• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM: inne odległości, inne ceny biletów

Michał Sielski
29 czerwca 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Zmiany w obliczaniu odległości pomiędzy przystankami wprowadzą zapewne sporo zamieszania. Lepiej już teraz sprawdzić nową taryfę opłat. Zmiany w obliczaniu odległości pomiędzy przystankami wprowadzą zapewne sporo zamieszania. Lepiej już teraz sprawdzić nową taryfę opłat.

Zmienią się ceny niektórych biletów na Szybką Kolej Miejską, ale to nie decyzja trójmiejskiego przewoźnika, lecz wymóg Urzędu Transportu Kolejowego



Co jest największym atutem Szybkiej Kolei Miejskiej?

Ceny zmienią się, ponieważ Urząd Transportu Kolejowego zalecił inny system obliczania odległości pomiędzy przystankami wszystkim przewoźnikom, korzystającym z infrastruktury PKP. Ceny zmienią się od 1 lipca.

Według nowej wykładni najpierw sumuje się odległość całej trasy w metrach, a odległość pomiędzy przystankami zaokrągla się w górę do pełnych kilometrów. Z tego powodu część biletów Szybkiej Kolei Miejskiej będzie droższa, bo dystans między stacjami nagle się wydłużył, za to inne stanieją.

- Zmiany będą miały niewielki wpływ koszt podróżowania. Zależnie od wybranej trasy nasi pasażerowie zapłacą mniej lub, w niektórych przypadkach, nieco drożej. Przykładowo pomiędzy Orłowem i Żabianką odległość taryfowa wynosiła do tej pory 6 kilometrów, teraz będzie to niestety 7 km, co oznacza wejście w drugą strefę naszej taryfy. Działa to jednak w dwie strony i mniej zapłacą pasażerowie np. na odcinku Gdańsk Oliwa - Tczew, Wzgórze Św. Maksymiliana - Pruszcz Gdański czy Przymorze Uniwersytet - Wzgórze Św. Maksymiliana - tłumaczy Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM.

Władze SKM przypominają, że nowe wyliczenia to nie ich pomysł i proszą podróżnych o wyrozumiałość. Szczegóły nowego cennika można sprawdzić na stronie internetowej SKM

Nowy system wymusił na Urzędzie Transportu Kolejowego Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, do którego wpływały skargi od pasażerów niezadowolonych z tego, że przewoźnicy dość dowolnie naliczają odległości pomiędzy przystankami, co ma wpływ na ceny biletów. Teraz ceny łatwo będzie można porównać.

Miejsca

Opinie (133) ponad 10 zablokowanych

  • ja juz sie pakuje z Debilandu

    • 5 1

  • ZNOW NAS OKRADAJA Z KASY....

    A woza nas jak bydlo...krotkie sklady w godzinach szczytu,w niedziele rano odjazdy co pol godziny,zdezelowany pomaranczowy sklad.....tylko do wyciagania kasy sa pierwsi

    • 8 0

  • bilety skm

    paranoja dopiero co podrożały miesieczne czekamy na kolejne super - wakacje i km - lepiej wzdłuz morza iść

    • 4 0

  • proponuje wprowadzenie oplaty od przejechanych podkladow kolejowych...

    ...powiedzmy po 10 gr od podkladu:)ewentualnie doplaty do miejsca siedzacego (powiedzmy 3 zl).oplata za mozliwosc otwarcia okna w skm 5 zl.oplata za glos z glosnika informujacy do jakiej stacji dojezdza skm 5 zl.wtedy bilet z gdanska do gdyni bedzie kosztowal grube setki zlotych i skm bedzie w koncu zadowolony.a pasazer niech placi i nie narzeka!!!!!!!

    • 4 1

  • Dać cwaniakom z PKP możliwość zaokrąglania odległości w górę to niemalże jak dać małpie młotek.
    Jeżeli odległość między stacjami wynosi kilometr (standardowy dystans w przypadku SKM), to jak myślicie: czy po jej "dokładnym zmierzeniu" wyjdzie im 999 m czy raczej 1001 m? Bo ja czuję, że się postarają, aby wyszło 1001 i się odpowiednio przełożyło na opłaty.

    • 11 0

  • nie rozumiem..

    z żabianki do orłowa jest drożej, ale ze wzgórza do przymorza taniej.. czyli im dłuższa trasa tym taniej?

    • 6 0

  • kolejny sposób na wyłudzenie pieniędzy - a składy stare , syfiaste , i do tego rozkład swoją drogą a rzeczywista jazda swoją , do tego awarie , awarie , awarie , ciągnące się w nie skończoność remonty torów , peronów gdzie 5 pracowników idzie z jednym młotkiem , dziesięciu siedzi , jak się na to patrzy to nie wiadomo czy PRL wrócił , czy Polska jest tak bogatym krajem że nas na to stać - no i tu mamy przyczynę dlaczego podwyżka cen biletów nas czeka , może zmniejszyć koszty , poprzez skrócenie czasu remontów , redukcja pracowników też by pomogła - bo dlaczego 1 młotek ma nieść 5 osób , 1młotek = 1osoba , jak by pozostałe 4 osoby wzięły po jednym młotku to praca była by szybciej wykonana , a jeśli te osoby nie wykonują żadnej pracy tzn. są zbędne to należy albo przenieść na inną robotę albo zwolnić , ja osobiście niepotrzebnych ludzi na jednej robocie przerzucam na drugą robotę żeby nie być stratnym na tym że ktoś stoi i trzyma z kimś innym młotek do spółki , gdybym tak działał jak te firmy to dziś mojej firmy by już nie było

    • 8 2

  • (1)

    jak to w Polsce , 1km nie ma 1000m tylko 1001m , a to trzeba zaokrąglić do 2000m czyli mamy 2km , niezła polityka coś na kształt ilości cukru w cukrze

    • 12 0

    • nic zbędnego

      hmm... niech nam pensje tez tak zaokraglaja w gore...

      • 4 0

  • Pogański kraj pogańskie obyczaje....

    • 4 0

  • Kto te ankiety wymyśla ??

    Stronnicza na maxa jak zwykle.
    SKM nie ma atutów żadnych! Bilety drogie, a komfort podróżowania niezmienny od czasów Gierka.. O awariach nie wspominam nawet...

    • 10 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane