• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

200 km/h pendolino do Warszawy - dopiero w przyszłym roku

Krzysztof Koprowski
18 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Nowy rozkład jazdy wejdzie w życie w połowie grudnia. W przypadku pociągów klasy EIP, obsługiwanych składami Pendolino, czas przejazdu nie ulegnie większym zmianom. Nowy rozkład jazdy wejdzie w życie w połowie grudnia. W przypadku pociągów klasy EIP, obsługiwanych składami Pendolino, czas przejazdu nie ulegnie większym zmianom.

Od grudnia pociągi Pendolino z Trójmiasta do Warszawy miały pędzić z prędkością nawet 200 km/h. Takie obietnice składali kolejarze jeszcze kilka miesięcy temu. Ostatecznie jednak w nowym rozkładzie jazdy od połowy grudnia przewidziano podróż pociągami PKP Intercity nie szybciej niż 160 km/h.



Jak często podróżujesz do Warszawy?

Przypomnijmy: o podwyższeniu prędkości ze 160 na 200 km/ na ok. 1/3 długości trasy Gdańsk - Warszawa pisaliśmy w połowie września, kiedy takie deklaracje składali przedstawiciele PKP Polskich Linii Kolejowych.

Zgodnie z wyliczeniami sprzed kilku miesięcy podwyższenie prędkości miało skrócić czas podróży składami Express InterCity Premium na odcinku Gdańsk Główny - Warszawa Centralna z obecnych 2 godz. 49 minut do 2 godz. 35 minut.

W rozkładzie jazdy, który ma wejść w życie w połowie grudnia, nie odnajdziemy jednak tak krótkich czasów przejazdu. Powód? Jak informuje "Gazeta Wyborcza Trójmiasto", PKP PLK nie wyrobiła się z uzyskaniem dokumentacji niezbędnej do podwyższenia prędkości szlakowej.

- Nie zakończyła się certyfikacja prac związanych z robotami torowymi przy przechyłkach na łukach, ale także związana z wdrażaniem systemu ERTMS - mówi "Wyborczej" anonimowy pracownik PKP PLK.

Sprawdź rozkład jazdy pociągów PKP



Krótszy czas przejazdu z nowym systemem sterowania ruchem



Zawarte w Europejskim Systemie Zarządzania Ruchem Kolejowym (ERTMS) rozwiązania mają m.in. pozwolić na zdalne zatrzymanie pociągu w sytuacji, gdyby maszynista wjechał na zamknięty tor lub znacznie przekroczył dopuszczalną prędkość.

Kiedy uda się rozpędzić pociągi Pendolino w regularnym ruchu do stolicy do 200 km/h? Przypuszczalnie nie wcześniej niż podczas marcowej korekty rozkładu jazdy lub tuż przed sezonem wakacyjnym.

Pociąg Gdynia - Berlin dopasowany do doby hotelowej

Opinie (348) ponad 20 zablokowanych

  • Maszynista

    A miało być jeszcze wi fi i co jadę we wrześniu a wi fi hi hi himżonką jest i tyle pindolino co za bezsens a ciasno długie postoje iława malbork

    • 2 0

  • Wieś (3)

    Kilkadziesiąt lat temu do W-wy jechało PKP 3,5 godz, Co mamy dziś? Obciach

    • 3 1

    • (1)

      Dziś mamy 2:45 i nowy tabor, za pół roku będzie 2:35. Czyli o godzinę krócej niż za najlepszego rozkładu 93/94.

      • 0 1

      • Jak na cwierc wieku to postep za.bisty?

        A czy w nie-Pendolino nadal w muszli widac podklady?

        • 0 1

    • Kiedyś to się zegarki ustawiało zgodnie z jeżdżącymi pociągami. A dziś? :)

      • 1 1

  • Opinia wyróżniona

    Obiecanki cacanki i nic bo brak strachu przed konsekwencjami (7)

    W Polsce przez wieki obowiązywała zasada: słowo się rzekło i kobyłka u płotu. Obecnym standardem w Polsce jest to, że ważni na różnych funkcjach służbowych obiecują cuda na kiju i nie dotrzymują większości obietnic. Namaszczonym uchodzi to bezkarnie na sucho bo brak konsekwencji zwierzchników w postaci zwolnienia czy odwołania.

    • 150 7

    • (4)

      Ale odwołanie wiąże się z dużą odprawą więc wielu na to właśnie liczy. Problem z PKP istnieje praktycznie od początku trzeciej rp. w pkp prezesami, dyrektorami są ludzie bez jakichkolwiek kompetencji w dziedzinie, często bez wykształcenia. Nikt nie ponosi konsekwencji za swoje decyzje, a podział na milion spółek tylko to pogorszył.

      • 13 2

      • Spółka państwowa (2)

        posady dla znajomych.
        tych od roboty nie ma zbyt wielu.
        Selekcja negatywna.

        • 11 0

        • haha, widzieliście jak zmienili tytuł artykułu? (1)

          pewnie po interwencji komitetu centralnego propagandy, żeby porażkę przekuć na sukces

          • 2 0

          • Poczekaj jeszcze troche , a bedzie "juz w przyszlym roku"

            • 0 1

      • narobili sztucznych PKP spółek i spółeczek

        a w każdej prezes i zastępcy prezesa + dyrektorzy od niczego... i doradców tłum
        a każdy chapie niezłą sumkę ... to i potem nie dziwota że bilety w PKP są nawet i droższe za km niż we francuskim TGV ;))))))))))

        • 8 1

    • poparcie nadal 45%

      czyli nikomu to nie przeszkadza

      • 3 0

    • skandal

      To miało być z wejściem pendo tj 5 lat temu , więc dlaczego śą takie obsuwy , jak są kontrakty i teminy. no co................? biedne Państwo, nie stac na utrzymanie póżniej tego. a zbiletów nie utrzymają . i co .

      • 2 0

  • a kto kupił te ciapągi no kto ??? :)

    kto przepłacił ? czyżby znów rymowanka po psl ?

    • 2 2

  • Opinia wyróżniona

    Kiedy będzie szybciej do Wrocławia!? (24)

    W weekend jechałem 6,5 godz. To jest dramat! XXI wiek a w Polsce niecałe 500 km trasy pociąg jedzie tyle czasu. W dodatku sprzedawane są bilety bez miejscówek. Ludzie się ciągle przepychali o miejsca z tymi co mieli wykupione miejscówki. Sporo pasażerów zza granicy miało takie bilety. Weź takiemu teraz tłumacz żeby opuścił miejsce, bo to twoje, skoro on ludzkiego (polskiego) języka nie zna. Żenada.

    • 162 16

    • (6)

      Skoro w pociągu był taki tłok, to znaczy, że mimo czasu 6,5 godziny ludzie nim jeżdżą.
      Bilety bez miejscówek? Masz wyraźną informację, że kupujesz bilet bez wskazanego miejsca siedzącego. Dzięki takim biletom wiele osób ma szansę dotrzeć do celu mimo braku miejsc siedzących.

      • 19 13

      • Ludzie nim jeżdżą ciołku, bo nie mają innego wyjścia a PKP nie musi się starać, bo nie ma konkurencji, gdyż wszystko musi być (1)

        polskie, nawet jeśli największa lipa.

        • 1 1

        • polactwo

          zarżnęliście alternatywę
          urządziliście se igrzyska
          i to kilka razy raz za razem
          najpierw rozbebeszyliśćie OLT-Express
          bo było finansowane z piramidy AmberGold
          a potem zaszczuliśxie szkocki Polski Bus
          że sprzedał firmę niemieckiemu monopolowi Flixbus

          nie żal mi was, jesteście żałośni, bo tak lubicie

          • 2 2

      • (2)

        Jak znam życie to informacja ta jest podana tylko w jedynie słusznym języku polskim, a sprzedawane są wszystkie miejscówki plus drugie tyle biletów bez miejscówki. Rozumiem, że jak jadę pociągiem w Holandii, Francji, Niemczech czy Wielkiej Brytanii to też mam oczekiwać, że informacje będą podawane w języku polskim?

        • 18 3

        • No nie,

          W tych krajach informacje powinny być podawane w języku niemieckim, angielskim, flamandzkim, itd. Tak jaw Polsce po polsku. A jak gdzieś jadę, to staram się poznać język "tubylców", a nie liczę na to, że oni będą mówi w moim.

          • 3 1

        • Nie, ale tym bywa, że ta informacja jest podana w 2 językach.

          • 1 0

      • Profesonalizm PKP Intercity

        Dla liczy się tylko kasa a nie pasażer a niech stoi ważne że zapłacił a dalej to już jego problem

        • 5 3

    • Trasa Poznań - Wrocław jest w trakcie modernizacji. (8)

      Musi być przez jakiś czas gorzej by potem było lepiej. Jak skończą prace, czas przejazdu znacznie się poprawi do ok. 4 godz. 30 min. Irytuje jedynie przedłużający się czas tych prac torowych, trwa to zdecydowanie za długo.

      • 15 3

      • To ile lat trwa juz ta modernizacja? (1)

        W drugiej połowie roku 2011 jeździłam regularnie do Wrocławia i zawsze czas podróży z Gdańska Oliwy wynosił około 11-12h.
        Jakby nie patrzeć, 6,5h to już sporo szybciej.

        • 8 1

        • Tyle ile tradycja.

          Ekstradycja jest trochę krótsza.

          • 0 1

      • Hmm (3)

        ciężko uwierzyc w te 4h30min

        • 5 2

        • 4lata temu jechałem z Wrocka do Gdyni 9,5h (1)

          dodatkowo PKP IC sprzedało mi i 30stu innym frajerom - bilet z miejscówką do wagonu, który nie istniał !!! w końcu kier.pociągu znalazł mi miejsce zastępcze w Iszej klasie.
          takie rzeczy - to tylko na PKP ;)))

          • 15 2

          • W 1994 (wtedy ostatnio jechalem pociagiem na tej trasie na szkolnej wycieczce) czas przejazdu wynosil ok. 8h.

            • 4 0

        • Już teraz BGE jedzie z Gdańska do Poznania w czasie 2:53.

          Po modernizacji odcinka Poznań - Wrocław czas przejazdu ma wynosić między tymi miastami ok. 1:30. Dla pociągów ekspresowych czas 4:30 między Gdańskim a Wrocławiem powinien być więc osiągalny.

          • 7 3

      • trasa z Gdyni do Wrocka jest w modernizacji od 20 lat !!! ... ile jeszcze można?

        modernizacja polega na zamknięciu jednego toru i udawaniu, że się coś tam robi...
        a na torowisku do 9:00 nikogo nie ma z roboli ... po 15:00 już nikogo nie ma z roboli ... w międzyczasie jak są - to widać że jeden robi coś ... a reszta podpiera szpadle łopaty i grabki

        • 14 5

      • Jak to? W PKP to nie możliwe

        • 5 1

    • Samolotem (1)

      Nieco ponad 2h wliczając odprawę (tylko mały bagaż podręczny). Cena podobna jak PKP.

      • 6 3

      • A jaki wybór lotów!

        Jest w czym przebierać.

        • 4 1

    • Ja autem 4.5h (4)

      Porzuc pkp

      • 13 10

      • (2)

        Czyli wychodzi Ci średnia (włącznie z przejazdem przez Gdańsk i Wrocław) 120 km/h. Przypominam - średnia.
        Kolej "jeżdżący szybko i bezpiecznie"? Bo już tak na poważnie nie dojedziesz z centrum Gdańska do centrum Wrocławia w takim czasie, jeśli będziesz jechał zgodnie z ograniczeniami prędkości.

        • 21 4

        • Tu ma rację, podał od rogatek do rogatek

          Ale po drodze faktycznie masz tylko autostradę i czteropasmową S-kę. Niestety nawet od stacji do stacji poza ewidentnymi godzinami szczytu pociąg do Wrocławia nie jest konkurencyjny względem samochodu - na drogi poszły potężne pieniądze, na inne formy transportu radykalnie mniejsze. A jak na to się nakłada mentalność PKP...

          • 13 0

        • Gdańsk - Wrocław od rogatek do rogatek 4h

          Autem
          Nie łamiąc przepisów
          sprawdzone kilkukrotnie

          • 6 9

      • Autem

        jechałem ostatnio i wyszło 5h, predkosc 120-140

        • 7 1

    • Kiedy będzie szybciej do Wrocławia?

      To fakt z Gdyni do Wrocławia jedzie za długo, przypomne o krótkich składach i stale przeładowanych wagonach na tej trasie.

      • 5 1

  • Nie pojedzie

    Bo niedlugo pisiory beda sprzedawac szyny zlomirzom jak zabraknie kasy na te wszystkie znakomite pomysly .

    • 2 2

  • Tylko nie do Warszawy !!!

    nigdy nia bylem - i nie pojade - bo po co - nawdychac sie smrodu .

    • 3 0

  • Szrot Peło...Lolopindolo kupil

    A tak chwalili Pełowsckie ministry

    • 3 4

  • Ponad 10 minut różnicy w teorii a w praktyce i tak człowiek zakłada te 3 godziny na podróż. Plus z pendolino jest przynajmniej taki, że jest to po prostu nowszy skład więc i inny komfort jazdy niż w porównaniu z wysłużonymi już wagonami wożącymi ludzi przez ostatnie lata.

    • 4 0

  • Nie ma co się obawiać...

    Zakup "pendolino" wymuszony był dopłatami z UE-co by ktoś wreszcie to kupił...Stało to z ( 7 składów) nieużywane i nie odebrane przez CS ZD,a i problem wciśnięto Polsce...Po czasie PO -jawia się wizja na zakupu kolejnych tego typu jednostek bez systemów RTMS 1/ i 2- i innych wymogów stawianych przez PKP...To był zakup w pełni kontrolowany" za czasów PO-PSL..+układzie z UE.../tam groziło kilkutysięczne bezrobocie w zakładach pendolino w m.Saviliano -.Na naszej /naszych liniach PKP wystarczy prędkość 160 km/h( wg.rozkładu jazdy)- i dojedziemy na czas..i w czasie.

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane