• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

30 metrów drogi skróciłoby korki na południu Gdańska

rb
24 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Ul. Węgrzyna urywa się kilkadziesiąt metrów przed Trasą WZ. Mieszkańcy południa Gdańska chcieliby, by miasto wraz z deweloperem wybudowało brakujący odcinek drogi. Ul. Węgrzyna urywa się kilkadziesiąt metrów przed Trasą WZ. Mieszkańcy południa Gdańska chcieliby, by miasto wraz z deweloperem wybudowało brakujący odcinek drogi.

Mieszkańcy południa Gdańska chcieliby, by miasto wybudowało 30 metrów drogi brakującego odcinka ul. Węgrzyna do Armii Krajowej. Połączenie z Trasą WZ pozwoliłoby na lepsze skomunikowanie osiedla Lawendowe Wzgórze. Sprawdziliśmy, co o tym pomyśle myślą urzędnicy i na co mogą liczyć okoliczni mieszkańcy.



Wyjazd z osiedla, na którym mieszkasz:

Ulica Węgrzyna to ślepa odnoga ul. Jabłoniowej. Podobnych osiedlowych ulic w okolicy jest wiele. Ale ul. Węgrzyna jako jedna z nielicznych urywa się tuż przed Trasą WZ. Zdaniem mieszkańców wystarczyłoby dobudować 30 metrów brakującej jezdni, by wpiąć ją w Armii Krajowej i tym samym umożliwić lepsze skomunikowanie z osiedlem Lawendowe Wzgórze.

- Brakuje tu zaledwie 30 m drogi. Obecną uliczkę od Armii Krajowej oddzielają jedynie krzaki i barierki. Nowe połączenie tej drogi z Armii Krajowej nie dość, że skróciłoby dojazd mieszkańców do nowego osiedla, ale także drogę do osiedla Lawendowe Wzgórze. Współpraca miasta z deweloperem w tym zakresie pomogłaby także rozładować korki na południu Gdańska - napisał do naszej redakcji pan Aleksander.
Brakujący fragment jezdni między ul. Węgrzyna a Armii Krajowej. Brakujący fragment jezdni między ul. Węgrzyna a Armii Krajowej.
Jak się jednak okazuje, kwestia ewentualnego połączenia obu tras tylko na papierze wydaje się łatwa. Jak tłumaczy Izabela Kozicka-Prus z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku, możliwość połączenia ul. Węgrzyna z al. Armii Krajowej jest wykluczona, bo jest to niezgodne z warunkami technicznymi, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie.

- Armii Krajowej jest ulicą główną i wspomniane przepisy rygorystycznie określają odległości od skrzyżowań. Na tej trasie odległości pomiędzy węzłami są już teraz w odległościach minimalnych - wyjaśnia.
Mieszkańcy tej okolicy nie powinni jednak czuć się poszkodowani. Wkrótce w pełnym zakresie oddana do użytku zostanie al. Pawła Adamowicza. Planowana jest także budowa linii tramwajowej w ramach Nowej Warszawskiej.

Sama ul. Węgrzyna zyska wkrótce dodatkowe powiązanie z ul. Jabłoniową.

- Określają to miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego. Inwestycja odbędzie się w ramach zadania "Nowa Bulońska". Budowa tego połączenia przewidziana jest jeszcze w I połowie tego roku - dodaje Kozicka-Prus.
Mieszkasz albo pracujesz w Trójmieście? Jesteś kierowcą? A może korzystasz z komunikacji miejskiej? Masz pomysł na usprawnienie w ruchu w Twojej okolicy? A może na przyspieszenie transportu publicznego? Napisz do nas, podziel się wiedzą i swoimi przemyśleniami. Z naszą pomocą może się to udać! Napisz do nas w Raporcie z Trójmiasta lub na adres: news@trojmiasto.pl


  • Obecnie to ślepa odnoga ul. Jabłoniowej.
  • Miasto tłumaczy, że połączenie nie może powstać ze względów na ograniczenie odległości między istniejącymi skrzyżowaniami.
  • Na tzw. bypass mieszkańcy ul. Węgrzyna i osiedla Lawendowe Wzgórze na razie nie mogą więc liczyć.
rb

Opinie (122) 4 zablokowane

  • Jeden rzut oka (1)

    Widać wyraźnie, że to nie jest jedyna droga w tej okolicy, której brak połączenia z głównymi drogami "na skróty".
    Limbowa, Jeziorowa, Jaworowa ustawią się zaraz w kolejce. Miasto to często brak konsekwencji w ruchu drogowym. A chciejstwo bardziej zdeterminowanych mieszkańców nie powinno być motorem dla zmian" bo jest mi niewygodnie". A tak się dzieje bardzo często. Zarówno tych pozytywnych jak i negatywnych. Proszę popatrzeć na wiele objazdów jakie muszą być wykonywane, bo jakiś mieszkaniec w centrum miasta chciałby zachować warunki jakie panują na wsi, bo kiedyś ruch był mniejszy i jego odczuwalność nie była tak dokuczliwa. Znając to chciejstwo po wybudowaniu drogi i zwiększonym ruch ,zaczną się krzyki o ograniczenia tego ruchu bo smród i hałas i wypadki zwiększone niebezpieczeństwo dla dzieci itp

    • 1 0

    • Jak są problemy z dziećmi to nie trzeba ich produkować.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane