiej tramwajem ?

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 5242007 2009-07-25 18:01 TRAMWAJ???

NIE nie byłoby lepiej, bo samochodem jadę 10 minut a tramwajem ponad godzinę. dojście do pzrystanku, prZesiadka, dojście do pracy. Musiałabym wstawać dwie godziny wcześniej , ok 4 rano a tak mogę pospać do 5.20. Więc jest różnica ....Gdybym miała bezposredni tramwaj albo autobus na pewno bym skorzystała,

KLEOPATRA

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5241868 2009-07-24 09:35 rowerek... (6)

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 5241911 2009-07-24 11:55

powodzenia

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5241922 2009-07-24 13:41 rowerek ??? (2)

w garsonce i szpilakch rowerkiem??? powodzenia

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 5241948 2009-07-24 15:26 zapraszam do NL

można pogodzić, nawet i garnitur... a tak popularnych na naszych nizinach rowerów górskich tam nie uświadczysz tylko zdezelowane fiets

X

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 5241991 2009-07-25 00:16 a Korzecki

to w gajerku na motorze do sądu jeździł... więc się da

malkontent czy jakoś tak

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5241939 2009-07-24 15:10 SKUTEREK (1)

A MOŻE SKUTER??

p.s. zapraszamy do Redy, u nas jest spokojniej:)

ready

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 5241951 2009-07-24 15:30 SPOKOJNA ZAKORKOWANA REDA....

W REDZIE SPOKOJNIE??? ostatnio na Hel jechałąm, to w Rumii i Redzie stałam ponad godzinę w korkach ;) a trzeba było płynąć tramwajem wodnym ;)))

kleopatra

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5241958 2009-07-24 16:32 Na nogach. (2)

Jak masz dziesięć minut to na piechotę zasuwaj.

Piechur

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5241999 2009-07-25 15:41 w ogole powinien byc zakaz jezdzenia samochodami. (1)

a amsterdamie albo kopenhadze wszyscy tam na rowerkach poginaja i nie wazne czy jezdza w garsonkach i szpilach czy w dresach i adidasach.wiec u nas tez ludzie mogliby pogodzic ochrone srodowiska z oszczednoscia czasu i wygoda;)a co do wypowiedzi kleopatry to przemawia przez ciebie zazdrosc.bo turysci maja wolne a ty musisz chodzic do pracy.ciekawe czy jak ty mialabys urlop i pojechala do innego miasta to ucieszylby ci zakaz jazdy autem.bys wtedy zbluzgala wladze miasta ze sa nienormalni i nietolerancyjny bo masz swoj samochod a oni nie pozwalaja ci jezdzic.taka jest natura ludzka;/ludzie wyluzujcie.troche zrozumienia.musimy przezyc te wakacje i tyle.milego dnia i zycze wiecej usmiechu na twarzy:)

wesolutka

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 5242002 2009-07-25 16:24 do wesolutkiej

Uwielbiam swoją pracę i lubię do niej chodzić. (jeżdzić w korakach tylko nie lubię). A jeśli chodzi o zazdrość, to nie mam czego, kilka razy w roku wyjeżdżam , zwiedziłąm całą Europę wzdłużi wszerz. Jak jestem na wakacjach samochodem nie jeżdzę . Chyba , ze przebywam w miejscu gdzie nie ma innej możliwości. Turyści gdby mieli zakaz jeżdzenia samochodem , zwiedziliby o wiele więcej, korków na drodze by nie było i wszyscy bylibyśmy szczęślwisi. Uśmiech mam zawsze na twarzy ;) dzięuję za dobrą radę. Rónież życzę miłego dnia

KLEOPATRA

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5241870 2009-07-24 09:38 Zamknąć Gdańsk dla turystów! (2)

I zlikwidować wszystkie imprezy targowe!

Będziemy się kisić we własnym sosie i będzie nam swojsko i dobrze...

Martini

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5241883 2009-07-24 10:01 Będzie nam swojsko i kiepsko (1)

Wtedy to juz będzie dół totalny. Zero jakichkolwiek imprez i wydarzeń artystycznych.

S.J.

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 5241909 2009-07-24 11:49 Tak zamknijmy Gdańsk!!!

Zbudujmy jakiś mur chiński, za kilka lat osiągniemy poziom życia RPA, ale będziemy mieli spokój!

Gocha

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 5241933 2009-07-24 14:51 Totalna masakra i beznadzieja!

Zgadzam sie!! Od zawsze sprzedaje sie tam sama tandete, wszystkim ten jarmark sie kojarzy z gaciami i stanikami! dobrze chciaz ze wiecej bedzies stiosk rzemieslniczych. ale czy nie moznaby tego zorgazniowac gdzie indziej??? np ja mimo ze nie chce, musze tam łazic i niestety osierac sie "tylek o tylek" z slimaczcymi sie turystami, bo tam mieszkam i wychodze z klatki prosto na te budy! ani gdzie zaparkowac, ani przejsc z zakupami po pracy, masakra jakas.. i tak przez 5 tygodni (tydzien rozkladania bud, 3 tyg jarmarku, tydzien skladania wszystkiego)!!! jeszcze nie stracilam nadzieji, ze to sie kiedys skonczy, ale powoli ja trace..

nelefantino

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5241978 2009-07-24 20:14 (1)

sądze że nie każdy mieszkaniec gdańska ma tego dość ;) proszę, mów za siebie

teresa

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 5241988 2009-07-24 22:18

No przykro, to są uroki mieszkania na Starówce, chcesz ciszy i spokoju wyprowadź się na Orunię Górną albo Osową. Starówka należy do wszystkich Gdańszczan nie tylko do Ciebie. Chociaż zgadzam się z tym, że kiedyś na Jarmarku był lepszy towar, bardziej unikalny i to powinni przywrócić, żeby Jarmark odzyskał swój charakter.

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 5241997 2009-07-25 14:54 tradycja

tO JEST TRADYCJA debile uszanujcie to

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5241998 2009-07-25 15:28 a tam marudzicie. (1)

ja tam sie ciesze z jarmarku.zawsze mozna cos fajnego znalezc i kupic za niedue pieniadze.pewnie utrudni to zycie mieszkancom ale na pewno przyciagnie turystow.wiem co mowie bo pracuje w miejscu gdzie przyjezdzaja ludzie z calej polski i mowia ze chetnie pojada zobaczyc.a tak w ogole to macie gdanszczanie za swoje.jak mysmy w gdyni protestowali za zaglowcami i heinekenem w jednym czasie to mowiliscie ze to pomaga rozwijac gospodarke trojmiasta ale nie patrzeliscie ze nam utrudnia zycie.to teraz ja wam powiem nie marudzcie i cieszcie sie bo wasze misato zarobi moze na asfald jednej ulicy:)

rodowita gdynianka

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 5242005 2009-07-25 17:56 ja też się cieszę

ja też pracuję w miejscu gdzie ludzie specjalnie na Jarmark przyjeżdząją ( hotel). I piszę tylko o korkach. Jestem za Jarmarkiem. Mimo złej pogody za chwilę właśnie tam się wybieram, bo atmosfera jest super. Kiełbaska z grilla + piwko. pełno ludzi, wesoło i gwarno. Klimat całkiem fajny. ale fakt faktem, korki się zwiększyły utrudniając życie gdańszczanom. Ktoś napisał, ze tramwajem mam jeżdić. Ok, mogę , ale mam dwie przesiadki co oznacza, że musiałąbym dużo wcześniej z domu wyjeżdżac. Jarmark jest super i powinien być, ale jak już pisałam wiele razy turyści powinni się poruszać komunikacją miejską. I Gdańsk i mieszkańcy by na tym zyskali....

KLEOPATRA

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5241793 2009-07-24 07:46 Jarmark to przeżytek! Mozna go tylko porównać do: (1)

naklejania widokówek na makaty słomkowe wiszące na ścianach, zbierania naklejek po pustych butelkach i puszkach po markowych piwach, napełniania kolorową wodą butelek po markowych alkoholach itp.itp. Do tego występ totalnego beztalencia na garnuszku gdańszczan Skiby opluwające porządnych obywateli. Taki jest ten jarmark dzisiaj. Dziadostwo jednym słowem.

ewa

popieram opinię 42 / nie zgadzam się 10

zgłoś do moderacji opinię 5241840 2009-07-24 08:28

Żeby chociaż były występy przyjezdnej grupy jarmarcznej al-Kaida. Trochę rozrywki nie zaszkodzi, chociaż w CNN by pokazali.

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 0

dodaj swoją opinię

Warte uwagi: