• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zakorkowane Podwale Przedmiejskie po zamknięciu ul. Hucisko

Maciej Naskręt
21 lipca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Korki wróciły na Podwale Przedmiejskie w Gdańsku. Korki wróciły na Podwale Przedmiejskie w Gdańsku.

Gdy zamknięto przejazd przez ul. Hucisko w centrum Gdańska zobacz na mapie Gdańska, korki w godzinach popołudniowych na położonym kilkaset metrów dalej Podwalu Przedmiejskim są nie do zniesienia. Kierowcy twierdzą, że to przez nowy program sygnalizacji. Sprawdzamy zatem, dlaczego i na jak długo go zmieniono.



Czy odczuwasz utrudnienia po zamknięciu ul. Hucisko w Gdańsku?

Czytelnicy zwracają uwagę, że sytuacja wygląda podobnie do tej, która miała miejsce na wiosnę 2014 r., kiedy został przecięty kabel synchronizujący sygnalizację na Podwalu Przedmiejskim zobacz na mapie Gdańska i kawałek dalej - na Węźle Groddecka zobacz na mapie Gdańska.

- Obecnie, gdy włącza się zielone światło na Podwalu Przedmiejskim w kierunku Armii Krajowej, to przez najbliższe skrzyżowanie i tory tramwajowe przejeżdża od pięciu do siedmiu aut. Więcej się po prostu nie mieści. Powód? Kawałek dalej stoją samochody na wiadukcie nad linią kolejową, bo jest czerwone światło na rondzie Groddecka - podkreśla Jan Drabowicz, nasz czytelnik.
Utrudnienia dotyczą przede wszystkim popołudniowego szczytu drogowego. O poranku takich kłopotów kierowcy nie uświadczą, co zresztą potwierdziliśmy w naszym teście objazdów po zamknięciu Huciska.

Urzędnicy przyznają, że skorygowane zostało funkcjonowanie sygnalizacji świetlnej na Węźle Groddecka i Węźle Unii Europejskiej.

- W związku z tym zostały zmienione proporcje długości światła zielonego dla jadących Podwalem Grodzkim i dla wjeżdżających od strony Wałów Jagiellońskich w al. Armii Krajowej. Podstawą było jak największe upłynnienie ruchu w centrum z kierunków z najsilniejszym obłożeniem ruchu i takich, które nie mają alternatywnych tras przejazdu - mówi Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Jak podkreślają inżynierowie, przy korektach przyjęto następujące założenie: pojazdy jadące z terenu Stogów, Przeróbki, Rudnik mają alternatywne połączenie z Gdańskiem Południe przez Obwodnicę Południową i Obwodnicę Trójmiejską, natomiast pojazdy wyjeżdżające z terenu Głównego Miasta takiej alternatywy nie mają i dla nich ciąg Wały Jagiellońskie - Armii Krajowej jest obecnie jedynym połączeniem z Gdańskiem Południe.

- Zaszła więc konieczność wprowadzenia takich zmian. Potrwają one do momentu zakończenia prac na Forum Gdańsk - wyjaśnia Wawrzonek.
Szansy na powrót dawnego programu sygnalizacji nie ma. Kierowcy muszą zacisnąć zęby przynajmniej na trzy najbliższe miesiące. Pod ul. Hucisko powstaje tunel, który ma ułatwić przejazd przez centrum po wybudowaniu Forum Gdańsk. Z tego powodu drogowcy zamknęli ul. Hucisko między siedzibą Rady Miasta w dawnym Żaku i Urzędem Miasta przy Nowych Ogrodach.

O tym, jak sobie radzić podczas utrudnień wywołanych zamknięciu ulic centrum miasta możecie przeczytać w osobnym artykule.

Poranny test objazdów po zamknięciu Huciska

Miejsca

Opinie (205) 5 zablokowanych

  • (1)

    Dobrze, że objazdów przez Bydgoszcz nie zalecają.

    • 13 2

    • A co, wstydzisz się w domu pokazywać?

      • 2 0

  • Dziekuje...

    ...ze blachosmrodami blokujecie buspas.

    • 5 7

  • Taak (2)

    Wszedzie gdzie rządzi Platforma i Prezyden Adamowicz ma zarzuty prokuratorskie jest chaos, bałagan i szwindle

    • 12 4

    • (1)

      Romek ale Ci mózg wyprało Radio Maryja !!!

      • 0 1

      • Super argument

        • 0 0

  • A jak jadę że Stogów na Zaspę? (1)

    Mam nakładać 20 km obwodnicą?

    • 9 1

    • miał być tunel - ale wyszło jak zwykle

      • 1 1

  • proponuję dodatkowo za pomysłem REDAKTORA N. (7)

    zasypać przejścia podziemne, na podwalu postawić światłą i zburzyć wszelkie estakady

    • 3 2

    • (5)

      Estakadą ma dwa pasy, można zrobić dwukierunkową i problem częściowo rozwiązany. W ogóle kto był na tyle głupi że widział ł potrzebę budowy estakady w jedną stronę.

      • 0 5

      • (1)

        bo w druga stronę nic nie zmieni !!!! - będziesz stał 50m dalej w takim samym korku a wydasz kilkadziesiąt baniek

        • 1 1

        • Kiedyś nie było buspasa (najczęściej pustego) i skręcający w prawo, z Podwali w Okopową, jechali w miarę płynnie. Teraz tłoczą się na pozostałych dwóch, razem z tymi, którzy rzeczywiście mogliby pojechać obwodnicą.

          • 3 1

      • (2)

        "Estakada ma dwa pasy, można zrobić dwukierunkową" - dzięki, dawno się tak nie uśmiałem.

        • 3 0

        • (1)

          W czym problem? Przejazd przez linię tramwajową z lewego pasa, zjazd w prawo a tam już nie takie cuda się działy. Powrót na Okopową. A jazda na wprost - albo jadą do obwodnicy czyli powinni jechać południową, albo na Chełm. Przynajmniej 1/4 kierowców skorzystałaby.

          • 0 1

          • widziałeś to miejsce !!!

            spróbuj ze środkowego pasa pod prąd wyprowadzić ruch i to jeszcze przez tory tramwajowe - lepiej idź dalej pobawić się klockami i hot wheelami.

            • 2 0

    • Przecież ten pomysł zrealizowano przy UG. Przy tunelu jest przejście dla pieszych i światła. Tunel można już zasypać.

      • 0 2

  • Widać jasno, że im bardziej

    skomplikowany, rozbudowany jest węzeł drogowy, przynajmniej w Gdańsku, tym mniejsza jest jego funkcjonalność. Sztuka dla sztuki. Zwykłe skrzyżowanie najbardziej praktyczne. Wszelkie rozbudowy, ulepszenia kończą się galimatiasem i powstaniem nowych problemów. Węzeł i drogi trzeba zaprojektować na określone potrzeby od razu. Późniejsze rozbudowy okolicznej infrastruktury, zmiana funkcji budynków, prowadzą do powstania nieusuwalnych problemów. Tak się kończy budyniowe rozbudowywanie miasta do wewnątrz, budowanie galerii na Starym Mieście. Myślicie, że po zakończeniu wszystkiego będzie lepiej lub tak samo? Będzie gorzej a włodarze miasta będą szukali rozwiązań. Bo gdyby tego nie robili - stwarzali problemy i szukali rozwiązań - byliby niepotrzebni.

    • 4 2

  • a po co bus-pas ? (2)

    czy na okres zamknięcia Huciska nie można go udostępnić wszystkim
    kierowcom,a nie przejedzie jeden autobus na pół godziny

    • 5 5

    • (1)

      przesiadz się do autobusu.

      • 0 1

      • Niestety w Gdańsku jest taka komunikacja miejska że trudno nią jeździć. Jeśli nie wierzysz to pojedź rano np z Ujeściska na Osową. Krótszy dystans za to bardziej się opłaci (zjazd z Ujeściska autem jedna osoba do Śródmieścia wychodzi taniej niż bilet autobusowy).

        • 1 0

  • Nieroby z ZDiZ!

    Za co pieniądze bierzecie!!
    Panie Wawrzonek,ludzie muszą Panu pisać co należy zmienić!?

    • 2 3

  • Na czas budowy Forum powinni zlikwidować Bus Pas ! Po przebudowie Huciska zabrać się za Podwale Przedmiejskie !

    • 1 0

  • nie do zniesienia

    NIe do zniesienia jest szafa mego wujka

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane