- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (205 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (254 opinie)
- 3 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (749 opinii)
- 4 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (70 opinii)
- 5 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (155 opinii)
- 6 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (106 opinii)
41 mln zł za kontrolę biletów w Gdańsku
Tylko jedna oferta wpłynęła w przetargu na kontrolę biletów w komunikacji miejskiej w Gdańsku. Złożyła ją spółka Renoma, a więc ta sama firma, która od lat sprawdza przejazdy w autobusach i tramwajach. Spółka wyceniła swoje usługi na 41 mln zł.
W ogłoszonym przed miesiącem przetargu wpłynęła jedna oferta. Złożyła ją także spółka Renoma, która za kontrolę biletów i ściąganie należności z tytułu wystawionych opłat dodatkowych za brak ważnego biletu oczekuje 41,3 mln zł.
36,5 mln z tej kwoty to wynagrodzenie z tytułu przeprowadzanych kontroli, a 5 mln stanowi należność za windykację.
Złożona oferta mieści się w zaplanowanym budżecie. Zarząd Transportu Miejskiego chciał bowiem przeznaczyć na nową umowę 46 mln zł.
Dla porównania poprzednia 3-letnia umowa kosztowała budżet miasta 25 mln zł. Jak wynika z danych magistratu, w skali miesiąca opłatami dodatkowymi za brak ważnego biletu karanych jest ponad 3,3 tys. osób, a wskaźnik ściągalności należności w 2022 r. wyniósł 78 proc.
Od 1 stycznia 2021 r. do drugiej połowy maja 2023 r. było ok. 23 tys. spraw pozostających w windykacji. Kolejnych 15 tys. przypadków trafiło do sądu, a 12 tys. skierowano do komornika. Podobnie jak w ubiegłych latach wykonawca będzie odpowiadać też za windykację i rozpatrywanie odwołań i skarg składanych przez pasażerów. Jak wynika z dotychczasowych danych, miesięcznie wpływa ok. 250 reklamacji.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-10-25 15:39
To jest jakaś abstrakcyjna suma za tego typu usługi (34)
Niech miasto samo powoła spółkę która się tym zajmie i będzie na bank taniej.
- 541 28
-
2023-10-29 12:34
raczej wałek
za tyle kasy można zatrudnić 2o kontrolerów na 10 lat
- 0 0
-
2023-10-26 17:52
Ale kolega nie zarobi ...
Ale kolega nie zarobi ... a chodzi o to by kolega zarobil... 41 mln zł na 3 lata . ... niezły dochód minus koszty
- 0 0
-
2023-10-26 08:49
Najpierw proszę policzyć, później się wypowiadać (1)
10 000 kontroli na miesiąc * 12 (rok) = 120 000 kontroli rocznie
120 000 * 3 (długość kontraktu w latach) = 360 000 kontroli
36 500 000 / 360 000 = ~101 zł na kontrolę to dużo?
To trzyletni kontrakt, cena uzasadniona jak dla mnie. Najpierw liczymy - potem piszemy, nie na odwrót :)- 2 8
-
2023-10-26 15:34
uważasz że 100 zł za wypisanie kwitka w 2 minuty to mało?
- 4 0
-
2023-10-26 08:18
To jest wyprowadzenie publicznych pieniędzy przez polskojęzyczną Dulcze-SS-ę (1)
- 8 1
-
2023-10-30 02:32
Korwina Mikkego trzeba zainstalować.
Niemcy powinny się z Polski wynieść. Renoma ma macki z WSI, nadaje na falach BND.
- 0 0
-
2023-10-26 06:27
Zgadza się SKM wyszła na plus
Ciężko by było grupę 30 ludzi zatrudnić? Rocznie za 30 to nawet nie wiem czy by z 3mln nie wyszło, a gdzie 41mln?
- 3 1
-
2023-10-25 20:38
A może hasło, ludzie, kupują bilety! Przez patologię społeczną, są takie dyskusje, czy renoma, czy spółka miasta. Wtko zaczyna się od ludzi..
- 0 0
-
2023-10-25 19:51
PO CO?
Jak chcieli przeznaczyć na nową umowę 46 mln zł, to i tak o 5 mln mniej
- 0 0
-
2023-10-25 19:35
Tak to jest...
Kiedy się wydaje nie swoje pieniądze, plus oczywiście gruby wałek połowa kasy się podzielą
- 9 2
-
2023-10-25 18:43
Twój mądry pomysł nie współgra z linią zarządzania miastem...
Właśnie im o to chodzi, by było dziwnie i nierozsądnie... Mała Sycylia... Przecież chodzi o pieniądze.
- 25 2
-
2023-10-25 18:41
Absurd
To wychodzi 170 zł za jedną kontrole, coś tu śmierdzi, mocno.
- 30 1
-
2023-10-25 17:49
(1)
Spokojnie ,zarobią na siebie . Daje głowę że w mieście dużo chętnych by utrzymać tę firmę , nikt do tego nie dopłaci .
- 5 6
-
2023-10-29 16:56
na gapę jeżdżą ludzie bez adresów, tzw bezdomni
mieszakm na przymorzu już 20 lat , i od ponad 20 lat przychodzą do poprzednich wezwania za niepłacenie biletów , rocznie około 20 , nawet psy przychodzą ich szukać , to jest udawanaie egzekucji , oni przychodzą po kasę nie na adres pobytu tylko na rzekomy adres zameldowania , te osby przemeldowały się 20 lat temu na mój poprzedni adres , ale
mieszakm na przymorzu już 20 lat , i od ponad 20 lat przychodzą do poprzednich wezwania za niepłacenie biletów , rocznie około 20 , nawet psy przychodzą ich szukać , to jest udawanaie egzekucji , oni przychodzą po kasę nie na adres pobytu tylko na rzekomy adres zameldowania , te osby przemeldowały się 20 lat temu na mój poprzedni adres , ale policja ich tam nie szuka komornik ich tam nie szuka chodzi tylko o to by w paierach wykaxzać , że z kar tyle sie należy , a potem w raporcie za 2 lata ksieguję starte nadzwyczajaną
- 0 0
-
2023-10-25 17:00
(17)
To jakiś absurd. Wydatki na komunikację w 2023 to łącznie 559 mln zł. Z czego 376,6 mln pochodzi ze środków budżetu miasta (67,4%) i uwaga 182,4 mln z wpływów z biletów (32,6%). I wydajemy 41 MLN na kontrolę tych 182,4 mln !!!! Dane z trojmiasto.pl "Trudny-budzet-Gdanska-na-2023-r-Ciecia-w-inwestycjach-i-komunikacji".
- 114 2
-
2023-10-30 06:04
Gdybyś potrafił czytać ze zrozumieniem to nie napisałbyś takich bzdur. 41 mln zł to kwota przeznaczona na 3 (słownie: trzy) lata umowy. Przypuszczam, że część tej kwoty jest przeznaczony na rozprawy sądowe.
- 0 0
-
2023-10-29 12:40
do tego koszt egzekucji bezskutecznych
razem z obsłuą prawną to 80 do 100 mln, tej kasy nie odzyskamy a płacone sa z naszych podatków.
mandaty i kary płąci tolko 10% złapanych reszta unika czyli wpływy na pozimie około 4do 5 mln- 0 0
-
2023-10-25 23:35
te 41 baniek to koszt na 3 lata. Wychodzi prawi 14 rocznie.
- 4 0
-
2023-10-25 23:27
To jest jazda (1)
36 mln za 120 tys. kontroli... Czyli 300 zł za przejście pojazdu poproszenie o bilety. Jeśli nie ma gapowiczów to trwa to góra 2; 3 min. Robią to 3 - 4 osoby. Jak się dobrze ustawią, czyli kontrolować będą pojazdy na trasie Gdańsk Główny - Śródmieście to właściwie są cały czas w ruchu. Jest klika miejsc w Gdańsku gdzie można wykonać taki manewr
36 mln za 120 tys. kontroli... Czyli 300 zł za przejście pojazdu poproszenie o bilety. Jeśli nie ma gapowiczów to trwa to góra 2; 3 min. Robią to 3 - 4 osoby. Jak się dobrze ustawią, czyli kontrolować będą pojazdy na trasie Gdańsk Główny - Śródmieście to właściwie są cały czas w ruchu. Jest klika miejsc w Gdańsku gdzie można wykonać taki manewr (wsiadam na jednym przystanku i przesiadka na następny pojazd bez zbytniego oczekiwania na jego przyjazd). W godzinę zrobią ok 20 pojazdów, czyli teoretycznie w 8 godzin robią ok. 160 kontroli (powinni zgodnie z umową robić dziennie 328). Ale dajmy im szansę bo trafiają się oporni w legitymowaniu i mandat trzeba wypisać (choć często ten jeden co pisze mandat (ma już dowód osobisty i pacjenta w ręku) zostaje na przystanku, a reszta jedzie dalej innym pojazdem). Niech tych kontroli będzie w ciągu 8 godzin 60 (zespół 4 osobowy - 7.5 kontroli na godzinę). W ciągu roku taki zespół zrobi, ok. 22 tys kontroli. Zatem taka Renoma potrzebuje w ciągu roku ok. 6 takich zespołów kontrolerskich aby dziennie zrobić swój limit. Dochodzą oczywiście dni wolne od pracy ale... 6 zespołów razy 4 osoby (koszt pracownika dajmy 10 tys. brutto) to ... 24 x 10.000 to 240.000 miesięcznie. 2.4 mln za 24 kontrolerów. Zwiększmy ich liczbę nawet do 48 to da nam 5 mln.
A teraz ciekawostka...ci co jeżdżą często komunikacja znają kontrolerów ..nie ma ich 24...to ciągle te same twarze proszą nas o bilety...
Wychodzi że jakby GAiT zatrudnił własnych ludzi i dał na to 10 mln to i tak by zarobił na czysto 26 mln.
Windykacja to tylko ...5 mln ale myślę, że niejedna kancelaria prawna bila by się o takie zlecenie...
Kochani ...rocznie niech koszt tych pracowników kontrolujących bilety wyniesie ok. 5 mln... to gdzie trafia reszta tej kasy...z 36 mln..- 21 2
-
2023-10-26 00:38
I jeśli nawet te dane
I jeśli nawet te dane zostały pod wpływem emocji policzone dla jednego roku a umowa ma liczyć 3 lata ..to i tak jest grubo...
- 9 2
-
2023-10-25 18:44
Twoje wypowiedzi są niewygodne - bo są logiczne. (2)
- 21 4
-
2023-10-26 06:28
Logiczne? A że ceny zapomniał podzielić na trzy lata też jest logiczne? (1)
To są wypowiedzi polityczne a nie logiczne.
- 3 6
-
2023-10-26 07:19
Na trzy lata podzielone to jest i tak szastanie publicznymi pieniędzmi.
- 5 1
-
2023-10-25 18:11
kontrola kosztuje 13,5 (rocznie), a wplywy z mandatów 4 mln (3)
- 43 4
-
2023-10-28 17:52
To się nie opłaca...
- 1 0
-
2023-10-26 10:52
Efektem kontroli jest też (1)
to, że ludzie kupują bilety. Gdyby nie było kontroli to więcej osób jeździloby bez biletów.
- 5 1
-
2023-10-30 02:27
Kierowca sprawdza bilety
Wchodzimy przednimi drzwiami, wychodzimy tylnimi, proste. Zresztą miasto powinno wprowadzić darmową komunikację.
- 0 2
-
2023-10-25 17:15
nie 41 mln a 13,7 mln
- 15 5
-
2023-10-25 17:15
41 /3
- 25 0
-
2023-10-25 17:06
(2)
A trzeba do tego dodać koszty utrzymania systemu FALA
- 67 5
-
2023-10-26 07:35
To akurat grosze w porównaniu z kosztem komunikacji.
- 1 9
-
2023-10-26 01:06
lepiej jakby pasażerowi kupili rogala, a nie jakaś Fala
- 13 1
-
2023-10-25 15:59
(1)
Wtedy bedzie trzeba wybudowac dwa biurowce, zatrudnic tysiac urzednikow i wydać 10x tyle
- 102 9
-
2023-10-25 16:38
+ tak jak w innych miejskich spółkach, prezes, zarząd, rada nadzorcza itd....
- 55 3
-
2023-10-25 19:40
Darmowe Komunikacja (12)
Czy to watro się bawić w te bilety. Nie lepiej finansować komunikację z budżetu miasta? Wszystkim wyszłoby na lepsze. Przychody z biletów to nie są jakieś wielkie sumy a do tego dochodzi właśnie kanarowanie. Darmowa komunikacja by zachęciła mieszkańców i turystów do zostawiania samochodów dodatkowo.
- 376 6
-
2023-10-26 12:52
Wiemy jak to się nie kalkuluje.
A kasę wyprać trzeba.
- 3 0
-
2023-10-26 08:20
Mhmm, tylko wtedy Gdańskiem musieli by nie rządzić skończeni kr@tyni
- 10 1
-
2023-10-26 07:52
A wpływy z biletów to ile? 25 milionów zł ?
- 10 0
-
2023-10-26 05:48
Dorośli niepełnosprawni w stopniu umiarkowanym
A dla nas ulg w komunikacji miejskiej w Gdańsku,mieście wolności i solidarności nadal nie ma.
- 9 1
-
2023-10-25 22:45
Kiedy ostatnio korzystałeś z komunikacji ?
Wydaj Ci się że większa liczba ludzi mogłaby skorzystać z komunikacji ?
- 7 7
-
2023-10-25 20:37
Byłoby taniej
Byłoby taniej, jednak miasto zainwestowało miliony na fale (system opłat) i nie ma jak się wycofać z tego. Należy podkreślić że fala jest dotowana z UE więc tym bardziej ciężko się wycofać.
Utrzymanie biletomatow, aplikacji, kanarów, biletów tradycyjnych, podejrzewam że bilans jest mizerny do zysków.
Tczew się wycofał z projektu i ma komunikację za darmo.- 53 1
-
2023-10-25 20:22
Ale muszą być Misie. Im większe tym lepiej. (5)
Jest kilka miast gdzie nie ma biletów. I działa to.
- 45 0
-
2023-10-25 21:14
(4)
W tych miastach gdzie jest darmowa to jest tylko dla mieszkańców (potwierdzenie mieszkania lub tylko zameldowanie) i taka osoba płaci w podatkach
- 13 5
-
2023-10-26 15:46
kłamiesz - w tczewie autobusy darowe dla wszystkich...jaki byłby sens wprowadzania darmowej kominukacji...a potem i tak płacic jakiejs firmie za sprawdzanie czy dany pasazer płaci tu pit? jak ty sobie to w ogole wyobrazasz? czy ty czujesz ta roznice czy nic, absolutnie nic ci w głowie nie swita?
- 0 0
-
2023-10-26 10:13
W Tczewie jest darmowa komunikacja dla wszystkich.
- 10 0
-
2023-10-26 07:37
I kto to sprawdza?
Darmowa komunikacja ma sens tylko wtedy, kiedy biletów nie ma wcale. Wsiadasz i jedziesz.
- 11 0
-
2023-10-25 23:44
Nieprawda
W Malborku bezpłatnie może podróżować każdy.
- 25 0
-
2023-10-25 15:50
Można inaczej (22)
W Tczewie na kontrolę biletów wydaje się 0 złotych, bo i biletów nie ma - przejazdy są darmowe dla wszystkich. Można? Można.
- 259 7
-
2023-10-25 18:51
100/100
I jestem pewny że mniej ich to kosztuje niż te bilety + kontrole w Gdańsku, a jeszcze koszty tej i**otycznej ideologii pod nazwą "Fala"...
- 8 0
-
2023-10-25 17:36
W Malborku to samo, 0 zł
- 5 0
-
2023-10-25 17:21
i cyk - już zostaje w kieszeni 41 mln
- 5 0
-
2023-10-25 16:46
Niemożliwe!!!
To tam nie kradną?
- 7 0
-
2023-10-25 16:35
w
w Tczewie można a w Gdańsku kolega musi zarobić
- 23 0
-
2023-10-25 16:14
(14)
Tyle, że w Tczewie jest pięć linii autobusowych na krzyż. Tramwajów nie ma wcale. Utrzymanie tych pięciu linii to nawet nie 1% tego ile potrzeba na Utrzymanie komunikacji gdańskiej. Ale poczekajcie rok, dwa. Będziecie mieć jedną linię, która będzie jeździć 3x na dobę. Bo na więcej już nie starczy...
- 14 41
-
2023-10-25 19:07
Jeszcze więcej będziecie kra.li?
- 0 0
-
2023-10-25 18:11
bezpłatna komunikacja - można - można (1)
Koszt dopłaty miasta Tczew do komunikacji miejskiej wynosił 12 milionów , po wprowadzeniu darmowej komunikacji koszty wzrosły do 17mln , dlatego miasto wprowadziło płatne miejsca parkingowe aby zdobyć finansowanie na brakującą kwotę - sam koszt systemu fala miał wynosić 850 tys. zł . Gdańsk wprowadza wszędzie płatne parkowanie ale nie oferuje nic w zamian.
- 12 0
-
2023-10-25 19:00
Trochę przesadziłeś... Oferuje małej garstce "swoich" ludzi olbrzymie dochody, kosztem nas - obywateli utrzymujących ten układ
- 8 1
-
2023-10-25 17:57
UM Gdańska i tak chyba postanowił odejść od komunikacji zbiowej w Gdansku (1)
Dzisiaj prawie godzinę czekali ludzie na przystanku w deszczu na autobus blisko SKM. Miasto jest nie przejezdne, za mało autobusów.
- 10 0
-
2023-10-25 18:57
Takie pasożyty rządzą w Gdańsku, więc niewiele się spodziewajmy, również sprawnej komunikacji nie oczekujmy,
aż do wymiany pasożytów na dobrych gospodarzy.
- 5 0
-
2023-10-25 16:18
Ilosc linii chyba tu aż takiej roli nie gra (8)
Np w Pucku masz jedną linie I jeśli nic się nie zmieniło, to nadal jest płatna.
- 22 2
-
2023-10-25 16:24
(7)
Czyli uważasz, że utrzymanie pięciu linii w Tczewie generuje te same koszty co utrzymanie ponad 90 linii w Gdańsku? Ciekawa teoria... Bo myślę, że jednak ilość linii i ilość dziennych wozokilometrow ma podstawowe znaczenie...
- 8 8
-
2023-10-26 14:43
a wez wstaw to swojego równania róznice z wpływów podatków -mieszkanców tczewa i gdanska...no chyba w gdansku elatywnie tych podmiotów płacacych podatki i to o wiele wyzsze, jest wiecej, prawda? to czemu tego nie uwzględniasz przy swoich przemsyleniach?
- 0 0
-
2023-10-25 16:40
i tak już teraz 2/3 kosztów utrzymania linii idzie z naszych podatków, a większość pasażerów komunikacji miejskiej to osoby, które jeżdżą za darmo. Lepiej zrobić darmową komunikację miejską niż płacić 41 mln oprychom za ściąganie haraczu.
- 43 0
-
2023-10-25 16:38
Koszty nie maja znaczenia (4)
Pytanie jaki jest przychod z biletów. Jeżeli w okolicach 40 mln to lepiej zrobić bezpłatna. Odchodzą automaty z biletami i koszty renomy
- 45 1
-
2023-10-25 18:54
Dokładnie tak. Jeszcze więcej ludzi będzie korzystać, bo bez kosztów. Będzie mniej jazdy swoim samochodem. (2)
Czystsze powietrze.
- 5 0
-
2023-10-25 19:08
Powietrze masz zanieczyszczać bo od tego za rok będziesz płacił ogromny podatek (1)
- 1 1
-
2023-10-25 23:47
A jak ktoś w ogole autem nie jezdzi?
No to nie...
- 0 0
-
2023-10-25 17:22
i bedzie wieksza frekwencja
- 8 0
-
2023-10-25 15:57
I nie dali sobie wcisnąć fali (1)
Mądrzy ludzie
- 93 2
-
2023-10-26 14:41
dzięki...zrobili nam za to płatne parkowanie w niektórych miejscach tczewa (płatne w tygodniu do 17, po tej godzinie i w weekendy darmowe) wiec mysle ze to nie wielka cena...generalnie jest to dobry układ...
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.