• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zajezdnia we Wrzeszczu szykuje się na nowe tramwaje

Katarzyna Moritz
27 maja 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Dokonywanie przeglądów i napraw będzie o wiele łatwiejsze, bo kanały naprawcze zastąpi specjalny system podnośników i podestów. Dokonywanie przeglądów i napraw będzie o wiele łatwiejsze, bo kanały naprawcze zastąpi specjalny system podnośników i podestów.

Ponad 75-letnia zajezdnia tramwajowa przy ul. Wita Stwosza zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku doczeka się w końcu modernizacji i przebudowy. Miejsce to zyska nie tylko nową elewację, ale profesjonalną myjnię, specjalne podnośniki, ułatwiające przegląd pojazdów czy nowoczesną podtorową tokarkę, by tramwaje ciszej jeździły.



Pojawi się nowa myjnia... Pojawi się nowa myjnia...
...tokarka podtorowa... ...tokarka podtorowa...
...a także specjalistyczny dźwig. ...a także specjalistyczny dźwig.
Prace modernizacyjne w zajezdni związane są głównie z tym, że w Gdańsku już jesienią pojawią się nowe tramwaje PESA z Bydgoszczy. W tym roku dotrze do nas pięć sztuk, ale w przyszłym 30.

- Obecna zajezdnia, która powstała w połowie lat 30. XX wieku, nie jest w ogóle przystosowana do nowych niskopodłogowych tramwajów. W efekcie przebudowy nie tylko zyskamy lepsze warunki pracy, ale poprawę w dużej mierze odczują pasażerowie. Dzięki inwestycjom w specjalistyczne urządzenia, tramwaje będą cichsze i czystsze - zapowiada Krzysztof Wojtkiewicz, p.o. rzecznika prasowego Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku.

Przebudowa zaczęła się na początku maja od drobniejszych prac budowlanych. Poważniejsze rozpoczną się w czerwcu. Całość prac ma być zakończona w połowie przyszłego roku. Będzie ona podzielona na etapy, bo zajezdnia cały czas musi funkcjonować. W pierwszej kolejności nastąpi modernizacja hali obsługi codziennej, gdzie tramwaje zjeżdżają z tras.

- Obecnie cała elektryka tramwaju jest na dachu, a nie, jak w starych pojazdach, na dole. Dlatego istniejące kanały naprawcze zastąpi specjalny system podnośników i podestów. Dzięki temu dokonywanie przeglądów i napraw będzie o wiele łatwiejsze - wyjaśnia Krzysztof Wojtkiewicz.

Tramwaje będą częściej myte, bo pojawi się profesjonalna myjnia. Teraz generalne "pucowanie" tramwaju odbywa się raz w miesiącu i to w zasadzie ręcznie. Na dodatek mycie zimą, w nieogrzewanej hali, szczególnie we wnętrzu pojazdu było niemożliwe.

Bardzo ważnym urządzeniem, jakie się pojawi na przełomie sierpnia i września, jest tokarka podtorowa.

- Jak wiadomo, żelazne koła się zużywają, a z powodu nierówności torów, które także będą niwelowane, ich zużycie następuje nierównomiernie i w efekcie słyszymy charakterystyczne pukanie. Tokarka w przeciągu dwóch godzin wyprofiluje wszystkie koła tramwaju, bez konieczności ich demontażu - zapowiada Krzysztof Wojtkiewicz.

W ramach modernizacji zajezdni zakupiony zostanie również specjalistyczny dźwig, służący do podnoszenia uszkodzonych pojazdów. Zostanie zwiększona ilość torów postojowych, odnowione będą rozjazdy. Zmienione i odnowione zostaną też elewacje zajezdni. Koszt zmian w zajezdni wyniesie 30 mln zł.

Miejsca

Opinie (183) 8 zablokowanych

  • !

    tramwaje GKSu !

    • 0 0

  • POL MILIONOWE MIASTO A ZALEDWIE 12 LINII TRAMWAJOWYCH Z CZEGO ZALEDWIE 7 BEDZIE JEZDZIC WE WSZYSTKIE DNI (2)

    TYGODNIA !!!!!! TO SKANDAL !!!!!

    • 6 0

    • Lepiej w Suwałkach?
      50 linii autobusowych kursujących 2 razy dziennie?

      • 0 0

    • bo my wolimy wozić dupska samochodami

      i stać w korkach i narzekać!
      taka to nasza cecha narodowa

      • 1 1

  • Potrzeba nie tylko zajezdni "nowej", ale i nowego sposobu myślenia (19)

    Czy (po "pociągnięciu tramwaju na Morenę z ul. Kartuskiej") nie racjonalnym byłaby budowa linii tramwajowej z ul. Rakoczego dawnym nasypem kolejowym do trasy tramwajowej obok zajezdni we Wrzeszczu?
    Dlaczego po tak krótkim czasie od wymiany torowiska już nie są "nowe"; wszak "żelazne koła się zużywają z powodu nierówności torów".
    A kiedy będą nowi decydenci w ZTM? W ZTM problemów wynikających z różnych dziwnych decyzji przybywa. Przy okazji opisu jednego z nich czytałem tutaj post, że najważniejsi decydenci w tej firmie przekroczyli wiek emerytalny i nadal pracują. Każdy normalny Polak rwałby na emeryturę by wreszcie sobie trochę pożyć, a tutaj widzimy, że szefostwo żyje sobie bezstresowo. A może wiek emerytalny przekroczyła też znana nam pasażerom egoistka feministka, specjalistka od propagandy bałwochwalczej ideologii kultu kobiet, która w gdańskich tramwajach i autobusach codziennie wyświetla na tablicy imiona solenizantów umieszczając imię żeńskie ZAWSZE jako pierwsze?! Wyraźnie narzuca swoją chorą manię wielkości płci własnej wszystkim pasażerom jednocześnie dyskryminując płeć przeciwną, co jest sprzeczne z Konstytucją.

    • 55 58

    • ztm..

      to byli pracownicy zkm.....nieudacznicy,poplecznicy liska,i nie tylko....bo o zmiennej orientacji nie tylko politycznej,,,

      • 0 0

    • (8)

      Co do meritum - warto się orientować, że nasyp jest zajęty przez wirtualną kolej metropolitalną.
      Co do bełkotania - można spróbować leczyć.

      • 22 7

      • O fakcie tym mogę tylko powiadomić (7)

        Odpowiedziałem na post towarzyszki feministki odnośnie jej uwag dotyczących nasypu, jak i (w odpowiedzi na nie usunięte facetki stwierdzenie "Co do bełkotania - można spróbować leczyć") ukazujący towarzyszki chorobę na manię wielkości swojej płci, jednak odpowiedź ta - z powodów dla mnie kompletnie niezrozumiałych - została usunięta.

        • 4 8

        • :D (2)

          chlopie, chyba jestes ciut niedowartosciowany skoro czepiasz sie kolejnosci imion na wyswietlaczach autobusowych :D
          przeszkadzaja ci feministki a sam zachowujesz sie jak jedna z nich (oczywiscie w stosunku do innej plci). wyluzuj.

          • 2 0

          • wątpię, czy jesteś stefan, raczej stefanka

            • 0 0

          • Feministki walczą o równość?

            Dam przykład, jak walczą. Szwedki chcą, żeby była równość na znakach drogowych! Feministki w tym kraju chcą zmienić znak przejścia dla pieszych, gdyż przedstawia męską postać - sylwetka ma mieć postać kobiety. Jest to ta sama zasada, jak Polki pod pretekstem równości w latach 60-tych zmieniły męsko-damskiego fryzjera na brzmienie obecne, w ramach "rufności" oczywiście.

            Odpowiedz, co by było, gdyby jakiś decydent mężczyzna zawsze umieszczał męskie imię pierwsze?

            • 0 0

        • (1)

          Twoje odpowiedzi obrażają kobiety i ludzi o innej religii niż rydzykokatolicka, więc nic dziwnego, że są usuwane.

          • 4 1

          • Towarzyszko feministko, michnikowszczyzną zniewolony goju

            W przeciwieństwie do was nigdy nie obrażałem żadnej kobiety ani żadnego mężczyzny, ani żadnego wyznawcę religii niekatolickiej. Troszeczkę inaczej było w stosunku do takich jak wy sfaceciałych, przyznaję. Przyznaję ze wstydem, że czasami nawet zniżam się do waszego sfaceciałego poziomu i operuję językiem analogicznym do waszego. Myślę jednak, że jestem usprawiedliwiony DDD. Z uwagi na fakt, że - niestety - bywają tacy ludzie, dla których bluzgi i zasady Kalego to norma, którzy nie pozbywają się nigdy szatańskiej złości i głupawej przewrotności, którzy kradną i wołają "łapać złodzieja" musiałem się bronić i oczywiście nadal będę się bronić... napisałem choć wątpię, czy rozumiecie takie pojęcia jak "obrona".

            PS. Informuję niezorientowanych, że osoby (czy osoba) demonicznie atakujące moją osobę tylko dlatego, bo jestem katolikiem i fakt ten w swoich postach podkreślam; bo głoszę, że kobiety i mężczyźni są sobie równi w godności i tego typu inne poglądy, bo krytykuję grzech, kobiet i mężczyzn egoizm; bo wychwalam naszą religijność i polskość, nasz patriotyzm związany z tradycją i szlachetnymi wartościami... gdyby cokolwiek prawdą było w stwierdzeniu tej pomawiającej mnie osoby, to by na dowód swoich słów ukazała moje cytaty.

            • 0 2

        • to ja to ja, skocz do toy to ja (1)

          • 7 0

          • Towarzyszko feministko

            Ten twój poziom małego dziecka z piaskownicy ma swoją wymowę.

            Przy okazji: nie tylko Zagłoba z powieści Henryka Sienkiewicza "Ogniem i Mieczem" traktował wieśniaków jako podludzi, którym nie należą się prawa takie jak z racji "wyższego" urodzenia "wybranym". Istnieje analogia egoizmu stanów do dawnej i współczesnej dyskryminacji płci. Nie byłoby równouprawnienia kobiet w prawodawstwie, szkolnictwie, w prawie do swobodnego dysponowania swoimi zarobkami itp. bez tych mężczyzn, którzy o te prawa walczyli nie tylko biernie przyzwalając, ale będąc inicjatorami tych zmian i ich wykonawcami. Emancypacja doprowadziła automatycznie do dalej idących przeobrażeń tradycyjnej osobowości kobiety, do jej usamodzielnienia się i niezależności.

            Niestety, przemiany te nie objęły mężczyzn, co jest konsekwencją ogólnego przeświadczenia o naszej jakoby niższej płci. Nie będzie równowagi między przedstawicielami obu płci w etyce czy idąc dalej np. w prawie do przysługującej emerytury, jeśli kobietę Polkę cechować będzie postawa egoisty Zagłoby. Bo nie ma moralności tam, gdzie sądzą, że może być ona dwojaka (Liczb15.15,16). Nie ma co mówić o etyce i sprawiedliwości tam, gdzie kłamstwo jest równouprawnione z prawdą. Nie hodują tych pojęć feministki i sobkowie, u których goreje miłowanie samej/go siebie i wszystkich rzeczy ze względu na siebie, które/rzy nie mają uczuć, tylko interesy.

            • 0 6

    • Polecam

      http://www.youtube.com/watch?v=lrUURxAVAec

      • 1 0

    • (1)

      Czułbym się zawiedziony, gdybym wszedł na portal i nie zobaczył Toj Toja. Na szczęście on zawsze jest na posterunku, żeby mi humor poprawić, morda moja kochana :)

      Nawet w wyświetlaniu imion jest gotów widzieć spiski feministyczne. Jestem z niego dumny.

      • 3 0

      • Miłość buduje miłość, egoizm rozsiewa egoizm

        Czułbym się zawiedziony, gdybym wszedł na portal i nie zobaczył debila vaję.

        Wszystko ma swoje powiązanie. Wszyscy jesteśmy egoistkami i egoistami, ale jeśli "zwykłymi", tzn. staramy się nimi nie być, jest ok. Ale takie dziś to rzadkość, na ogół ludzie obojga płci żądają od innych tego, czego nie żądają od siebie. Czyli egoizm wyrachowany cwanego gnojka (rodzaju żeńskiego tu nie ma?) powszechny. Ale moja męska siła każe, bym ja kochał swoją umiłowaną kobietę z całych sił, wywyższał ją zawsze, "nogi jej umywał"! A kiedy jest wzajemna miłość małżonków, wzajemny szacunek skutkujący tym, że i on nie wstydzi się swych uczuć, wzajemne się wywyższanie, w sposób naturalny oboje wspierają się nawzajem, oboje uczestniczą w wychowywaniu dzieci, oboje są sobie wierni.

        • 0 1

    • najważniejsi decydenci w tej firmie [ZTM] przekroczyli wiek emerytalny

      najpierw naucz się rozróżniać ZTM od ZKM.
      W ZTM średnia wieku pracowników jest dosyć niska.

      • 5 3

    • (2)

      zanim się wypowiesz powinieneś dowiedzieć się co to jest ZTM a co to ZKM. Gdyż z tego co napisałeś to wychodzi jedna wielka bzdura. Choćby dlatego: Dyrekcja ZTM została zmieniona jakieś 2 lata temu. Co do ZKM to faktycznie na stanowiskach dyrekcji pracują dziadki

      • 14 4

      • doświadczenie

        i bardzo dobrze - doświadczenie i profesjonalizm górą !

        • 0 6

      • Być może pomyliłem się... posłucham Twojej rady i postaram się dowiedzieć... ale ton tego Twojego postu traktuję jako czepianie się.

        Dlatego zapytam; czy wg Ciebie opisane w poście meritum to bzdura?

        • 2 9

    • dawny nasyp kolejowy (1)

      ma służyć kolei metropolitalnej

      • 11 2

      • Pisałem i o tym, jednak mój post został usunięty.

        Pozdrawiam.

        • 4 3

  • sensacja! (4)

    remont w zajezdni! dlaczego to co powinno być normalne - u nas jest takie niesamowite?

    • 117 12

    • niesamowite....

      to jest to,że po takich koslawych torowiskach/Przeróbka,Stogi.../te tramwaje-przedpotopowy zlom-jeszcze jezdzi,ale za każdym razem - przed wsiadaniem radze pozegnac się z rodziną!

      • 0 0

    • to nie jest sensacja..to jest informacja, Trójmiasto nie zamieszcza informacje

      Sensacje lub rzeczy wyjątkowo ważne i na czasie są zaznaczane pogrubioną czcionką

      • 6 0

    • żeby tacy jak ty mogli se popisać w necie

      • 7 7

    • Bo to normalnie niesamowite jest!

      • 17 1

  • Widzialem i nowe zaraz będą się sypać...

    http://www.youtube.com/watch?v=lrUURxAVAec

    • 0 0

  • to co na Świecie normalne to unas ciekawostka warta opisania w internecie oraz TV i R

    • 1 0

  • tramwaj to najlepszy środek lokomocji (10)

    Po torach pojedziesz, po drodze niestety coraz gorzej ja przesiadłam sie na tramwaj i nigdzie sie nie spóżniam .Zajezdnia to ohydny kloc cieszę się że doprowadzą ją w końcu do jakiegoś wyglądu.

    • 193 11

    • Ja nie jestem przekonany do tramwajów... (3)

      Tramwaje są ciasne, niskie, strasznie szarpią przy ruszaniu. Jeden tramwaj się zepsuje to inne nie jadą. Pozorna oszczędność miejsca, zamiast torów proponowałbym pasy wyłącznie dla autobusów. Autobusy nie są ograniczone torami, dojadą w każdy zakątek trójmiasta.

      Najlepszym środkiem lokomocji jest niedoceniana często przez mieszkańców trójmiasta SKM.

      • 6 24

      • skm (1)

        tylko dla jadących z gdyni do gdanska i odwrotnie. i wtedy jest świetna. do poruszania się po gdańsku nie bardzo-przystanki są w kiepskich miejscach, jest ich mało(bo taka jest idea kolei) i zwykle sporo oddalone od ważnych punktów.no i jak skmka siądzie to pozostałe zwykle tez, niczym tu się od tramwaji nie różni, bo mijanek jak na lekarstwo:D

        • 4 1

        • skm wewnątrz Gdańska

          a jednak wewnątrz Gdańska obecna linia SKM także jest wykorzystywana - dwa przykłady:
          1. mieszkam na Żabiance, do pracy dojeżdźam do Wrzeszcza i w letnie miesiące zamiast tłuc się starymi tramwajami wolę podjechać SKMką i podejść kawałek (gdyby istniał wspólny bilet SKM-ZKM wewnątrz Gdańska, który nie był sporo droższy od sieciówki ZTM, to całkowicie bym się przesiadł)
          2. Kumpel mieszka na Kołobrzeskiej, do pracy dojeżdża do Madisona w centrum - SKMką jedzie dwa razy krócej niż tramwajem.

          A jeśli by jeszcze istniejąca linia przedłużona zostałaby do Pruszcza, oraz powstała linia na górny taras - to kolej wewnątrz Gdańska była by chyba największym przewoźnikiem.

          • 2 0

      • Sprawny tramwaj jest najlepszy ale takich to chyba mało w Gdańsku

        • 25 1

    • najlepszym środkiem lokomocji jest własne auto

      i jakoś nigdy się nie spozniam

      • 1 4

    • Jeśli ktoś porusza się na lini Gdynia-Gdańsk-Sopot to kolejka, wiadomo. A jeśli poruszamy się tylko po Gdańsku, to jak najbardziej jestem za tramwajami. Nie spóźniają się jak autobusy...jeżdżą dość często i mają przystanki w centralnych punktach.

      • 4 0

    • Najlepszy jest każdy bezkolizyjny środek transportu (1)

      SKM, metro, tzw. szybki tramwaj.

      Tramwaj sam w sobie jest trochę wolny. Chociaż z drugiej strony w Gdańsku tramwaje dostarczają nam mnóstwo wrażeń. Za kilka złotych można mieć lepszą zabawę niż w wesołym miasteczku.
      Buspasy byłyby dobre, gdyby je dobudowano, a nie stworzono kosztem istniejących dróg. Metro w centrum to byłoby chyba podwodne. A budować linię metra w stronę zachodnią to bezsens. Za bardzo pod górę.

      W Trójmieście najlepiej rozbudować SKM lub pobudować bezkolizyjne linie tramwajowe (tzw. szybki tramwaj).

      • 16 0

      • Po co komu komunikacja miejska? Ważne żeby ECS był to się przyda wszystkim mieszkańcom.

        • 1 5

    • ALE NIEBEZPIECZNY!!!!!! (1)

      Niby najszybszy ale w ostatnich czasach NIEBEZPIECZNY

      • 2 13

      • nie w ostatnich czasach, tylko w Polskiej prowinicji tak jest.

        • 3 1

  • Wybory idą. Tramwaje pewnie będą. Modernizacja zajezdni też.

    Ale prace na torowiskach? Wyrosłem z łatwowierności.

    • 3 0

  • hmmm

    A gdzie napis artykuł sponsorowany?? Myjnia kiedyś istniała w zajezdni Wrzeszcz, tylko poprzez zaniedbania przestała działać...

    • 1 1

  • A kiedy będzie kontrola tramwajów? (2)

    miała być kontrola i co nagle temat zamieciony został pod dywan? Tak się w Gdańsku załatwia sprawy.

    • 51 6

    • A jak się jedynką lub 11 zjeżdża to koło Lasów Państwowych jest słup a na słupie obciążniki napinające trakcję. Kratownica osłaniająca obciążniki jest bardzo duża także ZAWSZE tańczą one na wietrze.

      A ja się zawsze zastanawiam ile razy muszą się bujnąć by się w końcu urwać....

      • 1 0

    • Kontrola była, ale szybciutko poszła- nikt nic nie znalazł i wszyscy zainteresowani udają, że wszystko jest OK. Tak, tak się w Gdańsku załatwia sprawy.

      • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane