• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

100 km/h na trasie Sucharskiego, w tunelu po staremu

Arnold Szymczewski
12 sierpnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Znaki ograniczenia prędkości do 70 km/h to już przeszłość na trasie Sucharskiego
  • Trwający demontaż znaków drogowych
  • Montaż znaku D-42 oznaczającego obszar zabudowany

Od otwarcia trasy Sucharskiego i tunelu pod Martwą Wisłą kierowcy skarżyli się na ustawione tam ograniczenia prędkości, które wynosiły odpowiednio 70 i 50 km/h. W tunelu limit prędkości nie zmienił się i nadal wynosi 50 km/h, ale na trasie Sucharskiego można już podróżować z prędkością 100 km/h.



Jak oceniasz tę decyzję?

Kierowcy szybcy, policjanci bezlitośni

Wiele razy opisywaliśmy problem związany z ograniczeniami prędkości na trasie Sucharskiego. To długa, prosta, pozbawiona skrzyżowań i świateł oraz wiodąca przez niezamieszkałe tereny droga, na której mimo to obowiązywało ograniczenie prędkości do 70 km na godz. Efekt? Kierowcy jechali znacznie szybciej, a policjanci - którzy chętnie ustawiali się tu z urządzeniami do pomiaru prędkości - wlepiali im mandaty.

Opisywanie tych kontrowersji dało efekt. W maju tego roku postanowiono, że maksymalna prędkość na Trasie Sucharskiego zostanie podniesiona. Pisaliśmy o tym w artykule: Trasą Sucharskiego pojedziemy 100 km/h.



Gdański ZDiZ zdjął z całego odcinka trasy znaki B-33 (ograniczenie prędkości) i postawił znaki D-42 (obszar zabudowany), ale tylko tam, gdzie rzeczywiście są zabudowania. Dzięki temu zabiegowi na większości liczącej 8,3 km trasy można już poruszać się z prędkością 100 km/h.

Rondo turbinowe

To nie koniec zmian - również zgodnie z zapowiedziami - w tej części miasta. Od najbliższego poniedziałku (15 sierpnia) rondo Ku Ujściu stanie się rondem turbinowym.

- To decyzja świadoma. Po tym, jak przekształciliśmy rondo na ul. Marynarki Polskiej w rondo turbinowe, znacznie zwiększyło się na nim bezpieczeństwo ruchu. Ten sam zabieg zastosujemy więc na kolejnym rondzie w pobliżu tunelu - rondzie Ku Ujściu - dodaje zastępca prezydenta miasta Piotr Grzelak.
Prędkość w tunelu bez zmian - 50 km na godz.

Nie zmieni się natomiast ograniczenie prędkości w tunelu pod Martwą Wisłą. Od otwarcia obowiązuje w nim ograniczenie prędkości do 50 km/h i to się na razie nie zmieni, choć część kierowców domaga się podniesienia tu prędkości do 70 km na godz.

- Bardzo uważnie przypatrujemy się sytuacji w tunelu. Niestety, dochodzi tam jeszcze do niebezpiecznych sytuacji, które utwierdzają nas w przekonaniu, że decyzją o podwyższeniu maksymalnej prędkości musimy poczekać - wyjaśnia Piotr Grzelak. - Dlatego wstrzymujemy się z wprowadzaniem zmian.

Opinie (159) 2 zablokowane

  • to teraz czekam na codzienne relacje z wypadkow w RG beda jae nazywac na SUCHARA (1)

    • 1 9

    • jak będziesz się tam pchał pieszo lub rowerem to na pewno

      • 2 0

  • Film poniżej (3)

    Typowy postrach szos- Janusz w kombiaku dizlu od Niemca, a jakżeby inaczej?

    • 5 3

    • Typowe polskie hamstwo i buractwo. (2)

      Widzieli, że chce przejechać, to mogli go puścić. Jak będą kilka sekund później, to im korona z głowy nie spadnie. O nieprzestrzeganiu zasady jazdy na suwak nawet nie chce mi się wspominać. Każdy zajmuje jeden pas i zawsze się znajdzie szeryf, który nie przepuści kombiaka.

      • 1 5

      • najpierw wytrzeźwiej!

        • 0 0

      • ty ten sam film oglądałeś? :DDDD

        • 3 0

  • rondo turbinowe (2)

    Szkoda że mało kto widz znaki przed rondem. Każdego dnia kilka kolizji na rondzie na Mar. Polskiej

    • 7 1

    • zwykłe ronda dwupasmowe są bez sensu

      przy próbie zjazdu z lewego masz dzwona, a turbina to porządkuje, ale na januszów z centrum wsi niestety rady nie ma - dla nich turbina nie dobra, tunel z limitem 50 za szybki i niebezpieczny itd itp

      • 2 1

    • dokładnie

      A oni piszą o znacznym zwiększeniu bezpieczeństwa...

      • 3 2

  • "Niestety, dochodzi tam jeszcze do niebezpiecznych sytuacji, które utwierdzają nas w przekonaniu, że z decyzją o podwyższeniu... (1)

    ...prędkości musimy poczekać - wyjaśnia Piotr Grzelak."

    Dochodzi bo wszyscy chcą i jadą 70km/h a jedzie jakaś zawalidroga 50km/h którzy pozostali chcą wyprzedzić przez co hamują i robi się sytuacja niebezpieczna.

    • 43 15

    • o to to!

      niech dadzą 30 km/h to dopiero zobaczymy jak będzie (nie) bezpiecznie!

      • 1 0

  • Jestem przeciw !!! (4)

    chyba nie trzeba tłumaczyć dlaczego. Zobaczcie co się dzieje na drogach, nawet w środku miasta

    • 42 118

    • DEBIL

      idź się leczyć na głowę!

      • 1 3

    • tylko ta droga nie znajduje sie w środku miasta (1)

      i ma parametry drogi ekspresowej. Brak skrzyżowań, przejść dla pieszych i brak powiązania z infrastrukturą miejską. Ma identyczne, a nawet lepsze parametry jak trasa wz, gdzie jest 100 km/h. W ogóle postawienie przed węzłem Olszynka na trasie Sucharskiego znaku obszar zabudowany było sprzeczne z rozporządzeniem w sprawie znaków drogowych. Zgodnie z nim znak obszra zabudowany należy postawić tam , gdzie jest dużo skrzyzowań, wyjazdów z posesji, ruchu pieszego. Żadne zjawisko opisane w rozporządzeniu tam nie występuje. Tak więc logicznym jest, że trasa Sucharskiego nei znajduje się w obszarze zabudowanym, zaś obszar ten zaczyna się po zjeździe z niej. Znaki obszar zabudowany lub koniec obszaru stoją na łącznicach węzłów.

      • 22 1

      • Droga do terminalu DTC też nie jest zabudowana mieszkaniowo, a mimo to postawili teraz tam znak zabudowy. Po co? czemu?

        • 0 0

    • To dalej jeździj rowerem

      • 26 8

  • a policja powinna sobie włęboko w d*py włożyć takie nagrania z kamerki przy 13x zoomie (2)

    podana prędkość jest prędkością radiowozu który powinien jechać bezpośrednio za nagrywanym pojazdem zrównując się z nim prędkością.

    takie nagrania chociażby z telefonu to i jak mogę robić nawet bez zoomu
    każdy sąd wywali do śmietnika taki materiał

    • 11 4

    • inaczej (1)

      Sąd mógłby wziąć to pod uwagę ale należy by przeliczyć czas z jakim pokonał dany odcinek na prędkość. Wystarczy chcieć

      • 0 0

      • To jest rejestrator wykroczeń, ale niestety przypadkiem przekroczenie prędkości tez jest wykroczeniem :/ to nadinterpretują materiał. Jesli masz wątpliwości co do swojej winy, nie przyjmuj mandatu, sady czesto dają kary takie same lub niższe niz stróże budżetu i stołka komendanta.

        • 0 0

  • Wielki błąd (4)

    Teraz każdy "normalny" będzie jechał 120-140 - i już zaraz festiwal stłuczek i wypadkow sie rozpocznie. A potem korki.

    • 10 30

    • Dlatego zawsze, ale to zawsze jeżdżę lewym pasem, choćby prawy świecił pustką do Torunia. (3)

      • 2 8

      • Nie rozumiem o co tu chodzi (1)

        • 0 0

        • No jak nie jak tak?

          Przecież tak w Polsce się jeździ. Poza tym lewy jest bezpieczniejszy bo nie masz żadnych wlotów z tej strony. Nadal nie rozumiesz? Mój komentarz był oczywiście prześmiewczy, bo tak właśnie tutaj się jeździ. A nóż Paniusia, lub Panuś zechcą skręcać za 25km w lewo? Trzeba wcześniej się przygotować.

          • 1 0

      • I nie zjadę na prawy choćby skały sr*ły

        • 4 2

  • (2)

    Leciałem tam dzis 200:)

    • 2 4

    • ta, chyba 4 razy po 50.

      • 1 0

    • no, a teraz siku i spać

      • 2 1

  • Obszar zabudowany (1)

    Jeśli stawiają znak obszar zabudowany w miejscu, które widać na 3 zdjęciu, to jest to złe ustawienie. Znak obszar zabudowany stawia się w miejscach zabudowy mieszkalnej, a nie jakiejkolwiek zabudowy. Droga do terminalu kontenerowego nie jest zabudowana mieszkaniami, więc znak będzie stał niezgodnie z rozporządzeniem.

    Czy w ZDiZ pracują jakiekolwiek osoby, które znają obowiązujące prawo drogowe?!

    • 6 2

    • Tu Szczupak. Zarzucamy siec.

      "- Obszar zabudowany to obszar na którym stoją przynajmniej 4 budynki w odległości nie mniejszej niż 1.5m. Taak?! Zmierzcie jak nie wierzycie.
      On wierzy Panie Władzo. On we wszystko wierzy. Bóg mnie pokarał takim idiotą."

      • 0 0

  • Czy w tunelu będzie Żabka?

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane