• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

200 mln zł za przebudowę węzła Szadółki

Szymon Zięba
17 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Węzeł Kowale wciąż czeka na rozbudowę
Dojazd do węzła Szadółki na obwodnicy Trójmiasta.
 Dojazd do węzła Szadółki na obwodnicy Trójmiasta.

Wiemy więcej na temat przebudowy węzła Szadółki. Urzędnicy szacują, że prace dotyczące tej części trójmiejskiej obwodnicy kosztować mogą około 200 mln zł. W międzyczasie ogłoszono przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy drogi łączącej ul. Przywidzką z planowaną drogą zbiorczo rozprowadzającą, pomiędzy węzłem Szadółki a węzłem Kowale. Kosztowało to miasto ponad 400 tys. zł.



Gdy chcę szybko dostać się z Gdańska do Gdyni (lub odwrotnie), to:

Węzeł Szadółki należy rozbudować, ponieważ w obecnym kształcie nie spełnia on warunków technicznych dla obiektów na drogach ekspresowych.

Ciężar inwestycji - zdaniem miejskich urzędników - musi być podzielony na kilka źródeł finansowania. Wszystko w związku z tym, że stanowi on element drogi krajowej S6 trójmiejskiej obwodnicy, a podmiotem administrującym tą drogą jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Same koszty związane z inwestycją są niebagatelne: przetarg na zaprojektowanie rozbudowy węzła Szadółki rozstrzygnięto w 2016 roku, a najkorzystniejsza oferta wyniosła 2 mln 264,47 tys. zł. To obciążenie finansowe, które poniosło miasto.

- Natomiast koszt całej inwestycji - co wnioskujemy na podstawie posiadanej dokumentacji - to ok. 200 mln zł. - wskazuje Olimpia Schneider z gdańskiego magistratu.
Jednym z elementów rozbudowy tej części trójmiejskiej obwodnicy jest budowa drogi zbiorczo rozprowadzającej oraz trasy łączącej wspomnianą drogę z ul. Przywidzką. W czerwcu miasto ogłosiło przetarg na opracowanie projektu tej trasy, a dziś już wiadomo, że kosztować to będzie ponad 409,5 tys. zł.

Przetarg na zaprojektowanie rozbudowy węzła Szadółki rozstrzygnięto w 2016 roku, a najkorzystniejsza oferta wyniosła 2 mln 264,47 tys. zł. Zbudowana ma zostać także droga łącząca ul. Przywidzką z planowaną drogą zbiorczo rozprowadzającą, pomiędzy węzłem Szadółki a węzłem Kowale.

 Przetarg na zaprojektowanie rozbudowy węzła Szadółki rozstrzygnięto w 2016 roku, a najkorzystniejsza oferta wyniosła 2 mln 264,47 tys. zł. Zbudowana ma zostać także droga łącząca ul. Przywidzką z planowaną drogą zbiorczo rozprowadzającą, pomiędzy węzłem Szadółki a węzłem Kowale.
- Szacowany koszt inwestycji poznamy po uzyskaniu dokumentacji projektowej, której jednym z elementów są kosztorysy inwestorskie. 18 czerwca odbyło się otwarcie jedynej złożonej w postępowaniu oferty firmy Europrojekt Gdańsk S.A. - informuje Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Ostatnia prosta przed przetargiem na budowę Obwodnicy Metropolitalnej



Biuro projektowe na sporządzenie dokumentacji ma czas do połowy października 2020 roku.

Miejsca

Opinie (144) ponad 20 zablokowanych

  • Rozwiązania z końcówki XIX wieku (2)

    • 8 2

    • Z czasów kiedy pojawił się pierwszy samochód? (1)

      Mieli już wtedy obwodnice dla aut?

      • 3 0

      • Czym się różni obwodnica od zwykłej dwupasmowej trogi?

        Poza tym, takie rozwiązanie jak na projekcie, jest po prostu prymitywne

        • 0 0

  • Co z nowa ul. Swietokrzyską Dulkiewicz gdzie jestes, co robisz? (8)

    • 32 3

    • Jakto gdzie schowana bo co twarz otworzy to cala Polska a ostatnio i Europa sie smieje (4)

      Mamy POprostu egzotycza prezydent

      • 11 2

      • Ona do kabaretu ewentualnie pasuje... (1)

        • 4 2

        • I to jest dramat !!!! Kto nami rzadzi -poko spoko oko czy jak jeszcze oni sami sie POgubili

          • 1 0

      • oho (1)

        idą wybory

        • 0 0

        • a z kad wiesz ze beda wybory w Polsce moze tak ale w Gdansku Fałszywka na 100 %

          • 0 1

    • Jak to gdzie. Poszła na wojnę z tymi, co jej wąsy dorysowują :)

      • 1 1

    • ogarnij się trolu (1)

      jest teraz wielka inwestycja Nowa Bulońska,
      mają to zostawić i dla ciebie budować Świętokrzyską bo ty tak chcesz..
      ale trol...

      • 0 14

      • trole to u Brejzy chyba?

        Panna nie panuje?

        • 8 4

  • Bardzo fajny pomysł zdjęcia z obwodnicy ruchu pomiędzy zjazdami

    Pomysł wydzielenia ruchu pomiędzy węzłem Kowale przez węzeł Szadółki aż do Węzła Kokoszki z dodaniem dwóch zjazdów na wysokości Fisikowskiego i Stężyckiej jest jest bardzo dobry, bo zamiast trzech zjazdów na drogę otrzymujemy 5.

    Rozbudowa obwodnicy nie ma sensu, bo wtedy trzeba by dodać nie tylko 3 pasy, a znacznie wydłużyć zjazdy. A dając drogę obok uzyskujemy spokojny wjazd i wyjazd.
    Do tego szybki przejazd pomiędzy węzłami.

    • 0 2

  • 200 mln pewnie 1/3 kwoty to budżet obywatelksi który nie został wykonany

    • 1 0

  • Rozbudowa węzła jedynie mocniej zachęci ludzi do przeprowadzek na obrzeża miasta i korzystania wyłącznie z własnych samochodów. (3)

    Należy po prostu usprawnić komunikację miejską.

    Ta rozbudowa to po prostu dalsza intensyfikacja korków.

    • 34 101

    • Nie musisz się tam przeprowadzać.

      Wtedy problem Cię nie dotyczy w zasadzie :)

      • 0 1

    • Tu nie chodzi o korki, tylko ten wezel jest zwyczajnie niebezpieczny, a koszty spoleczne kazdego obywatela ktory zginie sa niepoliczalne.

      • 16 0

    • Ehh

      Jeszcze raz:
      "Węzeł Szadółki należy rozbudować, ponieważ w obecnym kształcie nie spełnia on warunków technicznych dla obiektów na drogach ekspresowych.

      Czytaj więcej na:
      https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/200-milionow-zlotych-za-przebudowe-wezla-Szadolki-n137883.html#tri
      "

      • 10 0

  • Śmieciara bęzie miała łatwiej dojechać na wysypisko, co nie znaczy że będzie mniej śmierdziało...

    • 1 0

  • Kowale

    A co z Kowalami? Na Staropolskiej istny cyrk. Do Kolbud i innych miejscowości w okolicy nie da się dojechać, a na skrzyżowaniach trzeba często po kilkanaście minut stać i czekać aż ktoś wpuści. Pewnie urzędnicy nie mają wyobraźni i pomysłu na to jak można by zmienić ten węzeł komunikacyjny

    • 3 1

  • jak zwykle

    Jak na wielu innych węzlach skrzyżowanie z Jabłoniową w bardzo kolizyjnym rozwiązaniu , ktoś uwielbia takie niedziałające i zwalniające ruch układy drogowe

    • 3 0

  • przeniesienie zjazdów na jedną stronę

    to powiększenie terenu do zabudowy przez morski park handlowy i pewnie dlatego taki kształt ma to mieć.

    • 3 0

  • To co jest zaprojektowane to śmiech na sali!!!!!!!!!!. Chyba projektanci nie do końca wiedzieli co to znaczy węzeł komunikacyjny. Nadal brak bezkolizyjnego włączania się samochodów na Jabłoniowej. Proponuję, niech może projektanci, GDDKiA i DRMG oraz włodarze miasta spróbują się przejechać na ten węzeł ale w dzień, w godzinach szczytu - nie w nocy!!!

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane