• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

178 mln zł za system zarządzania ruchem na obwodnicy

Michał Sielski
23 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
System ma zwiększyć bezpieczeństwo i płynność ruchu m.in. na trójmiejskiej obwodnicy. System ma zwiększyć bezpieczeństwo i płynność ruchu m.in. na trójmiejskiej obwodnicy.

Obwodnica Trójmiasta i Południowa Obwodnica Gdańska, a w sumie 200 km drogi ekspresowej S7 na Pomorzu oraz w województwie warmińsko-mazurskim zostanie objęte elektronicznym systemem sterowania ruchem, podobnym do działającego w Trójmieście Tristara.



Zwracasz uwagę na znaki zmiennej treści?

Podobnym, ale nie takim samym, bo podczas gdy Tristar kieruje przede wszystkim sygnalizacją świetlną na skrzyżowaniach w Gdańsku, Gdyni i Sopocie, system odpowiedzialny za ruch na trasach S6 i S7 będzie obsługiwał znacznie mniej węzłów. Za to zdecydowanie większy ruch.

- Projekt składać się będzie przede wszystkim z odpowiednio wyposażonego Centrum Zarządzania Ruchem w miejscowości Dworek przy S7 oraz z urządzeń rozmieszczonych w pasie drogowym służących m.in. zarządzaniu ruchem oraz przekazywaniu aktualnych informacji kierowcom - informuje gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, który prowadzi projekt.
W ramach systemu zostaną zainstalowane:

  • stacje pomiarowe ruchu drogowego zapewniające wykrywanie zdarzeń drogowych, takich jak: zator, nagła zmiana warunków ruchu czy pojazd jadący pod prąd,
  • kamery przekazujące obraz z dróg,
  • kamery służące do pomiaru czasu przejazdu,
  • stacje meteorologiczne,
  • znaki zmiennej treści informujące m.in. o zdarzeniach drogowych, zatorach, objazdach, stanie nawierzchni drogowej czy innych zagrożeniach występujących na danym odcinku drogi,
  • znaki wskazujące trasy objazdu w przypadku wystąpienia takiej konieczności,
  • znaki zmiennej treści informujące o warunkach pogodowych,
  • urządzenia do nadawania komunikatów radiowych CB oraz zapewniających łączność kierowców z operatorem Centrum Zarządzania Ruchem,
  • tablica informująca o czasie oczekiwania na przejściu granicznym.

System gotowy w 2023 roku



Najkorzystniejszą ofertę na wykonanie tego systemu złożyło konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska (lider), Aldesa Construcciones (partner) oraz Aeronaval de Censtrucciones Instalaciones (partner). Kryteria oceny ofert stanowiły: cena (60 proc.), nieinwazyjne rozwiązania techniczne (20 proc.) oraz koszty utrzymania (20 proc.). Konsorcjum wyceniło prace na 178 979 864,00 zł.

- System zostanie oddany do użytku w 2023 r. - zapewnia Katarzyna Woźniewska z firmy Aldesa.
Projekt ma już zapewnione finansowanie w wysokości 123 mln euro ze środków unijnych, więc należy spodziewać się jego kolejnych etapów na następnych drogach.

W ostatnim czasie Aldesa realizowała w Trójmieście przebudowę linii tramwajowej na gdańskie Stogi.

Opinie (282) ponad 10 zablokowanych

  • Odcinkowy pomiar prędkości jest nie ok,

    Ale 170 baniek na TriStar ok. Co tam bezpieczeństwo i codzienne korki po wypadkach. Ważne że, będą tablice, które nas o tym poinformują logika level pro

    • 2 0

  • W Polsce

    wszystko leży, począwszy od edukacji, a skończywszy na służbie zdrowia, a oni wydają pieniądze na jakieś nikomu niepotrzebne g

    • 0 0

  • Dajcie mi kase, też umiem ją zmarnować! (2)

    • 211 6

    • (1)

      Drogi ten Miś tzn. przepraszam tristar

      • 4 0

      • To jest Miś na miarę naszych możliwości!!!!!!!

        • 1 0

  • Nie mogę napisać tego co myślę, zlikwidujcie w końcu koryto do jasnej .....

    • 0 0

  • (1)

    Jeśli będą odcinkowe pomiary prędkości to może nawet być miliard, szybki zwrot będzie.

    • 31 6

    • Ja mogę sie nawet dołożyć jak będzie pomiar.

      • 3 0

  • Tradycyjnie rozrzutnie

    Dobra uczennica Pana Pawła. Tylko pogratulować:)

    • 3 0

  • kto tym miastem zarzadza? czy ta glowna inzynier co Piramowicza zamknela?

    • 1 0

  • Jaki TriStar w Trójmieście? (1)

    To on jest? Gdzie?

    • 8 0

    • tak jest, jak jadę o 6 rano do pracy we mgle to wyświetla znaki - uwaga, mgła!!!

      • 2 0

  • Bzdura kasa w błoto.

    Lepiej było by te pieniądze przeznaczyć na rozbudowę zjazdów. Naprzykład wiecznie zakorkowany zjazd z południówki w kierunku Gdyni. Albo niebezpieczny zjazd kowale. Ale co tam kierowcy napewno wolą dajej stać w korku tylko wiedzieć że w nim stoją ze znaków o zmiennej treści. Gratuluję pomysłowości w marniwaniu kasy na bzdury.

    • 6 0

  • 3 pas na całej obwodnicy i pas awaryjny

    przejazdy bezkolizyjne pod SKM/PKP to jest teraz najbardziej potrzebne. A firma która skompromitowała się przy remoncie torowiska na Stogach to kompletne nieporozumienie. Z takimi partnerami interesów się nie robi. Tak myślimy

    • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane