• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM-ki już jeżdżą, awarię usunięto

ms
1 marca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
aktualizacja: godz. 11:54 (1 marca 2011)
Zakłócenia w ruchu kolejek SKM potrwają do południa. Zakłócenia w ruchu kolejek SKM potrwają do południa.

Awaria izolatora na słupie trakcyjnym była przyczyną zakłóceń w kursowaniu SKM-ek między Gdańskiej Głównym a Gdańskiem Wrzeszczem.



Aktualizacja godz. 13:09 Kwadrans przed godz. 13 awaria została usunięta, pociągi SKM kursują zgodnie z rozkładem jazdy.

Aktualizacja godz. 11.50 Wciąż nie usunięto awarii przy stacji Politechnika, pociągi SKM wciąż jeżdżą nieregularnie.

***


Ok. godz. 6.40 na wysokości stacji Gdańsk Politechnika doszło do awarii izolatora między siecią, a słupem trakcyjnym.

Przyczyną awarii była duża różnica temperatur powietrza. - Wieczorem było minus 2 stopnie, w nocy minus 12 - to powód awarii - tłumaczą pracownicy SKM.

Z tego powodu między stacjami Gdańsk Główny i Gdańsk Wrzeszcz pociągi jeżdżą po jednym torze, a częstotliwość ich kursowania spadła do 30 minut.

- Kolejki jeżdżą przepełnione, czekający na peronach mają małą szansę na dostanie się do środka - informuje nas telefonicznie z pociągu pan Piotr, mieszkaniec Chyloni.

Awaria zostanie niebawem usunięta, ale perturbacje w ruchu potrwają nawet do południa.
ms

Miejsca

Opinie (216) ponad 10 zablokowanych

  • dawno nie było awarii (15)

    zastanawiałem się i zacząłem martwić czy z skmkami już wszystko dobrze, a tu jednak mnie nie zawiedli :D

    • 395 4

    • czekaliśmy na awarię (1)

      • 41 0

      • bo perony muszą remontować a nie trakcję, jak pójdzie trakcja to i nowy peron nie pomoże

        • 26 1

    • -12 a -2 popier...ni

      niedługo zerowa temperatura też będzie problemem. BTW znowu żadnej informacji na peronach

      • 44 0

    • Kiedys ludzilem sie, ze SKM jest lepsza niz PKP.... (4)

      Sadzilem, ze dobrze sie rozwija. zw ma wizje: kolejki co 6 min etc. Wierzylem w nowe sklady, przestronne i wygodne wnetrza, przemyslane haki na rowery, ladne przystanki.Zawiodlem sie, SKM to typowe polskie g*wno! Bez pomyslu, bez logicznego myslenia, przepelniona, smierdzaca, stara, a przystanki wygladaja jak plac na buraki cukrowe.

      • 43 2

      • (3)

        Akurat haki na rowery to najlepiej się przydają do wieszania płaszczy i do czochrania się o nie plecami, a na pewno nie nadają się do przewożenia rowerów. Acha, najbardzie nadają się by ktoś za nie wziął pieniądze.

        • 20 0

        • Tak, sa nic nie warte. (2)

          Na lekcji techniki w podstawowce dzieci lepiej by to zaplanowaly i wykonaly.

          • 10 1

          • (1)

            pytanie na jakie to jest rowery ?? jak takie dla małych dzieci to ok spisują sie ale na wieksze rowery to mozna zapomnieć nie wspominając o palarniach na końcu składu to ze browar w ręku to jesszcze ujdzie ale jak jarają to juz przesada a jak zwracasz uwage to jeszcze w czajnik zarobic mozna....

            • 2 0

            • PUB

              toć to taka specjalna akcja SKM przyjazna dla kazdego... w każdym składzie PUB :D

              • 1 0

    • jak to dawno?

      prawie codziennie jest, tylko o takich 10-15 minutowych spóźnieniach się nie pisze nigdzie :(
      a ja już mam dość!

      • 8 1

    • Awarie są często, zakłócenia w ruchu jeszcze częściej, ale o większości się nie pisze.

      • 6 0

    • motto SKM: dzień bez awarii to dzień stracony :) (1)

      w aucie cieplej..

      • 8 3

      • Motto ok, ale z autem już nie.

        • 4 0

    • Wczoraj rano, przed 7, padła skmka przed wjazdem do Gdańska:)

      • 1 0

    • (1)

      Dziękuję SKM za to, że spóźniłam się dzisiaj do pracy o 1h.

      • 1 0

      • prosze polecamy sie na przyszłość! =]

        • 1 0

  • SKM (3)

    Skansen Kolejek Miejskich

    • 243 6

    • Jak pociąg stoi z okazji awarii

      to wyciągam z torby i chrupię słodkie ciasteczka

      • 18 2

    • SKM - Szkoda Ku*wa Mówić...

      Spóźnienie Ku*wa Mam

      • 15 0

    • Spóźniająca Kolej Miejska

      jw

      • 3 0

  • bywają miejsca na Ziemi gdzie róznice temperatur są większe (4)

    tylko awarii mniej

    • 212 3

    • rzekłbym że wszędzie na świecie różnice temperatur między dniem i nocą są większe

      • 13 0

    • bo dyrektor wie , że jak się naprawy wykonuje na bierząco to nie ma aż tylu niespodziewanych awarii, a jak ktoś jest zielony w temacie ale mianowany od góry i siedzi na pupie bo jakoś to będzie i dociągnie do końca kadencji to mamy jak mamy,zastanawiam się kto zwróci za spóźnienia do pracy lub przymusową podróż taksówką by zdążyć na czas w chwilach gdy pani prowadząca skm nie wie o której ruszaistny skandal ale nie wierze w to , że coś się zmieni :( historia pokazuje coś innego

      • 7 0

    • Co by było, gdyby tak naszą SKM uruchomić w Moskwie lub Sankt Petersburgu???

      to dopiero nazywa się "koń trojański"...

      • 11 0

    • podobno trakcje sa zrobione ze sznurkow dlatego

      • 2 0

  • Ale dlaczego nie ma zadnych informacji dla pasazerow (6)

    Ludzie marzna na peronach a pani sobie spokojnie informuje o kolejnych pociagach dalekobieznych

    • 166 1

    • Wprowadzanie w błąd

      Już nie wspomne o wprowadzaniu ludzi w błąd. W Sopocie "papuga" kazała pasażerom przesiąść się na sprintera, który miał wjechać na tor dalekobieżny. Żaden sprinter nie przyjechał, a pasażerom sprzed nosa uciekła skmka. Żałosny widok grupy biegających pasażerów z jednego peronu na drugi.

      • 19 1

    • Przynajmniej nie stoimy w korkach... (2)

      Pod tym względem tramwaje biją wszystkich na łeb...

      • 3 5

      • (1)

        To prawda.. Dzis przesiadlem sie na Zaspie na tramwaj i bez problemu dotarlem do celu. Powinni remontowac i rozwijac torowiska. Dobra alternatywa dla SKM

        • 2 1

        • do wejherowa też dojedziesz?

          • 3 0

    • oooo przepraszam bardzo! (1)

      Dziś słyszałam informację: "Pasażerowie skm z Wejherowa do Sopotu- proszę wysiadać" :D:D:D

      • 3 0

      • Coś mi się wydaje że jechałam tą samą kolejką :)

        A potem taka sama sytuacja w drodze powrotnej w Chylonii choć kolejka była do Wejherowa. I to było po godzinie 17 więc chyba im się pomyliło, że o 13 już jeździły normalnie.

        • 1 0

  • Zamiast wiecznie psujących sie SKM-ek powinny fukcjonować trolejbusy, one nigdy się nie psują. (14)

    W Gdyni dało się, może w całym Trójmieście również?

    • 38 103

    • (4)

      a tramwaj macie?

      • 7 14

      • Tramwaje też ciągle się psują, są z nimi problemy - patrz informacje na stronie Trójmiasto.pl

        • 12 11

      • (1)

        Nie i nie chcemy mieć. Ostatnio na Morskiej startował spod świateł nowy trajtek, koło niego stał lanos rodem z GWE... wiecie jaka była mina pana z lanosa jak nie dał rady na pierwszych 200 metrach? Bezcenne

        • 22 3

        • A jeszcze bardziej by mu zwiędła...

          ... gdyby zamiast tego Solarisa był stary rosyjski ZIU. Te to miały dopiero kopa.

          • 14 1

      • a na ch... mi toj tramwaj!?

        a na ch... mi toj tramwaj!?

        • 2 13

    • (5)

      Trolejbusy NIGDY się nie psują... HaHa dobre!!! A uszkodzone przewody i inne awarie które się zdażają??

      • 10 3

      • Uszkodzone przewody - dlatego Gdynia kupiła trolejbusy dwusystemowe i nie raz tak już omijało się remonty/awarie itp. (4)

        a tramwaj niestety nei ominie zepsutych torów/przewodów :(

        Dodajmy, że porównując jazdę pod górkę to tramwaj nie ma szans :) Na Wielkopolskiej jeśli kierowca potrafi dać kopa to mamy lepsze przyspieszenie niż bus, tramwaj, a nawet porównywalne z osobówką!
        za to tramwaj rusza pod górę stosunkowo wolno

        • 9 11

        • SYNKU, A KIEDY TY OSTATNIO JECHAŁEŚ TRAMWAJEM? (2)

          poza tym popatrz sobie na pojemność pojazdu trolejbusu i pociagu tramwajowego - 3 x większa

          • 11 3

          • a zamiast niego można wpakować 2 pasy ruchu i też się nie stoi (1)

            • 0 2

            • w małej Gdyni może i tak

              bo połowa kierowców jedzie za pracą do gdańska i tam robi korki

              • 7 8

        • może i kupiła ale kierowcy nie umieją widać korzystać z zapasowego napędu bo nadal kiedy źle wjadą na zwrotnicy to tamują ruch zamiast ściągnąć drążki przyciskiem i jechać na drugim napędzie do przystanku

          • 0 1

    • (1)

      lleosze są tramwaje, rzadko się psują i 1 Pesa mieści 250 osób a nie jak trolejbus w gdyni 80 osób

      • 8 3

      • "lleosze są tramwaje"

        To chyba po węgiersku.

        Eke szeke buroki

        • 2 0

    • dobre!

      gdybym miała dojeżdżać codziennie trolejbusem z gdańska do gdyni, to tak jakby codziennie była taka awaria - czasowo wyszłoby na to samo.

      • 0 0

  • Rozpędzić cały zaząd SKM i będzie spokój...Czy różnica -10 stopni sprawia, że to jakieś ekstremalne warunki, do których firma (1)

    nie może się przygotować? Czy zimy to wynalazek ostatnich 2-3 lat w naszym kraju? Zdaje się, że nie...

    • 158 6

    • Heh

      Nie żebym miał coś przeciwko, ale jakoś nie wierzę, żeby zmiana zarządu mogła cokolwiek zmienić. Tabor w większości jest koszmarnie stary, trakcja równie zapuszczona. Zmiana zarządu nie spowoduje jakiejś magicznej zmiany tego sprzętu.

      Przede wszystkim ja bym chciał usłyszeć normalny plan rozwoju i modernizacji SKM na najbliższe 5 lat - bez czarów marów i obiecanek cacanek. I raporty z kolejnych kroków ich realizacji. Ja rozumiem, że taki rozwój może wiązać się z pewnymi ograniczeniami dla pasażerów, ale do cholery, żeby coś docenić muszę te plany znać.

      • 1 0

  • Bzdura (2)

    Urządzenia zewnętrzne w PL projektowane są do -20 i tyle muszą wytrzymać, to nie pogoda jest winna tylko zaniedbania.

    • 137 4

    • (1)

      zgadza się, lepiej zarzadowi jechać na Bora Bora niż utrzymać w należytym stanie SKMki, no bo po co?! oni nie marzną na peronach, i nie ściskają się jak sardynki w puszce z rzepełnienia.....

      • 10 1

      • tylko że infrastruktura elektryczna należy do PKP Energetyka

        • 0 1

  • Panie prezesie SKM i udziałowcy kiedy pojawią się nowe pociągi na SKM?

    Ile można razy remontować przestarzały tabor poddawać go liftingowi itd.

    • 59 4

  • "Wieczorem było minus 2 stopnie, w nocy minus 12 - to powód awarii" (5)

    Co za bzdura, to są normalne warunki pracy urządzenia. Każdej zimy co kilka dni są takie różnice temperatur. Co to jest 10 stopni, nic nadzwyczajnego.

    • 165 2

    • Idiota (4)

      Co innego taka zmiana w ciągu paru dni, a co innego w ciągu paru godzin

      • 0 46

      • No faktycznie, zapomniałem, że zwykle w nocy utrzymuje się taka sama temperatura co za dnia.

        Takie spadki temperatury w godzinach wieczorowych to nic nadzwyczajnego

        • 13 0

      • nie ma znaczenia jak szybko zachodza zmiany (1)

        trakcj jest po to zeby funkcjonowala w naszym klimacie i jako taka ma pracowac skoro sie psuje od zmian temeratur to nalezy ja poprawic ( zmiana materialow uzytych , systemy kompensacji wydluzenia temperaturowego ) , wiadomo to kosztuje , ale po to placimy podaki , w stanie obecnym takie rozwiazenia jak jest nie powinno funkcjonowac , poprawic trakcje i jezeli nadal beda tego typu awarie powinny polecic glowy ludzi co zamiawiali taka robote i ja kontrolowali.

        Ps. Jestem inzynierem i co mnie nauczono w pracy to ze nie istnieje slowo "problem" zamiast tego uzywa sie slowa "wyzwanie"

        • 18 0

        • wymiana bedzie

          najwczesniej za pol roku. W ramach oszczednosci, na szlakach SKM siec trakcyjna wymieni PLK podczas robot na terenie LCS Gdańsk. Oczywiście, nie wiadomo czy SKM "skorzysta z okazji" żeby w tym czasie wymienić sieć trakcyjną przy peronach.

          Notabene poszukajcie w starych artykulach trojmiasto.pl. Z wyjatkiem awaryjnch wymian, te druty jesli dobrze pamietam wisza tam od momentu zmiany napiecia w SKM (1976?) ..

          • 1 1

      • wytłumacz proszę po inżynersku...

        jak taka zmiana temperatury może spowodować awarię? Zrozumiałbym kilkukrotny przejście przez zero stopni (zamarzanie i odmarzanie) - wtedy zamarzająca woda może rzeczywiście coś uszkodzić (coś nieszczelnego...). Ale tu??

        • 10 0

  • (8)

    życie.

    ale dlaczego te cztery tory ciągnące się przez niemal całe trójmiasto nie są bardziej zintegrowane? Dlaczego nie ma systemu komputerowego, który by umożliwił przesunięcie ruchu skm na inne tory? To by się naprawdę dało zrobić.

    A jeśli dwa pociągi towarowe dojadą kilka godzin później to naprawdę jest mniejsze zło niż zmniejszenie liczby kolejek o połowę przy -10 stopniach.

    • 74 6

    • Dlaczego nie ma systemu? (2)

      Dlatego, że każdy rząd od czasów Gierka totalnie olewa kolej. Finansuje się głównie drogi, bo to bardziej medialne niż finansowanie kolei, chociaż po prawdzie w naszych realiach mniej potrzebne.

      • 8 1

      • (1)

        Z wyrazami szacunku, ale co się robi? Finansuje drogi? Wszystko w stoi na takim samym poziomie, autostrady, drogi ekspresowe kolej. Naprawdę, moim marzeniem jest kiedyś pojechać bezpośrednio z Trójmiasta na południe Polski!

        • 8 4

        • porownaj wydatki budzetowe

          na obwodnice, schetynowki, ekspresówki, wykupy gruntow pod autostrady, dokumentacje projektowe, remonty lokalek itd.
          W stosunku do wydatków na kolej wyjdzie 90:10.
          Jeszcze kilka lat temu bylo jeszcze gorzej. Teraz zaczynaja wychodzic problemy za to.
          I drogi beda gotowe, juz niedlugo. Kolej moze nie dotrwać.

          Będzie jeszcze ciekawiej jak rozkopią LCS Gdansk. Juz teraz 5 pociagów regionalnych w ciągu dnia jezdzi po torach SKM. Potem beda jezdzic prawie wszystkie, lacznie z pospiechami. Zapytajcie pana Głuszka, czy wtedy SKM bedzie sklady 1xEN57 radosnie wystawiać.

          • 3 0

    • Oczywiście, że to nie jest problem... (4)

      Nawet komputera do tego nie trzeba... Wystarczy nastawniczy i wszystko... Tylko domyślam się, że jest większy problem, a mianowicie mentalny i własnościowy. Bo nikt nie wprowadzi SKMki na tory dalekobeżne, a z drugiej strony nastawniczemu nie chce się szybciej zmieni kierunku ruchu na jednym torze skmki...

      Jednym słowem PATOLOGIA...

      • 4 2

      • nie ma takiej mozliwosci

        swobodnej zmiany kierunku co przystanek. Główny, Wrzeszcz, Sopot, być może Oliwa - tam napewno są zwrotki. Do Gdyni rzadko jezdze, wiec sie nie wypowiadam.
        Policzmy. Glowny - Stocznia 4minuty
        Stocznia - Politechnika 2minuty
        Poli - Wrzeszcz 2 minuty.
        8minut. Wychodzi, że co 20minut powinno dać się jechać przy "szybkich zmianach kierunku". Sam jestem ciekaw, skąd minut 30....

        • 3 0

      • Uwielbiam gamoni zabierających głos w sprawach, o których nie mają pojęcia ;) (2)

        Zdajesz sobie sprawę, jak skomplikowane jest kierowanie ruchem kolejowym?

        • 2 4

        • przed wojną na podstawie pociągów mozna było regulować zegarki. a teraz mamy POSTĘP

          • 6 0

        • V

          Faktycznie jest trudne i wiadać przerasta Was, niedługo będziecie tak śmigac , że mozna będzie na kolibkach wysiąść i grzyby zbierać

          • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane