• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

7 miesięcy utrudnień w centrum Gdańska

Maciej Korolczuk
12 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
W ramach inwestycji na jezdni 3 Maja i Nowych Ogrodów pojawią się dodatkowe kratki w postaci odwodnienia liniowego, co poprawi odbiór wody i szybsze odprowadzenie jej do kolektora. W ramach inwestycji na jezdni 3 Maja i Nowych Ogrodów pojawią się dodatkowe kratki w postaci odwodnienia liniowego, co poprawi odbiór wody i szybsze odprowadzenie jej do kolektora.

W poniedziałek, 17 października, ruszy przebudowa skrzyżowania Nowych Ogrodów z ul. 3 MajaMapka w centrum Gdańska. Modernizacja newralgicznego skrzyżowania ma poprawić odbiór wody deszczowej podczas nawalnych opadów. Remont potrwa do połowy maja i aby zminimalizować utrudnienia dla kierowców i pasażerów komunikacji miejskiej, podzielono go na siedem etapów.



- Skrzyżowanie Nowych Ogrodów z ul. 3 Maja to w kontekście gospodarki wodnej krytyczne miejsce w centrum Gdańska - przyznaje Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska. - Kilka razy dochodziło do podtopienia tego skrzyżowania, dlatego uznaliśmy, że konieczna jest większa inwestycja. Spowoduje ona, w dużym skrócie: szybsze spływanie wody i jej szybsze odprowadzenie. Chcemy uniknąć sytuacji, że w czasie nawalnych deszczów centrum miasta jest sparaliżowane przez to jedno skrzyżowanie.
W ramach inwestycji, którą na zlecenie miasta za niespełna 7 mln zł zrealizuje firma Poleko Budownictwo, w jezdni zarówno na Nowych Ogrodach, jak i na 3 Maja powstaną dodatkowe kraty w postaci odwodnienia liniowego (podłużnego i poprzecznego), które poprawią odbiór spływającej wody i odprowadzą do specjalnego kolektora znajdującego się w pobliżu Huciska i Forum Gdańsk.

  • Poszczególne etapy prac zaplanowanych na skrzyżowaniu 3 Maja z Nowymi Ogrodami.
  • Poszczególne etapy prac zaplanowanych na skrzyżowaniu 3 Maja z Nowymi Ogrodami.
  • Poszczególne etapy prac zaplanowanych na skrzyżowaniu 3 Maja z Nowymi Ogrodami.
  • Poszczególne etapy prac zaplanowanych na skrzyżowaniu 3 Maja z Nowymi Ogrodami.
  • Poszczególne etapy prac zaplanowanych na skrzyżowaniu 3 Maja z Nowymi Ogrodami.
- Przez skrzyżowanie przebiega Potok Siedlicki, który kilkadziesiąt lat temu został zarurowany. Pod ziemią znajduje się kolektor, który od czasu otwarcia Forum Gdańsk i nowego kolektora przy węźle Groddecka nie jest wykorzystywany. Po przeprowadzeniu inwestycji kolektor szybciej i efektywniej odbierze wodę ze skrzyżowania, co pozwoli w maksymalnym stopniu zminimalizować skutki nawalnych opadów - dodaje Ryszard Gajewski, prezes zarządu spółki Gdańskie Wody.
Zanim to jednak nastąpi, kierowców, pieszych, rowerzystów i pasażerów komunikacji miejskiej w tym miejscu czekają utrudnienia. Pierwsze prace ruszą w poniedziałek, 17 października, ale początkowo utrudnienia będą umiarkowane.

Największe utrudnienia w listopadzie



Najpoważniejsze uciążliwości spodziewane są w listopadzie, gdy m.in. zostanie wstrzymany ruch tramwajowy. Wówczas (w dniach 3-13 listopada), tramwaje linii nr 4 będą kursować tak jak linia nr 2.

Od połowy listopada poważne utrudnienia czekają już na kierowców. Nastąpi wówczas całkowite zamknięcie 3 Maja na wysokości Urzędu Miejskiego (objazd do Nowych Ogrodów wytyczono przez Wały Jagiellońskie). Drogi nadłożyć będą musieli także piesi, bowiem na ul. 3 Maja wyłączone zostaną przejście na wysokości Urzędu Miejskiego (piesi będą mieli do dyspozycji zebrę po drugiej stronie skrzyżowania na wysokości aresztu śledczego).

Największe utrudnienia powinny zakończyć się przed Bożym Narodzeniem. Później nastąpi przerwa świąteczna, po której kolejne etapy robót nie będą już tak uciążliwe.

Inwestycja ma być gotowa w pierwszej połowie maja.

Tak wyglądało skrzyżowanie Nowych Ogrodów z 3 Maja w sierpniu 2018 roku po jak dotąd ostatnim nawalnym deszczu

14:56 28 PAźDZIERNIKA 22

Nowe Ogrody/ 3Maja (4 opinie)

Po szumnych zapowiedziach rozpoczęto tam prace remontowe.Zdziwiony byłem tak długim terminem realizacji inwestycji,teraz już nie jestem.Po dwóch tygodniach mało co tam się dzieje.3 panów wykopało jakąś dziurę,zdjęto parę płyt chodnikowych...Rozumiem,ze warunki atmosferyczne niekorzystne,bo wydano odzież zimową i jak tu w niej pracowac,,a firma za pewne ma jeszcze parę takich genialnych frontów robót i tych 3 ludków wożą po całej Polsce z budowy na budowę by markować pracę...ale czy aby na pewno termin czerwcowy zostanie dotrzymany? Pewnikiem,gdzieś w szufladach leżą gotowe już aneksy ale może póki co jakiś inspektor nadzoru z UM zainteresowal się przebiegiem prac. Zobacz więcej
Po szumnych zapowiedziach rozpoczęto tam prace remontowe.Zdziwiony byłem tak długim terminem realizacji inwestycji,teraz już nie jestem.Po dwóch tygodniach mało co tam się dzieje.3 panów wykopało jakąś dziurę,zdjęto parę płyt chodnikowych...Rozumiem,ze warunki atmosferyczne niekorzystne,bo wydano odzież zimową i jak tu w niej pracowac,,a firma za pewne ma jeszcze parę takich genialnych frontów robót i tych 3 ludków wożą po całej Polsce z budowy na budowę by markować pracę...ale czy aby na pewno termin czerwcowy zostanie dotrzymany? Pewnikiem,gdzieś w szufladach leżą gotowe już aneksy ale może póki co jakiś inspektor nadzoru z UM zainteresowal się przebiegiem prac. Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (185) 6 zablokowanych

  • Gdańsk to jednak głęboka prowincja. (4)

    U nas w Warszawie na takich skrzyżowaniach zawsze budują bezkolizyjny wiadukt.

    • 13 3

    • Kiedy Warszawę przeniesiono w okolice Białowieży bo mi to umkło było.

      • 0 0

    • Buhahaha (1)

      Widziałeś kiedyś skrzyżowanie (rondo Dmowskiego) Marszałkowska/Al. Jerozolimskie?
      I zobacz, nawet przejścia naziemne, obok podziemnych niedawno tam porobili (oczywiście z dojściem na przystanki)
      I tak to działa

      • 1 1

      • to jest jedno z wielu w Warszawie

        w naszym centrum to jedno z 5. Zamykasz 20% centrum miasta.

        • 1 1

    • U nas wiadukt już prusacy wybudowali. Jesteśmy zawsze do przodu.

      • 5 1

  • i teraz mamy kolejny z 1000 przykładów jaki tramwaj jest szkodliwy w Gdańsku Przy kazdej okazji musi go zastepowac autobus! (1)

    Tramwaj niem zadn6ych zalet w miescie relikt prlu i na dodatek bardzo kosztowny bo kilkakrotnie dorzszy w utrzymaniu wod autobusu

    • 4 16

    • Ha ha ha ha. Nie ma to jak przekroczyć próg śmieszności.

      Wyklep coś jeszcze, będzie wesoło.

      • 2 0

  • jakie te kratki mają być? (1)

    bo dla rzeki wielkości Raduni to trochę muszą mieć przepustowości. Wystarczą krawężniki 50 cm z wylewką do Raduni. Rzeka spłynie bo musi.

    • 3 3

    • Oczywiście nad torami woda przefrunie.

      • 2 0

  • (2)

    To miasto od lat nie istnieje wszystko przeciw mieszkanca

    • 14 2

    • Zamiast jałowego *kacperzenia* proszę o konkrety.

      • 1 0

    • Twój wpis rozumowi bluźni

      być może masz system tłumaczenia tekstu z rosyjskiego - udostępniony przez farmę trolli z S.Petersburga

      • 0 0

  • Czy miasto ma juz gotowe plany przeprogramowania sygnalizacji ? (2)

    Na podstawie pomiarów ruchu można zmniejszyć uciążliwość objazdów. Czy znowu będzie prowizorka i "walka" na żywym organizmie ?!

    • 7 2

    • (1)

      Miasto zawsze działa z wyprzedzeniem, jest zatroskane o potrzeby mieszkańców. Pomiary przeprowadzono. Wszystko jest przygotowane. Będzie OK. Tyle na papierze. Będzie tak jak zwykle.

      • 4 1

      • system tristar pozwala na zmianę układu sygnalizacji z dnia na dzień

        z powodu nadmiaru samochodów kierowcy nie zauważają zmian: stanie w korkach 5 minutowych jest dla nich tak samo wkurzające jak stanie w korkach 15 minutowych lub nawet godzinnych. Niektórzy zaczynają myśleć i przesiadają się na inne środki lokomocji.

        • 0 0

  • Jeszcze kilka przejść naziemnych z osobnymi światłami prosimy (1)

    I dziesięć kontrabasów rowerowych

    • 19 2

    • brakuje radykalnych działań na rzecz poprawy komfortu i bezpieczeństwa dostępu pieszych i rowerzystów

      do przystanków SKM i PKM. Samochodozę się leczy także poprawą częstotliwości połączeń tymi środkami lokomocji. Liczę także na wymianę taboru SKM.

      • 0 0

  • Należą się (1)

    brawa za doskonałe miasta zakorkowanie! Tak PO ekologicznemu ;)

    • 20 3

    • zakorkowanie miasta wynika z nadmiaru samochodów

      i braku zdecydowanego wdrażania restrykcyjnej polityki parkingowej. To parkingi na "górnym tarasie" i na zboczach doliny potoku siedleckiego powodują kumulację wody po nawalnych opadach.

      • 0 0

  • Utrudnienia?? (6)

    Wystarczyło wybudować przejscie dla pieszych przy Locie, bo niżej jest tunel.... i już wieksze korki

    • 47 11

    • gdy jadę rowerem to stwierdzam, że mi się droga skróciła i ułatwiła

      do centrum nie jeżdżę samochodem ponieważ nie widzę potrzeby tracenia czasu na opłaty za parkowanie lub też czasu i pieniędzy na szukanie wolnego miejsca do parkowania samochodu. Na trawnikach nie parkuję z zasady.

      • 1 0

    • Nie zauważyłem jadąc tramwajem. (4)

      • 7 12

      • Ja mam pecha bo jeżdże autobusem (1)

        i bardzo to odczułem, a tak dla przypomnienia tramwaj też stoi na światłach

        • 9 3

        • No i co w związku z tym...

          ...mam kupic sobie samochód i stac w korkach niemal wszedzie?

          • 3 7

      • (1)

        bo w tym ścisku więcej jak kurtki drugiej osoby nie widzisz...

        • 12 6

        • Te osoby, które nie jeżdżą komunikacją miejską

          mają zawsze najbardziej wyrobioną opinię co do stanu jej zapełnienia, tabunów bezdomnych czy punktualności

          • 9 8

  • był gdański Panel Obywatelski dot. ochrony przed zalewaniem miasta. Poszły na to setki tysięcy. (1)

    przelali na papier wiele pomysłów...
    obradowali losowo wybrani gdańszczanie.
    i co?

    • 33 5

    • i uznali przebudowę tego skrzyżowania za konieczność

      • 1 0

  • proponuję jeszcze więcej betonu, by woda nie miała gdzie wsiąkać,

    wtedy na pewno sytuacja się poprawi. Ola do dzieła!

    • 10 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane