- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (181 opinii)
- 2 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (100 opinii)
- 3 Ławka robi za śmietnik w centrum Gdańska (33 opinie)
- 4 Wałęsa apeluje, Bodnar wraca do spraw (95 opinii)
- 5 Nowy, 20. punkt widokowy w Gdańsku (40 opinii)
- 6 Pajęczyny pełne larw na Zaspie (88 opinii)
Gdańsk: 18 mln zł za działkę na nową zajezdnię autobusową
Spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje kupiła 5-hektarową działkę przeznaczoną na budowę nowej zajezdni autobusowej. Grunty znajdują się w rejonie ulic Warszawskiej, Jabłoniowej i Armii Krajowej , tuż przy terenie, na którym w przyszłości powstanie także zajezdnia tramwajowa. Nieruchomość kosztowała blisko 18 mln zł.
- Jedną z opcji jest zamiana na budynek przy Jaśkowej Dolinie wraz z budynkiem znajdującym się na jego tyłach, jednak ta nieruchomość nie pokryje w całości wartości terenów pod zajezdnię, więc taka transakcja będzie wymagała wniesienia przez miasto dodatkowego gruntu. Gotówka nie wchodzi w grę - mówił pod koniec 2016 r. Maciej Lisicki, ówczesny wice - a obecnie prezes spółki GAiT.
Plany trzeba było jednak zweryfikować i kamienica zostanie sprzedana dopiero po przenosinach do nowej bazy na południu Gdańska. Ma to nastąpić najwcześniej na przełomie 2022 i 2023 r.
- Lokalizacja przyszłej zajezdni autobusowej stanowi centrum stutysięcznej dzielnicy Gdańsk Południe. Dzięki takiej lokalizacji ograniczone będą tzw. puste przejazdy poranne i wieczorne z zajezdni na ul. Hallera - mówi Piotr Grzelak, zastępca prezydenta ds. polityki komunalnej. - W bezpośrednim sąsiedztwie przyszłej zajezdni autobusowej projektowana jest zajezdnia tramwajowa, która będzie projektem komplementarnym do Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej - etap IVA i powstanie w przyszłości w pobliżu skrzyżowania Nowej Bulońskiej Północnej i Nowej Warszawskiej.
- Ta decyzja będzie miała swoje skutki co najmniej na kolejne pół wieku. Oczywiście nikt nas z Hallera nie wyrzuca, ale miasto rozwinęło się na południe i nie ma sensu utrzymywać zajezdni blisko atrakcyjnego terenu pasa nadmorskiego, który można przeznaczyć na coś dla ludzi - mówił Lisicki, tłumacząc decyzję o konieczności budowy nowej zajezdni.
Jak informuje miejska spółki, koszt zakupu działki pod zajezdnię autobusową wyniósł ponad 17,9 mln zł.
Czytaj więcej: Jak zabudować teren zajezdni przy Hallera?
- Na zrealizowanie tej inwestycji posiadaliśmy środki własne. Szacujemy, że powstanie nowej infrastruktury do obsługi autobusów i tramwajów zajmie około 5 do 6 lat. Nie wiemy, która zajezdnia - czy autobusowa czy tramwajowa powstanie jako pierwsza. Wszystko zależy od finansowania. Będziemy się starać pozyskać środki z funduszy europejskich i sprzedaży terenu, na którym obecnie znajduje się baza autobusowa na Hallera. Działka ta na razie nie jest wystawiona na sprzedaż, żadne decyzje w tej sprawie także jeszcze nie zapadły - informuje Alicja Mongird, rzecznik prasowy spółki GAiT.
Opinie (182) ponad 20 zablokowanych
-
2017-12-22 09:42
Od kogo kupiono działkę? (1)
Warto napisać od kogo działka została kupiona i jak długo był On właścicielem tej działki.
Żeby nie było sytuacji, że jakiś znajomy kupił ze 3 lata temu działkę od Miasta czy Skarbu Państwa, a teraz sprzedał ją miastu z dużym przebiciem. A takie historie się w Polsce zdarzały.- 30 1
-
2017-12-22 12:01
Tam miały być biurowce
Z tego co pamiętam na tym portalu publikowany był kiedyś artykuł o centrum Południe przylegającym do węzła komunikacyjnego. Na północ od Warszawskiej miały być biurowce.
- 1 1
-
2017-12-22 08:57
5mln - nie znalazlem sprzedajacego - ADAMOWICZ PAWEL ? (1)
no wybaczcie, byl przetarg czy z wolnej reki brali ?
- 19 0
-
2017-12-22 11:07
Serio myślisz że takich działek szuka się na otodom?
- 1 1
-
2017-12-22 07:23
Już widzę setki autobusów na starej wiecznie zakorkowanej Warszawskiej przeciskające się przez te małe ronda koło stawu (1)
jakże "genialnym" pomysłem była rezygnacja z nowej jezdni w ramach Nowej Warszawskiej i budowanie samego torowiska
- 50 4
-
2017-12-22 11:02
Raczej wyjazdy będą miały przez Armii Krajowej
dokładnie od Jabłoniowej/nowej Bulońskiej, dalej w AK i do pętli startowych. Wyjazd w miarę szybki, zwłaszcza że jednak sporo linii zaczyna swój bieg albo na południu Gdańska (np. Jaworzniaków, Łostowice, Orunia) albo bezpośrednio w Gdańsku: Wały Piastowskie, Dworzec PKP - szybciej tam dojechać przez AK niż z Hallera.
- 5 2
-
2017-12-22 10:57
zajezdnia
ale po co i dla kogo przecież jest zajezdnia a i t więc po co bo nie będzie pasować deweloperowi znanemu w mieści ; panowie wstyd !!!!!!
- 12 0
-
2017-12-22 10:45
O kur** gruby szmal dobrze ze postawiłem dom a nie kupiłem mieszkania bo by mi pod oknami taki bałagan zrobili
- 6 0
-
2017-12-22 10:26
tereny na coś dla ludzi
czyli dla dewelopera aby mógł w atrakcyjnej cenie dla niego zakupić te tereny a następnie w nieatrakcyjnej cenie sprzedać je w programie MdM lub dla nowobogackich. Zastanawia mnie tylko fakt dlaczego miasto nie likwiduje RODosu znajdującego się po drugiej stronie Hallera? super tereny inwestycyjne i proszę niech nikt nie pisze że to zielone płuca miasta. ROD przenieść za miasto a tam budować piękne osiedla.
- 5 4
-
2017-12-22 10:22
Czyli o godzinę krócej będzie funkcjonowała komunikacja miejska i tak już szczątkowa w rejonie Hallera bo wszystkie pojazdy będą musiały zjechać na drugi koniec Gdańska? Później będą odkupywać za kilkukrotnie wyższą cenę pozostały teren na Hallera tak jak to zrobili z pętlą przy Trzech Krzyżach?
- 21 0
-
2017-12-22 10:21
Nie pytam się
Czy na Hallera staną biurowce.Pytam ile biurowców stanie i ilu piętrowych ?
- 19 1
-
2017-12-22 10:11
Jak gruba koperta?
"- Ta decyzja będzie miała swoje skutki co najmniej na kolejne pół wieku. Oczywiście nikt nas z Hallera nie wyrzuca, ale miasto rozwinęło się na południe i nie ma sensu utrzymywać zajezdni blisko atrakcyjnego terenu pasa nadmorskiego, który można przeznaczyć na coś dla ludzi - mówił Lisicki, tłumacząc decyzję o konieczności budowy nowej zajezdni."
- 20 3
-
2017-12-22 10:01
Pytanie co z "malarnią/lakiernią" tramwajów planowaną przez GAiT (1)
Czy inwestor GAiT może na tym etapie -zakupienie działki pod nową zajezdnię autobusowo-tramwajową- potwierdzić, że planuje umiejscowić w tej nowej lokalizacji niezbędną mu komorę lakierniczą dla pojazdów tramwajowych ?
Mieszkańcy Strzyży oczekują wyraźnej deklaracji w tej kwestii.- 9 3
-
2017-12-22 10:05
Lakiernia musowo musi się wynieść ze Strzyży
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.