• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Up!, citigo i mii. Który z trojaczków?

Mart
24 lipca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

Seat mii. Jeden z trzech miejskich maluchów z koncernu Volkswagena. Lubi miasto.



Miasto mają we krwi. Tu sprawdzają się najlepiej. Teoretycznie różni je tylko znaczek na masce. Który z małych, miejskich samochodów z grupy Volkswagena najlepiej trafi w gusta trójmiejskich kierowców?



Który z prezentowanych samochodów wybierasz?

Volkswagen up!, seat mii czy skoda citigo nie są już gorącymi, rynkowymi nowościami, jednak dealerzy w ostatnim czasie zaobserwowali znaczący wzrost zainteresowania tymi samochodami.

Pomysł na takie pojazdy samochody - klony, nie jest nowy. Wcześniej mieliśmy już toyotę aygo, peugeota 107citroena c1. Ten patent powtarza teraz koncern Volkswagena.

Teoretycznie wszystkie trzy autka wydają się takie same. Wydawać by się mogło, że tak naprawdę nie ma znaczenia, które z nich wybierzemy. Dociekliwi mogą pobawić się w grę, "znajdź trzy różnice jakie dzielą te pojazdy".

  • Volkswagen up!
  • Volkswagen up!
  • Volkswagen up!
  • Volkswagen up!
  • Skoda citigo
  • Skoda citigo
  • Skoda citigo
  • Skoda citigo
  • Seat mii
  • Seat mii
  • Seat mii
  • Seat mii


Koncern Volkswagena nie zdecydował się jednak na świadomy kanibalizm w swoich szeregach i każdy z samochodów jest przemyślaną propozycją.

To, że czasy gdy miejskie auto musiało być ciasne, niewygodne, a jego wyposażenie zadowoliłoby może Spartan, zdecydowanie minęły. Wszystkie trzy samochodziki można wyposażyć we wszystkie niezbędne dodatki, w postaci np. klimatyzacji, systemów poprawiających bezpieczeństwo czy komfort użytkowania w mieście. Bagażnik ma typową, zakupową pojemność - 250 litrów przy złożonych siedzeniach.

Mii, citigo i up! napędza trzycylindrowy, benzynowy silnik o pojemności jednego litra i mocy 60 lub 75 KM. Niezależnie który wybierzemy, czeka na nas identyczny moment obrotowy - 95 Nm.

W naszym warunkach ekonomicznych, każdy nowy samochód wydaje się drogi. Dla zupełnych minimalistów, którzy gotowi są zrezygnować z klimatyzacji i wspomagania kierownicy, Skoda przygotowała propozycję za 28 900 zł. Doposażenie każdego z samochodów w podstawowym wariancie wyposażenia (ten najczęściej wybierają klienci) w klimatyzację czy radio podnosi cenę samochodów do ok. 33 000 zł.

Skoda wydaje się najbardziej swojska, seat bezpretensjonalny, a volkswagen zaznacza, że to on jest liderem i nadaje ton pozostałym autom z grupy. Nie ma co ukrywać, że up! wyposażony i doposażony w kolorowe siedzenia czy lakierowaną deskę rozdzielczą sprawia najsolidniejsze wrażenie. Wybór jednak i tak jest trudny...
Mart

Miejsca

Opinie (38) 4 zablokowane

  • Koncern Volkswagena nie zdecydował się jednak na świadomy kanibalizm w swoich szeregach

    Naprawdę nie?... Przecież te auta niczym się nie różnią oprócz deski rozdz. i świateł...

    • 4 2

  • Malutkie autko za ponad 7tys Euro przy zarobkach 500-600 Euro to masakra.

    • 5 0

  • (1)

    Niemiec zarabiając 2-3tys Euro kupi sobie takie auto do dojazdów do pracy a u nas trzeba się zadłużyć na kilka lat i zakup będzie decyzja życia.

    • 12 0

    • i dltego Niemiec w wieku 40-50 lat ma wszystkie swoje zęby i zadbaną cerę

      • 4 0

  • Seat mii

    Seat mii

    • 0 0

  • Jest najlepszy

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane