• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

16 firm gotowych budować dwa odcinki trasy S7 z Gdańska do Elbląga

Maciej Naskręt
27 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne kilometry ekspresówki do Warszawy gotowe

Wizualizacja planowanej drogi ekspresowej S7


40-kilometrową trasę ekspresową S7, która połączy dwiema jezdniami Trójmiasto z Elblągiem, chce budować 16 firm i konsorcjów. Projektem zainteresowane jest nawet przedsiębiorstwo z Turcji.



W poniedziałek przed południem w siedzibie gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad otwarto koperty z wnioskami o dopuszczanie do udziału w przetargu na budowę dwóch odcinków dwujezdniowej drogi ekspresowej o łącznej długości 40 km, w tym budowę dwóch nowych mostów na Wiśle i Nogacie.

Kontraktem na pierwszy odcinek drogi z Koszwał do Nowego Dworu Gdańskiego zainteresowanych jest 13 firm i konsorcjów. Podobna liczba wniosków wpłynęła na budowę drugiego fragmentu - z Nowego Dworu Gdańskiego do Kazimierzowa. Przy obu zadaniach chętni w większości powtarzają się, w sumie jest ich 16.

- Procedura przetargowa prowadzona jest w dwóch etapach. W pierwszym będziemy sprawdzać, czy złożone wnioski są zgodne ze specyfikacjami przetargu. Potrwa to ok. dwóch miesięcy. W drugim etapie - w styczniu 2015 r. - zaprosimy zakwalifikowane firmy do złożenia ofert - mówi Trojmiasto.pl Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego oddziału GDDKiA.

Inwestor mocno się zabezpiecza

Wymogi wobec wykonawcy określone w przetargu przez inwestora są mocno wyśrubowane i nie chodzi tu tylko o doświadczenie firm i konsorcjów. GDDKiA chce uniknąć komplikacji w czasie budowy.

Wykonawca zainteresowany przedsięwzięciem przed złożeniem oferty cenowej będzie musiał wpłacić 12 mln zł wadium na każde z zadań. Do tego wyłoniony w postępowaniu wykonawca - przed podpisaniem umowy - zobowiązany będzie do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 10 proc. ceny ofertowej brutto.

Kontrakt jest intratny, bowiem w budżecie państwa na 40-kilometrową inwestycję zarezerwowano nieco ponad 3 mld zł.

Dokąd zazwyczaj podróżujesz krajową "siódemką" z Trójmiasta?

O wyborze wykonawcy zdecydują trzy kryteria - cena, która w 90 proc. wpływa na wybór, a także termin realizacji i gwarancja wykonanych robót - obie mają po pięć proc.

Plan budowy

Inwestycję podzielono na dwa zadania: 20-kilometrowy odcinek od końca Południowej Obwodnicy Gdańska do Nowego Dworu Gdańskiego, gdzie zostanie wykorzystany fragment obecnej drogi krajowej nr 7 wraz z węzłem oraz 19 kilometrów nowej trasy z Nowego Dworu do Kazimierzowa do włączenia w istniejącą Obwodnicę Elbląga.

W ramach inwestycji wykonawca będzie musiał zbudować dwa nowe mosty nad Wisłą w Kiezmarku. Istniejący obiekt przejdzie lifting - zostanie dostosowany do ruchu lokalnego - mieszkańców, rolników, rowerzystów i pieszych. Skrajnia pionowa szlaku żeglugowego dla Wisły po wybudowaniu mostów będzie wynosić 8 m. Większe żaglówki tamtędy się więc nie przecisną i będzie trzeba składać ich maszt. To nie wszystko, jeśli chodzi o planowane obiekty inżynierskie. Mają też powstać mosty nad Nogatem i kanałem Linawy.

Przedsięwzięcie zakłada ponadto powstanie pięciu węzłów drogowych - "Cedry Małe", "Dworek" (oba wraz z zapleczem dla drogowców, czyli samochodami technicznymi np. do odśnieżania drogi), "Nowy Dwór Gdański", "Ryki", a także "Elbląg Zachód". Zniknie istniejący węzeł drogowy "Kiezmark".

"Mała Holandia" i "Mirówko" - tak będą nazywać się miejsca obsługi podróżnych przy ekspresówce. Mają się tam pojawić stacje paliw i hotele. Jednak o tym, jakie konkretnie obiekty tam staną, przekonamy się już w trakcie budowy "siódemki".

Co ważne, gdański oddział GDDKiA chce z budową ruszyć na wiosnę, a prace miałyby zakończyć się w 2018 r. Wtedy podróż z Trójmiasta do Elbląga zajmie 25 minut, a nie - jak do tej pory - 40.

Wnioski o dopuszczenie do przetargu.

I. Odcinek: Koszwały - Nowy Dwór Gdański.

1. Konsorcjum firm: PRI Pol-Aqua S.A. (lider), Dragados S.A.; (Partner)
2. Astaldi S.p.A.;
3. Impresa Pizzarotti;
4. Konsorcjum firm: OHL S.A. Hiszpania (lider), OHL ZS, a.s. (Partner);
5. Konsorcjum firm: Eurovia Polska (lider), Warbud S.A. (Partner);
6. Salini S.A.;
7. Konsorcjum firm: Mostostal Kraków S.A. (lider), Ferrovial Agroman S.A. (Partner);
8. Konsorcjum firm: Mosty Łódź S.A. (lider), Firma "Gotowski" (Partner);
9. Miejskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Sp. z o.o.;
10. Konsorcjum firm: Bilfinger Infrastructure S.A. (lider), Gulermak Agir Turcja (Partner);
11. Metrostav A.S. Czechy;
12. Konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska (lider), Aldesa Construcciones S.A. (Partner);
13. Konsorcjum firm: PORR S.A. (lider), PORR BAU GMBH Austria (Partner);

II. Odcinek: Nowy Dwór Gdański - Kazimierzowo.

1. Konsorcjum firm: PRI Pol-Aqua S.A. (lider), Dragados S.A. (Partner);
2. Astaldi S.p.A.;
3. Impresa Pizzarotti;
4. Konsorcjum firm: OHL S.A. Hiszpania (lider), OHL ZS, a.s. (Partner);
5. Konsorcjum firm: Eurovia Polska (lider), Warbud S.A. (Partner);
6. Mota-Engil Central Europe S.A;
7. Salini S.A.;
8. Budimex S.A.;
9. Konsorcjum firm: Bilfinger Infrastructure S.A. (lider), Gulermak Agir Turcja (Partner);
10. Metrostav A.S. Czechy;
11. Konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska (lider), Aldesa Construcciones S.A. (Partner);
12. Konsorcjum firm: PORR S.A. (lider), PORR BAU GMBH Austria (Partner);
13. Konsorcjum firm: Strabag Sp. z o.o. (lider), Strabag Infrastruktura Południe (Partner).

Miejsca

Opinie (109) ponad 10 zablokowanych

  • budujcie, budujcie .... (1)

    dla popisów durnych "frogów"

    • 2 10

    • wczoraj jeden durny frog na moturku

      GD-Sopot w 7 minut. Ale już go mają .....

      • 0 0

  • Chcą się nachapać (2)

    i wprowadzą opłaty. Kolesie chłopców z PO.

    • 1 5

    • minister TIK TAK pewno zasiądzie w jakieś Radzie Nadzorczej

      • 0 0

    • Pod most,trollu!

      • 1 1

  • Chyba "Nowa Holandia" a nie "Mała Holandia" (1)

    • 3 2

    • nowa holandia to jest na obwodnicy elbląga

      • 0 0

  • Mam wrazenie... (3)

    ze wydoja nas przedsiebiorstwa zagraniczne, a unijne euro wroci do emitenta. Szczesliwie to jedyna zla wiesc zwiazana z artykulem.

    • 33 28

    • Przeciez to wiadomo. Oficjalnie wg niemieckich statystyk na kazde wplacone ich 1 euro do wspolnej kasy, wraca 98 centow.

      I tak choc my bierzemy wiecej niz wkladamy jak na razie, to i tak nasz stosunek jest atrwazajaco niski i wychodzimy na tym o wiele gorzej.

      Zreszta nie wiem czy koledzy wiedza jak to dziala, ale wyglada to tak, ze my dostajemy np. 100euro i kupujemy za to w wiekszosci przypadkow obligacje niemieckiego skarbu panstwa, po czym nasz bank centralny emituje ekwiwalent w zl.

      • 0 0

    • cała prawda

      jak widze na 1 miejscu pol aqua to widzę ze sprawa jest przegrana ta firma była dobra do czasu przejęcia przez draganos a skanska z stolcem nie chce miec miec nic wspólnego co do obydwu firm mam duże doswiadczenie szkoda mi pol aquy bo była dobra firmą

      • 0 2

    • przecież na tym polega cale UE. Wszystko leci do szwabów... jak ktoś nie wierzy, wiedza nie jest tajemna ;)

      • 11 1

  • oby wygrała jakaś polska firma. dość już rozkradania naszej kochanej Ojczyzny

    • 0 1

  • Zlecic to firmie ktora juz jakies Autostrady w Niemczech zbudowala ! (6)

    W innym przypadku beda znowu w podsypce pod droge sedesy i stare muszle a zwir bedzie znikal !. Polska w latach 1970 do 80 byla swiatowym liderem budowy drog i wszelkie najlepsze drogi wtedy budowali Polacy a dzis sami sobie nie potrafimy zbudowac . Z betonu sie powinno budowac to beda 100 lat w calosci. ................Najfajniejsza jest nazwa firmy '' Impresa Pizzaroti '' :))) czyli Bedzie impreza i pizza :) .......Tak powaznie to chyba Austria jest bardzo wiarygodna i moze stworzyc jakosc o ktorej Polacy zapomnieli !.

    • 24 38

    • Poszukaj sobie w sieci pracy magisterskiej nt. budowy gierkówki

      i poczytaj jakim to "światowym liderem" byliśmy. Na doświadczenie nie ma siły więcej zbudujesz, więcej się nauczysz.

      • 0 0

    • Austriacka Alpine-Bau odstawiało niezłą lipę przy budowie A1 na południu (słynny most w Mszanie), S-5, no i przeboje ze Stadionem Narodowym. Ostatecznie zbankrutowało. I dobrze.

      • 3 0

    • Zobacz sobie tą jakość :)
      https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/n/nadzorujemy-jakosc-prowadzonych-_13733/Ranking%20za%20III%20kwartaly%20do%20BGD.pdf

      Firma, krzak

      • 3 0

    • Licza sie podwykonawcy.....a nie glowne logo firmy (1)

      • 11 0

      • skoro licza sie podwykonawcy to wziac Austriakow !

        Albo chcemy jakosc ! albo chcemy szmelc . Za niska cene jakosci nam nikt nie wykona i nigdzie na swiecie tak nie robia. Jakosc kosztuje niestety i potrzebni sa do tego Fachowcy a nie Bolki i Lolki z budowy po przyuczeniu .

        • 4 5

    • Nie ma znaczenia pochodzenie firmy wykonawczej. Jeśli 100% to najniższa cena, to nawet najlepsze korzenie nie pomogą

      • 7 2

  • czas budowy do 2018

    pewnie do końca 2018 , 10 km/rok , nieźle ?

    • 0 0

  • czas jazdy

    Trasę pokonuje się w 40 min? Obecnie? To jakiś żart panie kolego..

    • 3 0

  • czas jazdy

    40 min z Trójmiasta do Elbląga? Obecnie? To jakiś żart! Pan Redaktor chyba nie jechał tą drogą? 40 min. trwa przejechanie odcinka kliku kilometrów.
    Proszę sprawdzać takie informacje przed ich napisaniem.

    • 2 3

  • a po co te ekrany co chwile? Żeby krowom za głośno nie było?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane