• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

9,7 mln zł trafiło na konto operatora Mevo

Arnold Szymczewski
28 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Mimo wielu niedociągnięć w systemie roweru metropolitalnego Mevo, Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot i tak przelał na konto Nextbike Polska pierwszą transzę pieniędzy tj. 9,7 mln zł. Mimo wielu niedociągnięć w systemie roweru metropolitalnego Mevo, Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot i tak przelał na konto Nextbike Polska pierwszą transzę pieniędzy tj. 9,7 mln zł.

Facebookowe przemyślenia Zygmunta Zmudy Trzebiatowskiego, które opublikowaliśmy w artykule pt. "Kryzys w Mevo. Czy operator przetrwa?" wywołały spore poruszenie w środowisku osób zainteresowanych tematem Mevo. Wiele z nich w komentarzach obawia się, że system jest tak zrobiony, że jego upadek jest tylko kwestią czasu.



Czy obawiasz się o powodzenie projektu Mevo?

Jednym z najbardziej poruszających komentarzy pod facebookowym wpisem Zygmunta Zmudy Trzebiatowskiego jest ten, w którym Paulina Cyniak (kierownik projektu Systemu Roweru Metropolitalnego Mevo) informuje, że Obszar Metropolitalny wykonał przelew do Nextbike Polska na 9 mln 762 tys. zł. Kwota, jaką obszar miał zapłacić za pierwszy etap miała wynieść 10 mln 662 tys. zł, ale została pomniejszona o 900 tys. zł kary, którą zamawiający nałożył na operatora za opóźnienia w inauguracji systemu.

Paulina Cyniak (kierownik projektu Mevo) przyznaje, że obszar zapłacił pierwszą transzę pieniędzy na rzecz Nextbike z potrąceniem 900 tys. zł. Paulina Cyniak (kierownik projektu Mevo) przyznaje, że obszar zapłacił pierwszą transzę pieniędzy na rzecz Nextbike z potrąceniem 900 tys. zł.
- Przyznam się, że słyszałem (ze źródeł medialnych) informację o tym, jakoby została dokonana płatność pierwszej transzy dla operatora, ale nie dowierzałem. Mam rozumieć, że państwo uważacie tę transzę rowerów i całość systemu (aplikacja, backend) za sprawnie działającą i zgodną z zapisami SIWZ oraz umowy i na tej podstawie ktoś podpisał polecenie przelewu na 9,5 mln zł? - dziwi się Roger Jackowski z Rowerowej Metropolii.
Największy problem: baterie i serwis. Paulina Cyniak: uczymy się

Paulina Cyniak przyznaje w komentarzach, że największym problemem są baterie, serwis i niewydolność w obsłudze klientów. - To czas dla Nextbike, żeby się tego nauczył - dodaje.

- Proszę Państwa, zawsze będę powtarzać, że NB jak i nas obowiązuje umowa. Jakby były przesłanki do nieodbierania systemu, to tak by się właśnie stało. Przypominam, że w styczniu nie odebraliśmy etapu I. Drugie sprawdzenie systemu, które zaczęło się chyba w lutym, tak długo trwało, bo mieliśmy dużo wątpliwości, ale ostatecznie technicznie system był dobry. Nie wszytko da się sprawdzić np. to, co jest największym problemem, czyli baterie, serwis, czy niewydolność w obsłudze tylu klientów. Ten czas jest dla NB, żeby się tego nauczył, ale też dla nas, żeby zobaczyć jak system działa we wszystkich aspektach. Dlatego też dajemy czas, ale nie czekamy biernie - komentuje Paulina Cyniak.
Spółka NB Tricity czyli spółka - córka firmy Nextbike Polska, która wygrała przetarg na dostawę, uruchomienie oraz zarządzanie i kompleksową eksploatację systemu roweru metropolitalnego, dysponuje kapitałem zakładowym wynoszącym zaledwie 5 tys. zł. Kwota, jaką zaoferowało NB Tricity w przetargu to ponad 40 mln 272 tys. zł.

Pojawiają się obawy, że jeśli coś pójdzie nie tak, to ucierpi tylko NB Tricity, a Nextbike Polska, dalej będzie mogła startować w różnych przetargach.

Mimo że Nextbike GmbH jest światowym dostawcą usług wynajmu rowerów, to w polskiej spółce Nextbike Polska ma zaledwie 17, 86 proc udziałów. Mimo że Nextbike GmbH jest światowym dostawcą usług wynajmu rowerów, to w polskiej spółce Nextbike Polska ma zaledwie 17, 86 proc udziałów.
Warto przypomnieć, że w przetargu złożone zostały jeszcze dwie oferty: konsorcjum z Irlandii składające się z firm: Full Speed Ltd., Telfourth Ltd. i BleeperBike Ltd., które za 35,5 mln oferowało 5 tys. sztuk rowerów w tym 10 proc. wspomaganych elektrycznie. Oferta została odrzucona ze względów formalnych - wykonawca nie dokonał tłumaczenia na język polski wszystkich elementów oferty oraz nie wniósł wadium.

Druga ofertę złożyło konsorcjum: Egis Bike Polska Sp. z o.o., Warszawa - Homeport s.r.o., Praga, BikeU Sp. z o.o. Warszawa, które oferowało 100 proc. wspomaganych elektrycznie rowerów (3900 szt.), ale w kwocie 76 mln zł.

Informacja z otwarcia ofert przetargowych from Trojmiasto.pl

Miejsca

Opinie (574) ponad 20 zablokowanych

  • TKM 1:27

    Poczkajmy, te rowerki już niedługo można będzie za bezcen kupić na licytaacji, lub zbierać z parków i lasków 3miasta... Przekręciarze już swoje skasowali i dalszy ciąg to niby oficjalna plajta ...

    • 5 2

  • dobry pomysl ale nie korzystam

    ze wszgledow bezpieczenstwa....nie trudno sobie wyobrazic co przecietny uzytkownik zrobi kiedy zepsuje kolo lub hamulce......odstawi i bedzie sie zaklinal przysiegal na biblie i ojca rydzyka ze to nie on...wynajmuje apartamenty i znam nature ludzka od drugiej strony
    deklaracje i realia mocno rozmijaja sie

    • 5 1

  • Będzie taki dzień (1)

    że miasto coś zrobi - i zadziała

    • 2 4

    • Jak wtedy gdy w Sobote byl pogrzeb prezydenta i komunikacja funkcjonowala :)

      Pamietam ten dzień. Jeden dzien na 20 lat wszystko bylo OK.

      Czyli dalo sie?

      • 3 0

  • To jest maszynka do robienia pieniędzy. (1)

    Będą dalsze milonowe przelewy. System nie będzie działać. Ale nie o to chodzi. Mażecie sobie darować wasze komentaże. Nikog to nie obchodzi.

    • 16 2

    • wybrali sobie prezy dentke ;)

      • 2 1

  • To że nie ma rowerów na stojakach to jest nie problem, widocznie są wypożyczone więc nie podawajcie tego powodu. Naladowywane sa obecnie bardzo dobrze.

    Problem jest że w uzyciu jest może 800 rowerów (są prowadzone zliczania po numerze) a nie deklarowane 4000.

    • 4 0

  • ej Paulina Cyniak! (2)

    da się zarejestrować teraz zapłacić i jechać? nie? to jak to działa? co? głowy w piasek tam chowacie czy co?

    • 22 1

    • Tak, da się.

      • 0 1

    • Da sie

      • 1 1

  • E tam (2)

    ja myślę, że trzeba temu przedsięwzięciu trochę czasu na dorarcie i rozkręcenie się. Ja sam nie jeżdżę ale popieram i kibicuję.

    • 4 13

    • Dotarcie? To nie samochód z lat 60tych

      • 2 0

    • Tacy wazeliniarze jak ty jak nie zaplacą z własnej kasy bezposrednio to twierdza ze nic sie niestało!

      wiec zapłać za rok abonamentu i nie korzystaj :) Wtedy głąbie już byś inaczej pisał .

      • 2 0

  • TKM 1:27

    Amber - rower ! Milionowa kasa dla przekrętasów z kieszeni podatnika !
    Biało - czerwone orły ponownie zostały zrobione w konia !
    Tak to już jest, że oszuści i złodzieje są zawsze o krok przed prawem i i sądem ...
    Gdzie by nie spojrzeć naciąganie, obiecanki i wyciąganie kasy od naiwniaków !

    • 12 1

  • Za co 9 baniek? Przecież miało być 4000 rowerów a nie 1000 z czego 200 działających. (5)

    • 39 2

    • podzielono na etapy, widac zgadza się z umową (4)

      to że ta jest bez sensu, to co innego

      oczywiście że wpierw powinni żądać kary umownej, a potem dopiero płacić - tak wynika z logiki

      • 4 2

      • przecież karę umowną potrącili z przelewu? (3)

        • 2 1

        • no właśnie - a powinni wpierw odebrać karę umowna za brak wykonania umowy (2)

          w międzyczasie rozwiązać umowę, za brak funkcjonowania systemu zgodnie z podpisaną umową

          a na koniec ewentualnie zapłacić za coś co było wykonane (tylko co było?)

          • 5 3

          • A gdybyś prowadził jakąkolwiek działalność związaną z większymi kontraktami

            To byś wiedział, że zwyczajową praktyką jest potrącanie kar umownych z wynagrodzenia.

            Nikt się nie bawi w "pierw Ty przelej to my przelejemy spowrotem" bo to bez sensu jest. Tylko bankom dajesz zarobić przez takie praktyki.

            • 0 0

          • Aplikacja i 1000 rowerów.

            czyli dokładnie 25% czyli 10 milionów z 40.

            Czyli właściwie tyle ile zostało zapłacone.
            Niewydolny jest serwis tych rowerów nie sam sprzęt czy aplikacja.

            • 0 0

  • Jaki jest koszt (3)

    Zakupu jednego roweru Mevo?

    • 15 2

    • aa tam Cicho być

      • 0 0

    • (1)

      jakie to ma znaczenie? rower to tylko ułamek kosztów. najwięcej kosztuje system i obsługa tego wszystkiego.

      • 3 5

      • Co to znaczy - jakie ma znaczenie?

        • 8 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane