- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (209 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (254 opinie)
- 3 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (760 opinii)
- 4 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (72 opinie)
- 5 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (107 opinii)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (158 opinii)
Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
Na przecięciu tras tramwajowych w ciągu al. Havla i Nowej Warszawskiej będzie nieco ciszej. W sąsiedztwie rozjazdów pojawią się smarownice torowe. To urządzenia wydzielające specjalny smar celem redukcji zużycia szyn, kół oraz minimalizujący charakterystyczny pisk tramwajów na łukach.
Urządzenia będą wydzielać specjalny smar w obrębie szyn, który wpłynie na ograniczenie charakterystycznego pisku na łukach podczas przejazdu tramwajów. Ponadto rozwiązanie takie zmniejsza zużycie szyn i kół.
Łącznie przewidziano montaż czterech smarownic (miejsc dozowania smaru): dwóch po stronie Chełmu oraz dwóch bliżej węzła Łostowice Świętokrzyska.
Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście
Zdalne sterowanie i kontrola pracy urządzeń
W Gdańsku smarownice wykorzystywane były dotychczas m.in. w obrębie tzw. Wysepki we Wrzeszczu, na węźle Kliniczna czy pętli Zaspa. Jak informuje spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje, na obszarze całego miasta funkcjonuje ponad 40 urządzeń tego typu.
Urządzenia na al. Havla - Nowej Warszawskiej będą konstrukcjami najnowszej generacji, których sterowanie możliwe jest zdalnie m.in. w zakresie ilości podawanego smaru, włączenia, wyłączenia czy sprawdzenia stanu napełnienia zasobników. Zasilanie czterech urządzeń będzie realizowane za pomocą paneli fotowoltaicznych.
Jedna oferta w postępowaniu przetargowym
W przetargu ogłoszonym przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska na dostawę, montaż oraz przeszkolenie pracowników wpłynęła jedna oferta: Bibus Menos z Gdańska na kwotę 174 660 zł. Oferta ta mieści się w budżecie rezerwowym na ten cel w wysokości 200 tys. zł.
Zgodnie z zapisami przetargu, na montaż smarownic przewidziano 13 tygodni od dnia zawarcia umowy. Obecnie trwa analiza złożonej oferty pod kątem formalno-prawnym.
Komunikacja w Trójmieście
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie wybrane
-
2024-01-14 20:18
Poproszę
Proszę o takie smarowanie na Jana z Kolna, mam nadzieję że będzie można otworzyć w końcu okno bez wrażenia iż włącza się radio na cały regulator.
- 9 0
-
2024-01-15 09:28
Oby
W tym okresie jak okna są pozamykane nie jest źle ale w wakacje to był istny horror sama szykowałam się żeby to zgłosić , cieszę się że ktoś zrobił to szybciej
- 6 0
-
2024-01-14 15:12
(8)
Ja bym wolal zeby szybciej jechaly zamiast co chwila stac na swiatlach
- 116 8
-
2024-01-14 20:18
u nas najwazniejsze są prywatne samochody (2)
nic nie zrobisz
- 5 0
-
2024-01-15 07:39
Gorzej - rowery! (1)
Zapytaj w tzw. Inżynierii Ruchu GZDiZ.
- 1 1
-
2024-01-15 11:30
Rowery muszą być "najważniejsze", bo na samochodziki nie ma dotacji z UE.
A że u nas rowerowe inwestycje to "droga dla rowerów z pomocniczą dwupasmówką", albo "parking dla 100 rowerów i przy okazji dla 500 samochodów", to na papierze same rowerowe udogodnienia.
- 1 0
-
2024-01-14 16:55
Kazdy by chciał ! (4)
Ale to jest miasto a nie wioska gdzie są dwie ulice na krzyż ! Nie da się zwyczajnie
- 4 22
-
2024-01-15 10:14
Ale ta sygnalizacją ktoś zarządza? Kupiono m.in. chyba PO to, za ogromne miliony system Tristar...
- 1 0
-
2024-01-14 17:11
Warszawa to też raczej nie wioska, a tam się da.
- 16 2
-
2024-01-14 16:59
Tak weim (1)
W bastionie PO nic się nie da
- 9 9
-
2024-01-14 20:45
Prowokacja ?
- 2 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.