- 1 Szukał na targu sadzonek, znalazł amunicję (148 opinii)
- 2 Oślepiał śmigłowiec podczas derbów (227 opinii)
- 3 We wrześniu koniec prac na Chwarznieńskiej (62 opinie)
- 4 Po alkoholu jechał motocyklem 190 km/h (66 opinii)
- 5 Kradli klocki LEGO. Hurtowo (33 opinie)
- 6 Coraz więcej domów pływających na wodzie (68 opinii)
178 mln zł za system zarządzania ruchem na obwodnicy
Obwodnica Trójmiasta i Południowa Obwodnica Gdańska, a w sumie 200 km drogi ekspresowej S7 na Pomorzu oraz w województwie warmińsko-mazurskim zostanie objęte elektronicznym systemem sterowania ruchem, podobnym do działającego w Trójmieście Tristara.
- Projekt składać się będzie przede wszystkim z odpowiednio wyposażonego Centrum Zarządzania Ruchem w miejscowości Dworek przy S7 oraz z urządzeń rozmieszczonych w pasie drogowym służących m.in. zarządzaniu ruchem oraz przekazywaniu aktualnych informacji kierowcom - informuje gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, który prowadzi projekt.
W ramach systemu zostaną zainstalowane:
- stacje pomiarowe ruchu drogowego zapewniające wykrywanie zdarzeń drogowych, takich jak: zator, nagła zmiana warunków ruchu czy pojazd jadący pod prąd,
- kamery przekazujące obraz z dróg,
- kamery służące do pomiaru czasu przejazdu,
- stacje meteorologiczne,
- znaki zmiennej treści informujące m.in. o zdarzeniach drogowych, zatorach, objazdach, stanie nawierzchni drogowej czy innych zagrożeniach występujących na danym odcinku drogi,
- znaki wskazujące trasy objazdu w przypadku wystąpienia takiej konieczności,
- znaki zmiennej treści informujące o warunkach pogodowych,
- urządzenia do nadawania komunikatów radiowych CB oraz zapewniających łączność kierowców z operatorem Centrum Zarządzania Ruchem,
- tablica informująca o czasie oczekiwania na przejściu granicznym.
System gotowy w 2023 roku
Najkorzystniejszą ofertę na wykonanie tego systemu złożyło konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska (lider), Aldesa Construcciones (partner) oraz Aeronaval de Censtrucciones Instalaciones (partner). Kryteria oceny ofert stanowiły: cena (60 proc.), nieinwazyjne rozwiązania techniczne (20 proc.) oraz koszty utrzymania (20 proc.). Konsorcjum wyceniło prace na 178 979 864,00 zł.
- System zostanie oddany do użytku w 2023 r. - zapewnia Katarzyna Woźniewska z firmy Aldesa.
Projekt ma już zapewnione finansowanie w wysokości 123 mln euro ze środków unijnych, więc należy spodziewać się jego kolejnych etapów na następnych drogach.
W ostatnim czasie Aldesa realizowała w Trójmieście przebudowę linii tramwajowej na gdańskie Stogi.
Opinie (282) ponad 10 zablokowanych
-
2020-12-24 00:55
Odcinkowy pomiar prędkości jest nie ok,
Ale 170 baniek na TriStar ok. Co tam bezpieczeństwo i codzienne korki po wypadkach. Ważne że, będą tablice, które nas o tym poinformują logika level pro
- 2 0
-
2020-12-24 00:14
W Polsce
wszystko leży, począwszy od edukacji, a skończywszy na służbie zdrowia, a oni wydają pieniądze na jakieś nikomu niepotrzebne g
- 0 0
-
2020-12-23 11:49
Dajcie mi kase, też umiem ją zmarnować! (2)
- 211 6
-
2020-12-23 23:31
(1)
Drogi ten Miś tzn. przepraszam tristar
- 4 0
-
2020-12-24 00:12
To jest Miś na miarę naszych możliwości!!!!!!!
- 1 0
-
2020-12-23 23:30
Nie mogę napisać tego co myślę, zlikwidujcie w końcu koryto do jasnej .....
- 0 0
-
2020-12-23 11:51
(1)
Jeśli będą odcinkowe pomiary prędkości to może nawet być miliard, szybki zwrot będzie.
- 31 6
-
2020-12-23 22:50
Ja mogę sie nawet dołożyć jak będzie pomiar.
- 3 0
-
2020-12-23 22:19
Tradycyjnie rozrzutnie
Dobra uczennica Pana Pawła. Tylko pogratulować:)
- 3 0
-
2020-12-23 21:51
kto tym miastem zarzadza? czy ta glowna inzynier co Piramowicza zamknela?
- 1 0
-
2020-12-23 20:15
Jaki TriStar w Trójmieście? (1)
To on jest? Gdzie?
- 8 0
-
2020-12-23 21:51
tak jest, jak jadę o 6 rano do pracy we mgle to wyświetla znaki - uwaga, mgła!!!
- 2 0
-
2020-12-23 21:50
Bzdura kasa w błoto.
Lepiej było by te pieniądze przeznaczyć na rozbudowę zjazdów. Naprzykład wiecznie zakorkowany zjazd z południówki w kierunku Gdyni. Albo niebezpieczny zjazd kowale. Ale co tam kierowcy napewno wolą dajej stać w korku tylko wiedzieć że w nim stoją ze znaków o zmiennej treści. Gratuluję pomysłowości w marniwaniu kasy na bzdury.
- 6 0
-
2020-12-23 21:46
3 pas na całej obwodnicy i pas awaryjny
przejazdy bezkolizyjne pod SKM/PKP to jest teraz najbardziej potrzebne. A firma która skompromitowała się przy remoncie torowiska na Stogach to kompletne nieporozumienie. Z takimi partnerami interesów się nie robi. Tak myślimy
- 9 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.