Najczęściej czytane

fakty i opinie

podziel się na Facebooku dodaj kanał RSS prześlij artykuł drukuj artykuł
Wybrana mała czcionka

Zajezdnia we Wrzeszczu szykuje się na nowe tramwaje

Dokonywanie przeglądów i napraw będzie o wiele łatwiejsze, bo kanały naprawcze zastąpi specjalny system podnośników i podestów.

mat. ZKM

Dokonywanie przeglądów i napraw będzie o wiele łatwiejsze, bo kanały naprawcze zastąpi specjalny system podnośników i podestów.

Ponad 75-letnia zajezdnia tramwajowa przy ul. Wita Stwosza zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku doczeka się w końcu modernizacji i przebudowy. Miejsce to zyska nie tylko nową elewację, ale profesjonalną myjnię, specjalne podnośniki, ułatwiające przegląd pojazdów czy nowoczesną podtorową tokarkę, by tramwaje ciszej jeździły.



Pojawi się nowa myjnia...

mat. ZKM

Pojawi się nowa myjnia...

...tokarka podtorowa...

mat. ZKM

...tokarka podtorowa...

...a także specjalistyczny dźwig.

mat. ZKM

...a także specjalistyczny dźwig.

Prace modernizacyjne w zajezdni związane są głównie z tym, że w Gdańsku już jesienią pojawią się nowe tramwaje PESA z Bydgoszczy. W tym roku dotrze do nas pięć sztuk, ale w przyszłym 30.

- Obecna zajezdnia, która powstała w połowie lat 30. XX wieku, nie jest w ogóle przystosowana do nowych niskopodłogowych tramwajów. W efekcie przebudowy nie tylko zyskamy lepsze warunki pracy, ale poprawę w dużej mierze odczują pasażerowie. Dzięki inwestycjom w specjalistyczne urządzenia, tramwaje będą cichsze i czystsze - zapowiada Krzysztof Wojtkiewicz, p.o. rzecznika prasowego Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku.

Przebudowa zaczęła się na początku maja od drobniejszych prac budowlanych. Poważniejsze rozpoczną się w czerwcu. Całość prac ma być zakończona w połowie przyszłego roku. Będzie ona podzielona na etapy, bo zajezdnia cały czas musi funkcjonować. W pierwszej kolejności nastąpi modernizacja hali obsługi codziennej, gdzie tramwaje zjeżdżają z tras.

- Obecnie cała elektryka tramwaju jest na dachu, a nie, jak w starych pojazdach, na dole. Dlatego istniejące kanały naprawcze zastąpi specjalny system podnośników i podestów. Dzięki temu dokonywanie przeglądów i napraw będzie o wiele łatwiejsze - wyjaśnia Krzysztof Wojtkiewicz.

Tramwaje będą częściej myte, bo pojawi się profesjonalna myjnia. Teraz generalne "pucowanie" tramwaju odbywa się raz w miesiącu i to w zasadzie ręcznie. Na dodatek mycie zimą, w nieogrzewanej hali, szczególnie we wnętrzu pojazdu było niemożliwe.

Bardzo ważnym urządzeniem, jakie się pojawi na przełomie sierpnia i września, jest tokarka podtorowa.

- Jak wiadomo, żelazne koła się zużywają, a z powodu nierówności torów, które także będą niwelowane, ich zużycie następuje nierównomiernie i w efekcie słyszymy charakterystyczne pukanie. Tokarka w przeciągu dwóch godzin wyprofiluje wszystkie koła tramwaju, bez konieczności ich demontażu - zapowiada Krzysztof Wojtkiewicz.

W ramach modernizacji zajezdni zakupiony zostanie również specjalistyczny dźwig, służący do podnoszenia uszkodzonych pojazdów. Zostanie zwiększona ilość torów postojowych, odnowione będą rozjazdy. Zmienione i odnowione zostaną też elewacje zajezdni. Koszt zmian w zajezdni wyniesie 30 mln zł.

sortuj: rosnąco  | pokaż widok standardowy

opinie (razem: 183)

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1817983 2010-05-27 06:07 W trójmieście powinno sie wybudować metro. I to by rozwiązało prawie wszystkie problemy komunikacyjne (55)

szlomo

popieram opinię 73/nie zgadzam się 286
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1817995 2010-05-27 06:34 pomyś (7)

popieram opinię 26/nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1818081 2010-05-27 07:55 (6)

"Dokonywanie przeglądów i napraw będzie o wiele łatwiejsze, bo kanały naprawcze zastąpi specjalny system podnośników i podestów."
to chyba łatwiej i szybciej jest wjechać na kanał niż mordowac się podnośnikiem - mydlą nam oczy znowu

popieram opinię 10/nie zgadzam się 28
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1818112 2010-05-27 08:17 to dlaczego w warsztatach samochodowych już si enie robi kanałów?! (5)

na kanał, lub na podnośnik wjeżdżasz raz, a z częściami latasz 100razy... fajnie mieć trochę przestrzeni wtedy i robić to z poziomu na którym się znajdują... sam sobie "mydlisz oczy"!

mig

popieram opinię 29/nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1818202 2010-05-27 09:15 dlaczego tak późno ta renowacja i zmiany (1)

to juz dawno powinno byc zrobione.
Gdyby ludzie nie kradli to bylyby pieniadze na ten cel

popieram opinię 4/nie zgadzam się 12

zgłoś do moderacji opinię 1818341 2010-05-27 10:21 To co nie robimy?

Będzie Pan zadowolony

popieram opinię 14/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1818385 2010-05-27 10:43 A czytałeś artykuł? (2)

"Obecnie cała elektryka tramwaju jest na dachu, a nie, jak w starych pojazdach, na dole."

Dlaczego myślisz, że wszyscy są idiotami i chcą sobie utrudniać?
Nie sądź po sobie!

popieram opinię 7/nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1819334 2010-05-27 18:37 Cieszę się, że w Twoich oczach jestem idiotą! (1)

jeśli chodzi o dach, to chyba nie ma znaczenia czy dysponują kanałem, czy podnośnikiem, prawda?! natomiast podnośnik ma znaczenie przy mechanice, która w przeciwieństwie do elektryki zostaje na dole!!!

mig

popieram opinię 2/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1819465 2010-05-27 20:13 Czytaj uważnie

no przecież mig-lancu jeden nikt nie pisze o likwidacji kanałów!!!

oczko

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1817997 2010-05-27 06:35 ciakawe gdzie? chyba pod torami skm-ki (3)

ortem

popieram opinię 33/nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1818308 2010-05-27 10:11 (2)

A na torach zasadzimy kwiatki.

popieram opinię 12/nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1818458 2010-05-27 11:28 A na drzewach[...]będą wisieć komuniści. (1)

Paweł Adam Owicz

popieram opinię 17/nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 1819470 2010-05-27 20:14 z tobą na czele

popieram opinię 3/nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1817998 2010-05-27 06:36 pomysł zupełnie pozbawiony sensu (11)

3 city rozciąga się wzdłuż jednej alteri komunikacyjnej w przybliżeniu +/- 2 km od niej, jaki jest sens budowy metra?...absurd.Metro ma sens w przypadku aglomeracji zbudowanych na planie pierścienia i tylko wtedy.

SeeB

popieram opinię 46/nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1818007 2010-05-27 06:53 zapomniałes o górnym tarasie plus minus 8 km od dolnego tarasu. sens jest ale kasy nie będzie. (7)

deadhead

popieram opinię 11/nie zgadzam się 32
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1818099 2010-05-27 08:05 Myślenie nie boli (6)

Słuchaj filozofie a nie wpadłeś na to, jaki sensem byłoby przepychanie tunelu na Górny taras w glinie i piachu a do tego niemal cały czas pod górkę. Przecież zbudowanie kolejki naziemnej byłoby tożsame a koszty jakieś 2-3 razy mniejsze. Ot naczytali się głupot i pitolą teraz.

popieram opinię 39/nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1818204 2010-05-27 09:16 no comments;p (3)

dobrze, że ty masz monopol na racje hehe:)

deadhead

popieram opinię 5/nie zgadzam się 26
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1818279 2010-05-27 09:58 Ktoś musi mieć, skoro ktoś inny nie ma argumentów... (2)

popieram opinię 16/nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1818775 2010-05-27 13:17 ty masz rację bezceną! w jednym poscie napisałeś tyle co za setki tysięcy (1)

na setkach stron firmy od przygotowania studium wykonalności:)

deadhead

popieram opinię 1/nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 1819390 2010-05-27 19:13

ej, ty na serio tak, czy tylko udajesz...? o.O

popieram opinię 3/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1818233 2010-05-27 09:33 może i masz rację ale mnie ciekawi dlaczego chcesz ten tunel przepychać...

po górkę a nie z górki?

popieram opinię 8/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1819473 2010-05-27 20:16

on jest deadhead - znaczy nie myśli wcale

oczko

popieram opinię 2/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1818094 2010-05-27 07:59

A to niby dlaczego tylko pierścień ? Stawiając jakąś tezę należałoby ją udowodnić, chyba, że to aksjomat.

Marian Buczek

popieram opinię 5/nie zgadzam się 16
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1818118 2010-05-27 08:20 aaa (1)

a może np gdańsk leży na bagnach i pod fundamentami budynków na głębokości ok 5 do 6 metrów stoii woda :) bo z tedo co wiem tak jest

aaa

popieram opinię 21/nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 1819011 2010-05-27 15:08

jak już pisałem na księżycu domy chcą stawiać a w Gdańsku metra nie da się wybudować ???

popieram opinię 4/nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1817999 2010-05-27 06:39 JOJO sprzedał wczoraj dwie parówki Szlomowi, ale parówki były nieswieże i szlomo się zatruł, a teraz sobie popisuje na formu. (3)

zapalenie okostnej mam od wczoraj ale mam swoja magiczną ściereczkę od mikołaja

popieram opinię 13/nie zgadzam się 8
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1818340 2010-05-27 10:21 Co powie wnuczek dziadka z wemachtu ? (2)

Schlomo ist gut a Eberhart Diepgen from Luftwaffe ist nicht gut ???
Das ist ja ein SKANDALL !!!

Ojroentuziasta

popieram opinię 1/nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1818773 2010-05-27 13:16 skoro tak Ci to bycie "wnuczkiem" przeszkadza (1)

to czemu sam szprechasz?

popieram opinię 5/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1818831 2010-05-27 13:44

Warum doch ... przeszkadza ? , kto tu mówić że przeszkadza - dziadek from wunerwaffe sehr gut, poważnie ! Amen

Onkel Helmut Kapustkin

popieram opinię 1/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1818006 2010-05-27 06:52 popieram ale pomysł nierealny ze wzgledu na astronomiczne kwoty.

ale teoretycznie byłoby miodzio. pierścień okalający dolny i górny taras plus linie poprzeczne. inwestycja liczona chyba w miliardach euro. niestety za biedni jesteśmy.

deadhead

popieram opinię 4/nie zgadzam się 10
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1818047 2010-05-27 07:30 to by chyba musiało być.... (3)

...metro podwodne?! Nie zapominaj, że Trójmiasto położone jest w bezpośrednim sąsiedztwie morza. Zwróć uwagę jakie były problemy przy budowie piardowatego tunelu w Sopocie a co dopiero metro ???

ftw

popieram opinię 19/nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 1819004 2010-05-27 15:07

... co nie zmienia faktu ze technologie są i pozwalaja budować nawet pod wodą ! Tu tylko chodzi o kase i nic wiecej. Na księżycu domki chcą stawiać a w Gdańsku metra nie da się wybudować he he he :P. Osobiście uważam że metro jest nie potrzebne ;]

aaa

popieram opinię 3/nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1819078 2010-05-27 15:54 A Nowy Jork, Londyn, Sztokholm (mozna tak wymieniac wiecej) to leza w gorach? (1)

Wszystkie leza nad morzem i jakos nie mieli problemu z metrem, wiec to zaden argument. Co nie zmienia faktu, ze to glupi pomysl, bo mamy SKM, ktora moglaby zastepowac metro, gdyby tak jak metro jezdzila non-stop co 5 minut, a w godzinach szczytu czesciej. Po prostu krotsze sklady, ale czesciej. Wtedy byloby jak metro tyle, ze lepiej, bo nie musisz jechac jak kret pod ziemia.

PIKO

popieram opinię 4/nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 1819371 2010-05-27 18:58 hmmm

Londyn nad morzem? Pierwsze slysze... A Nowy Jork lezy na skale, podobnie Sztokholm. Wszystkie trzy argumenty nie trafione i swiadcza o braku elementarnej wiedzy na poziomie szkoly podstawowej.

dee

popieram opinię 4/nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1818050 2010-05-27 07:30 (4)

metro u nas?jak sobie to wyobrazasz?robic tunel ponizej poziomu morza to jak walczyc z wiatrakami!

popieram opinię 15/nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1818246 2010-05-27 09:39 zgadza sie (3)

no tak bo np Nowy York który leży średnio dwa metry nad powierzchnią morza i jest portem oceanicznym wcale nie ma największej sieci metra na świecie

popieram opinię 6/nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1818296 2010-05-27 10:06 (2)

a pod nim są piachy czy skały?

popieram opinię 5/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1818412 2010-05-27 11:06 warunki geologiczne ma przejściowe (1)

zarówno skały tak i materiał luźny...... jak się tak czepiasz to zobacz Amsterdam

popieram opinię 2/nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 1818778 2010-05-27 13:18 Amsterdam

Metro w Amsterdamie, to najwieksza wpadka inwestycyjna w Holandii od czasu upadku Kompani Wschodnioindyjskiej (holenderskiej). Ciągna to, bo nikt nie ma odwagi głosno sie przyznać, że dał ciała, a kasa idzie taka, że za te pieniądze mogliby wybudować drugą autostradę z Hengelo do Rotterdamu. Poczytaj sobie na ten temat na skyscrapercity.
Co do NY, to tam gdzie materiał jest lużny, to koszty wzrastają trzykrotnie (ipompowanie, wzmocnienia, dodatkowe izolacje) albo budują nad ziemią, większość jednak to lita skała.

Andrzej

popieram opinię 5/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1818052 2010-05-27 07:33 wystarczyłoby dobrze rozbudować trasę skm (3)

yszty yszty

popieram opinię 25/nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 1818164 2010-05-27 08:46

Argument, że Trójmiasto leży nad morzem nie ma sensu .Amsterdam - miasto wyrwane wodzie - cały czas rozwijają swoje linie metra - ale łatwo nie jest:) Ale pomysł metra w 3mieśienie nie ma sensu - są tańsze i bardziej realne systemy komunikacyjne - kolej metropolitalna.

Ja

popieram opinię 16/nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1818791 2010-05-27 13:27 SKM (1)

SKM niech jeździ tam, hdzie jeździła kiedyś, a nie rozdrabnia się na dowóż 3-5tyś. ludzi z Lęborka czy Malborka. Wystarczyłoby zwiększyć częstotliwość kursów i już byłoby ok. Zamiast rozbudowywać SKM (ciągle na torach PLK), to lepiej porządnie rozbudowć kolej metropolitalną i sieć tramwajową, ale z głową. To nie może być tylko dojazdówka do lotniska, bo nie zaronbi na siebie, a my będziemy dokładać do tego biznesu tak samo, jak będziemy dokładać do pomników budynia i liska (wszystkich). Od głównej trasy muszą być linie boczne, umożliwiajace redukcję lini autobusów podmiejskich, dotyczy to szczególnie dojazdu z Osowej i Gdańska-Południe.

Andrzej

popieram opinię 2/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1819205 2010-05-27 17:18 zgoda

z wyjątkiem osowej, im sie nic nie należy, bo jest ich tylko 10k, a oprotestowują wszystko jak leci:)))

ja

popieram opinię 4/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1818145 2010-05-27 08:35 Metro

no niestety u nas metra nie da się wybudować, za wysokie wody gruntowe i nie tylko :(

ja

popieram opinię 6/nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 1818182 2010-05-27 08:58 ?!

Przecież SKM sprawuję funkcję metra w naszym mieście !

popieram opinię 13/nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1818226 2010-05-27 09:30 w trójmieście już jest metro (2)

- nazywa się SKM

obserwator

popieram opinię 15/nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1818266 2010-05-27 09:52 (1)

To sobie dojedź tym "metrem" na lotnisko albo do sądu na Piekarniczą... Idea metra jest taka, że bezkolizyjnie dowozi do wszystkich najważniejszych lokalizacji w mieście. SKM natomiast to zwykła dziadowska podmiejska linia kolejowa, dodatkowa nitka torów, puszczona przy dalekobieżnych. Coś wam kiedyś wmówiła propaganda sukcesu i to pokutuje... Weźcie otwórzcie już oczy.

popieram opinię 5/nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 1818302 2010-05-27 10:08 Weźcie otwórzcie już oczy.

Idea metra jest taka, że bezkolizyjnie dowozi do wszystkich najważniejszych lokalizacji w mieście

Dojedź mi warszawskim metrem na lotnisko albo któryś z praskich dworców.
Albo może praskim czy berlińskim na ktorekolwiek lotnisko

popieram opinię 10/nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1818240 2010-05-27 09:35 Popatrz na przypadek metra warszawskiego (3)

i porzuć wszelką nadzieję. Takie rzeczy po prostu w Polsce nie wychodzą.

popieram opinię 6/nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1818248 2010-05-27 09:40 w PRL-u nie wychodziły (2)

teraz to już inna bajka

popieram opinię 2/nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1818324 2010-05-27 10:16 PRL-u nie ma od 20 lat (1)

i jakoś kraj nie zamienił się w plac budowy dróg i linii metra/kolejowych.

popieram opinię 8/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1818766 2010-05-27 13:15 bez przesady aż tak źle nie jest....

nie od razu Rzym zbudowano - nie popadajmy w skrajności - coś tam sie jednak buduje...jak widać potrafimy nawet w 3 lata wybudować prawdziwe stadiony czego nie potrafiliśmy zrobić za PRL-u,

popieram opinię 2/nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 1818367 2010-05-27 10:35 Metro z widokiem na morze... zwane SKM-ką

popieram opinię 3/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1818379 2010-05-27 10:40 Metro z widokiem na morze... zwane SKM-ką

popieram opinię 1/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1818453 2010-05-27 11:26 Moglibyśmy rozbudować SKM

ale posadki dla świty budynia w ECSie są ważniejsze. Przecież świta budynia nie będzie jako kanar czy motorniczy pracować.

popieram opinię 2/nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 1819087 2010-05-27 16:04

kretynie u nas są problemy z tunelami (Sopot), a ty chcesz metro

x

popieram opinię 0/nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1817984 2010-05-27 06:15 tramwaj to najlepszy środek lokomocji (10)

Po torach pojedziesz, po drodze niestety coraz gorzej ja przesiadłam sie na tramwaj i nigdzie sie nie spóżniam .Zajezdnia to ohydny kloc cieszę się że doprowadzą ją w końcu do jakiegoś wyglądu.

Marianna

popieram opinię 193/nie zgadzam się 11
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1818038 2010-05-27 07:22 Ja nie jestem przekonany do tramwajów... (3)

Tramwaje są ciasne, niskie, strasznie szarpią przy ruszaniu. Jeden tramwaj się zepsuje to inne nie jadą. Pozorna oszczędność miejsca, zamiast torów proponowałbym pasy wyłącznie dla autobusów. Autobusy nie są ograniczone torami, dojadą w każdy zakątek trójmiasta.

Najlepszym środkiem lokomocji jest niedoceniana często przez mieszkańców trójmiasta SKM.

Sopotek

popieram opinię 6/nie zgadzam się 24

zgłoś do moderacji opinię 1818046 2010-05-27 07:29 Sprawny tramwaj jest najlepszy ale takich to chyba mało w Gdańsku

popieram opinię 25/nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1819217 2010-05-27 17:25 skm (1)

tylko dla jadących z gdyni do gdanska i odwrotnie. i wtedy jest świetna. do poruszania się po gdańsku nie bardzo-przystanki są w kiepskich miejscach, jest ich mało(bo taka jest idea kolei) i zwykle sporo oddalone od ważnych punktów.no i jak skmka siądzie to pozostałe zwykle tez, niczym tu się od tramwaji nie różni, bo mijanek jak na lekarstwo:D

ja

popieram opinię 4/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1820019 2010-05-28 08:05 skm wewnątrz Gdańska

a jednak wewnątrz Gdańska obecna linia SKM także jest wykorzystywana - dwa przykłady:
1. mieszkam na Żabiance, do pracy dojeżdźam do Wrzeszcza i w letnie miesiące zamiast tłuc się starymi tramwajami wolę podjechać SKMką i podejść kawałek (gdyby istniał wspólny bilet SKM-ZKM wewnątrz Gdańska, który nie był sporo droższy od sieciówki ZTM, to całkowicie bym się przesiadł)
2. Kumpel mieszka na Kołobrzeskiej, do pracy dojeżdża do Madisona w centrum - SKMką jedzie dwa razy krócej niż tramwajem.

A jeśli by jeszcze istniejąca linia przedłużona zostałaby do Pruszcza, oraz powstała linia na górny taras - to kolej wewnątrz Gdańska była by chyba największym przewoźnikiem.

rodeif

popieram opinię 2/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1818065 2010-05-27 07:39 ALE NIEBEZPIECZNY!!!!!! (1)

Niby najszybszy ale w ostatnich czasach NIEBEZPIECZNY

Lena

popieram opinię 2/nie zgadzam się 13

zgłoś do moderacji opinię 1818309 2010-05-27 10:11 nie w ostatnich czasach, tylko w Polskiej prowinicji tak jest.

dr dobrytyp

popieram opinię 3/nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1818119 2010-05-27 08:21 Najlepszy jest każdy bezkolizyjny środek transportu (1)

SKM, metro, tzw. szybki tramwaj.

Tramwaj sam w sobie jest trochę wolny. Chociaż z drugiej strony w Gdańsku tramwaje dostarczają nam mnóstwo wrażeń. Za kilka złotych można mieć lepszą zabawę niż w wesołym miasteczku.
Buspasy byłyby dobre, gdyby je dobudowano, a nie stworzono kosztem istniejących dróg. Metro w centrum to byłoby chyba podwodne. A budować linię metra w stronę zachodnią to bezsens. Za bardzo pod górę.

W Trójmieście najlepiej rozbudować SKM lub pobudować bezkolizyjne linie tramwajowe (tzw. szybki tramwaj).

Janusz

popieram opinię 16/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1818455 2010-05-27 11:27

Po co komu komunikacja miejska? Ważne żeby ECS był to się przyda wszystkim mieszkańcom.

popieram opinię 1/nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 1819319 2010-05-27 18:23

Jeśli ktoś porusza się na lini Gdynia-Gdańsk-Sopot to kolejka, wiadomo. A jeśli poruszamy się tylko po Gdańsku, to jak najbardziej jestem za tramwajami. Nie spóźniają się jak autobusy...jeżdżą dość często i mają przystanki w centralnych punktach.

anka

popieram opinię 4/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1819417 2010-05-27 19:38 najlepszym środkiem lokomocji jest własne auto

i jakoś nigdy się nie spozniam

goo

popieram opinię 1/nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1817985 2010-05-27 06:19 Potrzeba nie tylko zajezdni "nowej", ale i nowego sposobu myślenia (19)

Czy (po "pociągnięciu tramwaju na Morenę z ul. Kartuskiej") nie racjonalnym byłaby budowa linii tramwajowej z ul. Rakoczego dawnym nasypem kolejowym do trasy tramwajowej obok zajezdni we Wrzeszczu?
Dlaczego po tak krótkim czasie od wymiany torowiska już nie są "nowe"; wszak "żelazne koła się zużywają z powodu nierówności torów".
A kiedy będą nowi decydenci w ZTM? W ZTM problemów wynikających z różnych dziwnych decyzji przybywa. Przy okazji opisu jednego z nich czytałem tutaj post, że najważniejsi decydenci w tej firmie przekroczyli wiek emerytalny i nadal pracują. Każdy normalny Polak rwałby na emeryturę by wreszcie sobie trochę pożyć, a tutaj widzimy, że szefostwo żyje sobie bezstresowo. A może wiek emerytalny przekroczyła też znana nam pasażerom egoistka feministka, specjalistka od propagandy bałwochwalczej ideologii kultu kobiet, która w gdańskich tramwajach i autobusach codziennie wyświetla na tablicy imiona solenizantów umieszczając imię żeńskie ZAWSZE jako pierwsze?! Wyraźnie narzuca swoją chorą manię wielkości płci własnej wszystkim pasażerom jednocześnie dyskryminując płeć przeciwną, co jest sprzeczne z Konstytucją.

To Ja

popieram opinię 55/nie zgadzam się 58
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1817990 2010-05-27 06:24 (8)

Co do meritum - warto się orientować, że nasyp jest zajęty przez wirtualną kolej metropolitalną.
Co do bełkotania - można spróbować leczyć.

popieram opinię 22/nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1818083 2010-05-27 07:55 O fakcie tym mogę tylko powiadomić (7)

Odpowiedziałem na post towarzyszki feministki odnośnie jej uwag dotyczących nasypu, jak i (w odpowiedzi na nie usunięte facetki stwierdzenie "Co do bełkotania - można spróbować leczyć") ukazujący towarzyszki chorobę na manię wielkości swojej płci, jednak odpowiedź ta - z powodów dla mnie kompletnie niezrozumiałych - została usunięta.

To Ja

popieram opinię 4/nie zgadzam się 8
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1818304 2010-05-27 10:09 to ja to ja, skocz do toy to ja (1)

popieram opinię 7/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1818402 2010-05-27 10:59 Towarzyszko feministko

Ten twój poziom małego dziecka z piaskownicy ma swoją wymowę.

Przy okazji: nie tylko Zagłoba z powieści Henryka Sienkiewicza "Ogniem i Mieczem" traktował wieśniaków jako podludzi, którym nie należą się prawa takie jak z racji "wyższego" urodzenia "wybranym". Istnieje analogia egoizmu stanów do dawnej i współczesnej dyskryminacji płci. Nie byłoby równouprawnienia kobiet w prawodawstwie, szkolnictwie, w prawie do swobodnego dysponowania swoimi zarobkami itp. bez tych mężczyzn, którzy o te prawa walczyli nie tylko biernie przyzwalając, ale będąc inicjatorami tych zmian i ich wykonawcami. Emancypacja doprowadziła automatycznie do dalej idących przeobrażeń tradycyjnej osobowości kobiety, do jej usamodzielnienia się i niezależności.

Niestety, przemiany te nie objęły mężczyzn, co jest konsekwencją ogólnego przeświadczenia o naszej jakoby niższej płci. Nie będzie równowagi między przedstawicielami obu płci w etyce czy idąc dalej np. w prawie do przysługującej emerytury, jeśli kobietę Polkę cechować będzie postawa egoisty Zagłoby. Bo nie ma moralności tam, gdzie sądzą, że może być ona dwojaka (Liczb15.15,16). Nie ma co mówić o etyce i sprawiedliwości tam, gdzie kłamstwo jest równouprawnione z prawdą. Nie hodują tych pojęć feministki i sobkowie, u których goreje miłowanie samej/go siebie i wszystkich rzeczy ze względu na siebie, które/rzy nie mają uczuć, tylko interesy.

To Ja

popieram opinię 0/nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1818486 2010-05-27 11:37 (1)

Twoje odpowiedzi obrażają kobiety i ludzi o innej religii niż rydzykokatolicka, więc nic dziwnego, że są usuwane.

V :)

popieram opinię 4/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1819364 2010-05-27 18:54 Towarzyszko feministko, michnikowszczyzną zniewolony goju

W przeciwieństwie do was nigdy nie obrażałem żadnej kobiety ani żadnego mężczyzny, ani żadnego wyznawcę religii niekatolickiej. Troszeczkę inaczej było w stosunku do takich jak wy sfaceciałych, przyznaję. Przyznaję ze wstydem, że czasami nawet zniżam się do waszego sfaceciałego poziomu i operuję językiem analogicznym do waszego. Myślę jednak, że jestem usprawiedliwiony DDD. Z uwagi na fakt, że - niestety - bywają tacy ludzie, dla których bluzgi i zasady Kalego to norma, którzy nie pozbywają się nigdy szatańskiej złości i głupawej przewrotności, którzy kradną i wołają "łapać złodzieja" musiałem się bronić i oczywiście nadal będę się bronić... napisałem choć wątpię, czy rozumiecie takie pojęcia jak "obrona".

PS. Informuję niezorientowanych, że osoby (czy osoba) demonicznie atakujące moją osobę tylko dlatego, bo jestem katolikiem i fakt ten w swoich postach podkreślam; bo głoszę, że kobiety i mężczyźni są sobie równi w godności i tego typu inne poglądy, bo krytykuję grzech, kobiet i mężczyzn egoizm; bo wychwalam naszą religijność i polskość, nasz patriotyzm związany z tradycją i szlachetnymi wartościami... gdyby cokolwiek prawdą było w stwierdzeniu tej pomawiającej mnie osoby, to by na dowód swoich słów ukazała moje cytaty.

To Ja

popieram opinię 0/nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1818603 2010-05-27 12:09 :D (2)

chlopie, chyba jestes ciut niedowartosciowany skoro czepiasz sie kolejnosci imion na wyswietlaczach autobusowych :D
przeszkadzaja ci feministki a sam zachowujesz sie jak jedna z nich (oczywiscie w stosunku do innej plci). wyluzuj.

stefan

popieram opinię 2/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1818658 2010-05-27 12:28 Feministki walczą o równość?

Dam przykład, jak walczą. Szwedki chcą, żeby była równość na znakach drogowych! Feministki w tym kraju chcą zmienić znak przejścia dla pieszych, gdyż przedstawia męską postać - sylwetka ma mieć postać kobiety. Jest to ta sama zasada, jak Polki pod pretekstem równości w latach 60-tych zmieniły męsko-damskiego fryzjera na brzmienie obecne, w ramach "rufności" oczywiście.

Odpowiedz, co by było, gdyby jakiś decydent mężczyzna zawsze umieszczał męskie imię pierwsze?

To Ja

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1820971 2010-05-28 17:03

wątpię, czy jesteś stefan, raczej stefanka

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1818048 2010-05-27 07:30 dawny nasyp kolejowy (1)

ma służyć kolei metropolitalnej

As

popieram opinię 11/nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 1818084 2010-05-27 07:56

Pisałem i o tym, jednak mój post został usunięty.

Pozdrawiam.

To Ja

popieram opinię 4/nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1818053 2010-05-27 07:33 (2)

zanim się wypowiesz powinieneś dowiedzieć się co to jest ZTM a co to ZKM. Gdyż z tego co napisałeś to wychodzi jedna wielka bzdura. Choćby dlatego: Dyrekcja ZTM została zmieniona jakieś 2 lata temu. Co do ZKM to faktycznie na stanowiskach dyrekcji pracują dziadki

popieram opinię 14/nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 1818100 2010-05-27 08:05

Być może pomyliłem się... posłucham Twojej rady i postaram się dowiedzieć... ale ton tego Twojego postu traktuję jako czepianie się.

Dlatego zapytam; czy wg Ciebie opisane w poście meritum to bzdura?

To Ja

popieram opinię 2/nie zgadzam się 9

zgłoś do moderacji opinię 1818124 2010-05-27 08:23 doświadczenie

i bardzo dobrze - doświadczenie i profesjonalizm górą !

fido

popieram opinię 0/nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 1818306 2010-05-27 10:10 najważniejsi decydenci w tej firmie [ZTM] przekroczyli wiek emerytalny

najpierw naucz się rozróżniać ZTM od ZKM.
W ZTM średnia wieku pracowników jest dosyć niska.

popieram opinię 5/nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1818735 2010-05-27 13:03 (1)

Czułbym się zawiedziony, gdybym wszedł na portal i nie zobaczył Toj Toja. Na szczęście on zawsze jest na posterunku, żeby mi humor poprawić, morda moja kochana :)

Nawet w wyświetlaniu imion jest gotów widzieć spiski feministyczne. Jestem z niego dumny.

V :)

popieram opinię 3/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1819404 2010-05-27 19:25 Miłość buduje miłość, egoizm rozsiewa egoizm

Czułbym się zawiedziony, gdybym wszedł na portal i nie zobaczył debila vaję.

Wszystko ma swoje powiązanie. Wszyscy jesteśmy egoistkami i egoistami, ale jeśli "zwykłymi", tzn. staramy się nimi nie być, jest ok. Ale takie dziś to rzadkość, na ogół ludzie obojga płci żądają od innych tego, czego nie żądają od siebie. Czyli egoizm wyrachowany cwanego gnojka (rodzaju żeńskiego tu nie ma?) powszechny. Ale moja męska siła każe, bym ja kochał swoją umiłowaną kobietę z całych sił, wywyższał ją zawsze, "nogi jej umywał"! A kiedy jest wzajemna miłość małżonków, wzajemny szacunek skutkujący tym, że i on nie wstydzi się swych uczuć, wzajemne się wywyższanie, w sposób naturalny oboje wspierają się nawzajem, oboje uczestniczą w wychowywaniu dzieci, oboje są sobie wierni.

To Ja

popieram opinię 0/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1820849 2010-05-28 15:33 Polecam

http://www.youtube.com/watch?v=lrUURxAVAec

widziałem

popieram opinię 1/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1822231 2010-05-29 19:49 ztm..

to byli pracownicy zkm.....nieudacznicy,poplecznicy liska,i nie tylko....bo o zmiennej orientacji nie tylko politycznej,,,

nie ja

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1817986 2010-05-27 06:20 sensacja! (4)

remont w zajezdni! dlaczego to co powinno być normalne - u nas jest takie niesamowite?

news dnia

popieram opinię 117/nie zgadzam się 12

zgłoś do moderacji opinię 1818037 2010-05-27 07:21

Bo to normalnie niesamowite jest!

mike unt

popieram opinię 17/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1818141 2010-05-27 08:33 żeby tacy jak ty mogli se popisać w necie

popieram opinię 7/nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 1818253 2010-05-27 09:42 to nie jest sensacja..to jest informacja, Trójmiasto nie zamieszcza informacje

Sensacje lub rzeczy wyjątkowo ważne i na czasie są zaznaczane pogrubioną czcionką

popieram opinię 6/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1821435 2010-05-28 22:01 niesamowite....

to jest to,że po takich koslawych torowiskach/Przeróbka,Stogi.../te tramwaje-przedpotopowy zlom-jeszcze jezdzi,ale za każdym razem - przed wsiadaniem radze pozegnac się z rodziną!

dzisiaj

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1818004 2010-05-27 06:50 ręce opadają (11)

Jak wiadomo, żelazne koła się zużywają, a z powodu nierówności torów, które także będą niwelowane, ich zużycie następuje nierównomiernie i w efekcie słyszymy charakterystyczne pukanie.
Rzeczywiście - za to niesprawność hamulców środkowego wózka szczególnie w wozach typu NGd99, nie wpływa na powstawanie płaskich miejsc na kołach?
Ciekawe jakie nierówności toru (oprócz miny położonej przez talibów) mogą spowodować takie walenie w wozie 1340? A jeszcze ciekawsze jest dlaczego kiedy następuje awaria hamulca postojowego w tramwaju N8C, to też zaczynają się robić płaskie miejsca?
Jeśli nie wiecie - pukanie jest spowodowane wystąpieniem na okrągłym kole spłaszczenia - wytarcia powodowanego sunięciem zablokowanego koła po szynie.

zapytajnik

popieram opinię 92/nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1818089 2010-05-27 07:58 (2)

mam pytanie, czy jeśli tokarka będzie wyrównywała płaskie miejsce na kołach, to nie skończy się to tak, że koła w końcu zmniejszą się do rozmiarów minimalnych a potem znikną ? i wtedy zmutowane korniki zjedzą podwozie i będziemy mieli tramwaje flinstonów jako atrakcja turystyczna. po za tym..BONDZIORNO PRINCAPESSA !!!! :)

znawca

popieram opinię 13/nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1818111 2010-05-27 08:16 (1)

Tak jest - kiedyś zmutowane korniki gnieździły się w rozruszniku tramwajowym pod podłogą, niestety teraz cała elektryka została przeniesiona na dach i populacja korników uległa drastycznej redukcji. Gdzie są ekolodzy?!

A serio - koła tramwaju zużywają się w trakcie eksploatacji tak samo jak opony w samochodzie i co jakiś czas muszą być wymieniane na nowe.

wujek kolegi znawcy

popieram opinię 11/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1818702 2010-05-27 12:45

dziękuje za odpowiedź :* może skoczymy na dwa piwa i herbatnik ?

znawca

popieram opinię 3/nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1818102 2010-05-27 08:08 (2)

NGd99 , N8C, wóz 1340 ????
Kolega uźywa różnych takich wyrazów, że ja nie rozumiem !
Czy to aby nić sprośnego ?

Blondyn

popieram opinię 8/nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 1818108 2010-05-27 08:13

Tramwaj N8C masz na zdjęciu na samej górze :)
BTW to jest brzydkie nie tylko słowo ale i wygląd :P

popieram opinię 3/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1818117 2010-05-27 08:19

Kolega znawca używa takich trudnych słów, żeby nie rzucać słów na wiatr.
Jutro wóz 105Na 1339+1340 będzie miał wymianę obręczy, żeby nikt nie nakręcił filmiku po przeczytaniu jego wypowiedzi. Znawca robi to dla dobra pasażerów, gdyż jechać się tym nie da. Można zginąć!

siódma woda po kisielu, kuzyn znawcy

popieram opinię 7/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1818133 2010-05-27 08:29 (1)

A ta tokarka to nie ma właśnie eliminować nierówności kół?

galluks

popieram opinię 1/nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 1818156 2010-05-27 08:40

Uwaga! 8:30 dział markietingu ZKM włącza komputery!!

popieram opinię 7/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1818243 2010-05-27 09:38 koła są stalowe

żelazne to są "ordery" dla zafców ...

popieram opinię 0/nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1818542 2010-05-27 11:50 do zapytajnika: (1)

z całym szacunkiem, ale chyba MASZ JAKIEŚ PROBLEMY Z ROZUMIENIEM TEKSTU CZYTANEGO. być może wyciąganie wniosków jest dla Ciebie za trudne. FAKTYCZNIE RĘCE OPADAJĄ. życzę powodzenia w dalszej "karierze zawodowej".

myślenie boli

popieram opinię 0/nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 1819226 2010-05-27 17:29

Szacunek pokazujesz krzykiem - ciekawe. Czy to już schizofrenia?
Czego to idiota zapytajnik nie zrozumiał w tekście? Żelaznych kół? Czy nierównomiernego ich zużycia z powodu nierówności toru, które również będą eliminowane? Czy może zapytajnik nie jechał ostatnio drugim wagonem wozu 1339, w którym aż szyby dzwonią tak napier...lalala? A może zapytajnik nie jeździł nigdy Bombardierem na Chełm, gdzie jak wiadomo tory są nieremontowane od 25 lat i powodują że środkowy wózek wpada w wibrację?
Całkiem możliwe, że ironii byś nie zauważył, nawet jakby spadła z 4 piętra i kopnęła Cię w ...
Również życzę powodzenia.

zapytajnik

popieram opinię 1/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1818011 2010-05-27 06:57 Potrzeba jeszcze kilkunastu, dobrze opłacanych, kumatych i lubiących swoją pracę mechaników w zajezdni.

Co do kierowców busów to zauważyłem, że ci młodzi są całkiem ok w przeciwieństwie do załogi pamiętającej czasy PRL. Ci to najwięcej i najgłośniej bluzgają innych uczestników ruchu jak również pasażerów.

deadhead

popieram opinię 70/nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1818014 2010-05-27 07:00 Inwestycje inwestycjami... (3)

...ale porozmawiajmy jeszcze raz o hamulcach.

http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Jak-mechanicy-ZKM-hamulce-naprawiali-n37547.html

Pozdrawiam wszystkich myślących!

Luke

popieram opinię 48/nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1818028 2010-05-27 07:15 Jest to nie wygodny temat dla Pana Prezydenta przed wyborami samorządowymi. (1)

Nie będzie żadnej kontroli !

popieram opinię 10/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1819541 2010-05-27 20:50

Jak będzie wypadek i komuś coś się stanie to mam nadzieję że nie posadzą pana Edka który czegoś nie naprawił bo go kierownik poganiał i kazał spaprać.

Ale tego który nie zrobił kontroli i pozwalał a nawet namawiał by pan kierownik popędzał pana Edka

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1819240 2010-05-27 17:31 i o leśnych dziadkach

pracujacych jako 'fachowcy w zkm...

popieram opinię 1/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1818021 2010-05-27 07:09 Biednemu to zawsze pod górę i pod wiatr

Może by tak z prywatyzować tramwaje włącznie z zajezdnią. Może skończyły by się zepsuta hamulce i kwadratowe koła.Przecież tym ludziom brak wyobraźni i czy czasem tam nie powinien wejść pan prokurator.Bo bezpieczeństwo pasażerów dla tych gości powinna być na pierwszym miejscu, itd itd.

grzegorzb

popieram opinię 24/nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1818023 2010-05-27 07:10 A kiedy będzie kontrola tramwajów? (2)

miała być kontrola i co nagle temat zamieciony został pod dywan? Tak się w Gdańsku załatwia sprawy.

popieram opinię 51/nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 1818039 2010-05-27 07:23

Kontrola była, ale szybciutko poszła- nikt nic nie znalazł i wszyscy zainteresowani udają, że wszystko jest OK. Tak, tak się w Gdańsku załatwia sprawy.

smutny pan

popieram opinię 9/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1819551 2010-05-27 20:55

A jak się jedynką lub 11 zjeżdża to koło Lasów Państwowych jest słup a na słupie obciążniki napinające trakcję. Kratownica osłaniająca obciążniki jest bardzo duża także ZAWSZE tańczą one na wietrze.

A ja się zawsze zastanawiam ile razy muszą się bujnąć by się w końcu urwać....

popieram opinię 1/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1818024 2010-05-27 07:12 Czekamy na barejowskie "autobusy i tramwaje restauracyjne" (3)

pomyślcie, jak było by miło walnąć sobie browara w srodku komunikacji miejskiej, na legalu!!!!

Moras

popieram opinię 52/nie zgadzam się 12
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1818042 2010-05-27 07:25 Ciekawostka (2)

W Niemczech na przykład można :)

Pozdrawiam wszystkich myślących.

Luke

popieram opinię 1/nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 1818066 2010-05-27 07:39 aby pic browara to po co aż tramwaj restarracyjny, wystarczy tramwaj piwiarnia.

ja

popieram opinię 8/nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 1818473 2010-05-27 11:32 u nas tez można

w drodze do i ze stoczni ciemny specjal w puszcze

popieram opinię 3/nie zgadzam się 1
Warte uwagi: