• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM-ki już jeżdżą, awarię usunięto

ms
1 marca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
aktualizacja: godz. 11:54 (1 marca 2011)
Zakłócenia w ruchu kolejek SKM potrwają do południa. Zakłócenia w ruchu kolejek SKM potrwają do południa.

Awaria izolatora na słupie trakcyjnym była przyczyną zakłóceń w kursowaniu SKM-ek między Gdańskiej Głównym a Gdańskiem Wrzeszczem.



Aktualizacja godz. 13:09 Kwadrans przed godz. 13 awaria została usunięta, pociągi SKM kursują zgodnie z rozkładem jazdy.

Aktualizacja godz. 11.50 Wciąż nie usunięto awarii przy stacji Politechnika, pociągi SKM wciąż jeżdżą nieregularnie.

***


Ok. godz. 6.40 na wysokości stacji Gdańsk Politechnika doszło do awarii izolatora między siecią, a słupem trakcyjnym.

Przyczyną awarii była duża różnica temperatur powietrza. - Wieczorem było minus 2 stopnie, w nocy minus 12 - to powód awarii - tłumaczą pracownicy SKM.

Z tego powodu między stacjami Gdańsk Główny i Gdańsk Wrzeszcz pociągi jeżdżą po jednym torze, a częstotliwość ich kursowania spadła do 30 minut.

- Kolejki jeżdżą przepełnione, czekający na peronach mają małą szansę na dostanie się do środka - informuje nas telefonicznie z pociągu pan Piotr, mieszkaniec Chyloni.

Awaria zostanie niebawem usunięta, ale perturbacje w ruchu potrwają nawet do południa.
ms

Miejsca

Opinie (216) ponad 10 zablokowanych

  • Brak naprawy sieci trakcyjnej

    Dotychczas dużo wydano na remont niektórych odcinków torów, przebudowano perony ale bez większych napraw sieci trakcyjnej obejmującej słupy, wysięgniki i izolatory które pamiętają jeszcze lata 60 - 70.

    • 0 0

  • powodzenia na Euro!!! (4)

    życzę SKm wszytskiego najlepszego na Euro2012!!! Napradwę firma na europejskim poziomie - powinna się nazywać Super Kolej Miejska

    • 14 0

    • po co czekac do Euro (3)

      juz poczas openera obojetnie czy sa regaty czy nie i tak nie sprawdzaja sie...

      • 5 0

      • Przypomniał mi się tłok podczas Opener'a i regatów w 2009 roku...Na Żabiance niektórzy mogli tylko pomachać z peronu odjeżdzającej przepełnionej do granic możliwości kolejce:) Na stacjach przystosowanych do ruchu pociągów dalekobieżnych była jeszcze jakaś alternatywa powrotu do domu z pracy, czego nie można powiedzieć o stacjach podmiejskich. Nie jestem przeciwnikiem wielkich imprez, bo promują Trójmiasto, ale komunikacja na linii Gdańsk- Gdynia była wtedy słabym punktem tych wydarzeń.. Na czas EURO 2012 trzeba chyba zaplanować urlop i wyjechać z Trójmiasta:)

        • 0 0

      • a co ma skm np. z openera... wozic chołote za darmo która niszczy i demoluje składy (1)

        skm ma gdzies takie imprezy

        • 0 4

        • Andrzeju! nieco przesadzasz

          czym bedzie roznic sie holota na Euro od Twojej openerowej choloty? chodzi chyba o cos innego. dla prezesow i rzecznikow skm chyba niemozliwym bedzie
          1. dogadnie sie z organizatorem jak kwestie tloku, biletow rozwiazac
          2. jak juz nawet dogadali sie z alter artem co do biletow skm na openera to jedynym miejscem gdzie te bilety sprzedawali byly babie doly, a panie na dworcu skm w GG nawet nie mialy pojecia o takiej akcji

          • 0 0

  • Podwyżka 7% taniej niż małe ciasteczko;)

    Kochamy SKM, aha różnica 10 stopni Celsjusza grozi paraliżem trasy.... Ała....

    • 0 0

  • Bzdura (2)

    Urządzenia zewnętrzne w PL projektowane są do -20 i tyle muszą wytrzymać, to nie pogoda jest winna tylko zaniedbania.

    • 137 4

    • (1)

      zgadza się, lepiej zarzadowi jechać na Bora Bora niż utrzymać w należytym stanie SKMki, no bo po co?! oni nie marzną na peronach, i nie ściskają się jak sardynki w puszce z rzepełnienia.....

      • 10 1

      • tylko że infrastruktura elektryczna należy do PKP Energetyka

        • 0 1

  • Warto poczytać opinie tych, którzy znają się na sprzęcie i jego parametrach (2)

    I tak:

    1. "Bzdura. Urządzenia zewnętrzne w PL projektowane są do -20 i tyle muszą wytrzymać, to nie pogoda jest winna tylko zaniedbania."

    2. "Wieczorem było minus 2 stopnie, w nocy minus 12 - to powód awarii" Co za bzdura, to są normalne warunki pracy urządzenia. Każdej zimy co kilka dni są takie różnice temperatur. Co to jest 10 stopni, nic nadzwyczajnego.

    3. "Tyle lat wszystko działało i mrozy nic nie psuły, teraz nagle mróż jest winny. A ja uważam że winne są zaniedbania i brak modernizacji i remontów trakcji, a nie mrozy."

    4. "Jechałem rano Sprinterem - 7:06 z Sopotu, więc widziałem co się dzieje za oknem. Kolejki stały już od przystanku Gdańsk-Oliwa. Według mnie (oprócz w/w awarii) poszła precz również trakcja tuż za przystankiem Gdańsk-Przymorze w kierunku Gdańska - ale na razie się o tym nie pisze ... Gdyby była to tylko wina izolatora na stacji Gdańsk-Politechnika to SKM spokojnie dojeżdżała by do przystanku Gdańsk-Wrzeszcz. Chyba my czytelnicy otrzymujemy nieprawdziwe informacje. Nie chcę prorokować - ale dziś będzie mega paraliż !"

    Czyli - jak zwykle - ŚCIEMA I ZWYKŁE KŁAMSTWA!

    Za to kontrolerzy, dziarsko i w silnej grupie, jako że początek miesiąca (a nuż ktoś zapomniał miesięcznego...) biegają wzdłuż pociągów non stop. Heh...

    Swoją drogą - pytanie, które już padło, jest bardzo na miejscu. Czy na trasie Wejherowo-Gdańsk są tylko te 2 nieszczęsne nitki SKM podmiejskich? Nie. Są tory dalekobieżne. Fakt, nie wszędzie są na nich perony, nie zawsze mógłby się zastępczo puszczony tamtędy SKM zatrzymać na każdej stacji. Ale by jechał, jako tako, i dowoził ludzi. A chyba o to chodzi - a nie o bezmyślne stanie na stacji, jak w czeskim filmie, gdzie nikt nie wie:
    a. co się dzieje
    b. ile to coś potrwa

    • 20 1

    • nie na każdej stacji można puszczać pociągi na dalekobieżne tory poza tym na tych torach nie rządzi SKM więc oni nie mają prawa bez zgody wjeżdżać na nie swoimi pociągami każda tego typu akcja wymaga konkretnej interwencji u stosownych organów kolejowych.Gratuluję wybitnej wiedzy otóż szanowny panie pociągi to nie samochody i muszą mieć w ruchu separacje nie ma czegoś takiego że wszystkie kolejki zjadą sobie do Wrzeszcza czy Polibudy i tam będą stać na każdej stacji jest semafor podobnie przed stacją wszystko w pewnych odległościach zatem jeżeli SKMka utknie na Politechnice to następna za nią musi się zatrzymać kilkaset m przed peronem kolejna na stacji Wrzeszcz kolejna na Zaspie itd i tak mogło być do Oliwy bo w szczycie porannym często jeżdżą i dużo składów jest na trasie

      • 0 0

    • baranku w takim słońcu jak było dziś było +15 a noca może być -10 i to juz jest trochę więcej jeśli to urządzenie ma swoje lata a ma z pewnością to może pierdyknąć podobnie jak sieć tory itd ty chyba nie wiesz ile dziennie kolejek jedzie po tych szynach i po tej sieci a niektóre elementy są niewymieniane od 30 czy więcej lat

      • 0 0

  • kpina (1)

    Totalna kpina awaria ponoć wystąpiła 6:40 a wtedy była temp -7 czyli 12 -7 jest -5 a nie wciska się kompletne bzdury żeby usprawiedliwić totalny złom jaki jeździ po torach z lat 70, brudny zaniedbany oszpecony reklamami, te kolejki już dawno powinny być pocięte na żyletki

    • 5 1

    • z tego co wiemy to poszedł izolator a nie skład więc co pi......sz o składach gamoniu?

      • 0 0

  • Pogoda pogodą a kolej nierządem stoi.

    Tym razem jest to wina wielkich, syberyjskich by się zdawało mrozów, ale dlaczego rano w poniedziałek SKM stała w okolicach Oruni grubo ponad 30 min? Z kolei dziś rano ok 6 w Janowie marznący ludzie mogli tylko spoglądać na kolejkę, która stała jakieś 300-400 m od peronu, jak gdyby nigdy nic. Gdy już zabrała (ze sporym opóźnieniem) ludzi z peronu, to w Chyloni czekała pasażerów kolejna przesiadka do innego skład i znów byłem spóźniony do pracy.
    Było by miło, gdyby prezesi SKM skrobnęli jakieś pismo do mojego szefa, bo naprawdę mam już dość tłumaczenia się z kolejnych spóźnień do pracy :/
    Ale nie... to przecież nie ich wina. Wszystkiemu są winne mrozy, śnieżyce, upalne lato, deszczowa pogoda, zorza polarna i prądy wodne pod lodową skorupą IO. Winny znajdzie się zawsze :(

    • 2 0

  • pozdrawiam

    wszystkich zmieniajacych dzis na Głównym kolo 7.30 na szybko kolejke z toru 9 na 7, gdy raczono nam podac informacje i musielismy szybko zmienic pociag ;) i wszystkim biegnacych pozniej na szybkiego do sprintera. Dawno sie tak nie ubawilam, a bylo nas wielu! :D

    • 0 0

  • a nie wystarczyłby jeden rozkaz ? ;)

    Gdy porucznik Hubicki przedstawiał raport ppłk Słodkowskiemu otrzymał krótki i treściwy rozkaz "Niech Pan wybuduje nowy pociąg, naprawi tory i będzie gotowy do natarcia wieczorem". I choć wydawać by się mogło, że jest to niemożliwe, to jednak w ciągu blisko 4 godzin "Smok Kaszubski" wrócił do stanu z dnia 6 września.

    • 1 0

  • SZEŚĆ GODZIN trwało usunięcie awarii JEDNEGO IZOLATORA !!! (2)

    Ok. godz. 6.40 na wysokości stacji Gdańsk Politechnika doszło do awarii izolatora między siecią, a słupem trakcyjnym...

    ...Kwadrans przed godz. 13 awaria została usunięta, pociągi SKM kursują zgodnie z rozkładem jazdy.

    cóż tu więcej komentować
    -a podobno mamy XXI wiek ?!

    • 9 3

    • taki lajf... izolatory nie sa wlasnoscia SKM dlatego pewnie trawc musi (1)

      • 1 0

      • fakt, własność PLK, albo kolejowej energetyki, ale czy MUSI tyle trwać ?

        w panoramie coś się mętnie tłumaczył przedstawiciel SKM,że im się przewód w skład wplątał

        A NIE WYSTARCZYŁBY JEDEN ROZKAZ ;)

        Gdy porucznik Hubicki przedstawiał raport ppłk Słodkowskiemu otrzymał krótki i treściwy rozkaz "Niech Pan wybuduje nowy pociąg, naprawi tory i będzie gotowy do natarcia wieczorem". I choć wydawać by się mogło, że jest to niemożliwe, to jednak w ciągu blisko 4 godzin "Smok Kaszubski" wrócił do stanu z dnia 6 września.

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane