• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

212 mln zł za 4-letni kontrakt z SKM

Michał Brancewicz
19 grudnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Za wożenie pasażerów przez kolejne cztery lata SKM zainkasuje 212,5 mln zł Za wożenie pasażerów przez kolejne cztery lata SKM zainkasuje 212,5 mln zł

Na 212,5 mln zł wyceniona została usługa Szybkiej Kolei Miejskiej dotycząca przewozu pasażerów przez najbliższe trzy lata po linii SKM i cztery lata po linii PKM. Według urzędu marszałkowskiego twarde negocjacje pozwoliły zaoszczędzić ok. 10 mln zł. Rozmowy ze spółką Przewozy Regionalne na część połączeń na PKM wciąż trwają.



Jak oceniasz poziom usług oferowanych przez SKM?

Pierwszy raz od 2015 roku kontrakt został podpisany na dłużej niż rok, z podziałem na odcinki:

  • Tczew - Gdańsk - Wejherowo/Lębork (bez Pruszcza i Tczewa) na okres trzech lat (9.12.2018 - 11.12.2021)
  • Gdańsk - Gdańsk Port Lotniczy - Gdynia na okres czterech lat (9.12.2018 - 10.12.2022)
  • Kościerzyna - Gdańsk na okres czterech lat 9.12.2018 - 10.12.2022
  • Kartuzy - Gdańsk na okres czterech lat 9.12.2018 - 10.12.2022
  • Kościerzyna - Gdynia na okres czterech lat 9.12.2018 - 10.12.2022


Za ich obsługę Szybka Kolej Miejska otrzyma 212,5 mln zł. W pierwszym roku (od grudnia 2018 do grudnia 2019) będzie to ok. 54 mln zł. Warto w tym miejscu wspomnieć, że kontrakt, który się niedawno zakończył (grudzień 2017 - grudzień 2018) opiewał na 51,25 mln zł.

Władze urzędu marszałkowskiego uważają, że negocjacje były udane.

- Udało się nam uzyskać cenę korzystniejszą o ok. 10 mln zł od pierwotnej oferty, zaś umowa czteroletnia gwarantuje pasażerom stabilność usług - mówi wicemarszałek Ryszard Świlski.

Wciąż trwają rozmowy dotyczące umowy ze spółką Przewozy Regionalne. Przypomnijmy, że od grudnia tego roku PR przejęły ok. 30 proc. połączeń na linii PKM zarówno na odcinku aglomeracyjnym, jak trasach do Kościerzyny i Kartuz.

To spowodowało duże zamieszanie wokół rozkładów jazdy oraz doprowadziło do likwidacji biletów kwartalnych.

Warto również wspomnieć, że Urząd Marszałkowski przymierza się, by od 2021 roku podpisać kolejny kontrakt na obsługę linii SKM aż na 15 lat.

Opinie (202) 3 zablokowane

  • Tylko prywatni i przewoźnicy (1)

    Precz z skm i regio mające w czterech literaci pasażerów myślących tylko o własnych interesach

    • 29 6

    • Prywatni się zwijaja

      Zobacz po grupie DB

      • 5 1

  • (3)

    Broniny miejsc pracy administracji. Maszynista, kierownik zawsze znajdzie prace! Za duzo was w tych biurach siedzi!

    • 27 8

    • Prawda

      Polać mu

      • 5 0

    • pitolisz bez sensu trolu (1)

      ale cóż nie znasz sytuacji bo poza trolowaniem na tym portalu nic więcej nie potrafisz

      • 1 2

      • no to misiu podaj wskaźniki wydajności pracy

        choćby w pracownikach/pociągokilometr.

        I co, zatkało kakao? Tam od razu widać, że Arriva ma dwukrotnie wyższą wydajność pracy...

        • 0 0

  • Ale to 212 baniek plus kasa z biletów? (6)

    Czy tylko te 212 baniek, a kasa z biletów idzie do marszałkowskiego?

    • 22 1

    • (2)

      Plus kasa z biletów.

      • 8 0

      • Jeśli to jest 212 baniek + kasa z biletów (1)

        to to jest złoty interes! Z drugiej strony - pokazuje to jakim badziewiem jest PLN - że za 4 zyka za bilet x ilość ludzi = marny zarobek, że trzeba jeszcze 200 baniek z hakiem w to ładować.

        • 4 1

        • Zybel to nie jest badziewie.

          Kiedyś o lirze włoskiej mówiono, ze to nie jest zły pieniądz, po prostu trzeba mieć ich odpowiednio dużo. Ale jakość pieniądza ocenisz stabilnością, wymienialnością, podatnością na inflację.

          A na to wpływa nie nominał tylko takie myki jak 500+, i wszystko inne korupcje+
          I tak ich jest mniej niż tam, dokąd zmierza fala migracji z rejonów gruzów wojennych i klęsk klimatycznych. Jak najbiedniejszym u nas będzie tak dobrze jak najbiedniejszym Niemcom, Francuzom, Szwedom, to fala przekieruje się do nas, więc nie cieszcie się tak z hojnej korupcji publicznej.

          • 0 0

    • Podobnie np. Gdańsk dokłada ponad 100 mln rocznie do komunikacji miejskiej (2)

      Dokłada do kasy z biletów oczywiście.
      !00 mln było kiedyś, teraz to chyba ok. 130 mln zł.

      • 5 0

      • Gdańsk dokłada ponad 300 mln rocznie

        • 2 0

      • A wszystko od strzyżonych samochodziarzy

        • 2 0

  • (1)

    SKM powinna dopłacać marszałkowi i pasażerom że może jeździć...

    • 19 8

    • A.ty rowerem do pracy?

      • 0 5

  • BTW umowa na 4 lata - można? Można! Nie trzeba na 20-25 lat.

    heh

    • 9 2

  • (1)

    Wasze twarde negocjacje i oszczędności wynikają z tego że się umówiliście że resztę pasażerowie po podwyżce cen biletów dorzucą...

    • 32 1

    • Po podwyżce ostatni pasażerowie z SKM odejdą i będą wozili powietrze, spóźnione powietrze.

      • 7 1

  • (1)

    To się dopiero zaczną opóźnienia jak będą kursy z Tczewa ruszaly.... I generalnie to po co? Przeciez akurat Tczew jest dobrze skomunikowany.

    • 12 5

    • Nie będą.

      • 2 1

  • Tczew - Lębork

    Bez Tczewa i Pruszcza Gd. - pewnie składy będą zaczynały bieg poza dworcem w Tczewie, a w Pruszczu nie będą się wcale zatrzymywały.

    • 12 3

  • Może wreszcie znajdą się pieniądze na modernizację składów (o wymianie taboru na nowszy na razie nie wspomnę) i uporanie się z notorycznymi opóźnieniami

    • 17 5

  • brakuje odcinków (6)

    do Gdynia-Oksywie i do Gdańsk-Brzeźno oraz po wybudowaniu torów do Gdańsk-Południe, Gdynia-Port Lotniczy

    • 24 2

    • Oksywie nie ruszy przez komunalne lobby

      Nawet oszolomy z miasta wspólne nic tu nie robią tylko tani lans

      • 6 0

    • (1)

      Z Gdyni dojedziesz na lotnisko ale PKM

      • 0 2

      • ale do portu lotniczego w Gdańsku...

        ;)

        • 1 0

    • Gdynia - Port dostał kasę na modernizację. (2)

      Miasto powinno pilnować aby w jej ramach powstała linia w kierunku północy Gdyni.
      Ale jak znam "miasto"...

      • 1 0

      • (1)

        Dostali na linie towarowe

        • 0 2

        • dostali na linie kolejowe

          a administracja państwowa ma się dogadać, jak je użytkowac.

          • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane