- 1 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (227 opinii)
- 2 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (352 opinie)
- 3 W Oliwie kwitną wiśnie jak w Tokio (41 opinii)
- 4 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (328 opinii)
- 5 Więcej pociągów z Gdyni na Hel (119 opinii)
- 6 Pogoda sprzyja rejsom po Trójmieście i okolicach (70 opinii)
Uśmiechnięty autobus na testach w Gdańsku
Od soboty po Gdańsku będzie jeździć nietypowy autobus. "Uśmiechnięty" pojazd to testowy autobus polskiego producenta, który dotąd produkował wyłącznie pojazdy specjalistyczne. Będzie można się nim przejechać na liniach: 117, 122 i 143.
City Smile 12LF to dwunastometrowy, niskopodłogowy autobus miejski, zdolny przewieźć ok. 105 pasażerów. Silnik spełnia normę spalinową EEV, a drugie i trzecie drzwi otwierane są na zewnątrz (podobnie jak w nowoczesnych tramwajach), co bardzo ułatwia szybką wymianę pasażerów. Ponadto dla poprawy komfortu podróżowania wygłuszona została komora silnika, w której zastosowano system przeciwpożarowy. Pojazd wyposażony jest także w kolorowe ekrany i czytelny duży wyświetlacz z tyłu, na którym, oprócz numeru linii, może być prezentowana dodatkowa informacja, np. kierunek jazdy.
Pojazd po raz pierwszy został zaprezentowany jesienią na targach Transexpo w Kielcach oraz największych targach autobusowych Busworld w belgijskim Kortrijk. Teraz przyszedł czas na testy w polskich miastach: po Gdańsku autobus będzie jeździł na trasach obsługiwanych przez firmę Warbus.
- Chcemy poznać ten wyrób przed jego ewentualnym kupnem. Bardzo ważne dla nas są wszystkie uwagi pasażerów na temat tego autobusu. Za wszystkie z góry dziękujemy - zaznacza Paweł Szymonik, dyrektor generalny firmy Warbus.
Pojazd będzie eksploatowany od soboty 3 marca, przez ok. trzy tygodnie na liniach: 117, 122 i 143. Opinie na temat komfortu i zastosowanych rozwiązań będą zbierać członkowie Pomorskiego Stowarzyszenia Sympatyków Transportu Miejskiego. Oficjalna prezentacja pojazdu odbędzie się dzień wcześniej, w piątek, o godzinie 9 na Targu Siennym w Gdańsku.
Czy autobus zagości na stałe w Gdańsku? Warbus twierdzi, że posiada wystarczającą ilość taboru do obsługi linii. Dużo też będzie zależeć od wyników testów. Cena autobusu ma być konkurencyjna względem innych producentów, w tym także polskiego Solarisa.
Miejsca
Opinie (128)
-
2012-03-02 10:17
Mimo wszystko uważam, że Solaris lepszy
Solaris ma już wyrobiona markę na całym świecie, nawet Niemców pobiliśmy na ich własnym podwórku.
- 2 4
-
2012-03-02 10:16
ciekawa testów
Puki nowy , to i ładny , troszkę wnętrze zastanawia coraz wiecej autobusów posiada siedzenia na podwyższeniach , nie raz już widziałam osoby starsze nie mogące na nich usiąść gdyż podparci laską nawet nie mają jak się tam wdrapać a jak to jest w standardzie nikt im miejsca nie ustąpi twierdząc że "przecież są miejsca wolne niech se tam idzie " nie raz słyszałam takie teksty
- 2 2
-
2012-03-02 06:56
No jakbym się nie starała (2)
Nie wymyślę od rana powodu do marudzenia. Wygląda sympatycznie. Odnośnie komentarza do niemytych hektarów szkła... Co za różnica, czy szkło będzie brudne, czy lakier? Z resztą nie przesadzajmy. Myją w miarę tabory wszelakie :) Tramwajami też coraz fajniej się jeździ.
- 11 2
-
2012-03-02 07:04
Różnica jest taka, że przez brudne szyby nie widać "Polski w budowie" (1)
- 1 3
-
2012-03-02 10:01
No tak
Bo w obecnych autobusach nie ma szyb.
- 0 0
-
2012-03-02 09:58
Zarąbisty!
W życiu bym nie przypuszczała, że autobus może mieć tak świetny design ! Jest piękny :P
Bardzo mi się podoba, a tym bardziej, że jest to autobus z Polskiej fabryki:D- 5 3
-
2012-03-02 09:39
to jakiś żart?
Polski autobus w Gdańsku to co najmniej nietakt, o ile nie celowa prowokacja. Czy już nie ma mercedesów, żeby po Gdańsku jeździły polskie autobusy?
- 6 2
-
2012-03-02 09:22
Chca znac opinie ludzi
a testy tylko na 3 trasach
czyzby tam byly najlepsze drogi by nie zepsuc mu usmiechu???
czy tylko dla nielicznych test???- 3 1
-
2012-03-02 09:07
Test cd
AUTOBUS AMZ CITY SMILE
Specyfikacja techniczna:
DANE PODSTAWOWE
Ilość miejsc: 105 + kierowca: siedzących 31+1 (wersja 3-drzwiowa) stojących 74
Wymiary: długość 12 000 mm
szerokość 2 550 mm
wysokość (z klimatyzacją) 3 100 mm
masa własna 10500 (wersja 3 drzwiowa z klimatyzacją) / DMC 18000 kg
rozstaw osi 5950 mm
zwis przedni / tylny 2 800 / 3 250 mm
kąt natarcia / zejścia 7/7 stopni
Układ drzwi 2-2-0 lub 2-2-2
PODWOZIE:
Silnik Cummins ISB 300 spełniający normę emisji spalin EEV 6 cylindrowy, 6,7 litrów, 221 kW mocy
Skrzynia biegów Voith Diwabus 854.5 (automat)
Oś przednia ZF RL75 EC (niezależna)
Oś tylna portalowa ZF AVN 132/80 napędowa
Zawieszenie przednie: 2 miechy powietrzne i 2 amortyzatory
Zawieszenie tylne: 4 miechy powietrzne i 4 amortyzatory
Kontrola zawieszenia ECAS II z funkcją kneeling (ok. 80 mm)
Koła 275/70 R22,5
System sterowania przekładnia kierownicza ZF 8098 (hydrauliczna)
Hamulce Knorr dwuobwodowy pneumatyczny układ hamulcowy; hamulce tarczowe na obu osiach
Systemy EBS, ASR, kontrola zużycia klocków hamulcowych (Wabco)
Elektronika 24 V Can-BUS system,
akumulatory 2x 225 Ah
SZKIELET Struktura:
Nadwozie samonośne:
Całkowicie niska podłoga, wykonane ze stali odpornej na korozję (1.4003) wysokość wejść we wszystkich drzwiach 320 mm w drugich drzwiach rampa inwalidy odkładana ręcznie (w opcji rampa elektryczna)
Poszycie zewnętrzne:
panele DIBOND, szyby boczne pojedyncze (opcja podwójne)
Poszycie wewnętrzne:
ściany boczne laminat
sufit laminat
Podłoga wodoodporna, sklejka o grubości 12 mm, wykończona bardzo trwałą poliuretanową wykładziną antypoślizgową natryskową w kolorze szarym (może być czyszczona mechanicznie), żółty kolor w przestrzeni przy wejściach. Drzwi otwierane do wewnątrz lub odskokowo-przesuwne, pneumatyczne drzwi z funkcją rewersowania; drzwi blokowane automatycznie przy prędkości min. 3 km/h, szerokość czynna wszystkich drzwi min. 1200 mm.
Copyright by AMZ-KUTNO Sp. z o.o.
Strona główna · O firmie · Autobusy i mikrobusy · Bankowozy · Karetki · Pojazdy specjalne · Pojazdy wojskowe · Kontakt- 6 0
-
2012-03-02 09:02
Długo się nie pośmieje
Okleją go reklamami i po zawodach.
- 5 0
-
2012-03-02 08:25
kolejna firma krzak zgapiająca Solarisa... (2)
takie mam skojarzenie, że to już któraś firma w PL i CZ która próbuje nazwą, czy designem skorzystać z wyrobów Solarisa. Dziś jest, jutro jej nie będzie, co z gwarancją, naprawami, częściami zamiennymi? Tak samo było z Solbusem...
- 3 0
-
2012-03-02 08:51
SOLBUS jest COOL!
Zgadam się z Rafałem!
Solbus też miał być nowoczesny, lżejszy, tańszy, POLSKI, ekonomiczniejszy, NAJ ... NAJ ... NAJ ... i co? Wyszło szydło z worka!
Nie wszystko złoto co się świeci! - wszystko co nowe ładnie wygląda, ale wygląd to nie wszystko.- 0 0
-
2012-03-02 08:36
Solaris kiedys gdy zaczynał kupił projekt niemiecki
taka jest tendencja w produkowaniu autobusów - są podobne do siebie
- 2 0
-
2012-03-02 08:41
bardzo radosny autobus :)
- 2 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.