• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od nowego roku wzrośnie liczba kontroli biletów w komunikacji miejskiej

Maciej Korolczuk
25 września 2023, godz. 07:00 
Opinie (377)
Najnowszy artykuł na ten temat Atak na dwóch kontrolerów biletów w tramwaju
Od przyszłego roku liczba kontroli w pojazdach komunikacji miejskiej w Gdańsku wzrośnie z 8 do 10 tys. miesięcznie. Od przyszłego roku liczba kontroli w pojazdach komunikacji miejskiej w Gdańsku wzrośnie z 8 do 10 tys. miesięcznie.

Z końcem roku wygasa trzyletnia umowa miasta z firmą Renoma na kontrolę i windykację opłat za brak biletów w pojazdach komunikacji miejskiej. Nowa umowa będzie obowiązywać od początku 2024 do końca 2026 roku, a liczba kontroli ma wzrosnąć do 10 tys. miesięcznie.



Ile razy w życiu dałe(a)ś się złapać na jeździe bez biletu?

Dotychczasowy kontrakt na kontrolę biletów i windykację należności został podpisany pod koniec 2020 roku i obowiązuje do końca bieżącego roku. Renoma za świadczone usługi otrzymała od Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku 25 mln zł.

Od tamtej pory Renoma przeprowadza w pojazdach komunikacji miejskiej w Gdańsku ponad 9 tys. kontroli miesięcznie.

Kontrola biletów to jednak nie wszystko. Renoma odpowiada bowiem także za windykację należności. Jak wynika z danych magistratu, w skali miesiąca opłatami dodatkowymi za brak ważnego biletu karanych jest ponad 3,3 tys. osób, a wskaźnik ściągalności należności w 2022 r. wyniósł 78 proc.

Od 1 stycznia 2021 roku do drugiej połowy maja 2023 r. było ok. 23 tys. spraw pozostających w windykacji. Kolejnych 15 tys. przypadków trafiło do sądu, a 12 tys. skierowano do komornika.



Wzrośnie liczba kontroli



Nowy kontrakt również będzie trzyletni (o rok dłużej potrwa jedynie windykacja należności) i zakłada zwiększenie miesięcznych kontroli z 8 do 10 tys. W skali roku ma być ich nie więcej niż 125 tys. (obecnie jest ich nie więcej niż 100 tys.).

Do zakresu kontrolerów będzie należało też udzielanie informacji i wyjaśnień na zadane przez pasażerów pytania, sprawdzanie autentyczności okazywanych przez pasażerów biletów, kart miejskich i dokumentów uprawniających do ulgowych bądź bezpłatnych przejazdów, wzywanie organów porządkowych w przypadku pasażerów łamiących przepisy porządkowe lub taryfowe w pojeździe lub z bieżącym zarządzaniem komunikacją miejską, np. udzielanie informacji i kierowanie ruchem pasażerów podczas np. imprez masowych.

Podobnie jak w ubiegłych latach wykonawca będzie odpowiadać też za windykację i rozpatrywanie odwołań i skarg składanych przez pasażerów. Jak wynika z dotychczasowych danych, miesięcznie wpływa ok. 250 reklamacji.

Firmę, która od 1 stycznia będzie kontrolować bilety w gdańskiej komunikacji poznamy pod koniec października.

Wideo archiwalne

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (377)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane