- 1 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (161 opinii)
- 2 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (296 opinii)
- 3 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (333 opinie)
- 4 Więcej pociągów z Gdyni na Hel (106 opinii)
- 5 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (861 opinii)
- 6 Pogoda sprzyja rejsom po Trójmieście i okolicach (48 opinii)
Zakończono prace w tunelu pod Martwą Wisłą. Teraz czas na prace kosmetyczne i odbiory
Kończą się prace budowlane w tunelu pod Martwą Wisłą . Pozostały jeszcze m.in. drobne roboty przy instalacjach wewnętrznych. Niebawem ruszą procedury odbiorowe, a podwodną przeprawą pojedziemy za ok. pięć miesięcy.
- W sobotę jeszcze był w tunelu rozkładany asfalt, czyli warstwa ścieralna. Teraz już tylko pozostaje wymalować na nowej nawierzchni linie poziomowe, by pokazać, w którą stronę należy jechać w tunelu - mówi Ryszard Trykosko, prezes spółki Gdańskie Inwestycje Komunale.
Wykonawca prowadzi ostatnie prace instalatorskie, które mają umożliwić funkcjonowanie systemu monitoringu i ostrzegania o zdarzeniach w samym obiekcie. Montowane są także bariery energochłonne na wlotach do tunelu.
Teraz przed wykonawcą i inwestorem jeszcze czynności odbiorowe.
- Sądzimy, że tunel uda się udostępnić mieszkańcom w kwietniu. Kiedy to nastąpi dokładnie trudno jeszcze wskazać - mówi Trykosko.
Zgodnie z pierwotną umową na roboty, zawartą w 2011 r. pomiędzy miejską spółką Gdańskie Inwestycje Komunalne a firmą OHL, budowa tunelu pod Martwą Wisłą powinna zakończyć się w październiku 2014 r. Prace miały potrwać równe trzy lata. Tego terminu nie udało się jednak dotrzymać. Roboty w tunelu trwają do teraz - 14 miesięcy po pierwotnej dacie zakończenia prac.
Nieoficjalnie udało nam się ustalić, że jeszcze przed otwarciem tunelu pod Martwą Wisłą planowany jest dzień otwarty dla mieszkańców. Tego dnia będzie można pokonać tunel rowerem lub piechotą.
Każdy tunel mierzy 1,4 km długości. Maszyna wydrążyła odcinki o długości ok. 1,1 km, a na pozostałe 300 m składają się tunele wykonane w wykopie po obu stronach wylotów przeprawy. Inwestorem przedsięwzięcia jest miejska spółka GIK, a wykonawcą firma OHL, która zainkasuje 885 mln zł.
Wyloty z tunelu zlokalizowane są na wysokości nabrzeży "Dworzec Drzewny" od strony ul. Ku Ujściu w odległości ok. 520 m od wschodniego brzegu Martwej Wisły i "Dworzec Wiślany" od strony Węzła Marynarki Polskiej w odległości ok. 370 m od zachodniego brzegu Martwej Wisły .
Tunel pod Martwą Wisłą w liczbach
1377,5 - tyle metrów ma całkowita długość tunelu pod Martwą Wisłą
1072,5 - to długość w metrach wydrążonego odcinka
2200 - tyle ton ważyła maszyna TBM
91 - długość maszyny TBM w metrach
12,56 - średnica tarczy maszyny TBM w metrach
11 - średnica wydrążonych i obudowanych tubingami rur tunelu w metrach
35 - odległość w metrach od najgłębszego miejsca w tunelu do lustra Martwej Wisły
1076 - tyle pierścieni użyto do wykonania 2 rur tunelu (każdy z pierścieni składa się z 7 elementów i waży 100 ton)
500 000 - tyle urobku w tonach wydobyto i wywieziono przy drążeniu tuneli
40 - taką długość w kilometrach miałyby ułożone w jednym rzędzie tubingi użyte do budowy tunelu
Miejsca
Opinie (228) 2 zablokowane
-
2015-12-21 16:08
"prace kosmetyczne" - 3 miesiące?
- 6 1
-
2015-12-21 16:11
robimy zaklady jak szybko zacznie przeciekac i zostanie zalany?
- 10 8
-
2015-12-21 16:16
2 pasy (2)
i zakaz wjazdu rowerom i wejście pieszym.
- 10 2
-
2015-12-21 16:36
taka to pokrętna logika (1)
skuterkiem marki "49cc" (który pod górkę wyprzedza emeryt na składaku) można, a szosówką - wielkie zagrożenie. Ale cóż, jeśli będą autobusy to idzie to przeżyć.
- 2 1
-
2015-12-21 20:37
a rowerem elektrycznym?
- 0 2
-
2015-12-21 16:33
(2)
czy nie jest tak, że tiry z portu jeżdżą w kierunku południowej obwodnicy lub s7?
- 7 3
-
2015-12-21 18:53
może jakiś mądrala by odpowiedział - zamiast minusować ??
- 2 1
-
2015-12-22 05:56
Zależy z której części portu
- 1 0
-
2015-12-21 16:34
A fotoedytor o korekcji barwy słyszał???
- 5 0
-
2015-12-21 16:51
Tunel 1,4 km a rzeka ma 300 m (2)
Tunel dobrze że będzie. Ale metoda drążona jest ok. 500 mln zł droższa i mamy dwa pasy w każdą stronę zamiast trzech. Metoda tradycyjna była pochopnie zanegowana, przy niej też można było wprowadzać platformy i statki do Remontówki. Ale co tam 500 baniek przecież stać.
- 10 9
-
2015-12-22 06:00
Jest jeszcze potrzeba tunelu na przedłużeniu Popiełuszki. Tam się możesz sprawdzić na własny koszt.
- 2 1
-
2015-12-27 12:18
Remontówka i inne firmy miały w perspektywie utratę półtora miliarda na zamknięciu toru wodnego
głównie ucierpiałby Orlen - 200 milionów straty w postaci rozrytej bazy paliwowej
- 0 0
-
2015-12-21 16:51
Kiełbaska wyborcza sprzed dwóch lat
szliśmy przez tunel i mieliśmy za kilka miesięcy juz jechać w te i nazad
- 10 5
-
2015-12-21 17:11
Czekam z niecierpliwością będę mogła
- 3 0
-
2015-12-21 17:29
Jaki to zabytkowy autobus ta Karosa/Jelcz?
Do tej pory w niektorych regionach Polski Jelcze jeszcze jezdza. Pokazcie pietrusie i slynna przegubowa Rebecce jezdzace po Gdyni w latach 1940/50te.
- 2 1
-
2015-12-21 17:31
(1)
Tylko dlaczego na codzień nie będzie można tego tunelu pokonać i wszyscy ciągle milczą co do przeprawy przez rzekę po otwarciu tunelu
- 6 5
-
2015-12-22 06:06
Koniec milczenia. Żadnych przepraw. Wzdłuż rzeki wysoki płot. Przejazd tunelem raz w tygodniu dla rejestracji kończących się cyfą nieparzystą. Dwa razy w tygodniu dla parzystych. Trzy razy dla zera i liter. Autobusy co drugi dzień, ale tylko nocą.
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.