• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM Trójmiasto naprawi składy SKM Warszawa

Maciej Naskręt
6 maja 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Elektryczny zespół trakcyjny serii 19WE. Takie cztery składy będą serwisowane przez SKM Trójmiasto. Elektryczny zespół trakcyjny serii 19WE. Takie cztery składy będą serwisowane przez SKM Trójmiasto.

SKM Trójmiasto ma problemy ze znalezieniem firmy, która zmodernizuje jej składy, ale sama będzie naprawiać cztery nowe składy poruszające się po Warszawie w ramach SKM Warszawa. Co ciekawe, nasza SKM-ka będzie serwisować pojazdy, których nie ma jeszcze w swoim taborze.



Tuż przed majówką spółka SKM w Warszawie rozstrzygnęła przetarg na utrzymanie czterech składów - elektrycznych zespołów trakcyjnych - serii 19 WE. Do przetargu stanęły dwie spółki: Newag z Nowego Sącza, która dostarczyła w 2010 r. stołecznej SKM-ce nowe składy, i spółka PKP SKM w Trójmieście.

Ku zaskoczeniu trójmiejska firma złożyła niemal o połowę niższą cenowo ofertę niż producent składów serii 19WE - spółka Newag. Zamawiający jednak nie ujawnia kwot zawartych w ofertach. Próbujemy je ustalić.

Na czym będzie polegać serwisowanie? - Będą to przeglądy techniczne po przejechaniu określonej liczby kilometrów, są one podobne do tych, jakie przechodzą samochody. Ponadto będą prowadzone drobne prace naprawcze - usuwanie usterek, w tym także prowadzenie przejazdów technicznych - mówi Magdalena Lerczak, rzecznik SKM Warszawa

Czy SKM powinna serwisować składy innych przewoźników?

Co ciekawe, przewoźnik z Trójmiasta nie posiada w swoim własnym taborze nowoczesnych elektrycznych zespołów trakcyjnych, które niebawem będzie serwisować.

Pociąg serii 19WE to model z 2010 r. wyposażony jest w 10 par drzwi, dzięki czemu możliwa jest szybka wymiana pasażerów na przystankach. W jego wnętrzu zmieści się do 700 osób. Część siedzeń zamontowana została podobnie, jak w wagonach metra. Dzięki pneumatycznemu zawieszeniu, pociąg jest bardzo cichy, a napęd na połowę osi gwarantuje duże przyspieszenie pojazdu.

Władze SKM z Trójmiasta zapewniają, że są przygotowane do prac serwisowych przy nowym taborze.

- Mamy przystosowaną do tego zadania halę w Cisowej i wysoko wykwalifikowany personel. Postanowiliśmy to wykorzystać. Wygrany przetarg to efekt działań naszej spółki w nowych inwestycyjnych obszarach - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu SKM.

Co z modernizacją składów SKM Trójmiasto? Przypomnijmy, że na początku tego roku upadłość ogłosiła firma TS Opole, która miała modernizować 21 kolejek dla trójmiejskiego przewoźnika. Teraz władze SKM przygotowują nowe warunki przetargu i prowadzą rozmowy z TS Opole na temat liczby składów jaką firma może jeszcze zmodernizować.

Pozostała część składów, których TS Opole nie zmodernizuje, zostanie przeznaczona do naprawy w ramach nowego przetargu, którego wyniki mamy poznać podczas najbliższych wakacji.

Miejsca

Opinie (75)

  • No proszę, w Warszawie jeżdżą luksusowo co widać na zdjęciu (5)

    a my nadal w syfie z lat 70-tych

    • 117 4

    • to prawda, tak wyglądają tam WSZYSTKIE skmki (1)

      Może by im je podpierdzielić i u nas włączyć do ruchu. Cztery takie składy piechotą nie chodzą..

      • 7 1

      • dokladnie i przemalowac na kolor budyniowy to nikt nie pozna :)

        • 2 0

    • ale pudrowanym

      z kolorowym obiciem.

      • 0 0

    • własnych niepotrafia serwisowac a czyjes bedą??

      jak zawsze chodzi opowiazania kolesiów ktos dostał wlape i kase natym zarobi do własnej kieszeni.w Warszawce wkoncu rzadzi gronkowiedz waldz:)

      • 6 2

    • niech nie zapomną o usunięciu progów, niech w wawce też skaczą pomiędzy peronem a pociągiem.

      • 38 0

  • to chyba żarty?

    przecież 98 % taboru SKM Trójmiasto nadaje się do remontu, ale nie są remontowane... a tymczasem...będą remontować nowoczesne pociągi SKM Warszawa... Niezły numer... nie dość że Warszawiacy mogą jeździć pociągami na europejskim poziomie, a my gratami jak w Tadżykistanie...to jeszcze będziemy im naprawiać pociągi, które są jakieś 40 lat nowsze od naszych...których nikt nie naprawia hehe

    Obywatele Trójmiasta (+ Rumi, Redy, Wejherowa) = Obywatele trzeciej kategorii

    • 6 2

  • Ale jak je tu przywieźć? (5)

    Po kawałku na TIRach?

    • 10 17

    • Jak??? (4)

      Na wypadek gdybys nie wiedzial/wiedziala to miedzy Gdanskiem a Warszawa sa tory. Oczywiscie mozna TIRem, ale latwiej klasycznie, torami. No chyba, ze SKMka na TIRa, a TIRy na tory. Tak tez mozna...

      • 10 3

      • (1)

        Tyle że na Gdańsku świat się nie kończy. Tutaj chodzi o magistralę Wawa-Gdynia. Gdańsk to tylko przystanek.

        • 3 1

        • Co za różnica jełopie, to za Gdańskiem torów nie ma?

          ...Boże, co za debilizm.

          • 0 2

      • i tu się mylisz, bo będziemy je spływać wodą, przy najbliższej powodzi (1)

        tysiąclecia. Na powrocie może załapią się na jakąś falę Tsunami.

        • 5 0

        • Spławiać.

          Ofiaro.

          • 4 0

  • może mała podmianka, oni nam coś mi im coś z antykwariatu.

    a może te nowe przerobić na takie jak są u nas?

    • 2 0

  • Przypudrują szroty i będzie ok.

    po co nowe kupować trzeba coś serwisować. Bo warsztaty musza działać.

    • 2 0

  • My, Mitek i Heniek, zrobimy te przeglądy!

    "Będą to przeglądy techniczne po przejechaniu określonej liczby kilometrów, są one podobne do tych, jakie przechodzą samochody."

    Przede wszystkim z Mietkiem wymienimy w pojazdach opony. Teraz SKM jeździ na felgach! Zero gumy! Aż strach o tym myśleć, dziwie się, że ITD nie zatrzymała im dowodów. Po za tym ustawimy zbieżność, w ogóle ze szczególną uwagą przyjrzymy się układowi kierowniczemu! Ostatnio widziałem jak maszynista kręci kierownicą a pociąg dalej jedzie prosto... kręcisz w lewo to przyspiesza, w prawo - zwalnia. To niedopuszczalne. W układzie kierowniczym obserwujemy tez wpływ czynnika ludzkiego. To kierownik pociągu winny jest opóźnieniom. A dalej standardowo - wymiana płynów eksploatacyjnych (woda w zamkniętej toalecie) i załączymy na okres letni ogrzewanie.

    • 2 1

  • Pomoge.

    • 2 1

  • Klimatyzacja (1)

    o to jak już będą te nowe Warszawskie SKMki w Gdyni... to może Pan Głuszek podejdzie i zobaczy jak tam działa klima... i o dziwo sprawdza się w Warszawie... może zmieni swoje zdanie i stwierdzi, że jednak w Trójmieście też by się sprawdziła

    • 19 0

    • Głuszek...

      ...pewnie podejdzie,pewnie zobaczy ale na pewno nie zrozumie!!!!

      • 8 0

  • hmm (1)

    remont a serwis to chyba roznica..

    • 33 0

    • To nie

      będzie remont a jedynie przegląd...ale i tak współczuję warszawce.Co "fachowcy" z SKM potrafia ...widzimy na codzień

      • 3 0

  • Pozdrowienia (2)

    dla mieszkańców Sopotu i Gdyni.

    • 30 14

    • dzięki

      pozdrowienia dla mieszkańców Gdańska

      • 8 2

    • śledź

      • 2 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane