• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zajezdnia we Wrzeszczu szykuje się na nowe tramwaje

Katarzyna Moritz
27 maja 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Dokonywanie przeglądów i napraw będzie o wiele łatwiejsze, bo kanały naprawcze zastąpi specjalny system podnośników i podestów. Dokonywanie przeglądów i napraw będzie o wiele łatwiejsze, bo kanały naprawcze zastąpi specjalny system podnośników i podestów.

Ponad 75-letnia zajezdnia tramwajowa przy ul. Wita Stwosza zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku doczeka się w końcu modernizacji i przebudowy. Miejsce to zyska nie tylko nową elewację, ale profesjonalną myjnię, specjalne podnośniki, ułatwiające przegląd pojazdów czy nowoczesną podtorową tokarkę, by tramwaje ciszej jeździły.



Pojawi się nowa myjnia... Pojawi się nowa myjnia...
...tokarka podtorowa... ...tokarka podtorowa...
...a także specjalistyczny dźwig. ...a także specjalistyczny dźwig.
Prace modernizacyjne w zajezdni związane są głównie z tym, że w Gdańsku już jesienią pojawią się nowe tramwaje PESA z Bydgoszczy. W tym roku dotrze do nas pięć sztuk, ale w przyszłym 30.

- Obecna zajezdnia, która powstała w połowie lat 30. XX wieku, nie jest w ogóle przystosowana do nowych niskopodłogowych tramwajów. W efekcie przebudowy nie tylko zyskamy lepsze warunki pracy, ale poprawę w dużej mierze odczują pasażerowie. Dzięki inwestycjom w specjalistyczne urządzenia, tramwaje będą cichsze i czystsze - zapowiada Krzysztof Wojtkiewicz, p.o. rzecznika prasowego Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku.

Przebudowa zaczęła się na początku maja od drobniejszych prac budowlanych. Poważniejsze rozpoczną się w czerwcu. Całość prac ma być zakończona w połowie przyszłego roku. Będzie ona podzielona na etapy, bo zajezdnia cały czas musi funkcjonować. W pierwszej kolejności nastąpi modernizacja hali obsługi codziennej, gdzie tramwaje zjeżdżają z tras.

- Obecnie cała elektryka tramwaju jest na dachu, a nie, jak w starych pojazdach, na dole. Dlatego istniejące kanały naprawcze zastąpi specjalny system podnośników i podestów. Dzięki temu dokonywanie przeglądów i napraw będzie o wiele łatwiejsze - wyjaśnia Krzysztof Wojtkiewicz.

Tramwaje będą częściej myte, bo pojawi się profesjonalna myjnia. Teraz generalne "pucowanie" tramwaju odbywa się raz w miesiącu i to w zasadzie ręcznie. Na dodatek mycie zimą, w nieogrzewanej hali, szczególnie we wnętrzu pojazdu było niemożliwe.

Bardzo ważnym urządzeniem, jakie się pojawi na przełomie sierpnia i września, jest tokarka podtorowa.

- Jak wiadomo, żelazne koła się zużywają, a z powodu nierówności torów, które także będą niwelowane, ich zużycie następuje nierównomiernie i w efekcie słyszymy charakterystyczne pukanie. Tokarka w przeciągu dwóch godzin wyprofiluje wszystkie koła tramwaju, bez konieczności ich demontażu - zapowiada Krzysztof Wojtkiewicz.

W ramach modernizacji zajezdni zakupiony zostanie również specjalistyczny dźwig, służący do podnoszenia uszkodzonych pojazdów. Zostanie zwiększona ilość torów postojowych, odnowione będą rozjazdy. Zmienione i odnowione zostaną też elewacje zajezdni. Koszt zmian w zajezdni wyniesie 30 mln zł.

Miejsca

Opinie (183) 8 zablokowanych

  • Nie komunikacji publicznej. (3)

    Po co komunikacja publiczna? Nie stać was na samochód?
    Nie chcę aby z moich podatków szła kasa na komunikację publiczną z której nie kożystam, bo szanuje swoje zdrowie i czas. Jak chcą działać niech się sprywatyzują i kasują klientów, po co mnie do tego dokładać.

    • 0 9

    • (1)

      A wtedy my ciebie skasujemy za parkingi, bo nie wiem, gdzie ci wszyscy z komunikacji miejskiej mieliby znaleźć miejsce na parkowanie

      • 1 0

      • Jestem za, ale uważam, że nikt nie ma prawa wydawać pieniędzy publicznych na drogi i parkingi!!!! Ja jeżdżę rowerem i dla mnie mogą być wszędzie zwykłe dróżki polne!!! Acha!! I jeszcze zatkaj rurę w swoim aucie, bo dlaczego mam wąchać spaliny Twojego blachosmrodu?!

        • 2 0

    • nawet nie wiesz naco twoje podatki ida,wiec przestan sie mazac

      • 0 0

  • PESYMISCI

    WIDZE ZE W WIEKSZOSCI PISZA TYLKO MARUDERZY I PESYMISCI.PRZEZ CALA KOMUNE KUPOWALI TYLKO KLUCZE I SRUBOKRETY A TERAZ Z DNIA NADZIEN CHCIELI BYSCIE JUZ MIEC WSZYSTKO NOWE. TRZEBA PO MALU WYMIENIAC STARE NA NOWE, I TAK CZYNIA A WY TYLKO NARZEKACIE I WIDZICIE CZARNE STRONY ZAMIST SIE CIESZYC.WOZE LUDZI I ROZMAWIAM Z NIMI A SZCZEGULNIE NIEPELNOSPRAWNI I STARSI SIE CIESZA BO 100 % AUTOBUSY SA NISKOPODLOGOWE I ZA ROK BEDA 100 % TRAMWAJE. A O HAMULCACH BARANY JAK NIE WIECIE TO NIE PISZCIE ! BO MOZNA MIEC ZASTRZEZENIA W STARYCH O POSTOJOWE HAMULCE A NIE ELEKTRODYNAMICZNE CZY AWARYJNE ( SZYNOWE )ALE TO JUZ ZMIERZCH STARYCH TRAMWAJI BO NIEMAL CO TYDZIEN JEDEN IDZIE DO KASACJI.A JESLI JAKIS MOTOROWY WALNĄŁ W TRAMWAJ TO NIE HAMULCE TYLKO BRAK WYOBRAŻNI I GAPIOSTWO !

    • 8 5

  • po co Strzyża? (2)

    był wrzeszcz i niech tak zostanie! już pozmieniali nazwy ulic nie zmieniając na nich nic !dziury były i są ,szpetne chodniki były i są.Teraz za dzielnice się wzięli.Wychowałam się i mieszkam od 62 lat we Wrzeszczu i nie będę teraz Wrzeszcza nazywała Strzyża.Robic a nie zmieniac nazwy !!!

    • 5 3

    • Strzyża fajna rzecz (1)

      Dla mnie akurat Strzyża fajna rzecz i widzę zmiany na lepsze także w sprawie dziur i chodników. Strzyża po to, żeby lokalna społeczność mogła zadziałać co w molochowatym Wrzeszczu nie jest do końca możliwe.

      • 1 2

      • a dlaczego nie Strzyża?

        Jest tak nazwa i dzielnica granicząca z Wrzeszczem, Zaspą, Oliwą i VII Dworem
        dzieli się na Strzyżę Dolną /przy torach/ i Górną /od Grunwaldzkiej/
        i niech tak zostanie!

        • 0 0

  • O, nasz dobry znajomy - Bombardier - na zdjęciu! ;)

    Dziwne, trochę inaczej go sobie wyobrażałem! ;P

    • 0 0

  • POL MILIONOWE MIASTO A ZALEDWIE 12 LINII TRAMWAJOWYCH Z CZEGO ZALEDWIE 7 BEDZIE JEZDZIC WE WSZYSTKIE DNI (2)

    TYGODNIA !!!!!! TO SKANDAL !!!!!

    • 6 0

    • bo my wolimy wozić dupska samochodami

      i stać w korkach i narzekać!
      taka to nasza cecha narodowa

      • 1 1

    • Lepiej w Suwałkach?
      50 linii autobusowych kursujących 2 razy dziennie?

      • 0 0

  • psy poszczekały........i Koprowski też..

    a odnowienie taboru w Gdańsku jest realizowana zgodnie z przyjętą strategią w niespotykanym nigdzie tempie.Jeszcze rok wycia i stado nie będzie miał kogo gryżć ,bo tramwaje tak jak autobusy będą nowej generacji.....brawo Panie Prezydencie.Będą potomni obecnych malkontentów i pseudo miłośników stawiać Panu pomniki....lubię budyń przygotowywany przez Pana ,jest wyśmienity,pięknie podany a sok naturalny ,niepreparowany.....

    • 4 3

  • EEEHHHHH....

    I zaraz bez hamulców będą jeździć bo mechanik z motorniczym się pokłucą.

    • 2 1

  • tramwaj Lechii

    Niestety długo mnie nie było w Gdańsku a ciekawa jestem co się dzieje z tramwajem Lechii??

    • 0 0

  • hmmm

    A gdzie napis artykuł sponsorowany?? Myjnia kiedyś istniała w zajezdni Wrzeszcz, tylko poprzez zaniedbania przestała działać...

    • 1 1

  • Wybory idą. Tramwaje pewnie będą. Modernizacja zajezdni też.

    Ale prace na torowiskach? Wyrosłem z łatwowierności.

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane