• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trójmiejskie licea oceniane po raz ostatni. Zobacz ranking

Katarzyna Mikołajczyk
5 stycznia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Listę szkół z najwyższym wskaźnikiem EWD otwiera III Liceum Ogólnokształcące w Gdyni z wynikiem 11.7 punktów oraz VIII Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku. Zdobyły one ex aequo pierwsze miejsce. Listę szkół z najwyższym wskaźnikiem EWD otwiera III Liceum Ogólnokształcące w Gdyni z wynikiem 11.7 punktów oraz VIII Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku. Zdobyły one ex aequo pierwsze miejsce.

Instytut Badań Edukacyjnych przed końcem roku 2015 opublikował trzyletnie maturalne wskaźniki EWD (edukacyjnej wartości dodanej) za lata 2013 - 2015. Podsumowanie wyników trójmiejskich liceów pozwala wyłonić pierwszą dziesiątkę szkół, których uczniowie wykazują największe postępy w nauce.



Czy badania wskaźnika EWD powinny być kontynuowane?

W badaniu nie były brane pod uwagę technika, jego autorzy uprzedzają także, że wyniki szkół, których uczniowie zdają Maturę Międzynarodową (IB) mogą być nieprecyzyjne. To już ostatni taki ranking: pracownia EWD w Instytucie Badań Edukacyjnych zakończyła swoją działalność, a 2015 rok był ostatnim rokiem realizacji projektu dotyczącego rozwoju metody edukacyjnej wartości dodanej.

Zobacz wcześniejsze zestawienie liceów w Trójmieście wg wskaźnika EWD

Listę szkół z najwyższym wskaźnikiem EWD otwiera III Liceum Ogólnokształcące w Gdyni oraz VIII Liceum Ogólnokształcącym w Gdańsku, które zdobyły po 11.7 punktów, zajmując tym samym pierwsze miejsce.

- Wskaźnik EWD dla naszej szkoły zawsze był wysoki - komentuje Romuald Cichocki, dyrektor VIII Liceum Ogólnokształcącego w Gdańsku. - To porównanie wyników gimnazjalnych z wynikami maturalnymi na przestrzeni zaledwie trzech lat świadczy o bardzo dużym zaangażowaniu naszych nauczycieli w proces edukacji.
O wskaźnikach EWD osiągniętych przez trójmiejskie gimnazja pisaliśmy w październiku.

Na kolejnej pozycji znalazło się w tym roku III Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku z wynikiem 10.9 punktów. Tuż za nim uplasowało się Gdańskie Liceum Autonomiczne z wynikiem 10.2 punktów.

Za podium, ale wciąż w gronie szkół o najwyższym wskaźniku EWD jest I Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku z wynikiem 8.3 punktów, dalej też VI Liceum Ogólnokształcące w Gdyni, które osiągnęło wynik 7.6 punktów. Szóste miejsce w zestawieniu zajmuje V Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku z wynikiem 7.1 punktów. Tuż za nim uplasowało się Katolickie Liceum Ogólnokształcące w Gdyni zdobywając 6.4 punktów.

Skok do pierwszej dziesiątki, i to od razu na ósme miejsce, wykonało według najnowszych danych XX Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku. Po zeszłorocznym wyniku 4.3 punktów (0.8 z przedmiotów humanistycznych i 3.5 z przedmiotów matematyczno - przyrodniczych) w tym roku wyprzedziło gdańską "Dwójkę" oraz sopockie II LO, osiągając wynik 6.1 punktów (1.9 z przedmiotów humanistycznych oraz 4.2 z matematyczno-przyrodniczych).

W najnowszym i ostatnim już rankingu EWD VIII Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku i III Liceum Ogólnokształcące w Gdyni zajęły ex aequo pierwsze miejsce. W najnowszym i ostatnim już rankingu EWD VIII Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku i III Liceum Ogólnokształcące w Gdyni zajęły ex aequo pierwsze miejsce.
- Nasze wyniki od lat systematycznie wzrastają, więc dobry wynik EWD nie jest dla nas zaskoczeniem - mówi Bożena Kondratiuk, dyrektorka XX LO w Gdańsku. - Dbamy, by uczniowie zdobywali wiedzę nie tylko pod kątem matury, ale też ogólnego rozwoju i przyszłych studiów. Staramy się przyciągnąć do siebie uczniów ambitnych i zdolnych i wspierać ich rozwój. Wspólna praca nauczycieli i uczniów, a także panująca w szkole atmosfera przynoszą wymierne efekty.
Tuż za XX LO uplasowało się II Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku z wynikiem 6 punktów.

Na ostatnim miejscu w tegorocznym zestawieniu 10 pozycji zajmowanych przez szkoły z najwyższym wskaźnikiem EWD znalazło się II Liceum Ogólnokształcące w Sopocie, które osiągnęło 5.9 punktów.

Wynik EWD to suma punktów uzyskanych przez szkoły z przedmiotów humanistycznych oraz matematyczno-przyrodniczych. Tabela pokazuje, jak kształtują się te wyniki w poszczególnych placówkach.

Liderem zestawienia z przedmiotów humanistycznych jest w tym roku III Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku z wynikiem 7.3, w nauczaniu przedmiotów matematyczno-przyrodniczych prym wiedzie natomiast Gdańskie Liceum Autonomiczne, które w tej kategorii osiągnęło wynik 5.9 punktów.

Miejsca

Opinie (53) 3 zablokowane

  • ja konczyłem I LO w koszalinie

    ... szkołe koszalinskich elit, a wy co sądzicie o tym ogólniaku?

    • 2 2

  • Ściema ściema

    Znam z domowego grona osobę która chodziła do takiej"rankingowej"super szkoły. Niestety naciągane na maksa oceny -bo szkoła musi dobrze wypaść w zestawieniach-zemściły się w liceum....okazało się że super gimnazjum niczego szczególnego nie nauczyło dzieci no i teraz dzieciaki mają kłopoty......

    • 5 10

  • Viii w gdańsku? Pierwsze słyszę... (2)

    Iii i v lo w gdańsku vilo i iii w gdyni - to najlepsze szkoły a reszta....

    • 4 19

    • Że co?

      • 3 3

    • to w gdyni są inne licea niż III? :)

      • 3 0

  • najlepszy jest (2)

    Autonomik!!!

    • 3 8

    • oj (1)

      Chyba jednak nie ;)

      • 1 2

      • Na jakiej podstawie tak twierdzisz?

        • 1 0

  • Najlepsza jest szkoła życia. Szkoły - to są laurki dla rodziców.

    • 13 0

  • A gdzie Gdyńskie Liceum Autorskie?

    Kuźnia kadr wszelakich ;-)

    • 3 2

  • System MONTESSORII, przedszkole, volkschule, gimnazjum w jednym campus. (1)

    Taki zespol placowek oswiatowych a wiec przedszkole, pierwszy etap podstawowki i kolejny a w planach gimnazjum aczkolwiek malorealnych gydz w miescie istnieje superelitarne gimnazjum z wieloletnia tradycja wybudowano w szczerym polu na obrzezu miasta w Niemczech. Cala tajemnica sukcesu tkwi w selekcji dzieci pod wzgledem nie zasobnosci portfela Rodzicow czy ambicji edukacyjnych Rodzicow a intelektualnym. Co ciekawe to nie widac tam dzieci Niemcow narodowosci arabskiej a za to sporo Niemcow narodowosci chinskiej i vietnamskiej gdzie sa jednak najwyzsze ambicje edukacyjne.W Polsce dziala juz sporo szkol Montessorii choc trudno ocenic jakie sa kareiry ich absolwentow bo pewnie i badan nie prowadzono a warto byloby.

    • 3 5

    • ?

      chyba coś Ci się pomieszało... w Montessori chodzi podążanie za możliwościami intelektualnymi (i nie tylko) dziecka a nie o selekcję pod względem intelektualnym.

      • 0 0

  • jakiej części wyniki te

    są efektem pracy nauczycieli ww. szkół z uczniami na lekcjach, a w jakiej na płatnych korepetycjach?

    • 7 2

  • Niech napiszą o tym, ile godzin korepetycji płatnych mają uczniowie z tych szkół. I jeszcze o tym, że przyjęli do tych szkół najlepszych z gimnazjów.

    • 6 2

  • Smiac mi sie chce. (1)

    Po wielu latach doszedlem do wniosku,ze dobra szkola srednia niczego nie daje.Po co sie meczyc i zabijac swoj czas na nauke jak potem idac do pracy i tak trzeba sie uczyc innych realiow.Jak widze reklamy szkol zapewniaja lepsza prace to sie smieje.W dzisiejszych czasach trzeba miec doswiadczenie i checi do pracy,a nie dobra szkole.Mamy masowa produkcje magistrow.

    • 8 4

    • Pomimo ,że poparłem post

      nie zgadzam się,że dobra szkoła średnia niczego nie daje. Otóż daje bardzo dużo, ale niestety w dzisiejszej rzeczywistości najwięcej dają koneksje, znajomosci i umiejętność dostosowania się młodego człowieka do sytuacji. Najwięcej daje cwaniactwo , lizusostwo, brak empatii i inteligencji emocjonalnej , szczególnie wtedy ,gdy się osiągnie jakieś stanowisko.

      • 16 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane