- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (245 opinii)
- 2 Partyzantka roślinna okiem przyrodnika (39 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (257 opinii)
- 4 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (843 opinie)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (80 opinii)
- 6 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (119 opinii)
Absurd na przystanku. Wsiadają do autobusu krokiem "na czaplę"
Rok po oddaniu do użytku przystanku autobusowego "Przemyska" w Gdańsku nadal nie udało się naprawić zbyt wysokiej krawędzi peronu. Aby uniknąć kolizji ze zbyt wysokim przystankiem, kierowcy autobusów zatrzymują pojazdy w znacznej odległości od krawężnika, co z kolei sprawia kłopoty pasażerom. - Żeby wejść do autobusu, trzeba mieć krok czapli albo zrobić szpagat. To absurd - irytuje się jeden z naszych czytelników. Już po publikacji artykułu otrzymaliśmy zapewnienie, że DRMG jeszcze raz zwróci się do magistratu o uruchomienie środków na naprawę przystanku.
Powodem była zbyt wysoka krawędź peronu przystankowego powodująca kolizje z wjeżdżającym do zatoki autobusem. W ten sposób miało zostać uszkodzonych kilka pojazdów.
Jak mówili nam wówczas przedstawiciele Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, nadzorujący budowę nowego przystanku (powstał w ramach przebudowy skrzyżowania Nowej Warszawskiej z al. Havla), zatoka miała zostać poddana dodatkowemu wyprofilowaniu.
- Kwestię przystanku Przemyska omówiliśmy z Gdańskim Zarządem Dróg i Zieleni i spółką GAiT. W najbliższym czasie przystanek zostanie inaczej wyprofilowany, co wyeliminuje problematyczną kwestię - zapewniała DRMG.
Minął rok i nic się nie zmieniło
Od tamtej pory minęło już ponad 10 miesięcy, a na przystanku nic się nie zmieniło.
- Kierowcy znają to miejsce i wjeżdżając na przystanek, zatrzymują się w znacznej odległości od krawędzi przystanku - mówi nam jeden z czytelników. - O ile młodsze i sprawne osoby nie mają problemu z tym, żeby pokonać wysoką krawędź, zejść na ulicę i wejść do autobusu, to dla osób starszych czy mających problem z poruszaniem się to już duży kłopot. W dodatku okres jesienny sprawia, że w zatoce tworzą się kałuże, a to średnia przyjemność zmoczyć sobie nogi przy wsiadaniu do autobusu. Ludzie chodzą tam jak czaple, robią szpagaty. To absurd!
Z pytaniem o zapowiadane, ale niezrealizowane prace wróciliśmy zatem do Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. Jak się okazało, profilowanie przystanku nic by nie dało, a na większy remont nie ma środków.
- Przystanek został zrealizowany zgodnie z projektem. Analiza wykazała, że zwykłe profilowanie przystanku niewiele pomoże, dlatego prace - mimo grudniowych zapowiedzi - nie zostały przeprowadzone. Na realizację naprawy w innym zakresie nie otrzymaliśmy zlecenia od Wydziału Projektów Inwestycyjnych - mówi nam Aneta Niezgoda z DRMG.
W poniedziałek rano, już po publikacji naszego artykułu, DRMG poinfromowała, że ponownie zwróci się do WPI o uruchomienie dodatkowych środków na remont przystanku, tak aby autobusy nie musiały zatrzymywać się z dala od krawędzi peronu.
Poprawek będzie więcej
Przystanek Przemyska nie jest jedynym elementem "Nowej Warszawskiej", który wymaga poprawki. W lutym na terenie posesji w pobliżu nowej trasy tramwajowej stanął płot, odgradzając mieszkańcom dojście do przystanku. We wrześniu, dopiero po drugim podejściu, udało się wyłonić wykonawcę projektu nowego dojścia do przystanku. Miasto za przygotowanie dokumentacji zapłaci 104 tys. zł.
Niemal cztery razy więcej, bo aż 375 tys. zł, pochłonie z kolei budowa sygnalizacji świetlnej na przejściu przez torowisko na wysokości ul. Białostockiej.
Wideo archiwalne z 2022 roku
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-10-22 18:27
(15)
W zasadzie cała Nowa Warszawska jest w obecnym kształcie nieporozumieniem. Na skrzyżowaniu Havla i Nowej Warszawskiej nie ma priorytetu dla tramwaju, więc minuty pracy motorniczego (które kosztują) i pasażerów lecą w kanał na oczekiwaniu na Przemyskiej i to tylko po to, by po przejechaniu w końcu skrzyżowania znowu stanąć na przystanku Łódzka,
W zasadzie cała Nowa Warszawska jest w obecnym kształcie nieporozumieniem. Na skrzyżowaniu Havla i Nowej Warszawskiej nie ma priorytetu dla tramwaju, więc minuty pracy motorniczego (które kosztują) i pasażerów lecą w kanał na oczekiwaniu na Przemyskiej i to tylko po to, by po przejechaniu w końcu skrzyżowania znowu stanąć na przystanku Łódzka, ponieważ ZTM kocha stawiać przystanki co 200 metrów. Potem trafiamy na zagrodzone dojście do przystanku Częstochowska, który jest w tak niewielkiej odległości od przystanku Piotrkowska, że w ogóle nie powinien istnieć, a zważając na obecną sytuację mógłby spokojnie zostać wyłączony z użytku. Ostatecznie kończymy na Lawendowym Wzgórzu dwukierunkowym bydłowozem, bo miasto postanowiło wykastrować na etapie projektowania pętlę Ujeścisko z możliwości zawracania dla tramwajów od strony Warszawskiej. Na tak znaczne niedoróbki jak przejścia dla pieszych na łukach szkoda słów.
- 132 12
-
2023-10-23 18:30
Nowa Warszawska zablokowała ruch na Warszawskiej
To skrzyżowanie Łódzkiej i Nowej Warszawskiej to nieporozumienie. Spotykają się tam dwa strumienie pojazdów z ul. Łódzkiej i nikt nie jedzie. Każdy zastanawia się, co zrobi kierowca jadący z naprzeciwka. Efektem jest całkowicie zakorkowana ul. Warszawska. Ktoś powinien wprowadzić tam podział świateł albo puścić ruch z Łódzkiej w Havla skrzyżowanie wcześniej (na przedłużeniu Przemyskiej).
W tej chwili to, co się tam dzieje, woła o pomstę do nieba- 0 0
-
2023-10-23 06:58
Gdzie jest Michał Tusk bohatersko przyspieszający tramwaje?? (2)
- 7 1
-
2023-10-23 07:32
Rysuje flamastrem na mapie przypuszczalny przebieg linii tramwajowych w Gdańsku za 20 lat.
- 3 1
-
2023-10-23 07:01
Geniusz
rewolucjonista w ZTM dla Gait. Mistrz absurdów, koleje chińskie, OLT Ekspres itd itp.
- 3 1
-
2023-10-23 06:48
Zlikwidować Łódzką (1)
To tylko 200 metrów
- 5 0
-
2023-10-24 09:34
Tak?
A jak zostanie w końcu uruchomiona trasa GPW?
- 0 0
-
2023-10-22 21:46
(2)
nieporozumieniem było to że zostałeś stworzony
- 1 4
-
2023-10-22 21:58
(1)
Widzę, że merytoryczne argumenty w dyskusji poszły w ruch.
- 4 1
-
2023-10-23 07:29
Ewidentna debata polityków najwyższego szczebla w państwie :)
- 1 1
-
2023-10-22 21:12
Przestań pisać bzdury (1)
Przejście nie jest zagrodzone do przystanku Częstochowska. Obsługuje chociażby ogromne osiedle SM Zakoniczyn
- 6 1
-
2023-10-22 21:42
bo on nie wie a bzdury pisze, a od przystanku częstochowska to sie odpitol pitolu
- 1 6
-
2023-10-22 20:28
To wszystko jest pukuś, (1)
tam przede wszystkim brakuje drogi !!!
- 9 3
-
2023-10-22 22:05
Oczywiście. Korki skończą się, jak tylko wybudujemy jeszcze kilka dróg ściśle przylegających do innych.
- 3 2
-
2023-10-22 19:21
Do tego słupy urywające lustra - (1)
Gdyby nie składać luster (tramwaje) oraz wyjeżdżać po za swój pas ruchu (autobusy)
- 9 2
-
2023-10-23 07:31
Ciekawe. A gdzie tam musisz lustro składać ??
- 0 2
-
2023-10-22 18:09
nie tylko autobus (6)
skm i pkm też nie ma nic wspólnego a Europą są szpary takie że cięzko wsiąśc a z bagażem to już szkoda gadać
- 105 10
-
2023-10-23 01:02
(1)
Bo chodzi o to, że te rzeczy projektują osoby, które z nich nie korzystają. Np. układ siedzeń w SKM, że nie ma gdzie dać nóg jak ktoś siedzi na przeciwko. Tylko osoba nie jeżdżąca SKM mogła tak to zaprojektować.
- 7 2
-
2023-10-23 02:42
Zgadza sie, zresztą w autobusach masz to samo
- 4 1
-
2023-10-23 05:23
Prawda, odstęp między peronem a pociągiem jest bardzo duży
To jest niebezpieczne- 2 0
-
2023-10-22 18:21
(2)
Szpary są dlatego, że pkp skm nie może się nadal zdecydować, czy chce być koleją aglomeracyjną i naziemnym metrem, czy raczej konkurencją dla Polregio, która obsługuje Lęborki i inne Pruszcze.
- 26 1
-
2023-10-23 09:11
SKM do Pruszcza nie jeździ już z 20lat
- 1 0
-
2023-10-22 18:23
Co sprawia tylko ze ta sytuacja jest jeszcze bardziej absurdalna.
- 9 2
-
2023-10-22 18:09
Suchanino też (5)
Podobnie jest na przystanku Suchanino w kierunku Wały Piastowskie. Zawsze tylne drzwi sa oddalone od krawężnika o co najmniej pół metra lub więcej. Z przodu jest OK. Prawdopodobnie za krotka zatoka. Ale z powodzeniem można ją wydłużyć.
- 59 7
-
2023-10-22 19:02
Tablica świetlna (1)
Na przystanku na Suchaninie mogłaby być tablica świetlna z czasem odjazdu autobusu, Jest tak przy ul. Wagnera, ale - z przykrością stwierdzam - od niepamiętnego czasu nie działa, właściwie: nigdy nie działała. Chyba musieli gdzieś wydać pieniądze, to wydali, a że nikomu to nie służy, to już nie przejmują się tym.
- 7 0
-
2023-10-22 21:30
Nieopodal na przystanku Wyczółkowskiego też niby jest, ale permanentnie wyłączona.
- 0 0
-
2023-10-22 18:57
To wsiadaj z przodu autobusu i po problemie.
- 7 15
-
2023-10-22 18:19
(1)
Albo puścić krótszy autobus.
- 5 8
-
2023-10-22 21:24
Moze klasy midi
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.