• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk: 18 mln zł za działkę na nową zajezdnię autobusową

Maciej Korolczuk
22 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Po wybudowaniu nowej zajezdni, obecna baza autobusowa przy al. Hallera zostanie sprzedana. Po wybudowaniu nowej zajezdni, obecna baza autobusowa przy al. Hallera zostanie sprzedana.

Spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje kupiła 5-hektarową działkę przeznaczoną na budowę nowej zajezdni autobusowej. Grunty znajdują się w rejonie ulic Warszawskiej, Jabłoniowej i Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska, tuż przy terenie, na którym w przyszłości powstanie także zajezdnia tramwajowa. Nieruchomość kosztowała blisko 18 mln zł.



Jak nowa lokalizacja bazy autobusowej wpłynie na funkcjonowanie komunikacji w Gdańsku?

Jeszcze pod koniec ubiegłego roku wydawało się, że transakcję uda się przeprowadzić bezgotówkowo. Władze spółki chciały wymienić na teren pod zajezdnię obecną siedzibę spółki, znajdującą się w ścisłym centrum Wrzeszcza - przy skrzyżowaniu Jaśkowej Doliny i al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska.

- Jedną z opcji jest zamiana na budynek przy Jaśkowej Dolinie wraz z budynkiem znajdującym się na jego tyłach, jednak ta nieruchomość nie pokryje w całości wartości terenów pod zajezdnię, więc taka transakcja będzie wymagała wniesienia przez miasto dodatkowego gruntu. Gotówka nie wchodzi w grę - mówił pod koniec 2016 r. Maciej Lisicki, ówczesny wice - a obecnie prezes spółki GAiT.
Plany trzeba było jednak zweryfikować i kamienica zostanie sprzedana dopiero po przenosinach do nowej bazy na południu Gdańska. Ma to nastąpić najwcześniej na przełomie 2022 i 2023 r.

Teren pod przyszłą zajezdnię autobusową znajduje się u zbiegu planowanej Nowe Warszawskiej, Nowej Bulońskiej i Nowej Jabłoniowej. Teren pod przyszłą zajezdnię autobusową znajduje się u zbiegu planowanej Nowe Warszawskiej, Nowej Bulońskiej i Nowej Jabłoniowej.
- Lokalizacja przyszłej zajezdni autobusowej stanowi centrum stutysięcznej dzielnicy Gdańsk Południe. Dzięki takiej lokalizacji ograniczone będą tzw. puste przejazdy poranne i wieczorne z zajezdni na ul. Hallera - mówi Piotr Grzelak, zastępca prezydenta ds. polityki komunalnej. - W bezpośrednim sąsiedztwie przyszłej zajezdni autobusowej projektowana jest zajezdnia tramwajowa, która będzie projektem komplementarnym do Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej - etap IVA i powstanie w przyszłości w pobliżu skrzyżowania Nowej Bulońskiej Północnej i Nowej Warszawskiej.
- Ta decyzja będzie miała swoje skutki co najmniej na kolejne pół wieku. Oczywiście nikt nas z Hallera nie wyrzuca, ale miasto rozwinęło się na południe i nie ma sensu utrzymywać zajezdni blisko atrakcyjnego terenu pasa nadmorskiego, który można przeznaczyć na coś dla ludzi - mówił Lisicki, tłumacząc decyzję o konieczności budowy nowej zajezdni.
Jak informuje miejska spółki, koszt zakupu działki pod zajezdnię autobusową wyniósł ponad 17,9 mln zł.

Czytaj więcej: Jak zabudować teren zajezdni przy Hallera?

- Na zrealizowanie tej inwestycji posiadaliśmy środki własne. Szacujemy, że powstanie nowej infrastruktury do obsługi autobusów i tramwajów zajmie około 5 do 6 lat. Nie wiemy, która zajezdnia - czy autobusowa czy tramwajowa powstanie jako pierwsza. Wszystko zależy od finansowania. Będziemy się starać pozyskać środki z funduszy europejskich i sprzedaży terenu, na którym obecnie znajduje się baza autobusowa na Hallera. Działka ta na razie nie jest wystawiona na sprzedaż, żadne decyzje w tej sprawie także jeszcze nie zapadły - informuje Alicja Mongird, rzecznik prasowy spółki GAiT.

Opinie (182) ponad 20 zablokowanych

  • Od kogo kupiono działkę? (1)

    Warto napisać od kogo działka została kupiona i jak długo był On właścicielem tej działki.
    Żeby nie było sytuacji, że jakiś znajomy kupił ze 3 lata temu działkę od Miasta czy Skarbu Państwa, a teraz sprzedał ją miastu z dużym przebiciem. A takie historie się w Polsce zdarzały.

    • 30 1

    • Tam miały być biurowce

      Z tego co pamiętam na tym portalu publikowany był kiedyś artykuł o centrum Południe przylegającym do węzła komunikacyjnego. Na północ od Warszawskiej miały być biurowce.

      • 1 1

  • 5mln - nie znalazlem sprzedajacego - ADAMOWICZ PAWEL ? (1)

    no wybaczcie, byl przetarg czy z wolnej reki brali ?

    • 19 0

    • Serio myślisz że takich działek szuka się na otodom?

      • 1 1

  • Już widzę setki autobusów na starej wiecznie zakorkowanej Warszawskiej przeciskające się przez te małe ronda koło stawu (1)

    jakże "genialnym" pomysłem była rezygnacja z nowej jezdni w ramach Nowej Warszawskiej i budowanie samego torowiska

    • 50 4

    • Raczej wyjazdy będą miały przez Armii Krajowej

      dokładnie od Jabłoniowej/nowej Bulońskiej, dalej w AK i do pętli startowych. Wyjazd w miarę szybki, zwłaszcza że jednak sporo linii zaczyna swój bieg albo na południu Gdańska (np. Jaworzniaków, Łostowice, Orunia) albo bezpośrednio w Gdańsku: Wały Piastowskie, Dworzec PKP - szybciej tam dojechać przez AK niż z Hallera.

      • 5 2

  • zajezdnia

    ale po co i dla kogo przecież jest zajezdnia a i t więc po co bo nie będzie pasować deweloperowi znanemu w mieści ; panowie wstyd !!!!!!

    • 12 0

  • O kur** gruby szmal dobrze ze postawiłem dom a nie kupiłem mieszkania bo by mi pod oknami taki bałagan zrobili

    • 6 0

  • tereny na coś dla ludzi

    czyli dla dewelopera aby mógł w atrakcyjnej cenie dla niego zakupić te tereny a następnie w nieatrakcyjnej cenie sprzedać je w programie MdM lub dla nowobogackich. Zastanawia mnie tylko fakt dlaczego miasto nie likwiduje RODosu znajdującego się po drugiej stronie Hallera? super tereny inwestycyjne i proszę niech nikt nie pisze że to zielone płuca miasta. ROD przenieść za miasto a tam budować piękne osiedla.

    • 5 4

  • Czyli o godzinę krócej będzie funkcjonowała komunikacja miejska i tak już szczątkowa w rejonie Hallera bo wszystkie pojazdy będą musiały zjechać na drugi koniec Gdańska? Później będą odkupywać za kilkukrotnie wyższą cenę pozostały teren na Hallera tak jak to zrobili z pętlą przy Trzech Krzyżach?

    • 21 0

  • Nie pytam się

    Czy na Hallera staną biurowce.Pytam ile biurowców stanie i ilu piętrowych ?

    • 19 1

  • Jak gruba koperta?

    "- Ta decyzja będzie miała swoje skutki co najmniej na kolejne pół wieku. Oczywiście nikt nas z Hallera nie wyrzuca, ale miasto rozwinęło się na południe i nie ma sensu utrzymywać zajezdni blisko atrakcyjnego terenu pasa nadmorskiego, który można przeznaczyć na coś dla ludzi - mówił Lisicki, tłumacząc decyzję o konieczności budowy nowej zajezdni."

    • 20 3

  • Pytanie co z "malarnią/lakiernią" tramwajów planowaną przez GAiT (1)

    Czy inwestor GAiT może na tym etapie -zakupienie działki pod nową zajezdnię autobusowo-tramwajową- potwierdzić, że planuje umiejscowić w tej nowej lokalizacji niezbędną mu komorę lakierniczą dla pojazdów tramwajowych ?
    Mieszkańcy Strzyży oczekują wyraźnej deklaracji w tej kwestii.

    • 9 3

    • Lakiernia musowo musi się wynieść ze Strzyży

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane