• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

41 mln zł za kontrolę biletów w Gdańsku

Maciej Korolczuk
25 października 2023, godz. 15:00 
Opinie (341)
Najnowszy artykuł na ten temat Atak na dwóch kontrolerów biletów w tramwaju
Prawdopodobnie od początku 2024 r. bilety w gdańskiej komunikacji miejskiej nadal będzie sprawdzać spółka Renoma. Prawdopodobnie od początku 2024 r. bilety w gdańskiej komunikacji miejskiej nadal będzie sprawdzać spółka Renoma.

Tylko jedna oferta wpłynęła w przetargu na kontrolę biletów w komunikacji miejskiej w Gdańsku. Złożyła ją spółka Renoma, a więc ta sama firma, która od lat sprawdza przejazdy w autobusach i tramwajach. Spółka wyceniła swoje usługi na 41 mln zł.



Dotychczasowa trzyletnia oferta Renomy z miastem Gdańsk na kontrolę biletów i windykację wystawionych opłat dodatkowych wygasa z końcem roku. Nowy kontrakt zacznie obowiązywać od początku 2024 r. i będzie ważny do końca 2026 r. Zakłada zwiększenie liczby kontroli do 10 tys. miesięcznie (obecnie to ok. 9 tys. kontroli).

W ogłoszonym przed miesiącem przetargu wpłynęła jedna oferta. Złożyła ją także spółka Renoma, która za kontrolę biletów i ściąganie należności z tytułu wystawionych opłat dodatkowych za brak ważnego biletu oczekuje 41,3 mln zł.



36,5 mln z tej kwoty to wynagrodzenie z tytułu przeprowadzanych kontroli, a 5 mln stanowi należność za windykację.

Złożona oferta mieści się w zaplanowanym budżecie. Zarząd Transportu Miejskiego chciał bowiem przeznaczyć na nową umowę 46 mln zł.

Dla porównania poprzednia 3-letnia umowa kosztowała budżet miasta 25 mln zł. Jak wynika z danych magistratu, w skali miesiąca opłatami dodatkowymi za brak ważnego biletu karanych jest ponad 3,3 tys. osób, a wskaźnik ściągalności należności w 2022 r. wyniósł 78 proc.

Od 1 stycznia 2021 r. do drugiej połowy maja 2023 r. było ok. 23 tys. spraw pozostających w windykacji. Kolejnych 15 tys. przypadków trafiło do sądu, a 12 tys. skierowano do komornika. Podobnie jak w ubiegłych latach wykonawca będzie odpowiadać też za windykację i rozpatrywanie odwołań i skarg składanych przez pasażerów. Jak wynika z dotychczasowych danych, miesięcznie wpływa ok. 250 reklamacji.

Miejsca

Opinie (341) ponad 10 zablokowanych

  • Ci kontrolerzy to zwykłe bydło

    taniej byłoby na etat kogos zatrudnić; Ktoś z Ratusza pewnie się kasą z nimi dzieli

    • 1 0

  • Ratusz wychodzi z założenia: Nie moje - to można wydawać

    ...skąd my to znamy?

    • 2 0

  • ...czyli mamy Najdroższe Bilety Świata na 1 mieszkańca

    przeliczając wartość kontraktu na ilość kontroli

    • 2 0

  • A jaki jest koszt budowy i eksploatacji biletomatów oraz emisji biletów???

    Może taniej byłoby te koszty połączyć z kosztami kontroli i zrobić darmową komunikację?

    • 0 0

  • Oni powinni być wynagradzani na procencie od wyegzekwowanych mandatów.

    • 0 0

  • Miasto zaciąga pożyczke , a teraz lekką ręka wydaje 41 milionów na kontrolę biletów, to jakiś żart ,!!!!!!

    • 1 0

  • nieopłacalne wydatki

    koszt 40 mln , a wpływy z kar 5 mln, pytam czemu mamy dopłać do nieskutecznych egzekucji .
    2 koszty tej firmy to wierzchołek do tego dochodzą koszty spraw sądowych, procesów zaocznych i niesktecznych egzekucji razem około 100 mln

    • 0 0

  • szok

    W ogłoszonym przed miesiącem przetargu wpłynęła jedna oferta.

    Jak nie ma konkurencji to jest patologia , należywalić firmę na R. i zatrudnić kontrolerów

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane