- 1 Rozwód Koalicji Obywatelskiej z Dulkiewicz? (257 opinii)
- 2 Tony kokainy w Gdyni. Mówili, że to kreda (84 opinie)
- 3 Zuchwała kradzież w sklepie budowlanym (80 opinii)
- 4 Gdynia ma dwóch nowych wiceprezydentów (401 opinii)
- 5 Kolejny pożar aut w Gdańsku. Podpalenie? (107 opinii)
- 6 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (224 opinie)
Ruszyła budowa linii tramwajowej na Morenę
Prace przygotowawcze pod budowę linii tramwajowej na Morenę.
Ruszyły prace przy budowie 3,6-kilometrowej linii tramwajowej z Siedlec na Morenę w Gdańsku. Niebawem ruszy przebudowa instalacji podziemnych. Całość ma być gotowa pod koniec września 2015 r.
- Aktualne prace przy budowie linii prowadzone są w zależności od warunków atmosferycznych. Została już wycięta część drzew przy Pętli Siedlce, trwają też prace ziemne praktycznie na całym odcinku planowanej linii - wyjaśnia Magdalena Skorupka Kaczmarek, rzecznik prasowy GIK.
Do tej pory wykonawcy udało się odsłonić pas przyszłego torowiska między jezdniami, począwszy od budowanej stacji PKM Brętowo do wysokości ul. Bulońskiej i niewielki kawałek nieopodal stacji paliw Neste. Co ciekawe, grunty organiczne pochodzące z pasów zieleni, na którym zaprojektowano linię tramwajową, nie są wywożone na składowisko poza miasto. Wykonawca gromadzi je w odległości kilkuset metrów - na pasie zieleni przy ul. Bulońskiej.
Przed wykonawcą teraz mozolne prace związane z przebudową sieci podziemnych. Jeśli tej zimy nie będzie trzaskających mrozów, z pewnością uda się wykonać założenia.
Nowa linia z Siedlec na Morenę przebiegać będzie od Pętli Siedlce wzdłuż ul. Kartuskiej przez ul. Nowolipie, ul. Rakoczego aż do przystanku PKM Brętowo, na którym pasażerowie będą mogli wsiadać do kolejki w kierunku lotniska lub Wrzeszcza. W późniejszym etapie budowa linii tramwajowej obejmie także odgałęzienie od ul. Rakoczego do ul. Bulońskiej (rejon ul. Myśliwskiej).
Przystanek PKM Brętowo będzie stanowić nietypowe zwieńczenie trasy w postaci torów odstawczych, gdzie motorniczy będzie kończył bieg podobnie jak pociąg i zmieniał kabinę, aby po przejechaniu rozjazdów między torami powrócić w kierunku Siedlec.
Nowością będzie też utworzenie wspólnego przystanku tramwajowo-autobusowego Warneńska. Z jednej platformy korzystać będą zarówno autobusy poruszające się po specjalnie przygotowanym torowisku, jak i tramwaje. Ułatwi to znacznie przesiadki pomiędzy tymi środkami transportu.
Niewątpliwie jednak najważniejszym obiektem, który należy zbudować, by mówić o połączeniu tramwaju z koleją, będzie estakada, którą pobiegnie właśnie budowana linia tramwajowa. Przeniesie ona ruch tramwajów nad jezdnią ul. Rakoczego w kierunku Niedźwiednika i równolegle wepnie się w przystanek PKM Brętowo.
Planowany termin zakończenia budowy nowej linii tramwajowej to 30 września 2015 r. W tym czasie powinny już kursować składy pociągów PKM.
Miejsca
Opinie (204) 4 zablokowane
-
2013-11-26 09:38
Dobra Sprawa , co zbudujemy to tu zostanie a długi będą spłacać wszyscy w kraju.
Nie wiadomo także czy nie nastąpi zapowiadane umocnienie regionów a kto wie czy i nie rozpad...
Tylko bez krzyków , trzeba brać wszystko pod uwagę...
Ja nie myślę niczym rodzimi politykierzy aby tylko wygrać wybory.
Kto by kiedyś pomyślał że Czechy zerwą ze Słowakami ?
Budujmy jak najwięcej ale rzeczy ważne z punktu widzenia rozwoju: komunikację i to co robi pieniądze i przynosi miejsca pracy na razie dajcie sobie spokuj ze stadionami wyj. są baseny.
Gdańsk musi znowu być silnym ośrodkiem przewodzącym Polsce Pólnocnej a wywierający wpływ na jeszcze więcej przestrzeni.
" Zwycięstwo albo Śmierć !" - znacie historię tego napisu ??- 7 7
-
2013-11-26 10:29
A do Wrzeszcza ? (4)
Super, że coś się robi, ale znacznie wiecej ludzi z Moreny udaję się w kierunku Wrzeszcza i rano taki tramwaj byłby super a tak dalej lipa. Jaśkowa stoi, Słowackiego zapchane a powstają nowe osiedla na granicy Moreny i Jasienia. Najlepszym rozwiązaniem skuter, rower tylko co zimą..
- 14 3
-
2013-11-26 10:31
zimą sankami z górki na pazurki
- 7 0
-
2013-11-26 12:45
Przecież PKM będzie jechać do Wrzeszcza, więc po co tramwaj???
Nowe osiedla na granicy Moreny i Jasienia też będą miały przystanek PKM, więc po kiego czorta tramwaj?
- 2 1
-
2013-11-26 13:07
nowa słowackiego nie ma rezerwy pod budowę linii tramwajowej
i to chyba wszystko na ten temat.
- 5 0
-
2013-11-26 13:47
No przecież PKM będzie z Potokowej i Jasienia do Wrzeszcza a do PKM będzie tramwaj z Rakoczego, Nowolipia i Bulonskiej. Jaśkowa Dolina ma za duże nachylenie przed samą Moreną na tramwaj.
- 1 1
-
2013-11-26 10:51
Perpetuum mobile.. (2)
kazda nowa linia komunikacyjna jest potrzebna. Tylko..dlaczego kazdej inicjatywie towarzyszy brak myslenia ? Dopiero co posadzono krzaczki, zrobiono trawniki. Kosztowalo niemalo.. Dzisiaj wszystko rozkopane, zniszczone.. I tak za kazdym razem.. Dzisiaj polozony bruk, jutro rozbierany.. Bogaty ten kraj..
- 10 2
-
2013-11-26 11:26
bo to bylo dotowane z unii
rozumisz?
- 1 1
-
2013-11-26 13:24
Nie żałuj róż gdy płonie las, gdzie drwa rąbią...Co tam te głupie sto tysięcy, gdy rośnie w górę ESC,zjeżdża w głąb Muzeum, rozrasta się teatr.Pięknieje nam ojczyzna jak pęk czerwonych róż.
- 1 0
-
2013-11-26 11:17
Super
Super! W końcu się wzięli za tą Morenę. Tylko żeby bilety były tańsze to byłoby fajnie :)
- 6 1
-
2013-11-26 11:29
To budują jednocześnie dwie linie tramwajowe! (2)
gdzie indziej wyczytałem, że powstaje też nowa linia na Piecki-Migowo!
- 5 0
-
2013-11-26 12:52
(1)
Tak, jedna na Morenę a druga na Piecki-Migowo ;)
Tramwaje będą jechać obok siebie ;)- 3 0
-
2013-11-26 13:46
Na Piecki-Migowo jechać a z Moreny wracać.Wtedy zawsze będzie z górki.
- 3 0
-
2013-11-26 12:50
(1)
Ustawcie biletomat na pętli Łostowice Świętokrzyska!!
- 9 0
-
2013-11-26 19:23
Nie ustawią
Za to w tramwajach zainstalują mandatomaty
- 6 0
-
2013-11-26 12:51
Jarosław K
To wina Tuska
- 3 4
-
2013-11-26 13:01
(2)
Tępe pisowce po co narzekacie ? Nie było tramwaju źle ! Będzie źle ! Jak sie nie podoba to won z polski!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- 10 11
-
2013-11-26 19:24
przy czternastym wykrzykniku pewnie doszedłeś
- 6 1
-
2013-11-27 00:40
tępy peowcu
jako mniejszosc narodowa morda w kubeł!!! jak sie nie podoba to won do izraela.Polska to nie twój kraj mośku !!!
- 0 6
-
2013-11-26 13:29
(3)
Skoro to projekt z czasów komuny to na pewno jest potrzebny i uzasadniony.Wtedy projektowano mądrze: Rafinerię,Port Północny,Fosfory,Siarkopol,trasę na Chełm
- 3 3
-
2013-11-26 17:21
siarkopol i fosfory (1)
To raczej na zgube miasta. I miejsce w zachorowalnosci na nowotwory...
- 1 0
-
2013-11-26 20:05
Rafineria też jest w beznadziejnym miejscu.
- 0 0
-
2014-04-05 16:15
wedfmwio
nie trase na chelm tylko trase wz która została wkoncu ukonczona
- 0 0
-
2013-11-26 13:33
Beda jeszcze wieksze korki na Morenie (2)
Kolej, tramwaje to przezytek XIX-wieczny.
- 2 19
-
2013-11-26 15:11
Teraz sie lata :wahadlowce ,smiglowce, szybowce ,...owce
- 7 1
-
2013-11-26 17:59
zgadza sie
po to wymyslono oponę zeby można bylo jezdzić wszedzie , po kazdych drogach a nie tam gdzie są szyny.PRYMITYW.
- 0 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.