- 1 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (127 opinii)
- 2 Rozwód Koalicji Obywatelskiej z Dulkiewicz? (317 opinii)
- 3 Zuchwała kradzież w sklepie budowlanym (106 opinii)
- 4 Jak zaprojektować centrum Południa? (170 opinii)
- 5 Tony kokainy w Gdyni. Mówili, że to kreda (89 opinii)
- 6 Gdynia ma dwóch nowych wiceprezydentów (434 opinie)
41 mln zł za kontrolę biletów w Gdańsku
Tylko jedna oferta wpłynęła w przetargu na kontrolę biletów w komunikacji miejskiej w Gdańsku. Złożyła ją spółka Renoma, a więc ta sama firma, która od lat sprawdza przejazdy w autobusach i tramwajach. Spółka wyceniła swoje usługi na 41 mln zł.
W ogłoszonym przed miesiącem przetargu wpłynęła jedna oferta. Złożyła ją także spółka Renoma, która za kontrolę biletów i ściąganie należności z tytułu wystawionych opłat dodatkowych za brak ważnego biletu oczekuje 41,3 mln zł.
36,5 mln z tej kwoty to wynagrodzenie z tytułu przeprowadzanych kontroli, a 5 mln stanowi należność za windykację.
Złożona oferta mieści się w zaplanowanym budżecie. Zarząd Transportu Miejskiego chciał bowiem przeznaczyć na nową umowę 46 mln zł.
Dla porównania poprzednia 3-letnia umowa kosztowała budżet miasta 25 mln zł. Jak wynika z danych magistratu, w skali miesiąca opłatami dodatkowymi za brak ważnego biletu karanych jest ponad 3,3 tys. osób, a wskaźnik ściągalności należności w 2022 r. wyniósł 78 proc.
Od 1 stycznia 2021 r. do drugiej połowy maja 2023 r. było ok. 23 tys. spraw pozostających w windykacji. Kolejnych 15 tys. przypadków trafiło do sądu, a 12 tys. skierowano do komornika. Podobnie jak w ubiegłych latach wykonawca będzie odpowiadać też za windykację i rozpatrywanie odwołań i skarg składanych przez pasażerów. Jak wynika z dotychczasowych danych, miesięcznie wpływa ok. 250 reklamacji.
Miejsca
Opinie (341) ponad 10 zablokowanych
-
2023-10-25 15:39
Opinia wyróżniona
To jest jakaś abstrakcyjna suma za tego typu usługi (34)
Niech miasto samo powoła spółkę która się tym zajmie i będzie na bank taniej.
- 541 28
-
2023-10-29 12:34
raczej wałek
za tyle kasy można zatrudnić 2o kontrolerów na 10 lat
- 0 0
-
2023-10-26 17:52
Ale kolega nie zarobi ...
Ale kolega nie zarobi ... a chodzi o to by kolega zarobil... 41 mln zł na 3 lata . ... niezły dochód minus koszty
- 0 0
-
2023-10-26 08:49
Najpierw proszę policzyć, później się wypowiadać (1)
10 000 kontroli na miesiąc * 12 (rok) = 120 000 kontroli rocznie
120 000 * 3 (długość kontraktu w latach) = 360 000 kontroli
36 500 000 / 360 000 = ~101 zł na kontrolę to dużo?
To trzyletni kontrakt, cena uzasadniona jak dla mnie. Najpierw liczymy - potem piszemy, nie na odwrót :)- 2 8
-
2023-10-26 15:34
uważasz że 100 zł za wypisanie kwitka w 2 minuty to mało?
- 4 0
-
2023-10-26 08:18
To jest wyprowadzenie publicznych pieniędzy przez polskojęzyczną Dulcze-SS-ę (1)
- 8 1
-
2023-10-30 02:32
Korwina Mikkego trzeba zainstalować.
Niemcy powinny się z Polski wynieść. Renoma ma macki z WSI, nadaje na falach BND.
- 0 0
-
2023-10-26 06:27
Zgadza się SKM wyszła na plus
Ciężko by było grupę 30 ludzi zatrudnić? Rocznie za 30 to nawet nie wiem czy by z 3mln nie wyszło, a gdzie 41mln?
- 3 1
-
2023-10-25 20:38
A może hasło, ludzie, kupują bilety! Przez patologię społeczną, są takie dyskusje, czy renoma, czy spółka miasta. Wtko zaczyna się od ludzi..
- 0 0
-
2023-10-25 19:51
PO CO?
Jak chcieli przeznaczyć na nową umowę 46 mln zł, to i tak o 5 mln mniej
- 0 0
-
2023-10-25 19:35
Tak to jest...
Kiedy się wydaje nie swoje pieniądze, plus oczywiście gruby wałek połowa kasy się podzielą
- 9 2
-
2023-10-25 18:43
Twój mądry pomysł nie współgra z linią zarządzania miastem...
Właśnie im o to chodzi, by było dziwnie i nierozsądnie... Mała Sycylia... Przecież chodzi o pieniądze.
- 25 2
-
2023-10-25 18:41
Absurd
To wychodzi 170 zł za jedną kontrole, coś tu śmierdzi, mocno.
- 30 1
-
2023-10-25 17:49
(1)
Spokojnie ,zarobią na siebie . Daje głowę że w mieście dużo chętnych by utrzymać tę firmę , nikt do tego nie dopłaci .
- 5 6
-
2023-10-29 16:56
na gapę jeżdżą ludzie bez adresów, tzw bezdomni
mieszakm na przymorzu już 20 lat , i od ponad 20 lat przychodzą do poprzednich wezwania za niepłacenie biletów , rocznie około 20 , nawet psy przychodzą ich szukać , to jest udawanaie egzekucji , oni przychodzą po kasę nie na adres pobytu tylko na rzekomy adres zameldowania , te osby przemeldowały się 20 lat temu na mój poprzedni adres , ale
mieszakm na przymorzu już 20 lat , i od ponad 20 lat przychodzą do poprzednich wezwania za niepłacenie biletów , rocznie około 20 , nawet psy przychodzą ich szukać , to jest udawanaie egzekucji , oni przychodzą po kasę nie na adres pobytu tylko na rzekomy adres zameldowania , te osby przemeldowały się 20 lat temu na mój poprzedni adres , ale policja ich tam nie szuka komornik ich tam nie szuka chodzi tylko o to by w paierach wykaxzać , że z kar tyle sie należy , a potem w raporcie za 2 lata ksieguję starte nadzwyczajaną
- 0 0
-
2023-10-25 17:00
(17)
To jakiś absurd. Wydatki na komunikację w 2023 to łącznie 559 mln zł. Z czego 376,6 mln pochodzi ze środków budżetu miasta (67,4%) i uwaga 182,4 mln z wpływów z biletów (32,6%). I wydajemy 41 MLN na kontrolę tych 182,4 mln !!!! Dane z trojmiasto.pl "Trudny-budzet-Gdanska-na-2023-r-Ciecia-w-inwestycjach-i-komunikacji".
- 114 2
-
2023-10-30 06:04
Gdybyś potrafił czytać ze zrozumieniem to nie napisałbyś takich bzdur. 41 mln zł to kwota przeznaczona na 3 (słownie: trzy) lata umowy. Przypuszczam, że część tej kwoty jest przeznaczony na rozprawy sądowe.
- 0 0
-
2023-10-29 12:40
do tego koszt egzekucji bezskutecznych
razem z obsłuą prawną to 80 do 100 mln, tej kasy nie odzyskamy a płacone sa z naszych podatków.
mandaty i kary płąci tolko 10% złapanych reszta unika czyli wpływy na pozimie około 4do 5 mln- 0 0
-
2023-10-25 23:35
te 41 baniek to koszt na 3 lata. Wychodzi prawi 14 rocznie.
- 4 0
-
2023-10-25 23:27
To jest jazda (1)
36 mln za 120 tys. kontroli... Czyli 300 zł za przejście pojazdu poproszenie o bilety. Jeśli nie ma gapowiczów to trwa to góra 2; 3 min. Robią to 3 - 4 osoby. Jak się dobrze ustawią, czyli kontrolować będą pojazdy na trasie Gdańsk Główny - Śródmieście to właściwie są cały czas w ruchu. Jest klika miejsc w Gdańsku gdzie można wykonać taki manewr
36 mln za 120 tys. kontroli... Czyli 300 zł za przejście pojazdu poproszenie o bilety. Jeśli nie ma gapowiczów to trwa to góra 2; 3 min. Robią to 3 - 4 osoby. Jak się dobrze ustawią, czyli kontrolować będą pojazdy na trasie Gdańsk Główny - Śródmieście to właściwie są cały czas w ruchu. Jest klika miejsc w Gdańsku gdzie można wykonać taki manewr (wsiadam na jednym przystanku i przesiadka na następny pojazd bez zbytniego oczekiwania na jego przyjazd). W godzinę zrobią ok 20 pojazdów, czyli teoretycznie w 8 godzin robią ok. 160 kontroli (powinni zgodnie z umową robić dziennie 328). Ale dajmy im szansę bo trafiają się oporni w legitymowaniu i mandat trzeba wypisać (choć często ten jeden co pisze mandat (ma już dowód osobisty i pacjenta w ręku) zostaje na przystanku, a reszta jedzie dalej innym pojazdem). Niech tych kontroli będzie w ciągu 8 godzin 60 (zespół 4 osobowy - 7.5 kontroli na godzinę). W ciągu roku taki zespół zrobi, ok. 22 tys kontroli. Zatem taka Renoma potrzebuje w ciągu roku ok. 6 takich zespołów kontrolerskich aby dziennie zrobić swój limit. Dochodzą oczywiście dni wolne od pracy ale... 6 zespołów razy 4 osoby (koszt pracownika dajmy 10 tys. brutto) to ... 24 x 10.000 to 240.000 miesięcznie. 2.4 mln za 24 kontrolerów. Zwiększmy ich liczbę nawet do 48 to da nam 5 mln.
A teraz ciekawostka...ci co jeżdżą często komunikacja znają kontrolerów ..nie ma ich 24...to ciągle te same twarze proszą nas o bilety...
Wychodzi że jakby GAiT zatrudnił własnych ludzi i dał na to 10 mln to i tak by zarobił na czysto 26 mln.
Windykacja to tylko ...5 mln ale myślę, że niejedna kancelaria prawna bila by się o takie zlecenie...
Kochani ...rocznie niech koszt tych pracowników kontrolujących bilety wyniesie ok. 5 mln... to gdzie trafia reszta tej kasy...z 36 mln..- 21 2
-
2023-10-26 00:38
I jeśli nawet te dane
I jeśli nawet te dane zostały pod wpływem emocji policzone dla jednego roku a umowa ma liczyć 3 lata ..to i tak jest grubo...
- 9 2
-
2023-10-25 18:44
Twoje wypowiedzi są niewygodne - bo są logiczne. (2)
- 21 4
-
2023-10-26 06:28
Logiczne? A że ceny zapomniał podzielić na trzy lata też jest logiczne? (1)
To są wypowiedzi polityczne a nie logiczne.
- 3 6
-
2023-10-26 07:19
Na trzy lata podzielone to jest i tak szastanie publicznymi pieniędzmi.
- 5 1
-
2023-10-25 18:11
kontrola kosztuje 13,5 (rocznie), a wplywy z mandatów 4 mln (3)
- 43 4
-
2023-10-28 17:52
To się nie opłaca...
- 1 0
-
2023-10-26 10:52
Efektem kontroli jest też (1)
to, że ludzie kupują bilety. Gdyby nie było kontroli to więcej osób jeździloby bez biletów.
- 5 1
-
2023-10-30 02:27
Kierowca sprawdza bilety
Wchodzimy przednimi drzwiami, wychodzimy tylnimi, proste. Zresztą miasto powinno wprowadzić darmową komunikację.
- 0 2
-
2023-10-25 17:15
nie 41 mln a 13,7 mln
- 15 5
-
2023-10-25 17:15
41 /3
- 25 0
-
2023-10-25 17:06
(2)
A trzeba do tego dodać koszty utrzymania systemu FALA
- 67 5
-
2023-10-26 07:35
To akurat grosze w porównaniu z kosztem komunikacji.
- 1 9
-
2023-10-26 01:06
lepiej jakby pasażerowi kupili rogala, a nie jakaś Fala
- 13 1
-
2023-10-25 15:59
(1)
Wtedy bedzie trzeba wybudowac dwa biurowce, zatrudnic tysiac urzednikow i wydać 10x tyle
- 102 9
-
2023-10-25 16:38
+ tak jak w innych miejskich spółkach, prezes, zarząd, rada nadzorcza itd....
- 55 3
Wszystkie opinie
-
2023-10-25 15:02
Za 41 mln zł to mozna zrobic darmowa komunikacje ! (10)
- 148 9
-
2023-10-25 15:15
Utrzymanie komunikacji w Gdansku kosztuje ponad 10 razy tyle (bez Fali) (1)
Koszt renomy jest niższy niz dochody z biletow, jednak wciaz sprzedaz biletow nie pokrywa nawet polowy wszystkich kosztow
- 3 12
-
2023-10-25 15:17
no bo wiekszosc jest zwolniona z zakupu biletow.... kuriozum
- 23 2
-
2023-10-25 15:19
Policzmy... (5)
Policzmy:
41 000 000 zł / (365 dni * 2) = 56 164 zł/dzień
56 164zł/dzień / 4,8 zł/przejazd = 11 700 przejazdów dziennie
Więc nie pokryje to kosztów wszystkich przejazdów, ale darmowa (płacona z podatków) sprawna komunikacja używana przez wszystkich, może przyczynić się do zmniejszenia natężenia ruchu, zmniejszenie zanieczyszczeń, a pieniądze zaoszczędzone na budowaniu i obsłudze dróg mogą być przeznaczone na utrzymanie komunikacji.
Dla ciekawych
Mandat to około 150zł
56 164zł/dzień / 150 zł/mandat = 374 mandaty dziennie.
Sporo do wystawienia.- 10 3
-
2023-10-25 16:05
Zapomniales dodac zaoszczedzone koszta wydruku biletow + kilka stanowisk za to odpowiedzialnych
- 13 0
-
2023-10-25 16:07
Darmowa komunikacja jeszcze nigdzie nie przyczyniła się do zmniejszenia korków, bo to nie cena jest tu problemem, a jakość.
- 2 4
-
2023-10-25 16:17
Opłata dodatkowa to 216 zł płacone w ciągu 7 dni, lub 306 zł płacone w czasie późniejszym. I bum, Twoje wyliczenia są już o kant d**y...
- 0 5
-
2023-10-25 16:46
Umowa jest na 3 lata, a mandat kosztuje 2x więcej niż uważasz. Myślę, że zostanie przy liczeniu baranów w nocy...
- 0 0
-
2023-10-25 16:50
Jeśli już to 37 442 / 306. I mamy 122 mandaty dziennie...
- 0 0
-
2023-10-25 15:56
Okradamy was dla waszego dobrz tak wladze gdańska maja zasady rzadzenia Gdańskiem a mieszkancom podwyzka biletów
- 9 2
-
2023-10-26 06:48
Za 41 mln to sobie darmową możesz jedną linię zrobić...
Nic nie wiesz o realnych kosztach ale piszesz bzdury.
- 0 4
-
2023-10-25 15:02
Czasy się zmieniają...a Renoma ciągle na propsie. (3)
Kos wie dlaczego?
- 102 3
-
2023-10-25 15:17
Nie wiem, aczkolwiek się domyślam ;)
- 20 1
-
2023-10-25 16:18
Zgłosiłeś sie do przetargu za symboliczną złotówkę? Szkoda, było by taniej i bez Renomy.
A swoją drogą, gdyby ludzie, jak to na ....katolików przystało :-) , byli uczciwi, nie potrzebne by były kontrole. Niestety, min nieuczciwość to sport narodowy Polaków.
- 1 9
-
2023-10-25 20:58
Odpowiedź brzmi: pan Li....I.
- 8 0
-
2023-10-25 15:04
Milion sto trzydziesci osiem tysięcy za miesiąc za kontrole biletów?:) (3)
Niezły rozmach maja ...sku....y :) To cytat z filmu:)
Chyba jednak bardziej opłaca się zrobić bezpłatną komunikacje:):):)- 145 4
-
2023-10-25 15:42
trzeba tę kwotę zestawić z miesięcznymi wpływami za bilety
i będzie wszystko jasne
- 1 2
-
2023-10-25 15:57
Obojentnie jak Powskie władze Gdańska beda okradac mieszkanców to i tak POkemony nanich załgosują
A władze gdańska kolejny kredycik na 200 mln!!
- 11 2
-
2023-10-25 16:51
Komunikacja miejska w Gdańsku
To że u nas w Gdańsku nie ma darmowej komunikacji miejskiej to jest dlatego że w Gdańsku rządzą złodzieje którzy patrzą tylko aby kogoś okraść .POstkomuchy tylko patrzą aby się nachapać a nie wiedzą że nic nie ma za darmo a każdy kto jeździ komunikacją miejską i nie płaci to jest złodziej a miejsce złodziei jest w więzieniu. POstkomuchy czas ucieka a więzienie czeka
- 5 0
-
2023-10-25 15:04
(9)
Brakuje jeszcze informacji na jaką kwotę wystawiono mandaty w ciągu np 2021 i 2022.
- 95 1
-
2023-10-25 15:06
Zamiast płacić za kontrole i systemy fala itp nie lepiej zrobić po prostu darmową komunikację?
- 38 0
-
2023-10-25 15:10
nie istnieje takie cos jak mandat za jazdę bez biletu (1)
to jest opłata dodatkowa
- 4 10
-
2023-10-25 15:23
jak zwał tak zwał ale wiadomo o co chodzi
- 16 0
-
2023-10-25 15:12
To sobie policz (4)
Podali ilość windykacji. 23tys
Stednia kara 100zl
Kary 23mln a oni biorą 41mln za kontrole brawo!- 18 4
-
2023-10-25 15:15
ale to nie na rok;)
no i uwzględnij ściągalność
- 4 2
-
2023-10-25 15:18
23tys razy 100 to jest dopiero 2 miliony 300 tysięcy a nie 23mln
to ty masz brawo
- 11 0
-
2023-10-25 17:01
23 tys pozostających w windykacji, czyli wystawionych a nie opłaconych plus w sądach i u komornika drugie tyle.
- 2 0
-
2023-10-25 18:13
3,3 miesięcznie czyli 40 tysięcy mandatów rocznie
40 tysięcy x 100 zł to 4 miliony, nie 23.
- 5 0
-
2023-10-27 21:31
Pisali ze 3.3 tys kar na miesiac
Nie wiem ile kara ... 100 zl ?? Czyli 330 tys na miesiac ?? A koszt Renomy ponad milion miesiecznie
- 1 0
-
2023-10-25 15:04
Przecież za te pieniądze można zrobić darmową komunikację dla wszystkich. (1)
Miasto i tak dokłada do zbiorkomu, a ściągalność mandatów to zaledwie jakiś mały procent i gra niewarta świeczki.
- 162 5
-
2023-10-26 06:50
Taa, za 41 mln na trzy lata zrobisz darmową komunikację...
Brawo za mądry wpis. I ile będzie tej darmowej komunikacji? Jedna linia? Dwie? Czy nawet na trzy wystarczy?
- 0 5
-
2023-10-25 15:05
W Niemczech (9)
przodem wchodzą ludzie z biletami i pokazują kierowcy , a tyłem wysiadają . Kontroli brak a wszyscy płacą.
- 97 11
-
2023-10-25 15:10
(1)
W cywilizowanych krajach gdzie jeździ mało osób może tak być. U nas o godzinie 15-16 przy dworcu już jest pełny autobus.
- 19 1
-
2023-10-26 13:16
nie "w cywilizowanych krajach gdzie jezdzi mało osob" tylko "w cywilizowanych krajach gdzie multum ludzi jezdzi komunikacja miejska bo jest tak szybka punktualna i niezawodna" - tak brzmi to o wiele lepiej i jest bardziej zgodne z prawda, nie sądzisz?
- 0 0
-
2023-10-25 15:16
No to poszukaj komentarzy nt. systemu Fala (1)
krzyk i płacz o w zasadzie dokładnie to samo, co mają w Niemczech.
- 3 12
-
2023-10-26 06:53
I to jest najśmieszniejsze właśnie
jak ludzie mają odbijać karty przy dowolnych drzwiach co jest szybkie i wygodne to jęczą że skandal ale teraz chcą wchodzić tylko jednymi i wszyscy się kolejno odbijać u kierowcy! fala nie! wszystko ok byle tylko nie było to rozwiązanie nasze polskie ale np niemieckie, może być coś gorszego ale ma być jak za granicą o i wtedy będzie dobrze, a jeszcze śmieszniejsze że to piszą sympatycy pisu i tu właśnie widać ich patriotyzm
- 1 2
-
2023-10-25 16:04
Tak (2)
jak w Anglii
- 6 1
-
2023-10-25 16:16
Anglia to dzungla
Tam ludziom powinni dopłacać za to że z domu wyszli. Spaślaki
- 2 4
-
2023-10-26 06:54
Chyba jak w pksie w Szemudzie.
- 2 0
-
2023-10-25 16:53
Kontrole (1)
Nie tylko w niemczech bo Anglii też tak jest , że wsiada się pierwszymi drzwiami i się kierowcy bilet albo się kupuje . A jak nie pokażesz / nie kupisz nie jedziesz . Tak powinno być w PL
- 4 2
-
2023-10-26 06:55
Za szybkie są te nasze autobusy i tramwaje, zrobić coś żeby wolniej jechały!
Może jeszcze obowiązkowo wierszyk wyrecytować w trakcie wchodzenia żeby na każdym przystanku 5 minut stać?
- 1 1
-
2023-10-25 15:05
A ile kosztuje komunikacja na rok ? Płacić za komunikację i jeszcze 41 milionów na kontrolę? Jaki to sens ?
- 117 1
-
2023-10-25 15:05
powinna być darmowa (5)
przerost formy nad treścią, dali wszystkim: młodym, stary jazdę za freeko, a fraj.er.zy co pracują składają się na to... Brawo Ola, brawo gdanski magistrat!
- 135 5
-
2023-10-25 15:19
A kto za to zapłaci? (4)
I z czego trzeba będzie wtedy zrezygnować?
- 1 9
-
2023-10-25 16:00
Zapytaj wladz następujących miast (3)
Malbork, Tczew, Ostrołęka, chyba jeszcze Lubin i Kętrzyn.
- 17 0
-
2023-10-25 16:11
(2)
Porównywanie Malborka czy Tczewa z kilkoma liniami autobusowymi do miasta wojewódzkiego to chyba jakiś żart.
- 0 13
-
2023-10-25 16:20
Są inne miasta co mają po kilka linii i obowiązują bilety
- 1 0
-
2023-10-25 16:30
Ale w takim Gdańsku chyba więcej ludzi i firm płaci podatki, czy nie?
- 8 1
-
2023-10-25 15:07
Straty (1)
A jakie są szacunkowe straty z powodu gapowiczów? Bo to jakiś kosmos żeby blisko 14 milionów rocznie płacić za kontrolę biletów w komunikacji zewnętrznej spółce.
- 110 2
-
2023-10-25 15:19
no sam widzisz, od stycznia 2021 to maja 2023 łącznie 60tys spraw
- 0 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.