• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tory w Gdyni na dobry poczatek

(boj), ms
16 czerwca 2007 (artykuł sprzed 16 lat) 
W lipcu ruszy remont torów na stacji Gdynia Główna. To wstęp do remontu całej trasy Gdynia - Warszawa, dzięki któremu czas przejazdu do stolicy skróci się nawet do nieco ponad dwóch godzin.

Polskie Linie Kolejowe, czyli firma zarządzająca torami i infrastrukturą kolejową podpisała umowę na modernizację torowisk na stacji Gdynia Główna Osobowa. Wykonawcą prac będzie konsorcjum Budimex Dromex i Ferrovial Agroman. Wartość prac to 38 mln euro z czego 84 proc. sfinansuje Unia Europejska. Prace rozpoczną się w lipcu i potrwają 30 miesięcy.

Przebudowane zostanie ponad 10 km sieci trakcyjnej. Wymienione zostanie 5,4 km torów oraz 44 komplety rozjazdów kolejowych. Dzięki temu pociągi będą mogły dowolnie zjeżdżać z każdego tory na każdy inny. Tory zostaną "wyprostowane", czyli łuki będą łagodniejsze. I w końcu - pociągi towarowe nie będą przejeżdżały po torach przy peronach, co ma zwiększyć bezpieczeństwo podróżnych.

Wszystkie te działania mają doprowadzić do zwiększenia prędkości pociągów. Do Gdyni można będzie wjeżdżać od strony Gdańska z prędkością 60 km/h - obecnie maksimum 40 km/h.

Wbrew wcześniejszym zapowiedziom o wakacyjnym terminie rozpoczęcia prac remontowych na całej trasie Gdynia - Warszawa, wciąż nie wiadomo kiedy dokładnie ruszą roboty. Co za tym idzie wciąż nie wiemy, czy w wakacje będziemy jeździć do stolicy tą samą trasą co zwykle, czy na około - czyli jeszcze dłużej - przez Bydgosz i Kutno.

- O wszystkich utrudnieniach w ruchu kolejowym związanymi z modernizacją linii Gdynia - Warszawa będziemy informować z odpowiednim wyprzedzeniem - uspokaja Krzysztof Łańcucki, rzecznik Polskich Linii Kolejowych.

Rozpoczęcie robót będzie zależało od podpisywania kolejnych umów z wykonawcami. Prawdopodobnie w ciągu najbliższych dwóch tygodni poznamy wykonawcę prac remontowych na trasie trasie Warszawa Wschodnia - Legionowo.

- Dopiero wówczas uzgodnimy z przewoźnikami to, co jest najważniejsze dla pasażerów, czyli rozkłady jazdy - uzupełnia Krzysztof Łańcucki.

Po wyremontowanie całej trasy z Gdyni do Warszawy, w tzw. klasyczny w ruchu pasażerskim pociągi będą jeździć z prędkością do 160 km/h, a w ruchu towarowym do 120 km/h. Tabor z tzw. wychylnym nadwoziem będzie mógł mknąć z prędkością maksymalną 200 km/h.
(boj), ms

Opinie (57) 4 zablokowane

  • jak bys byl w usa to bys nawet kibli nie myl hahahaha

    nieudacznicy tylko w pl zostaja nieudaczniku

    • 0 0

  • no pewnie że bym nie mył

    • 0 0

  • no pewnie że bym nie mył

    w Polsce mogę kierować takimi felkami jak Ty. I nieźle za to płacą. Pewnie lepiej niż za czyszczenie kibli w USA felku.
    P.S. Naprawde czyścisz kible w USA?

    • 0 0

  • Ja lecialem pociagem magnetycznym

    431 km/h a tutaj max tylko 200 km/h, slabiutko panowie.

    • 0 0

  • Nareszcie cos zaczynaja robic.

    Do roboty.W europie mknąć,oznacza obecnie jazde z prędkością maksymalną wieksza niz 200 km/h,ale lepsze to niz stan obecny.Nic nie pisza o nowym taborze,a ten obecny nawet po wyremontowanych torach nie moze tak szybko mknąć.

    • 0 0

  • fajnie

    oby tylko szybko i sparwnie ten remont poszedł.

    Ja wierze, ze jak sa pieniądze to można szybko i sprawnie trzymam kciuki za ten remont, bo podróz do Warszawy była już uciązliwa :o))))))))))))))))

    Nie mogę się juz doczekać tych szybkich połączeń

    • 0 0

  • ups!

    w 30 miechów 10 km trów i 44 rozjazdy niech napiszą do księgi rekordów o szybkości pracy i terminie realizacji no te urzędasy to sobie jaja robią z tak podpisywanych umów z wykonawcami,co oni łopatkami dziecięcymi mają zamiar to robić? a co nocne prace lub system 3 zmianowy nie przyśpieszył by tej operacji???????????????????

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane