- 1 Kolejna kradzież z automatu paczkowego (76 opinii)
- 2 Znika charakterystyczna wieża na lotnisku (35 opinii)
- 3 Gdynia: 78 mln zł długów za mieszkania komunalne (162 opinie)
- 4 Absurd drogowy na Przymorzu (170 opinii)
- 5 Tunel zamiast kładki nad obwodnicą? (170 opinii)
- 6 Był klub Pokład, będzie hotel (202 opinie)
Wiosna na budowie linii tramwajowej na Morenę
Postęp prac na budowie linii tramwajowej na Morenę.
Zwiedziliśmy budowę 3,6-kilometrowej linii tramwajowej z Siedlec na Morenę w Gdańsku. Wykonawca wartej 116 mln zł inwestycji korzysta z wiosennej aury.
Początek prac przy budowie linii tramwajowej.
Na budowie trwa usuwanie kolizji, przebudowywane jest uzbrojenie podziemne. Układane jest odwodnienie i podbudowa przyszłego torowiska. Ponadto toczą się roboty związane z przełożeniem koryta Potoku Siedleckiego. Oprócz tego trwa też wbijanie ścianek muru oporowego po wschodniej stronie ul. Nowolipie. Z tego powodu na początku marca zmieniono przejazd tą ulicą.
Remontowana jest podbudowa ul. Rakoczego na odcinkach: od istniejącej estakady do "Lidla" - strona wschodnia, od skrzyżowania z ul. Bulońską do skrzyżowania z ul. Wyrobka.
W kwietniu planowana jest zmiana organizacji ruchu na ul. Rakoczego na odcinku od ul. Bulońskiej do przystanku PKM Brętowo . Zmiana polegać będzie na przeniesieniu ruchu z jezdni prawej (aktualnie) na lewą. Pozwoli to usprawnić ruch na tym odcinku oraz umożliwi przejazd przez tymczasowe rondo Bulońska.
Nowa linia z Siedlec na Morenę przebiegać będzie od pętli Siedlce, wzdłuż ul. Kartuskiej przez ul. Nowolipie, ul. Rakoczego aż do przystanku PKM Brętowo, na którym pasażerowie będą mogli wsiadać do kolejki w kierunku lotniska lub Wrzeszcza. W późniejszym etapie budowa linii tramwajowej obejmie także odgałęzienie od ul. Rakoczego do ul. Bulońskiej (rejon ul. Myśliwskiej).
Inwestycja przewiduje przebudowę istniejącej pętli tramwajowej Siedlce na kolejny już w Gdańsku węzeł przesiadkowy tramwaj-autobus.
Z kolei ostatni przystanek w kierunku Niedźwiednika - PKM Brętowo - będzie stanowić nietypowe zwieńczenie trasy w postaci torów odstawczych. Po dojechaniu do nich motorniczy przejdzie do drugiej kabiny na przeciwległym końcu tramwaju i wróci na główny tor w kierunku Siedlec.
Tuż przed przystankiem powstanie estakada, która poprowadzi tramwaje nad jezdnią ul. Rakoczego w kierunku Niedźwiednika i pozwoli im podjechać pod sam przystanek PKM Brętowo.
Nowością będzie też utworzenie wspólnego przystanku tramwajowo-autobusowego Warneńska. Z jednej platformy korzystać będą zarówno autobusy poruszające się po specjalnie przygotowanym torowisku, jak i tramwaje. Ułatwi to przesiadkę pomiędzy tymi środkami transportu.
Planowany termin zakończenia budowy nowej linii tramwajowej to 30 września 2015 r. W tym czasie powinny już kursować składy pociągów PKM.
Miejsca
Opinie (89) 3 zablokowane
-
2014-03-21 16:07
Jak już robić to wszystko. Wraz z budową nowej trasy tramwajowej, powinni tez wyremontowac pobliskie drogi bo są w stanie fatalnym'
- 1 0
-
2014-03-21 11:03
To ciekawe... (1)
jak mieszkałam na Ujeścisku, to budowa linii tramwajowej skończyła się, jak się wyprowadziliśmy. Teraz mieszkam w okolicy kolejnej przebudowy... Ale tym razem wycieli też pół lasu z bardzo fajną trasą do biegania :P
- 2 0
-
2014-03-21 14:36
co w tym ciekawego?
- 0 0
-
2014-03-21 13:42
JAKI SENS MA TEN TRAMWAJ
Do wrzeszcza jadąc z moreny tramwajem (przez centrum) pojedziemy około 1,5h. Z buta można się tam znaleźć w max 20 minut. Pozatym LUDZIE - są autobusy. Tramwaj to dobry pomysł, ale nie w Polsce, gdzie na trasie jest 45 przystanków, drugie tyle czerwonych świateł, na co trzecim przystanku ktoś robi kiosk u kierowcy. Trzeba zlikwidować panujący stereotyp że tramwajem jest szybciej niż autobusem bo nie stoi w korku. Jak przeliczymy i tak szybiej będzie autobusem. Średnia prędkość (z rozkładu - droga przez czas) na odcinku Oliwa->Łostowice wynosi 18km/h. Czy to jest poważne!?
- 7 3
-
2014-03-21 10:17
dziury w dorabianych kawałkach jezdni
moim zdaniem prace idą zbyt wolno, po południu około godziny 16 nie ma już żadnych prac. poza tym zmiany w ruchu - dorabianie kawałków jezdni są niedokładne - jadąc samochodem trzeba uważać aby nie wpaść w dziury.
- 5 1
-
2014-03-21 08:16
Potrzebniejsza jest linia tramwajowa na Jabłoniową (1)
Morena jest dobrze skomunikowana ze Środmieściem liniami autobusowymi.
Budowa Nowej Warszawskiej z linią tramwajową jest bardziej potrzebna. Korki są codziennie na starej Warszawskiej. Połączenia autobusowe rzadkie.- 5 3
-
2014-03-21 09:36
Bzdury piszesz
Ty nie rozumiesz po co buduje się linie tramwajowa.
Buduje się po to żeby zmniejszyć ilość autobusów.
Przy duzym potoku luda tramwaj jest efektywniejszy- 0 0
-
2014-03-20 16:17
Zróbcie jakieś normalne, duże wiaty na przystankach a nie dla 5 osób (3)
- 152 4
-
2014-03-20 17:28
Hm, może na wizualizacji pod wiatą stoi tylko kilka osób (1)
Ale miejsca pod dachem jest dużo więcej.
- 0 3
-
2014-03-21 08:56
Wiaty takie jak na wizualizacji kiepsko chronią przed deszczem/śniegiem
Jedynie do ochrony przed słońcem się nadają. Do lepszej ochrony przed opadami potrzebne są jeszcze ścianki boczne, bo rzadko kiedy opad jest prostopadły do ziemi. Ale o tym projektanci nie wiedzą...
- 6 1
-
2014-03-20 16:43
napisz podanie do referatu estetyzacji, który to odeśle je do uzgodnień do ZDiZ, DRMG, UPS i CIA, kiedy po upływie 9 miesięcy spłyną odpowiedzi ze względu na zbyt zaawansowany stan robót i nadchodzaca zimę nie da się nic zrobić
- 25 1
-
2014-03-20 17:22
Wspaniale (5)
Jestem za tym, żeby tramwaj jeździł wszędzie, a Miasto Gdańsk uczyniło z tego swój priorytet.
- 50 8
-
2014-03-20 17:40
Tramwaj tak, ale nie tylko. (3)
Z tramwajami jest ten problem, że jak się rozkraczy, to blokuje torowisko. No i jeśli chodzi o tempo podróży, to jest konkurencyjny z samochodem tylko w godzinach szczytu. Brakuje nam szybkiego środka transportu dowożącego nie wszędzie, ale pozwalającego szybko przemieścić się pomiędzy różnymi dzielnicami - taką funkcje normalnie pełni metro, a u nas skm'a jeśli patrzeć na całe trójmiasto.
- 8 1
-
2014-03-21 06:13
(1)
A jak.metro się rozkraczy?
- 3 0
-
2014-03-21 07:55
to gdańskie szczury pójdą na żer
- 4 0
-
2014-03-20 18:42
Problem z rozkraczaniem można w banalny sposób rozwiązać robiąc zwrotnice co jakiś czas pomiędzy torami, ale to zbyt drogo kosztuje w stosunku do częstotliwości psucia się tramwajów, więc kto by się tam przejmował, jak raz na miesiąc kilkadziesiąt osób się do pracy spóźni, albo gdzieś...
- 12 1
-
2014-03-20 18:08
tu tu tu, tu tu tu, tu tu...
pod oknem sobie tory zażycz
- 3 1
-
2014-03-21 06:59
Jazz Duo
Napewno jak w Pesie. Lustro będzie sie rozkładać ręcznie, jedna piasecznica a nie dwie, brak radia w kabinie itd. - bo będzie taniej ! Gdańsk kupił najuboższą wersję Pesy.
- 5 2
-
2014-03-20 20:39
(1)
a na jesien remont
- 5 3
-
2014-03-21 06:10
Zrzędzenie za to już wiosną!
- 2 0
-
2014-03-20 20:57
ciekawe (2)
Ile teraz przy tramwajach bedzie kolizji, wypadkow i potracen pieszych...
- 1 11
-
2014-03-21 06:10
Słusznie. Czas zakazać jazdy samochodami.
- 1 0
-
2014-03-20 22:04
ciekawe ile razy przy samochodach bedzie kolizji, wypadkow i potracen pieszych...
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.