- 1 Mapa pożarów aut w Trójmieście (63 opinie)
- 2 Z dworca na Jasień 80 zł (577 opinii)
- 3 Zapomniany minister i jego gdyńska historia (40 opinii)
- 4 Zaśmiecone gdyńskie westerplatte (18 opinii)
- 5 Chcemy żyć w miastach 15-minutowych? (583 opinie)
- 6 Jeden z pierwszych w Polsce "bliźniaków" (63 opinie)
Wiosna na budowie linii tramwajowej na Morenę
Postęp prac na budowie linii tramwajowej na Morenę.
Zwiedziliśmy budowę 3,6-kilometrowej linii tramwajowej z Siedlec na Morenę w Gdańsku. Wykonawca wartej 116 mln zł inwestycji korzysta z wiosennej aury.
Początek prac przy budowie linii tramwajowej.
Na budowie trwa usuwanie kolizji, przebudowywane jest uzbrojenie podziemne. Układane jest odwodnienie i podbudowa przyszłego torowiska. Ponadto toczą się roboty związane z przełożeniem koryta Potoku Siedleckiego. Oprócz tego trwa też wbijanie ścianek muru oporowego po wschodniej stronie ul. Nowolipie. Z tego powodu na początku marca zmieniono przejazd tą ulicą.
Remontowana jest podbudowa ul. Rakoczego na odcinkach: od istniejącej estakady do "Lidla" - strona wschodnia, od skrzyżowania z ul. Bulońską do skrzyżowania z ul. Wyrobka.
W kwietniu planowana jest zmiana organizacji ruchu na ul. Rakoczego na odcinku od ul. Bulońskiej do przystanku PKM Brętowo . Zmiana polegać będzie na przeniesieniu ruchu z jezdni prawej (aktualnie) na lewą. Pozwoli to usprawnić ruch na tym odcinku oraz umożliwi przejazd przez tymczasowe rondo Bulońska.
Nowa linia z Siedlec na Morenę przebiegać będzie od pętli Siedlce, wzdłuż ul. Kartuskiej przez ul. Nowolipie, ul. Rakoczego aż do przystanku PKM Brętowo, na którym pasażerowie będą mogli wsiadać do kolejki w kierunku lotniska lub Wrzeszcza. W późniejszym etapie budowa linii tramwajowej obejmie także odgałęzienie od ul. Rakoczego do ul. Bulońskiej (rejon ul. Myśliwskiej).
Inwestycja przewiduje przebudowę istniejącej pętli tramwajowej Siedlce na kolejny już w Gdańsku węzeł przesiadkowy tramwaj-autobus.
Z kolei ostatni przystanek w kierunku Niedźwiednika - PKM Brętowo - będzie stanowić nietypowe zwieńczenie trasy w postaci torów odstawczych. Po dojechaniu do nich motorniczy przejdzie do drugiej kabiny na przeciwległym końcu tramwaju i wróci na główny tor w kierunku Siedlec.
Tuż przed przystankiem powstanie estakada, która poprowadzi tramwaje nad jezdnią ul. Rakoczego w kierunku Niedźwiednika i pozwoli im podjechać pod sam przystanek PKM Brętowo.
Nowością będzie też utworzenie wspólnego przystanku tramwajowo-autobusowego Warneńska. Z jednej platformy korzystać będą zarówno autobusy poruszające się po specjalnie przygotowanym torowisku, jak i tramwaje. Ułatwi to przesiadkę pomiędzy tymi środkami transportu.
Planowany termin zakończenia budowy nowej linii tramwajowej to 30 września 2015 r. W tym czasie powinny już kursować składy pociągów PKM.
Miejsca
Opinie (89) 3 zablokowane
-
2014-03-20 17:41
Made in Poland
- 3 2
-
2014-03-20 17:42
juz nie moge sie doczekac, aż pojade z petli lostowice do przystanku brętowo, oczywiscie przez centrum (2)
- 6 5
-
2014-03-20 17:51
a gdzie jest pętla Łostowice??
- 1 2
-
2014-03-20 18:01
zapewne chodzi Ci o Łostowice Świętokrzyska, a dlaczego przez centrum??
Jeżdżą tam 162, 262, 175 i bezie możliwość przesiadki.- 3 0
-
2014-03-20 18:00
(1)
Fajna rzecz takie połączenie tramwajowe z węzłami przesiadkowymi z których będzie można pojechać dalej w różne strony. Pytanie tylko jedno czy rozkłady jazdy będą tak zsynchronizowane jak na pętli Łostowice Świetokrzyska. Tam przesiadka z tramwaju na autobus i odwrotnie bywa cudem. Tramwaj odjeżdża w momencie gdy autobus wjeżdża na przystanek lub autobus rusza z przystanku gdy tramwaj 100 m od przystanku stoi na światłach. Proponuje tęgim głowom od układania rozkładów już zacząć kombinować jak tu zsynchronizować co raz większą część komunikacji Gdańskiej.
- 17 3
-
2014-03-22 02:03
Nie będą zsynchronizowane. To nie zagranica.
- 0 0
-
2014-03-20 18:01
świetna inwestycja. przy okazji można zobaczyć ile jest przy niej pracy (instalacje podziemne)
oraz to jak za komuny budowano drogi czyli 5 cm asfaltu lane na żwir a po latach dziury, fałdy i pagórki:)
- 4 9
-
2014-03-20 18:40
(1)
bez sensu jest ten tramwaj. potem zlikwidują niektóre linie autobusowe (jak jest w planach UM), które jadą dużo dalej, niż ten śmieszny kawałek tramwaju, i będzie trzeba się 3 razy przesiadać zamiast pojechać bezpośrednio... :(
- 22 6
-
2014-03-21 22:31
Ale przecież
autobusy są dla mieszkańców a nie tylko dla urzędników.Powinny jeździć tak aby Gdańszczanom było wygodnie.
- 0 0
-
2014-03-20 19:02
(2)
i po co ta budowa linii tramwajowych? jakby mało autobusów jeździło przez morenę. niech się lepiej wezmą za porządne remonty dróg a nie wciskanie tramwajów na siłę.
- 10 19
-
2014-03-20 20:59
tak samo mysle!! (1)
Pozdro!
- 4 6
-
2014-03-20 21:06
i żeby nie było mieszkam na morenie, przy ul. Piekarniczej i muszę zasuwać 12-15min na autobus przy carrefourze ale i tak uważam, że tramwaje tutaj to nieporozumienie :)
- 5 6
-
2014-03-20 20:09
Z kolei ostatni przystanek w kierunku Niedźwiednika - PKM Brętowo - będzie stanowić nietypowe zwieńczenie trasy w postaci torów odstawczych. Po dojechaniu do nich motorniczy przejdzie do drugiej kabiny na przeciwległym końcu tramwaju i wróci na główny tor w kierunku Siedlec.
Dlaczego zastosowano takie protetyczne, mało perspektywiczne rozwiązanie :(? To samo z brakiem łuku w relacji Siedlce - Migowo na węźle integracyjnym "Siedlce" :(.- 1 7
-
2014-03-20 20:39
(1)
a na jesien remont
- 5 3
-
2014-03-21 06:10
Zrzędzenie za to już wiosną!
- 2 0
-
2014-03-20 20:57
ciekawe (2)
Ile teraz przy tramwajach bedzie kolizji, wypadkow i potracen pieszych...
- 1 11
-
2014-03-20 22:04
ciekawe ile razy przy samochodach bedzie kolizji, wypadkow i potracen pieszych...
- 4 0
-
2014-03-21 06:10
Słusznie. Czas zakazać jazdy samochodami.
- 1 0
-
2014-03-20 23:08
A na co komu te tramwaje
zimno , dlugo , co chwila sie psuja , wypadaja z szyn i stoja . To juz lepiej autobusem
- 4 13
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.