• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tak pojedziemy ul. Nową Bulońską Północną z Moreny na południe Gdańska

Maciej Naskręt
5 lutego 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza

Projekt ul. Nowej Bulońskiej Północnej w Gdańsku.


Zakończyły się prace projektowe nad 2,8-kilometrową ul. Nową Bulońską Północną wraz z trasą tramwajową, która połączy Morenę z Jasieniem i Ujeściskiem. Jej budowa uzależniona jest jednak od pozyskania dofinansowania z Unii.



Czy ul. Nowa Bulońska Północna ułatwi ci podróżowanie po Gdańsku?

Autorem projektu drogi i trasy tramwajowej jest firma Europrojekt Gdańsk, która przygotowała go na zlecenie Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska za 1,180 mln zł. Oprócz projektu Nowej Bulońskiej Północnej biuro opracowało też dokumentację niezbędną do pozyskania decyzji środowiskowej w sprawie tej inwestycji.

Planowana droga ma mieć 2,8 km długości. Rozpocznie się na skrzyżowaniu ul. Bulońskiej i ul. Myśliwskiej zobacz na mapie Gdańska, skąd pobiegnie w kierunku południowym, by połączyć się na Jasieniu z ul. Kartuską zobacz na mapie Gdańska, przecinając wcześniej ul. Stolema zobacz na mapie Gdańska. Trasa będzie kończyć się węzłem przesiadkowym, który powstanie w rejonie skrzyżowania ulic Warszawskiej i Jabłoniowej zobacz na mapie Gdańska.

Od istniejącej ul. Bulońskiej do skrzyżowania z przyszłą ul. Nową Politechniczną kierowcy będą poruszać się dwiema nitkami jezdni po dwa pasy ruchu. Dodatkowo po stronach obu jezdni powstaną chodniki i ścieżki rowerowe. Dalej na południe - w kierunku ul. Kartuskiej - ul. Nowa Bulońska będzie zwężać się do jednej jezdni. W połowie tego odcinka przewidziano wiadukt nad Potokiem Siedleckim.

Dlaczego powstanie tylko jedna nitka drogi? - Wynika to z przeprowadzonej analizy ruchowej - tłumaczy Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG. - Na tym odcinku będzie niewiele samochodów, dlatego nie trzeba dwujezdniowej drogi.

Na Jasieniu ul. Nowa Bulońska Północna połączy się z istniejącym układem drogowym - dwiema jezdniami w rejonie Trasy W-Z. Natomiast 100 metrów dalej przewidziano skrzyżowanie ulic Jabłoniowej i Warszawskiej w postaci wyspy centralnej.

Na końcu trasa powstanie węzeł przesiadkowy, do którego będą doprowadzone ścieżki rowerowe, a także w dalszej perspektywie trasy tramwajowe z ul. Warszawskiej i ul. Jabłoniowej. Trwają już prace przy projektowaniu linii biegnących ul. Nową Jabłoniową.

W ramach budowy ul. Nowej Bulońskiej Północnej powstanie też niespełna kilometrowy odcinek ul. Nowej Wołkowyskiej, która połączy Nową Bulońską Północną z ul. Mysliwską.

Profil terenu, po którym będzie wiodła ul. Nowa Bulońska Północna. Profil terenu, po którym będzie wiodła ul. Nowa Bulońska Północna.
Trasa tramwajowa

Inwestycja między Moreną a południem Gdańska przewiduję budowę dwutorowej trasy tramwajowej, biegnącej równolegle do drogi. Zaplanowano na niej pięć przystanków - Nowa Politechniczna, Łabędzia, Stolema, Zabornia i Ujeścisko. Ten ostatni przystanek będzie jednocześnie węzłem przesiadkowym między tramwajem z Moreny, a autobusami krążącymi po południowych dzielnicach Gdańska.

Planowane przystanki tramwajowej w ciągu ul. Nowej Bulońskiej Północnej. Planowane przystanki tramwajowej w ciągu ul. Nowej Bulońskiej Północnej.
Kiedy ruszy budowa?

Gdańscy urzędnicy planują zrealizować tę inwestycję przy wsparciu unijnym do 2020 roku. Sęk w tym, że jeszcze nie wiadomo, na jakie pieniądze miasto może liczyć z Brukseli. Unijni urzędnicy jeszcze nie zatwierdzili programów, w ramach których mają być wypłacane pieniądze na rozwój transportu w aglomeracjach.

- Gdy tylko będziemy mieli zapewnienie, że zakwalifikowaliśmy się do konkursu na dofinansowanie inwestycji, złożymy wniosek o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji - zapowiada Włodzimierz Bartosiewicz. - Wydanie pozwolenia wiąże się z przejęciem części terenów, za które będziemy musieli zapłacić - dodaje.

Czytaj też: Nowa Świętokrzyska przegrywa z Nową Politechniczną

Miejsca

  • DRMG Gdańsk, Piekarnicza 16

Opinie (192) 4 zablokowane

  • Analiza ruchowa (1)

    ,, nie jest potrzebna droga dwujezdniowa tak pokazuje analiza ruchowa ,, a może tak pomyśleć przyszłościowo , na chwile obecną może i nie jest potrzebna droga dwujezdniowa ale za kilka lat , i wtedy powstanie nowa bulońska bis , gratulacje !!!

    • 2 4

    • bla bla bla

      Dla ludzi mieszkających na zadupiu (południowe dzielnice Gdańska), którzy nie chcą się tłuc komunikacją miejską, to może być problem. Ale jak wszyscy będą irracjonalnie korzystać z aut, to nawet 6 pasów w jedną stronę nie wystarczy za xx lat. Tak można w nieskończoność.

      • 2 1

  • ha ha ha perspektywiczna Nowa Politechniczna, dobry tekst

    czyli zróbmy Nową Bulońską i skierujmy ruch do Wrzeszcza przez Słowackiego i Jaśkową. Jakby dzisiaj było tam mało korków, a o Nowej Politechnicznej się .... pomyśli :-)

    • 0 3

  • nasprzedawali gruntów deweloperom barany a teraz mają problem gdzie tu drogi upchnąć (2)

    urzędnik za decyzje powinien odpowiadać majątkiem, jak koryto by parzyło, to świnia ryja by nie pchała

    • 3 2

    • Wówczas urzędnicy nie podejmowaliby w ogóle żadnych decyzji.

      • 1 0

    • Poszperaj i pomyśl zanim walniesz kolejny slogan trolu

      To nie miasto sprzedawało te grunty, a ich właściciele.
      Ale od razu widać, że słoik i cebulak skoro o tym nie wiesz.

      Ci co mieszkają i urodzili się w Gdańsku wiedzą co za tereny wcześniej były na południu :). I miasto co do nich miało g...o do gadania.

      • 0 0

  • jak zwykle , marnie to widze (2)

    Tam bedzi autostrada, dobudują nowe osiedla, a ci mysla ze jedna nitka wystarczy, już to widze. Będzie koszmar, nikt nigdzie nie zdarzy na czas.

    • 2 2

    • (1)

      dlatego puszczają tam tramwaj, żeby nie było korków. nie chcesz stać - wsiadasz w tramwaj. i po problemie. niech tylko te tramwaje jeżdżą wystarczająco często.

      • 0 1

      • Nie da się. Wozokilometrów nie starczy. No i tramwaje muszą przecież jeździć zapchane po dach, ponieważ nie mogą wozić powietrza. To są tradycyjne odpowiedzi ZTM Gdańsk na uwagi dotyczące zbyt niskiej częstotliwości kursów oraz poronionego łączenia dwóch linii w jedną.

        • 0 0

  • Bulońska Południowa a nie północna. (1)

    Bulońska południowa powinna być a nie północna przecież droga ma prowadzić na południe. w zamieszczonym filmiku pojawia się poprawna nazwa. czy urzędnicy i redaktorzy nie rozróżniają kierunków świata?

    • 0 2

    • Głupoty gadasz

      Bulońska południowa to akurat droga od Jabłoniowej do Świętokrzyskiej.
      Póki co w bardzo odległych planach, choć po zrobieniu części północnej to będzie się prosiło o zrobienie tej drugiej części.

      • 0 0

  • O lol - tylko jedna nitka

    Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG twierdzi, że z przeprowadzonej analizy ruchowej wynika, że na tym odcinku będzie niewiele samochodów, dlatego nie trzeba dwujezdniowej drogi.
    A ja na chłopski rozum twierdzę, że pojedyńcza jezdnia będzie się zatykać. Już teraz ilość aut przebijających się przez poligon od ulicy Kartuskiej korkuje w godzinach szczytu Bulońską na Morenie. A kolejne osiedla na południu Gdańska się buduja.
    Kolejna nieprzemyślana perspektywicznie inwestycja.

    • 3 1

  • w końcu nowe połączenie, a nie tylko bezsensowne poszerzanie

    j/w

    Nie ma co się podniecać poszerzaniem dróg. Takie inwestycje, jak tunel pod Martłą Wisłą oraz w/w Bulońska to prawdziwe zmiany, bo dają alternatywę w wybieraniu drogi, a nie są tylko szerszymi drogami, gdzie więcej aut zmieści się w korku na km^2

    • 1 0

  • A co z Południem

    A Gdańsk Południe włodarze mają w 4 literach.... Starogardzka się korkuje, dziura na dziurze a to wizytówka przy wjeździe od strony Starogardu, Chodników nawet nie ma. A osiedla rosną w siłę.

    • 0 2

  • A tramwaj też będzie jechał pod prąd jak na filmie

    ?

    • 1 0

  • Czy magistrat nie umie ,niechce nadawac nowych nazw ulic tylko dodaje slowo NOwa do juz istniejacych nazw?? A po drugie po co tramwaj przez the dzielnice niewystarczy autobus?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane