• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zajezdnia we Wrzeszczu szykuje się na nowe tramwaje

Katarzyna Moritz
27 maja 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Dokonywanie przeglądów i napraw będzie o wiele łatwiejsze, bo kanały naprawcze zastąpi specjalny system podnośników i podestów. Dokonywanie przeglądów i napraw będzie o wiele łatwiejsze, bo kanały naprawcze zastąpi specjalny system podnośników i podestów.

Ponad 75-letnia zajezdnia tramwajowa przy ul. Wita Stwosza zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku doczeka się w końcu modernizacji i przebudowy. Miejsce to zyska nie tylko nową elewację, ale profesjonalną myjnię, specjalne podnośniki, ułatwiające przegląd pojazdów czy nowoczesną podtorową tokarkę, by tramwaje ciszej jeździły.



Pojawi się nowa myjnia... Pojawi się nowa myjnia...
...tokarka podtorowa... ...tokarka podtorowa...
...a także specjalistyczny dźwig. ...a także specjalistyczny dźwig.
Prace modernizacyjne w zajezdni związane są głównie z tym, że w Gdańsku już jesienią pojawią się nowe tramwaje PESA z Bydgoszczy. W tym roku dotrze do nas pięć sztuk, ale w przyszłym 30.

- Obecna zajezdnia, która powstała w połowie lat 30. XX wieku, nie jest w ogóle przystosowana do nowych niskopodłogowych tramwajów. W efekcie przebudowy nie tylko zyskamy lepsze warunki pracy, ale poprawę w dużej mierze odczują pasażerowie. Dzięki inwestycjom w specjalistyczne urządzenia, tramwaje będą cichsze i czystsze - zapowiada Krzysztof Wojtkiewicz, p.o. rzecznika prasowego Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku.

Przebudowa zaczęła się na początku maja od drobniejszych prac budowlanych. Poważniejsze rozpoczną się w czerwcu. Całość prac ma być zakończona w połowie przyszłego roku. Będzie ona podzielona na etapy, bo zajezdnia cały czas musi funkcjonować. W pierwszej kolejności nastąpi modernizacja hali obsługi codziennej, gdzie tramwaje zjeżdżają z tras.

- Obecnie cała elektryka tramwaju jest na dachu, a nie, jak w starych pojazdach, na dole. Dlatego istniejące kanały naprawcze zastąpi specjalny system podnośników i podestów. Dzięki temu dokonywanie przeglądów i napraw będzie o wiele łatwiejsze - wyjaśnia Krzysztof Wojtkiewicz.

Tramwaje będą częściej myte, bo pojawi się profesjonalna myjnia. Teraz generalne "pucowanie" tramwaju odbywa się raz w miesiącu i to w zasadzie ręcznie. Na dodatek mycie zimą, w nieogrzewanej hali, szczególnie we wnętrzu pojazdu było niemożliwe.

Bardzo ważnym urządzeniem, jakie się pojawi na przełomie sierpnia i września, jest tokarka podtorowa.

- Jak wiadomo, żelazne koła się zużywają, a z powodu nierówności torów, które także będą niwelowane, ich zużycie następuje nierównomiernie i w efekcie słyszymy charakterystyczne pukanie. Tokarka w przeciągu dwóch godzin wyprofiluje wszystkie koła tramwaju, bez konieczności ich demontażu - zapowiada Krzysztof Wojtkiewicz.

W ramach modernizacji zajezdni zakupiony zostanie również specjalistyczny dźwig, służący do podnoszenia uszkodzonych pojazdów. Zostanie zwiększona ilość torów postojowych, odnowione będą rozjazdy. Zmienione i odnowione zostaną też elewacje zajezdni. Koszt zmian w zajezdni wyniesie 30 mln zł.

Miejsca

Opinie (183) 8 zablokowanych

  • W trójmieście powinno sie wybudować metro. I to by rozwiązało prawie wszystkie problemy komunikacyjne (55)

    • 73 286

    • pomyś (7)

      • 26 6

      • (6)

        "Dokonywanie przeglądów i napraw będzie o wiele łatwiejsze, bo kanały naprawcze zastąpi specjalny system podnośników i podestów."
        to chyba łatwiej i szybciej jest wjechać na kanał niż mordowac się podnośnikiem - mydlą nam oczy znowu

        • 10 28

        • to dlaczego w warsztatach samochodowych już si enie robi kanałów?! (5)

          na kanał, lub na podnośnik wjeżdżasz raz, a z częściami latasz 100razy... fajnie mieć trochę przestrzeni wtedy i robić to z poziomu na którym się znajdują... sam sobie "mydlisz oczy"!

          • 29 2

          • dlaczego tak późno ta renowacja i zmiany (1)

            to juz dawno powinno byc zrobione.
            Gdyby ludzie nie kradli to bylyby pieniadze na ten cel

            • 4 12

            • To co nie robimy?

              • 14 0

          • A czytałeś artykuł? (2)

            "Obecnie cała elektryka tramwaju jest na dachu, a nie, jak w starych pojazdach, na dole."

            Dlaczego myślisz, że wszyscy są idiotami i chcą sobie utrudniać?
            Nie sądź po sobie!

            • 7 2

            • Cieszę się, że w Twoich oczach jestem idiotą! (1)

              jeśli chodzi o dach, to chyba nie ma znaczenia czy dysponują kanałem, czy podnośnikiem, prawda?! natomiast podnośnik ma znaczenie przy mechanice, która w przeciwieństwie do elektryki zostaje na dole!!!

              • 2 0

              • Czytaj uważnie

                no przecież mig-lancu jeden nikt nie pisze o likwidacji kanałów!!!

                • 0 0

    • ciakawe gdzie? chyba pod torami skm-ki (3)

      • 33 3

      • (2)

        A na torach zasadzimy kwiatki.

        • 12 1

        • A na drzewach[...]będą wisieć komuniści. (1)

          • 17 6

          • z tobą na czele

            • 3 2

    • pomysł zupełnie pozbawiony sensu (11)

      3 city rozciąga się wzdłuż jednej alteri komunikacyjnej w przybliżeniu +/- 2 km od niej, jaki jest sens budowy metra?...absurd.Metro ma sens w przypadku aglomeracji zbudowanych na planie pierścienia i tylko wtedy.

      • 46 7

      • zapomniałes o górnym tarasie plus minus 8 km od dolnego tarasu. sens jest ale kasy nie będzie. (7)

        • 11 32

        • Myślenie nie boli (6)

          Słuchaj filozofie a nie wpadłeś na to, jaki sensem byłoby przepychanie tunelu na Górny taras w glinie i piachu a do tego niemal cały czas pod górkę. Przecież zbudowanie kolejki naziemnej byłoby tożsame a koszty jakieś 2-3 razy mniejsze. Ot naczytali się głupot i pitolą teraz.

          • 39 6

          • no comments;p (3)

            dobrze, że ty masz monopol na racje hehe:)

            • 5 26

            • Ktoś musi mieć, skoro ktoś inny nie ma argumentów... (2)

              • 16 3

              • ty masz rację bezceną! w jednym poscie napisałeś tyle co za setki tysięcy (1)

                na setkach stron firmy od przygotowania studium wykonalności:)

                • 1 7

              • ej, ty na serio tak, czy tylko udajesz...? o.O

                • 3 1

          • może i masz rację ale mnie ciekawi dlaczego chcesz ten tunel przepychać...

            po górkę a nie z górki?

            • 8 1

          • on jest deadhead - znaczy nie myśli wcale

            • 2 1

      • A to niby dlaczego tylko pierścień ? Stawiając jakąś tezę należałoby ją udowodnić, chyba, że to aksjomat.

        • 5 16

      • aaa (1)

        a może np gdańsk leży na bagnach i pod fundamentami budynków na głębokości ok 5 do 6 metrów stoii woda :) bo z tedo co wiem tak jest

        • 21 3

        • jak już pisałem na księżycu domy chcą stawiać a w Gdańsku metra nie da się wybudować ???

          • 4 4

    • JOJO sprzedał wczoraj dwie parówki Szlomowi, ale parówki były nieswieże i szlomo się zatruł, a teraz sobie popisuje na formu. (3)

      • 13 8

      • Co powie wnuczek dziadka z wemachtu ? (2)

        Schlomo ist gut a Eberhart Diepgen from Luftwaffe ist nicht gut ???
        Das ist ja ein SKANDALL !!!

        • 1 7

        • skoro tak Ci to bycie "wnuczkiem" przeszkadza (1)

          to czemu sam szprechasz?

          • 5 0

          • Warum doch ... przeszkadza ? , kto tu mówić że przeszkadza - dziadek from wunerwaffe sehr gut, poważnie ! Amen

            • 1 0

    • popieram ale pomysł nierealny ze wzgledu na astronomiczne kwoty.

      ale teoretycznie byłoby miodzio. pierścień okalający dolny i górny taras plus linie poprzeczne. inwestycja liczona chyba w miliardach euro. niestety za biedni jesteśmy.

      • 4 10

    • to by chyba musiało być.... (3)

      ...metro podwodne?! Nie zapominaj, że Trójmiasto położone jest w bezpośrednim sąsiedztwie morza. Zwróć uwagę jakie były problemy przy budowie piardowatego tunelu w Sopocie a co dopiero metro ???

      • 19 2

      • ... co nie zmienia faktu ze technologie są i pozwalaja budować nawet pod wodą ! Tu tylko chodzi o kase i nic wiecej. Na księżycu domki chcą stawiać a w Gdańsku metra nie da się wybudować he he he :P. Osobiście uważam że metro jest nie potrzebne ;]

        • 3 1

      • A Nowy Jork, Londyn, Sztokholm (mozna tak wymieniac wiecej) to leza w gorach? (1)

        Wszystkie leza nad morzem i jakos nie mieli problemu z metrem, wiec to zaden argument. Co nie zmienia faktu, ze to glupi pomysl, bo mamy SKM, ktora moglaby zastepowac metro, gdyby tak jak metro jezdzila non-stop co 5 minut, a w godzinach szczytu czesciej. Po prostu krotsze sklady, ale czesciej. Wtedy byloby jak metro tyle, ze lepiej, bo nie musisz jechac jak kret pod ziemia.

        • 4 4

        • hmmm

          Londyn nad morzem? Pierwsze slysze... A Nowy Jork lezy na skale, podobnie Sztokholm. Wszystkie trzy argumenty nie trafione i swiadcza o braku elementarnej wiedzy na poziomie szkoly podstawowej.

          • 4 1

    • (4)

      metro u nas?jak sobie to wyobrazasz?robic tunel ponizej poziomu morza to jak walczyc z wiatrakami!

      • 15 3

      • zgadza sie (3)

        no tak bo np Nowy York który leży średnio dwa metry nad powierzchnią morza i jest portem oceanicznym wcale nie ma największej sieci metra na świecie

        • 6 6

        • (2)

          a pod nim są piachy czy skały?

          • 5 0

          • warunki geologiczne ma przejściowe (1)

            zarówno skały tak i materiał luźny...... jak się tak czepiasz to zobacz Amsterdam

            • 2 2

            • Amsterdam

              Metro w Amsterdamie, to najwieksza wpadka inwestycyjna w Holandii od czasu upadku Kompani Wschodnioindyjskiej (holenderskiej). Ciągna to, bo nikt nie ma odwagi głosno sie przyznać, że dał ciała, a kasa idzie taka, że za te pieniądze mogliby wybudować drugą autostradę z Hengelo do Rotterdamu. Poczytaj sobie na ten temat na skyscrapercity.
              Co do NY, to tam gdzie materiał jest lużny, to koszty wzrastają trzykrotnie (ipompowanie, wzmocnienia, dodatkowe izolacje) albo budują nad ziemią, większość jednak to lita skała.

              • 5 0

    • wystarczyłoby dobrze rozbudować trasę skm (3)

      • 25 2

      • Argument, że Trójmiasto leży nad morzem nie ma sensu .Amsterdam - miasto wyrwane wodzie - cały czas rozwijają swoje linie metra - ale łatwo nie jest:) Ale pomysł metra w 3mieśienie nie ma sensu - są tańsze i bardziej realne systemy komunikacyjne - kolej metropolitalna.

        • 16 3

      • SKM (1)

        SKM niech jeździ tam, hdzie jeździła kiedyś, a nie rozdrabnia się na dowóż 3-5tyś. ludzi z Lęborka czy Malborka. Wystarczyłoby zwiększyć częstotliwość kursów i już byłoby ok. Zamiast rozbudowywać SKM (ciągle na torach PLK), to lepiej porządnie rozbudowć kolej metropolitalną i sieć tramwajową, ale z głową. To nie może być tylko dojazdówka do lotniska, bo nie zaronbi na siebie, a my będziemy dokładać do tego biznesu tak samo, jak będziemy dokładać do pomników budynia i liska (wszystkich). Od głównej trasy muszą być linie boczne, umożliwiajace redukcję lini autobusów podmiejskich, dotyczy to szczególnie dojazdu z Osowej i Gdańska-Południe.

        • 2 1

        • zgoda

          z wyjątkiem osowej, im sie nic nie należy, bo jest ich tylko 10k, a oprotestowują wszystko jak leci:)))

          • 4 0

    • Metro

      no niestety u nas metra nie da się wybudować, za wysokie wody gruntowe i nie tylko :(

      • 6 3

    • ?!

      Przecież SKM sprawuję funkcję metra w naszym mieście !

      • 13 2

    • w trójmieście już jest metro (2)

      - nazywa się SKM

      • 15 4

      • (1)

        To sobie dojedź tym "metrem" na lotnisko albo do sądu na Piekarniczą... Idea metra jest taka, że bezkolizyjnie dowozi do wszystkich najważniejszych lokalizacji w mieście. SKM natomiast to zwykła dziadowska podmiejska linia kolejowa, dodatkowa nitka torów, puszczona przy dalekobieżnych. Coś wam kiedyś wmówiła propaganda sukcesu i to pokutuje... Weźcie otwórzcie już oczy.

        • 5 7

        • Weźcie otwórzcie już oczy.

          Idea metra jest taka, że bezkolizyjnie dowozi do wszystkich najważniejszych lokalizacji w mieście

          Dojedź mi warszawskim metrem na lotnisko albo któryś z praskich dworców.
          Albo może praskim czy berlińskim na ktorekolwiek lotnisko

          • 10 1

    • Popatrz na przypadek metra warszawskiego (3)

      i porzuć wszelką nadzieję. Takie rzeczy po prostu w Polsce nie wychodzą.

      • 6 2

      • w PRL-u nie wychodziły (2)

        teraz to już inna bajka

        • 2 5

        • PRL-u nie ma od 20 lat (1)

          i jakoś kraj nie zamienił się w plac budowy dróg i linii metra/kolejowych.

          • 8 1

          • bez przesady aż tak źle nie jest....

            nie od razu Rzym zbudowano - nie popadajmy w skrajności - coś tam sie jednak buduje...jak widać potrafimy nawet w 3 lata wybudować prawdziwe stadiony czego nie potrafiliśmy zrobić za PRL-u,

            • 2 4

    • Metro z widokiem na morze... zwane SKM-ką

      • 3 1

    • Metro z widokiem na morze... zwane SKM-ką

      • 1 1

    • Moglibyśmy rozbudować SKM

      ale posadki dla świty budynia w ECSie są ważniejsze. Przecież świta budynia nie będzie jako kanar czy motorniczy pracować.

      • 2 3

    • kretynie u nas są problemy z tunelami (Sopot), a ty chcesz metro

      • 0 2

  • tramwaj to najlepszy środek lokomocji (10)

    Po torach pojedziesz, po drodze niestety coraz gorzej ja przesiadłam sie na tramwaj i nigdzie sie nie spóżniam .Zajezdnia to ohydny kloc cieszę się że doprowadzą ją w końcu do jakiegoś wyglądu.

    • 193 11

    • Ja nie jestem przekonany do tramwajów... (3)

      Tramwaje są ciasne, niskie, strasznie szarpią przy ruszaniu. Jeden tramwaj się zepsuje to inne nie jadą. Pozorna oszczędność miejsca, zamiast torów proponowałbym pasy wyłącznie dla autobusów. Autobusy nie są ograniczone torami, dojadą w każdy zakątek trójmiasta.

      Najlepszym środkiem lokomocji jest niedoceniana często przez mieszkańców trójmiasta SKM.

      • 6 24

      • Sprawny tramwaj jest najlepszy ale takich to chyba mało w Gdańsku

        • 25 1

      • skm (1)

        tylko dla jadących z gdyni do gdanska i odwrotnie. i wtedy jest świetna. do poruszania się po gdańsku nie bardzo-przystanki są w kiepskich miejscach, jest ich mało(bo taka jest idea kolei) i zwykle sporo oddalone od ważnych punktów.no i jak skmka siądzie to pozostałe zwykle tez, niczym tu się od tramwaji nie różni, bo mijanek jak na lekarstwo:D

        • 4 1

        • skm wewnątrz Gdańska

          a jednak wewnątrz Gdańska obecna linia SKM także jest wykorzystywana - dwa przykłady:
          1. mieszkam na Żabiance, do pracy dojeżdźam do Wrzeszcza i w letnie miesiące zamiast tłuc się starymi tramwajami wolę podjechać SKMką i podejść kawałek (gdyby istniał wspólny bilet SKM-ZKM wewnątrz Gdańska, który nie był sporo droższy od sieciówki ZTM, to całkowicie bym się przesiadł)
          2. Kumpel mieszka na Kołobrzeskiej, do pracy dojeżdża do Madisona w centrum - SKMką jedzie dwa razy krócej niż tramwajem.

          A jeśli by jeszcze istniejąca linia przedłużona zostałaby do Pruszcza, oraz powstała linia na górny taras - to kolej wewnątrz Gdańska była by chyba największym przewoźnikiem.

          • 2 0

    • ALE NIEBEZPIECZNY!!!!!! (1)

      Niby najszybszy ale w ostatnich czasach NIEBEZPIECZNY

      • 2 13

      • nie w ostatnich czasach, tylko w Polskiej prowinicji tak jest.

        • 3 1

    • Najlepszy jest każdy bezkolizyjny środek transportu (1)

      SKM, metro, tzw. szybki tramwaj.

      Tramwaj sam w sobie jest trochę wolny. Chociaż z drugiej strony w Gdańsku tramwaje dostarczają nam mnóstwo wrażeń. Za kilka złotych można mieć lepszą zabawę niż w wesołym miasteczku.
      Buspasy byłyby dobre, gdyby je dobudowano, a nie stworzono kosztem istniejących dróg. Metro w centrum to byłoby chyba podwodne. A budować linię metra w stronę zachodnią to bezsens. Za bardzo pod górę.

      W Trójmieście najlepiej rozbudować SKM lub pobudować bezkolizyjne linie tramwajowe (tzw. szybki tramwaj).

      • 16 0

      • Po co komu komunikacja miejska? Ważne żeby ECS był to się przyda wszystkim mieszkańcom.

        • 1 5

    • Jeśli ktoś porusza się na lini Gdynia-Gdańsk-Sopot to kolejka, wiadomo. A jeśli poruszamy się tylko po Gdańsku, to jak najbardziej jestem za tramwajami. Nie spóźniają się jak autobusy...jeżdżą dość często i mają przystanki w centralnych punktach.

      • 4 0

    • najlepszym środkiem lokomocji jest własne auto

      i jakoś nigdy się nie spozniam

      • 1 4

  • Potrzeba nie tylko zajezdni "nowej", ale i nowego sposobu myślenia (19)

    Czy (po "pociągnięciu tramwaju na Morenę z ul. Kartuskiej") nie racjonalnym byłaby budowa linii tramwajowej z ul. Rakoczego dawnym nasypem kolejowym do trasy tramwajowej obok zajezdni we Wrzeszczu?
    Dlaczego po tak krótkim czasie od wymiany torowiska już nie są "nowe"; wszak "żelazne koła się zużywają z powodu nierówności torów".
    A kiedy będą nowi decydenci w ZTM? W ZTM problemów wynikających z różnych dziwnych decyzji przybywa. Przy okazji opisu jednego z nich czytałem tutaj post, że najważniejsi decydenci w tej firmie przekroczyli wiek emerytalny i nadal pracują. Każdy normalny Polak rwałby na emeryturę by wreszcie sobie trochę pożyć, a tutaj widzimy, że szefostwo żyje sobie bezstresowo. A może wiek emerytalny przekroczyła też znana nam pasażerom egoistka feministka, specjalistka od propagandy bałwochwalczej ideologii kultu kobiet, która w gdańskich tramwajach i autobusach codziennie wyświetla na tablicy imiona solenizantów umieszczając imię żeńskie ZAWSZE jako pierwsze?! Wyraźnie narzuca swoją chorą manię wielkości płci własnej wszystkim pasażerom jednocześnie dyskryminując płeć przeciwną, co jest sprzeczne z Konstytucją.

    • 55 58

    • (8)

      Co do meritum - warto się orientować, że nasyp jest zajęty przez wirtualną kolej metropolitalną.
      Co do bełkotania - można spróbować leczyć.

      • 22 7

      • O fakcie tym mogę tylko powiadomić (7)

        Odpowiedziałem na post towarzyszki feministki odnośnie jej uwag dotyczących nasypu, jak i (w odpowiedzi na nie usunięte facetki stwierdzenie "Co do bełkotania - można spróbować leczyć") ukazujący towarzyszki chorobę na manię wielkości swojej płci, jednak odpowiedź ta - z powodów dla mnie kompletnie niezrozumiałych - została usunięta.

        • 4 8

        • to ja to ja, skocz do toy to ja (1)

          • 7 0

          • Towarzyszko feministko

            Ten twój poziom małego dziecka z piaskownicy ma swoją wymowę.

            Przy okazji: nie tylko Zagłoba z powieści Henryka Sienkiewicza "Ogniem i Mieczem" traktował wieśniaków jako podludzi, którym nie należą się prawa takie jak z racji "wyższego" urodzenia "wybranym". Istnieje analogia egoizmu stanów do dawnej i współczesnej dyskryminacji płci. Nie byłoby równouprawnienia kobiet w prawodawstwie, szkolnictwie, w prawie do swobodnego dysponowania swoimi zarobkami itp. bez tych mężczyzn, którzy o te prawa walczyli nie tylko biernie przyzwalając, ale będąc inicjatorami tych zmian i ich wykonawcami. Emancypacja doprowadziła automatycznie do dalej idących przeobrażeń tradycyjnej osobowości kobiety, do jej usamodzielnienia się i niezależności.

            Niestety, przemiany te nie objęły mężczyzn, co jest konsekwencją ogólnego przeświadczenia o naszej jakoby niższej płci. Nie będzie równowagi między przedstawicielami obu płci w etyce czy idąc dalej np. w prawie do przysługującej emerytury, jeśli kobietę Polkę cechować będzie postawa egoisty Zagłoby. Bo nie ma moralności tam, gdzie sądzą, że może być ona dwojaka (Liczb15.15,16). Nie ma co mówić o etyce i sprawiedliwości tam, gdzie kłamstwo jest równouprawnione z prawdą. Nie hodują tych pojęć feministki i sobkowie, u których goreje miłowanie samej/go siebie i wszystkich rzeczy ze względu na siebie, które/rzy nie mają uczuć, tylko interesy.

            • 0 6

        • (1)

          Twoje odpowiedzi obrażają kobiety i ludzi o innej religii niż rydzykokatolicka, więc nic dziwnego, że są usuwane.

          • 4 1

          • Towarzyszko feministko, michnikowszczyzną zniewolony goju

            W przeciwieństwie do was nigdy nie obrażałem żadnej kobiety ani żadnego mężczyzny, ani żadnego wyznawcę religii niekatolickiej. Troszeczkę inaczej było w stosunku do takich jak wy sfaceciałych, przyznaję. Przyznaję ze wstydem, że czasami nawet zniżam się do waszego sfaceciałego poziomu i operuję językiem analogicznym do waszego. Myślę jednak, że jestem usprawiedliwiony DDD. Z uwagi na fakt, że - niestety - bywają tacy ludzie, dla których bluzgi i zasady Kalego to norma, którzy nie pozbywają się nigdy szatańskiej złości i głupawej przewrotności, którzy kradną i wołają "łapać złodzieja" musiałem się bronić i oczywiście nadal będę się bronić... napisałem choć wątpię, czy rozumiecie takie pojęcia jak "obrona".

            PS. Informuję niezorientowanych, że osoby (czy osoba) demonicznie atakujące moją osobę tylko dlatego, bo jestem katolikiem i fakt ten w swoich postach podkreślam; bo głoszę, że kobiety i mężczyźni są sobie równi w godności i tego typu inne poglądy, bo krytykuję grzech, kobiet i mężczyzn egoizm; bo wychwalam naszą religijność i polskość, nasz patriotyzm związany z tradycją i szlachetnymi wartościami... gdyby cokolwiek prawdą było w stwierdzeniu tej pomawiającej mnie osoby, to by na dowód swoich słów ukazała moje cytaty.

            • 0 2

        • :D (2)

          chlopie, chyba jestes ciut niedowartosciowany skoro czepiasz sie kolejnosci imion na wyswietlaczach autobusowych :D
          przeszkadzaja ci feministki a sam zachowujesz sie jak jedna z nich (oczywiscie w stosunku do innej plci). wyluzuj.

          • 2 0

          • Feministki walczą o równość?

            Dam przykład, jak walczą. Szwedki chcą, żeby była równość na znakach drogowych! Feministki w tym kraju chcą zmienić znak przejścia dla pieszych, gdyż przedstawia męską postać - sylwetka ma mieć postać kobiety. Jest to ta sama zasada, jak Polki pod pretekstem równości w latach 60-tych zmieniły męsko-damskiego fryzjera na brzmienie obecne, w ramach "rufności" oczywiście.

            Odpowiedz, co by było, gdyby jakiś decydent mężczyzna zawsze umieszczał męskie imię pierwsze?

            • 0 0

          • wątpię, czy jesteś stefan, raczej stefanka

            • 0 0

    • dawny nasyp kolejowy (1)

      ma służyć kolei metropolitalnej

      • 11 2

      • Pisałem i o tym, jednak mój post został usunięty.

        Pozdrawiam.

        • 4 3

    • (2)

      zanim się wypowiesz powinieneś dowiedzieć się co to jest ZTM a co to ZKM. Gdyż z tego co napisałeś to wychodzi jedna wielka bzdura. Choćby dlatego: Dyrekcja ZTM została zmieniona jakieś 2 lata temu. Co do ZKM to faktycznie na stanowiskach dyrekcji pracują dziadki

      • 14 4

      • Być może pomyliłem się... posłucham Twojej rady i postaram się dowiedzieć... ale ton tego Twojego postu traktuję jako czepianie się.

        Dlatego zapytam; czy wg Ciebie opisane w poście meritum to bzdura?

        • 2 9

      • doświadczenie

        i bardzo dobrze - doświadczenie i profesjonalizm górą !

        • 0 6

    • najważniejsi decydenci w tej firmie [ZTM] przekroczyli wiek emerytalny

      najpierw naucz się rozróżniać ZTM od ZKM.
      W ZTM średnia wieku pracowników jest dosyć niska.

      • 5 3

    • (1)

      Czułbym się zawiedziony, gdybym wszedł na portal i nie zobaczył Toj Toja. Na szczęście on zawsze jest na posterunku, żeby mi humor poprawić, morda moja kochana :)

      Nawet w wyświetlaniu imion jest gotów widzieć spiski feministyczne. Jestem z niego dumny.

      • 3 0

      • Miłość buduje miłość, egoizm rozsiewa egoizm

        Czułbym się zawiedziony, gdybym wszedł na portal i nie zobaczył debila vaję.

        Wszystko ma swoje powiązanie. Wszyscy jesteśmy egoistkami i egoistami, ale jeśli "zwykłymi", tzn. staramy się nimi nie być, jest ok. Ale takie dziś to rzadkość, na ogół ludzie obojga płci żądają od innych tego, czego nie żądają od siebie. Czyli egoizm wyrachowany cwanego gnojka (rodzaju żeńskiego tu nie ma?) powszechny. Ale moja męska siła każe, bym ja kochał swoją umiłowaną kobietę z całych sił, wywyższał ją zawsze, "nogi jej umywał"! A kiedy jest wzajemna miłość małżonków, wzajemny szacunek skutkujący tym, że i on nie wstydzi się swych uczuć, wzajemne się wywyższanie, w sposób naturalny oboje wspierają się nawzajem, oboje uczestniczą w wychowywaniu dzieci, oboje są sobie wierni.

        • 0 1

    • Polecam

      http://www.youtube.com/watch?v=lrUURxAVAec

      • 1 0

    • ztm..

      to byli pracownicy zkm.....nieudacznicy,poplecznicy liska,i nie tylko....bo o zmiennej orientacji nie tylko politycznej,,,

      • 0 0

  • sensacja! (4)

    remont w zajezdni! dlaczego to co powinno być normalne - u nas jest takie niesamowite?

    • 117 12

    • Bo to normalnie niesamowite jest!

      • 17 1

    • żeby tacy jak ty mogli se popisać w necie

      • 7 7

    • to nie jest sensacja..to jest informacja, Trójmiasto nie zamieszcza informacje

      Sensacje lub rzeczy wyjątkowo ważne i na czasie są zaznaczane pogrubioną czcionką

      • 6 0

    • niesamowite....

      to jest to,że po takich koslawych torowiskach/Przeróbka,Stogi.../te tramwaje-przedpotopowy zlom-jeszcze jezdzi,ale za każdym razem - przed wsiadaniem radze pozegnac się z rodziną!

      • 0 0

  • ręce opadają (11)

    Jak wiadomo, żelazne koła się zużywają, a z powodu nierówności torów, które także będą niwelowane, ich zużycie następuje nierównomiernie i w efekcie słyszymy charakterystyczne pukanie.
    Rzeczywiście - za to niesprawność hamulców środkowego wózka szczególnie w wozach typu NGd99, nie wpływa na powstawanie płaskich miejsc na kołach?
    Ciekawe jakie nierówności toru (oprócz miny położonej przez talibów) mogą spowodować takie walenie w wozie 1340? A jeszcze ciekawsze jest dlaczego kiedy następuje awaria hamulca postojowego w tramwaju N8C, to też zaczynają się robić płaskie miejsca?
    Jeśli nie wiecie - pukanie jest spowodowane wystąpieniem na okrągłym kole spłaszczenia - wytarcia powodowanego sunięciem zablokowanego koła po szynie.

    • 92 3

    • (2)

      mam pytanie, czy jeśli tokarka będzie wyrównywała płaskie miejsce na kołach, to nie skończy się to tak, że koła w końcu zmniejszą się do rozmiarów minimalnych a potem znikną ? i wtedy zmutowane korniki zjedzą podwozie i będziemy mieli tramwaje flinstonów jako atrakcja turystyczna. po za tym..BONDZIORNO PRINCAPESSA !!!! :)

      • 13 4

      • (1)

        Tak jest - kiedyś zmutowane korniki gnieździły się w rozruszniku tramwajowym pod podłogą, niestety teraz cała elektryka została przeniesiona na dach i populacja korników uległa drastycznej redukcji. Gdzie są ekolodzy?!

        A serio - koła tramwaju zużywają się w trakcie eksploatacji tak samo jak opony w samochodzie i co jakiś czas muszą być wymieniane na nowe.

        • 11 0

        • dziękuje za odpowiedź :* może skoczymy na dwa piwa i herbatnik ?

          • 3 1

    • (2)

      NGd99 , N8C, wóz 1340 ????
      Kolega uźywa różnych takich wyrazów, że ja nie rozumiem !
      Czy to aby nić sprośnego ?

      • 8 3

      • Tramwaj N8C masz na zdjęciu na samej górze :)
        BTW to jest brzydkie nie tylko słowo ale i wygląd :P

        • 3 0

      • Kolega znawca używa takich trudnych słów, żeby nie rzucać słów na wiatr.
        Jutro wóz 105Na 1339+1340 będzie miał wymianę obręczy, żeby nikt nie nakręcił filmiku po przeczytaniu jego wypowiedzi. Znawca robi to dla dobra pasażerów, gdyż jechać się tym nie da. Można zginąć!

        • 7 0

    • (1)

      A ta tokarka to nie ma właśnie eliminować nierówności kół?

      • 1 4

      • Uwaga! 8:30 dział markietingu ZKM włącza komputery!!

        • 7 1

    • koła są stalowe

      żelazne to są "ordery" dla zafców ...

      • 0 2

    • do zapytajnika: (1)

      z całym szacunkiem, ale chyba MASZ JAKIEŚ PROBLEMY Z ROZUMIENIEM TEKSTU CZYTANEGO. być może wyciąganie wniosków jest dla Ciebie za trudne. FAKTYCZNIE RĘCE OPADAJĄ. życzę powodzenia w dalszej "karierze zawodowej".

      • 0 2

      • Szacunek pokazujesz krzykiem - ciekawe. Czy to już schizofrenia?
        Czego to idiota zapytajnik nie zrozumiał w tekście? Żelaznych kół? Czy nierównomiernego ich zużycia z powodu nierówności toru, które również będą eliminowane? Czy może zapytajnik nie jechał ostatnio drugim wagonem wozu 1339, w którym aż szyby dzwonią tak napier...lalala? A może zapytajnik nie jeździł nigdy Bombardierem na Chełm, gdzie jak wiadomo tory są nieremontowane od 25 lat i powodują że środkowy wózek wpada w wibrację?
        Całkiem możliwe, że ironii byś nie zauważył, nawet jakby spadła z 4 piętra i kopnęła Cię w ...
        Również życzę powodzenia.

        • 1 0

  • Potrzeba jeszcze kilkunastu, dobrze opłacanych, kumatych i lubiących swoją pracę mechaników w zajezdni.

    Co do kierowców busów to zauważyłem, że ci młodzi są całkiem ok w przeciwieństwie do załogi pamiętającej czasy PRL. Ci to najwięcej i najgłośniej bluzgają innych uczestników ruchu jak również pasażerów.

    • 70 1

  • Inwestycje inwestycjami... (3)

    ...ale porozmawiajmy jeszcze raz o hamulcach.

    http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Jak-mechanicy-ZKM-hamulce-naprawiali-n37547.html

    Pozdrawiam wszystkich myślących!

    • 48 4

    • Jest to nie wygodny temat dla Pana Prezydenta przed wyborami samorządowymi. (1)

      Nie będzie żadnej kontroli !

      • 10 0

      • Jak będzie wypadek i komuś coś się stanie to mam nadzieję że nie posadzą pana Edka który czegoś nie naprawił bo go kierownik poganiał i kazał spaprać.

        Ale tego który nie zrobił kontroli i pozwalał a nawet namawiał by pan kierownik popędzał pana Edka

        • 0 0

    • i o leśnych dziadkach

      pracujacych jako 'fachowcy w zkm...

      • 1 0

  • Biednemu to zawsze pod górę i pod wiatr

    Może by tak z prywatyzować tramwaje włącznie z zajezdnią. Może skończyły by się zepsuta hamulce i kwadratowe koła.Przecież tym ludziom brak wyobraźni i czy czasem tam nie powinien wejść pan prokurator.Bo bezpieczeństwo pasażerów dla tych gości powinna być na pierwszym miejscu, itd itd.

    • 24 6

  • A kiedy będzie kontrola tramwajów? (2)

    miała być kontrola i co nagle temat zamieciony został pod dywan? Tak się w Gdańsku załatwia sprawy.

    • 51 6

    • Kontrola była, ale szybciutko poszła- nikt nic nie znalazł i wszyscy zainteresowani udają, że wszystko jest OK. Tak, tak się w Gdańsku załatwia sprawy.

      • 9 0

    • A jak się jedynką lub 11 zjeżdża to koło Lasów Państwowych jest słup a na słupie obciążniki napinające trakcję. Kratownica osłaniająca obciążniki jest bardzo duża także ZAWSZE tańczą one na wietrze.

      A ja się zawsze zastanawiam ile razy muszą się bujnąć by się w końcu urwać....

      • 1 0

  • Czekamy na barejowskie "autobusy i tramwaje restauracyjne" (3)

    pomyślcie, jak było by miło walnąć sobie browara w srodku komunikacji miejskiej, na legalu!!!!

    • 52 12

    • Ciekawostka (2)

      W Niemczech na przykład można :)

      Pozdrawiam wszystkich myślących.

      • 1 7

      • aby pic browara to po co aż tramwaj restarracyjny, wystarczy tramwaj piwiarnia.

        • 8 2

      • u nas tez można

        w drodze do i ze stoczni ciemny specjal w puszcze

        • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane