• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

40 mln zł za 6,5 roku działania roweru metropolitalnego

bra
29 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
W ramach Mevo do wypożyczenia będzie ponad 4 tys. rowerów, wszystkie jednoślady będą elektryczne. W ramach Mevo do wypożyczenia będzie ponad 4 tys. rowerów, wszystkie jednoślady będą elektryczne.

Firma Nextbike będzie odpowiedzialna za wdrożenie i zarządzanie systemem umożliwiającym wypożyczanie rowerów na terenie całego Trójmiasta oraz sąsiednich gmin. Do dyspozycji będzie ponad 4 tys. jednośladów. Przez 6,5 roku funkcjonowania, Mevo pochłonie ponad 40 mln zł.



Trójmiasto doczeka się w końcu roweru metropolitalnego, czyli systemu pozwalającego na wypożyczenie, przemieszczanie się i pozostawianie w innym, wytyczonym miejscu jednośladu. Obejmie on nie tylko Gdańsk, Gdynię i Sopot, ale również 12 sąsiednich gmin, korzystając z niego w Tczewie, Pucku, Redzie, Kartuzach, Sierakowicach, Somoninie, Stężycy, Władysławowie, Żukowie, Pruszczu Gdańskim i Rumi.

Właśnie wybrano zwycięzcę spośród trzech podmiotów, które stanęły do przetargu. Najlepiej oceniona została oferta spółki NB Tricity związanej z firmą Nextbike. Za kwotę 40 mln 272 tys. zł dostarczy ona 4080 rowerów (wszystkie elektryczne) i będzie obsługiwała system przez najbliższe 6,5 roku.

Komisja przetargowa postanowiła odrzucić korzystniejszą cenowo propozycję konsorcjum firm Full Speed Ltd., Telfourth Ltd. i BleeperBike Ltd. z Dublina, która zażyczyła sobie 32 mln 563 tys. zł oferując za to 5000 rowerów, z czego 500 szt. elektrycznych.

- Oferta została odrzucona ze względów formalnych, wykonawca nie dokonał tłumaczenia na język polski wszystkich elementów oferty oraz nie wniósł wadium - tłumaczy Jarosław Maciejewski, specjalista ds. komunikacji ze Stowarzyszenia Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot, który nadozruje uruchomienie Mevo.
Trzecia oferta należała do konsorcjum Egis Bike Polska, Homeport Praga, i BikeU i opiewała na 76 mln 675 tys. zł.

Zgodnie z założeniami flota składająca się z 30 proc. rowerów pojawi się w Trójmieście jesienią, a w pełnej wersji system zostanie uruchomiony do 1 marca 2019 roku.
bra

Opinie (370) 3 zablokowane

  • artykuł naszego czytelnika (2)

    Ostatnio wybrałem się na przejażdżkę rowerem. Jadę sobie koło przystanku, na którym wysiadło sporo ludzi. Musieli oni przejść przez przejście na ścieżce, po której jechałem ja. I oto zauważyłem jak z przerażeniem na twarzach grupa kilkunastu osób zatrzymała się, by przepuścić rower, którym jechałem. Sam nie raz byłem obdzwoniony przez rowerzystę gdy byłem na przejściu (i nie miałem ochoty posłać za wytatuowanym osiłkiem wiązanki), ale nie miałem pojęcia jak "sympatyczni cykliści" wytrenowali pieszych. Z kierowcami też próbują (całkiem często wymuszają), ale tu muszą rozważyć, czy lepiej stracić zdrowie lub życie i uzyskać status sprawcy wypadku, czy ustąpić (znam młodą osobę, co po niegroźnym, acz bolesnym, wypadku poszła do sądu i dostała 500 zł kary).
    Hodowana jest banda, ktora zaczyna zagrażać pieszym, jest roszczeniowa (daj mi, jam cyklista mie sie należy za darmo), i nie podlega żadnym normom. A miasto w to idzie, w końcu to komunikacja na "miarę naszych możliwości", którą "otwieramy oczy niedowiarkom". Co z tego mają???

    • 1 2

    • idioto jestes az tak glupi czy tylko udajesz ty roweru na oczy nie widziałes nieprzejechał bys nim 10 metrów bo bys sie spocił (1)

      brednie jakie wypisujesz swiadcza otym ze powinni ci odebrac prawo jazdy .Ale mozesz kolejny raz swoje wypociny wypisywac a i tak niemaja one zadnego znaczenia.

      • 0 1

      • uderz w stół...

        ...a odezwał się taki, co se stymuluje pompką swoją inteligencję.
        Na dokładkę osobnik znający "aktywistyczno-rowerową" interpretację prawa o ruchu drogowym.
        Tacy ludzie, drodzy państwo, wymuszają pierwszeństwo i potrącają pieszych na przejściach, bo "som rowerzystami, i im wolno".

        Patrzcie i podziwiajcie

        • 0 0

  • (2)

    Pisałem kilka tygodni temu, że f-ma NextBike zarabia nie na opłatach z wynajmu rowerów a z stałej opłaty wnoszonej przez gminę.
    Ujmując to w cyfrach to wychodzi, że każdy mieszkaniec Trójmiasta i najbliższych okolic będzie rocznie za ten rower płacił ok. 6 złotych rocznie, niezależnie od tego czy będzie z tego korzystał czy w ogóle wiedział że coś takiego istnieje. Niby niewiele ale gdy się odejmie z kolei tych nieproduktywnych a więc dzieci, młodzież, studentów itd, to już wyjdzie ponad 10 złotych.
    Wydaje się to być ceną niewygórowaną ale tak jesteśmy skubani na każdym kroku a za te "nasze" pieniądze i tak najczęściej będą korzystać "obcy".

    • 5 1

    • (1)

      A wiesz ile ja płacę za naukę cudzych dzieci, leczenie obcych ludzi i nowe drogi dla jakichś kierowców z reszty kraju?

      • 7 3

      • za twoją głupote tez musielismy płacic

        • 0 0

  • Popieramy auta elektryczne zamiast trujacych spalinami aut,skutery eletryczne zamiasta spalinowych kosiare,ale sprzeciwiamy sie

    Bo rowery elektryczne nie są ekologiczne !!Zamieniamy pojazdy koszmarnie szkodliwe na szkodliwe minimalnie ,ale nie zamieniamy rowerów które nic nie emitują i poprawiają kondycje zdrowia na takie elektryczne które zwiększa emisje zanieczyszczeń powietrza i i nie mają żadnego pozytywnego efektu rowerów.!
    W Polsce w 90% prąd jest z węgla!

    • 2 1

  • kiedy tunel pod wisłą dla rowerów?

    Wprawdzie nikomu nie jest potrzebny, ale pokazuje, że rowerzystów TA władza dyskryminuje.

    • 0 2

  • Niepełna informacja to zła informacja!!! (6)

    Panie redaktorze dlaczego Pan nie napisał że rower metropolitalny jest projektem finansowanym ze środków unijnych w 85%!!! Pozostałe 35% pokryje 14 gmin proporcjonalnie do swego udziału w tym projekcie. Brak tej podstawowej informacji spowodował lawinę komentarzy podważających zasadność wydatkowania przez Gdańsk 40 mln zł!!! A przecież takiego wydatku ani Gdańsk ani inny samorząd nie będzie podnosił!!! Niepełna informacja jest źródłem dezinformacji i złych komentarzy!!!

    • 6 3

    • tyPOwy deal z unią (4)

      Czyli kasa z UE trafi do niemieckiej firmy jaką jest NextBike czyli tych 65% i my się jeszcze dołożymy w pozostałych 35%

      • 5 2

      • Wygrała w przetargu. Unieważnić bo PiSowi nie na rączkę? (3)

        • 2 5

        • To ze wymagania przetargowe tak ustawione ze tylko oni mogli wygrac to juz leming (2)

          nie zauważył

          • 4 2

          • Przetarg powinien wygrać senator od SKOKów (1)

            DojnaZmiana lubi pieniądze, zwłaszcza cudze.

            • 1 0

            • albo koleżanka

              Pani minister.

              • 1 0

    • A unia to ma pieniadze z kosmosu... Kol3jny kreetyn

      • 2 0

  • traz będzie super.

    • 0 0

  • Niech płacą ci, którzy korzystają. Wara od pieniędzy z podatków. (37)

    Cykloterroryści niech nie przerzucają kosztów utrzymania na mieszkańców.

    • 133 220

    • A ile palancie idzie z podatków na utrzymanie calej infrastruktury samochodowej (6)

      • 17 5

      • idzie z podatków, które płacą kierowcy!! a z jakich podatków są budowane ścieżki rowerowe??? z podatków, które płacą kierowcy!! (5)

        • 7 13

        • Jeśli masz na myśli akcyzę to ona w całości idzie do budżetu państwa a nie miasta (3)

          i jest np po to, żeby niwelować choć w niewielkm stopniu skutki motoryzacji jak zanieczyszczenie środowiska, leczenie powypadkowe itp
          Rowerzyści tak ogromnych szkód nie wyrządzają. Tylko proszę nie pisać, że widziałem jak jakiś rowerzysta kiedyś, kogoś, na chodniku... No proszę, to jest tak nie porównywalne z tym ile osób ginie pod kołami samochodów lub zostaje rannych

          • 9 3

          • (2)

            Ależ jest porównywalne. Rowerzyści przyczynili się w 2017 do zabicia 119 osób, a kierowcy samochodów osobowych do 1506 osób.
            I teraz ile Ci rowerzyści zapłacili akcyzy? Ilu poszkodowanych zostało na lodzie, bo rowerzysta nie ma OC, albo ma na max 300 tys zł, i to ledwo na leczenie starczy.
            I weź pod uwagę jakie przebiegi robią rowerzyści, a jakie kierowcy samochodów

            • 1 1

            • Poproszę żródło (1)

              Pewnie 118 z tych 119 to sami rowerzyści

              • 0 1

              • jakie to ma znaczenie...

                ...skoro spowodowali wypadki?

                • 0 1

        • a skąd

          na drogi miejskie z podatków dedykowanych specjalnie kierowcom idzie 0 (słownie: zero) zł

          • 2 0

    • Wara od podatków (4)

      Drogi dla blachosmrodów też budują z podatków

      • 10 4

      • opodatkować rowery.

        Wprowadzić OC. Jak chcesz symetrii, to będziesz ją miał.

        • 0 0

      • Drogi budują, ale auta mi nikt nie kupił

        Niedawno był artykuł jak mieszkańcy ławki traktują. Za rok pewnie połowa tych rowerów będzie niesprawna, bo przecież publiczne = niczyje. I tak oto kasa w błoto idzie.

        • 1 0

      • Bełkot cyklisty

        Oto efekt ciągłego ucisku dopływu krwi do mózgu,którego skutkiem są obcisłe gacie.

        • 1 4

      • Z których to korzystają dostawczaki, żeby Ci kotleta sojowego dostarczyć.

        • 3 3

    • ty podatków nie płacisz bo same drobne zarabiasz (2)

      • 29 14

      • On 3 razy po pincet biere... i jest dumnym "polakiem" na uttzymaniu MOPS (1)

        • 21 10

        • lepiej być na garnuszku mops

          Niż r***ć państwo na podatkach.

          • 0 0

    • (1)

      Cykliści płaca na drogi i nie korzystają. To się nazywa społeczeństwo.

      • 4 2

      • nie korzystają bo zapiep**ają chodnikami

        • 0 1

    • (8)

      Zamiast pluć na rowerzystów rusz tłusty zad i naucz się w końcu jeździć na rowerze. Pojeździj trochę, bebzon ci się zmniejszy i w końcu zobaczysz siuraka, pewnie się zdziwisz jaki on mały.

      • 39 10

      • A.

        Od ciągłego noszenia obcisłych gaci to masz całkowity zanik tego organu.

        • 0 4

      • Ja mam 17cm w swobodm zwisie (4)

        Czy to mało?

        • 3 6

        • (3)

          masakrycznie mało!
          co z tym interesem chcesz zwojować?

          • 9 2

          • chodzę z nim do kobiet. -Nie do krów. (2)

            • 7 2

            • zaganiasz tym swoim dryblasem kobiety na pastwisku? (1)

              skąd te krowy w Twoich fantazjach?

              • 5 2

              • Bo nie lubię spaślaków

                • 2 0

      • Mały to wołali na twojego st.....go

        • 3 3

      • ahahaha

        • 10 2

    • nie przerzucaj kosztów budowy i utrzymania miejsc parkingowych na mieszkańców

      nie uspołeczniaj kosztów prywatyzując korzyści z jeżdżenia samochodem.

      • 4 2

    • ale Ty jesteś głupi czy tylko udajesz ?

      pytam serio, bo jakim trzeba być tumanem, żeby takie rzeczy pisać ...

      • 1 1

    • To już tylko kierowcy będą składać się na utrzymanie dróg? (1)

      Uczniowie będą płacić za szkoły, staruszki za parki, a analfabeci nie będą musieli ze swych podatków dokładać się do miejskich bibliotek? Ci, co rzucsją śmieci na ulicę nie dołożą się do koszy, a wcześnie chodzący spać nie zapłacą za oświetlenie ulic. Niepełnospswni zapłacą za te swoje udogodnienia, windy, podjazdy i koperty. Jestem liberałem, ale nieco umiaru proszę.

      • 24 2

      • Widocznie taki z ciebie liberał jak z Ryśka.

        • 3 1

    • dokładnie!!! zamiast na takie fanaberie niech niepełnosprawnym pomogą!!!!!!!!!!

      • 1 7

    • I'm więcej rowerzystów tym mniej kierowców

      Zgadnij jakie byłyby korki gdyby przesiedli się do samochodów

      • 14 3

    • To jest mniej rocznie, niż prezes wydaje na ochronę

      Może by mu zabrać i zrobić mevo za darmo?

      • 9 3

    • ...a co tu dopiero powiedzieć o budowanych z podatków w drogach publicznych...?

      • 10 3

    • Zamiast się cieszyć, że będą mniejsze korki i mniejsze będzie spalanie wachy... (2)

      ...to ten już warczy. Co za ludzie!

      • 58 7

      • jak słusznie zauważyłeś "ludzie" by się tak nie zachowali (1)

        to wolak, takie skrzyżowanie czegoś tam z czymś tam, myślałem że już wyginęła ta stonka ale watykan z Putinem ciągle finansują hodowlę

        • 20 4

        • i to z naszych własnych, ciężko zrobionych pieniędzy

          • 9 2

  • w pierwszej kolejności wyremontować drogi potem rowery......w Polsce to zawsze odwrotnie

    • 1 0

  • po coo (13)

    ja sie pytam po co elektryczne rowery!! przeciez to nie jest zadna frajda jezdzic na takim rowerze!! tyle kasy wyrzucone w bloto!! Szczurek do kanałów!!

    • 90 156

    • (1)

      one będą stały i o to chodzi. Kto naładuje akumulatory przy niskich temp. A bez nikt nie będzie jednak chal 25kg rowerem :) to jest miś na miarę naszych możliwości i żywotnych oczekiwań społeczeństwa :)

      • 16 24

      • znawco mrozów, i rowerów metropo....

        jeżdżę po całej cebulandii i nawet w Bydgoszczy już dawno mają nie wspominając o warszawie Krakowie itp. dużych miast,,, a rowery na zimę są chowane !!!!!, kocham trójmiejskie słoiki znające się na wszystkim:):):):)

        • 0 0

    • To nie mają być rowery sprawiające frajdę, tylko ułatwiające życie. (4)

      Do przemieszczania się z punktu A do punktu C, a nie do oglądania w czasie jazdy punktu B.

      • 26 6

      • idioto i dokonale te role spełniaja zwykłe rowery na całym swiecie.Dlatego masz rowery miejskie holenderki (3)

        rowery do jazdy po mieście idioto produkuje sie specjalnie do tego celu zanim sie jeszcze narodziłeś!I niesą to eletryczne ale praktycznie kazdy rower do tego sie nadaje obecnie wiekszosc co ma rowery w wiekszosci wykorzystuje je do jazdy po mieście!

        • 3 11

        • i Tacy ludzie jak Ty mają prawo głosu w wyborach :(

          Jakie to smutne. Potem mamy populizm, agentów rosyjskich w sutannach i komisjach smoleńskich.

          • 5 0

        • te role rowery wspomagane elektrycznie spełniają jeszcze lepiej niż tradycyjne rowery miejskie

          zwłaszcza w aglomeracjach o dużej liczbie ulic o dużym nachyleniu.

          Generalnie weź pozitiwum lub spytaj terapeuty - może powinieneś zażywać inne tabletki.

          • 6 0

        • Jak napiszesz jeszcze raz kulturalnie i bez inwektyw, to ci odpiszę.

          Ludzie co jest z wami? Jak ktoś ma inne zdanie to już jest idiotą? Nie można po ludzku podyskutować bez obrażania innych?

          • 14 1

    • to nie ma być frajda, tylko środek komunikacji (1)

      nawet jak pojedziesz po płaskim z Dolnego Wrzeszcza do Śródmieścia można się lekko zgrzać, a to już za dużo, jak jedziesz do pracy.

      • 7 1

      • kolejny gimbus a gdy byłes dzieckiem matka pewni do ciebie krzyczała nie biegaj bo sie spocisz :)

        • 1 8

    • Ano po to żeby się nie pocić jadąc

      Np do pracy lub na randkę. No ale ty nie wiesz co to pracy i randka

      • 10 2

    • a wiesz co to rower elektryczny??

      widać że nie wiesz co to rower elektryczny ;/ dokształć się zanim coś napiszesz

      • 9 3

    • Jezdziles kiedys takim rowerem? Wg mnie nie i nie rozumiesz ile to daje przyjemnosci.

      • 19 1

    • Haha

      Haha, to podejdź na takim rowerze pod Wielkopolska, Bosmanska czy Kwiatkowskiego.

      • 18 8

  • Brawo Gdynia!!!!!

    Niech się wszyscy rowerzyści przejadą po centrum Gdyni, ulicami: Starowiejska, 3 Mają itd. świetna jazda bez trzymanki pod prąd. Brawo Gdynia!!!!!! Długo się zastanawiałem po co i dlaczego ktoś zaprojektował takie ścieżki i znalazłem odpowiedź, chodzi o to aby zniechęcić do jeżdżenia na rowerze po śródmieściu Gdyni.

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane