- 1 Dziki parking taksówek przy stacji PKM (66 opinii)
- 2 Oszukana na "akcje Orlenu" straciła 140 tys. zł (112 opinii)
- 3 Drugi lewoskręt na Trasie W-Z nic nie dał? (190 opinii)
- 4 3,5 mln zł wygrane w Lotto na Przymorzu (75 opinii)
- 5 Wyzwania dla nowych władz Sopotu (49 opinii)
- 6 Altana w parku Oliwskim ofiarą złomiarzy (122 opinie)
30 nowych autobusów we flocie GAiT
Do Gdańska dotarło 30 nowych autobusów Mercedes Citaro, zamówionych w formie dzierżawy przez Gdańskie Autobusy i Tramwaje. Łącznie w ciągu kilku najbliższych tygodni na ulicach Gdańska pojawi się 48 takich pojazdów.
- Zależy nam na tym, by nasze autobusy były zawsze gotowe do jazdy bez konieczności angażowania pracowników GAiT-u i - co też ważne - zatrzymywania pojazdów do naprawy. To jest główny atut idei dzierżawy: zapewnienie ciągłości działania komunikacji miejskiej. Dzięki temu GAiT skupi się na przewożeniu pasażerów, a nie na utrzymywaniu pojazdów. Dlatego dzierżawa wraz z obsługą techniczną ma opinię doskonałego rozwiązania - tłumaczy nietypową formę nabycia nowych pojazdów Maciej Lisicki, prezes GAiT.
Na niecodzienny sposób na wymianę dotychczasowej wysłużonej floty Gdańsk zdecydował się po raz pierwszy, ale to sprawdzona metoda przez inne miasta. Wcześniej w ten sposób nowe autobusy pozyskiwały m.in. Łódź, Poznań czy Wrocław.
Jak mówi Anna Dobrowolska, rzecznik prasowy GAiT, obecnie gdańskie linie obsługuje już 20 autobusów z nowej dostawy.
- Przed weekendem zakończono procedury odbiorowe kolejnych siedmiu i włączono je do ruchu od 18 kwietnia. Kolejne trzy pojazdy dotarły w ubiegły piątek, planowane jest włączenie ich do ruchu w tym tygodniu. Także w ciągu najbliższych dni dotrzeć ma kolejnych sześć pojazdów - uzupełnia Anna Dobrowolska.
Przed włączeniem nowych pojazdów do ruchu, oprócz procedur odbiorowych, wyposażane są one - zgodnie z wytycznymi organizatora przewozów, a więc ZTM Gdańsk - w system informacji pasażerskiej. W pojeździe umieszczane są też przepisy, ogłoszenia i piktogramy.
Przypomnijmy, że autobusy Mercedes Citaro to nowoczesne ekologiczne autobusy o najbardziej restrykcyjnej normie emisji spalin Euro VI. Do gdańskiej floty dołączyły po raz pierwszy w 2016 roku. W latach 2016-2019 spółka GAiT zakupiła łącznie 67 takich pojazdów.
Wideo archiwalne z 2019 r.
Opinie (239) ponad 20 zablokowanych
-
2020-04-20 13:26
Takie przetargi to super możliwość żeby wziąc w łapę 5-10 mln zł (2)
ciekawe ile gdańsk stracił na tym serwisowaniu autobusów - przeież nowe autobusy nie bede sie psuły lata bo mają gwarancję na co poszlo więc 26 mln zł ? i90 mln zł tez jejst zawyżona wkotą ktoś wziął do kieszeni kupe kasy
- 37 14
-
2020-04-20 14:04
Nie beda sie psuly? Te nowe maja juz kilkanascie tysiecy km nastukane i co kilka dni sa usterki
- 6 0
-
2020-04-20 13:53
po pierwsze gwarancja jest pewnie na 2 lata, dzierżawa na 8 lat, po drugie serwisowanie, to nie tylko naprawa czegoś co się zepsuło, ale także wymiana części, które podlegają zużyciu podczas eksploatacji (dla januszy, którzy w swoich paseratti nigdy czegoś takiego nie robili są to np: amortyzatory, wahacze, drążki kierownicze, hamulce, opony, filtry, płyny, oleje, serwis klimy) ps. autobus ma badania techniczne dopuszczające do ruchu co pół roku
- 15 1
-
2020-04-20 13:40
(2)
I po co te autobusy skoro i tak kierowców brakuje
- 18 7
-
2020-04-20 13:55
(1)
Za duzo jest
- 7 0
-
2020-04-20 14:04
kierowcow autobusow pasazerow ?
tylko prezesow ciagle malo
- 2 1
-
2020-04-20 14:03
Tylko wozy zrobily juz ponad 10tys km a obslugi serwisowej brak. Nie ma komu plynow dolac czy zarowki wymienic
- 19 2
-
2020-04-20 14:02
drożej nie można ?
ach te nasze kochane PO
kierowców też trzeba wydzierżawic
tylko adminstracja "swoja"- 21 10
-
2020-04-20 13:46
I kto je będzie prowadził?
Zwalniać karać nie zatrudniac
- 11 2
-
2020-04-20 13:28
do z góry zapłacimy za serwis? ciekawe
- 9 4
-
2020-04-20 13:25
to dostawca zapewnia obsługę za którą my płacimy
- 17 3
-
2020-04-20 13:10
(1)
dzierżawa to lipa wozy jeżdżą z usterkami lub stoją w zajezdni na byle d*perel Lisicki przekombinował psuj jeden
- 73 19
-
2020-04-20 13:13
sprzedać zajezdnię i można przeskoczyć do innej spółeczki
by zbawiać świat robiąc "wszystko dla Gdańska"
- 24 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.