• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiosna na budowie linii tramwajowej na Morenę

Maciej Naskręt
20 marca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 

Postęp prac na budowie linii tramwajowej na Morenę.


Zwiedziliśmy budowę 3,6-kilometrowej linii tramwajowej z Siedlec na Morenę w Gdańsku. Wykonawca wartej 116 mln zł inwestycji korzysta z wiosennej aury.



Początek prac przy budowie linii tramwajowej.

Pogoda sprzyja pracom budowlanym. Nie inaczej jest na budowie linii tramwajowej z Siedlec zobacz na mapie Gdańska w kierunku Moreny zobacz na mapie Gdańska, której inwestorem jest miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne. Sprawdziliśmy jak radzi sobie z robotami firma MTM, która wraz z firmą Rajbud jest wykonawcą przedsięwzięcia. Inwestycja pochłonie z kasy miasta 116 mln zł.

Na budowie trwa usuwanie kolizji, przebudowywane jest uzbrojenie podziemne. Układane jest odwodnienie i podbudowa przyszłego torowiska. Ponadto toczą się roboty związane z przełożeniem koryta Potoku Siedleckiego. Oprócz tego trwa też wbijanie ścianek muru oporowego po wschodniej stronie ul. Nowolipie. Z tego powodu na początku marca zmieniono przejazd tą ulicą.

Rozpoczęto już roboty przygotowawcze przy murze oporowym nieopodal przystanku PKM Brętowo, zmontowano prefabrykaty muru oporowego na pętli Siedlce. Na odcinku wzdłuż ul. Rakoczego od skrzyżowania z ul. Jaśkowa Dolina do skrzyżowania z ul. Bulońską układana jest już podbudowa z klińca (kamienia) w torowisku.

Remontowana jest podbudowa ul. Rakoczego na odcinkach: od istniejącej estakady do "Lidla" - strona wschodnia, od skrzyżowania z ul. Bulońską do skrzyżowania z ul. Wyrobka.

W kwietniu planowana jest zmiana organizacji ruchu na ul. Rakoczego zobacz na mapie Gdańska na odcinku od ul. Bulońskiej zobacz na mapie Gdańska do przystanku PKM Brętowo zobacz na mapie Gdańska. Zmiana polegać będzie na przeniesieniu ruchu z jezdni prawej (aktualnie) na lewą. Pozwoli to usprawnić ruch na tym odcinku oraz umożliwi przejazd przez tymczasowe rondo Bulońska.

Nowa linia z Siedlec na Morenę przebiegać będzie od pętli Siedlce, wzdłuż ul. Kartuskiej przez ul. Nowolipie, ul. Rakoczego aż do przystanku PKM Brętowo, na którym pasażerowie będą mogli wsiadać do kolejki w kierunku lotniska lub Wrzeszcza. W późniejszym etapie budowa linii tramwajowej obejmie także odgałęzienie od ul. Rakoczego do ul. Bulońskiej (rejon ul. Myśliwskiej).

Inwestycja przewiduje przebudowę istniejącej pętli tramwajowej Siedlce na kolejny już w Gdańsku węzeł przesiadkowy tramwaj-autobus.

Z kolei ostatni przystanek w kierunku Niedźwiednika - PKM Brętowo - będzie stanowić nietypowe zwieńczenie trasy w postaci torów odstawczych. Po dojechaniu do nich motorniczy przejdzie do drugiej kabiny na przeciwległym końcu tramwaju i wróci na główny tor w kierunku Siedlec.

Tuż przed przystankiem powstanie estakada, która poprowadzi tramwaje nad jezdnią ul. Rakoczego w kierunku Niedźwiednika i pozwoli im podjechać pod sam przystanek PKM Brętowo.

Nowością będzie też utworzenie wspólnego przystanku tramwajowo-autobusowego Warneńska. Z jednej platformy korzystać będą zarówno autobusy poruszające się po specjalnie przygotowanym torowisku, jak i tramwaje. Ułatwi to przesiadkę pomiędzy tymi środkami transportu.

Planowany termin zakończenia budowy nowej linii tramwajowej to 30 września 2015 r. W tym czasie powinny już kursować składy pociągów PKM.

Miejsca

Opinie (89) 3 zablokowane

  • Made in Poland

    • 3 2

  • juz nie moge sie doczekac, aż pojade z petli lostowice do przystanku brętowo, oczywiscie przez centrum (2)

    • 6 5

    • a gdzie jest pętla Łostowice??

      • 1 2

    • zapewne chodzi Ci o Łostowice Świętokrzyska, a dlaczego przez centrum??
      Jeżdżą tam 162, 262, 175 i bezie możliwość przesiadki.

      • 3 0

  • (1)

    Fajna rzecz takie połączenie tramwajowe z węzłami przesiadkowymi z których będzie można pojechać dalej w różne strony. Pytanie tylko jedno czy rozkłady jazdy będą tak zsynchronizowane jak na pętli Łostowice Świetokrzyska. Tam przesiadka z tramwaju na autobus i odwrotnie bywa cudem. Tramwaj odjeżdża w momencie gdy autobus wjeżdża na przystanek lub autobus rusza z przystanku gdy tramwaj 100 m od przystanku stoi na światłach. Proponuje tęgim głowom od układania rozkładów już zacząć kombinować jak tu zsynchronizować co raz większą część komunikacji Gdańskiej.

    • 17 3

    • Nie będą zsynchronizowane. To nie zagranica.

      • 0 0

  • świetna inwestycja. przy okazji można zobaczyć ile jest przy niej pracy (instalacje podziemne)

    oraz to jak za komuny budowano drogi czyli 5 cm asfaltu lane na żwir a po latach dziury, fałdy i pagórki:)

    • 4 9

  • (1)

    bez sensu jest ten tramwaj. potem zlikwidują niektóre linie autobusowe (jak jest w planach UM), które jadą dużo dalej, niż ten śmieszny kawałek tramwaju, i będzie trzeba się 3 razy przesiadać zamiast pojechać bezpośrednio... :(

    • 22 6

    • Ale przecież

      autobusy są dla mieszkańców a nie tylko dla urzędników.Powinny jeździć tak aby Gdańszczanom było wygodnie.

      • 0 0

  • (2)

    i po co ta budowa linii tramwajowych? jakby mało autobusów jeździło przez morenę. niech się lepiej wezmą za porządne remonty dróg a nie wciskanie tramwajów na siłę.

    • 10 19

    • tak samo mysle!! (1)

      Pozdro!

      • 4 6

      • i żeby nie było mieszkam na morenie, przy ul. Piekarniczej i muszę zasuwać 12-15min na autobus przy carrefourze ale i tak uważam, że tramwaje tutaj to nieporozumienie :)

        • 5 6

  • Z kolei ostatni przystanek w kierunku Niedźwiednika - PKM Brętowo - będzie stanowić nietypowe zwieńczenie trasy w postaci torów odstawczych. Po dojechaniu do nich motorniczy przejdzie do drugiej kabiny na przeciwległym końcu tramwaju i wróci na główny tor w kierunku Siedlec.

    Dlaczego zastosowano takie protetyczne, mało perspektywiczne rozwiązanie :(? To samo z brakiem łuku w relacji Siedlce - Migowo na węźle integracyjnym "Siedlce" :(.

    • 1 7

  • (1)

    a na jesien remont

    • 5 3

    • Zrzędzenie za to już wiosną!

      • 2 0

  • ciekawe (2)

    Ile teraz przy tramwajach bedzie kolizji, wypadkow i potracen pieszych...

    • 1 11

    • ciekawe ile razy przy samochodach bedzie kolizji, wypadkow i potracen pieszych...

      • 4 0

    • Słusznie. Czas zakazać jazdy samochodami.

      • 1 0

  • A na co komu te tramwaje

    zimno , dlugo , co chwila sie psuja , wypadaja z szyn i stoja . To juz lepiej autobusem

    • 4 13

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane