• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

2 mln zł na modernizację alei we Wrzeszczu

Maciej Korolczuk
3 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Aleja Hallera to jedna z najdłuższych i najbardziej dziurawych tras we Wrzeszczu. Aleja Hallera to jedna z najdłuższych i najbardziej dziurawych tras we Wrzeszczu.

Jeszcze nie rozpoczęły się prace przy remoncie al. Hallera na odcinku Okrzei - Kościuszki, a urzędnicy z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni już przygotowują się do modernizacji kolejnego fragmentu drogi prowadzącej na plażę w Brzeźnie. W tym roku ma być gotowa dokumentacja projektowa dla odcinka jezdni między Kościuszki a al. Macieja Płażyńskiego. Prace przewidziano na pierwszą połowę 2021 roku.



Jadąc na plażę w Brzeźnie, najczęściej wybieram:

Aleja Hallera to jedna z najdłuższych i najbardziej dziurawych tras we Wrzeszczu Dolnym. W marcu ruszy długo oczekiwana przebudowa pierwszego odcinka między ul. Okrzei a Kościuszki. Prace mają zakończyć się jeszcze przed wakacjami. Kilka dni temu wzdłuż ulicy ustawiono już pierwsze słupki drogowe. Remont wykona gdyńska firma MTM, a za wykonaną pracę otrzyma od miasta 2,8 mln zł.

To nie koniec zmian. Jeszcze w tym roku ma być gotowa dokumentacja projektowa przebudowy kolejnego odcinka al. Hallera.

- Na zlecenie Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni został opracowany projekt technologii modernizacji nawierzchni al. Hallera na odcinkach do tej pory niezmodernizowanych. Aktualnie jest przygotowywany przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej na modernizację jezdni na odcinku od ul. Kościuszki do al. M. Płażyńskiego. Dokumentacja projektowa zostanie przygotowana w oparciu o opracowany projekt technologii modernizacji nawierzchni al. Hallera - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDiZ.
Remont kolejnego odcinka al. Hallera ma kosztować ok. 2 mln zł. Remont kolejnego odcinka al. Hallera ma kosztować ok. 2 mln zł.
Szacowany koszt samej dokumentacji wynosi ok. 90 tys. zł. Same prace mają wynieść ok. 2 mln zł i są przewidziane na prawdopodobnie pierwszą połowę 2021 r.

Realizacja tego etapu prac jest możliwa dzięki... mieszkańcom, którzy zgłosili konieczność przebudowy al. Hallera do ubiegłorocznej edycji Budżetu Obywatelskiego. W głosowaniu projekt "Prosta droga do morza" uzyskał 3988 głosów i zajął trzecie miejsce w projektach ogólnomiejskich.

- Stan drogi na tym odcinku jest w opłakanym stanie. Ubytki w jezdni, nierówności, pofalowana droga, niezabezpieczone przejścia dla pieszych. Stan drogi stwarza niebezpieczeństwo zarówno dla kierowców, jak i dla osób spacerujących wzdłuż alei. W ramach prac zostaną dodatkowo oznakowane przejścia dla pieszych celem poprawy ich bezpieczeństwa. Remont poprawi nie tylko komfort kierowców, ale także zwiększy bezpieczeństwo osób przechodzących przez jezdnię - napisali w uzasadnieniu projektu jego autorzy.
Prace przy wymianie nawierzchni zaplanowano na początek 2021 r. Prace przy wymianie nawierzchni zaplanowano na początek 2021 r.
Z planowanego remontu cieszą się też radni dzielnicy. Jak mówi nam Halina Królczyk, przewodnicząca zarządu dzielnicy Wrzeszcz Dolny, temat remontu al. Hallera był wielokrotnie zgłaszany władzom miasta, zarówno w poprzedniej, jak i obecnej kadencji Rady Dzielnicy.

- Głównie temat pojawiał się na spacerach dzielnicowych. Kilka tygodni temu usłyszeliśmy w GZDiZ o konieczności wykonania badań podłoża, by sprawdzić, jaką technologię zastosować w trakcie modernizacji. Jako radni dzielnicy cieszymy się z planowanych prac, ale teraz najważniejsze jest, aby wykonać inwestycje towarzyszące głównym pracom. Pracujemy nad uspokojeniem ruchu na wysokości ul. Żywieckiej, chcemy poprawić bezpieczeństwo na lewoskręcie w ul. Lilii Wenedy i przejściu dla pieszych na wysokości ul. Lwowskiej.
Przypomnijmy, że miasto miało w planach także przebudowę na tym odcinku chodników i drogi rowerowej. Po protestach radnych i aktywistów miejskich, którzy nie zgadzali się na zamianę miejscami chodnika i drogi rowerowej w lutym 2019 r., zapadła decyzja o wstrzymaniu prac w tym zakresie.

W ramach modernizacji poprawić ma się też bezpieczeństwo pieszych. W ramach modernizacji poprawić ma się też bezpieczeństwo pieszych.

Opinie (169) 2 zablokowane

  • Co z przejściami dla pieszych?

    Po remoncie nadal przez drogę dwujezdniową, o dwóch pasach ruchu, z ograniczeniem teoretycznym do 50km/h, przejścia będą bez sygnalizacji świetlnej?!

    Przeciez jak asfalt bedzie gładki, to ludziki będą zasuwać 90kmh przez nieoznakowane przejścia.

    • 0 0

  • będzie to czwarty remont tej ulicy!...

    ... od czasu gdy tron władzy miejskiej opanował Budyń. Wszak jegomość jest w zaświatach , ale pogrobowcy jego pozostali i kontynuują jego w tej materii dzieło. Więc to tak , jakby był wśród nas. Czyli !... Co reelekcja to remont Hallera . I jakoś nikogo to nie dziwi . Czy ulicę buduje się na pięć, czy może na pięćdziesiąt lat ?!. Ja myślę , że raczej to drugie Co jedno to dobre , że po ostatnim remoncie tory tramwajowe jakoś na pierwszy rzut oka nie wymagają robót naprawczych , bo jakoś się ostały w linii prostej i poziomie .

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane