- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (205 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (254 opinie)
- 3 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (749 opinii)
- 4 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (70 opinii)
- 5 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (155 opinii)
- 6 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (106 opinii)
Tramwaje na Nowej Warszawskiej będą bardziej punktualne
Jeszcze w tym roku na linii tramwajowej Nowa Warszawska mają pojawić się dodatkowe detektory, które upłynnią ruch tramwajów. Pętle indukcyjne zostaną zainstalowane w pobliżu skrzyżowań z ul. Piotrkowską, Białostocką i Havla, by tramwaje zbliżające się do skrzyżowania mogły je pokonać bez zbędnych spowolnień i zatrzymań. Inwestycja realizowana przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska ma kosztować ok. pół miliona złotych.
Taka sytuacja występuje obecnie na wszystkich trzech skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną na Nowej Warszawskiej.
W pobliżu skrzyżowania z Białostocką tramwaj przez brak właściwej detekcji i ograniczoną nasypem widoczność zwalnia na łuku, by przepuścić pieszych i rowerzystów.
Wymuszone spowolnienie ma miejsce również kawałek dalej przed skrzyżowaniem z al. Havla oraz na skrzyżowaniu z ul. Piotrkowską.
Detektory poprawią punktualność tramwajów
Receptą na to mają być dodatkowe detektory, które po wniosku Zarządu Transportu Miejskiego i odpowiedzialnego za torowiska tramwajowe Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni ma zamiar zamówić i zainstalować jeszcze w tym roku Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska.
Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej na żywo
- Budowa niezbędnej infrastruktury, detektorów i aktualizacja programów sygnalizacji świetlnej jest realizowana na wniosek ZTM. Tramwaje będą wykrywane już w odległości kilkuset metrów od sygnalizatora, więc inni uczestnicy ruchu będą mogli zostać przepuszczeni wcześniej, a sygnał dla tramwaju zostanie podany dokładnie wtedy, gdy będzie potrzebny. Tramwaje będą kursować z mniejszymi opóźnieniami, ponieważ postoje będą zdecydowanie krótsze, a za sprawą mniejszej ich liczby spadnie też zużycie energii - wyjaśnia Aneta Niezgoda z DRMG.
Inwestycję wyceniono na ok. 450 tys. zł. Przetarg na montaż detektorów w trybie "zaprojektuj i wybuduj" ma być ogłoszony jeszcze w pierwszym kwartale tego roku.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-01-12 11:52
(10)
Na Nowej Warszawskiej są zbyt krótkie czasy przejazdów. Nie wiele tramwajów ma zdolności do rozpędzenia się do 70km/h. Dużo N8C ma nie drożne piasecznice i mocno się ślizgają, co również uniemożliwia rozpędzenia.
- 49 5
-
2024-01-13 15:32
Nie ma takiej ulicy Nowa Warszawska.
Nie wprowadzajcie ludzi w błąd. Tam tylko tramwaj jeździ, ale ulicy nie ma. Miała być, ale urzędnicy do dzisiaj milczą na ten temat. A na Warszawskiej dalej straszne korki bo Nowa Warszawska (ta która miała być) nie istnieje. Czy urzędnicy kiedyś nam odpowiedzą co dalej z tą obiecywaną ulicą?
- 0 3
-
2024-01-12 14:33
Obojętnie czy wydadza 100 mln czy wiecej nic niepowrawi tego trawajowego złomu (2)
- 3 8
-
2024-01-12 18:16
Toć ty żywego tramwaju na oczy nie widziałeś. (1)
- 2 2
-
2024-01-12 18:44
hahah idealny przykład fanatyka tramwajowego zlomu od kiedy to tramwaje żyją :)
- 1 1
-
2024-01-12 13:49
(1)
No nie może być! Stopiąteczka (konstal 105Na) jak się dało jazde do podłogi osiągała 70 a może więcej na oko zwłaszcza przy stoczni bo tam pod koniec lat 80-ch było najlepsze torowisko. To co się dzieje z tramwajami wsteczny rozwój w Gdańsku? A tak na serio za dużo świateł jest hamujących tramwaje w stosunku do lat 80., kiedyś były na największych skrzyżowaniach teraz prawie na każdym.
- 14 1
-
2024-01-12 14:22
Yhy! Odcinek między halą stoczni(tą sportową) a Stoczniowcem(Polonią) Gdańsk. Ależ tam zasuwał...
- 8 2
-
2024-01-12 12:40
(2)
Ja mam rozwiązanie dobrych połączeń tramwajowych. Przede wszystkim szybszego transportu od punktu a do punktu b.
- 4 2
-
2024-01-12 12:59
(1)
Serio? Mój mąż ma świetne rozwiazanie. Naprawdę. Siedział nad tym trochę hobbystycznie i ja uważam,że jest to genialne. Mówi,że jak mu ztm zapłaci odpowiednio to sprzeda patent.
- 3 7
-
2024-01-12 13:07
"siedział nad tym hobbystycznie" Super. Widać, że są ludzie co mają fajne zajawki. Pewnie można by to jakoś usprawnić, ale musi się do nich chyba zgłosić?
- 8 2
-
2024-01-12 11:57
OOO, to ktoś kto projektował trasę musiał nie wiedzieć co będzie na niej jeździć. Amatorszczyzna
- 21 3
-
2024-01-12 11:39
Takich detektorów powinno być więcej (6)
Na przykład między przystankami Zamenhofa i Zajezdnia. Nie ma tam nawet przejścia dla pieszych, a i tak tramwaje stoją prawie zawsze na tych światłach.
- 71 6
-
2024-01-12 14:33
kazda złotówka wydana na tramwaj to kasa zmarnowana a unas marnuje sie setki milinów na ten złom (2)
- 0 10
-
2024-01-12 19:52
jakby zacząć wydawać pieniądze na likwidację zbędnych przystanków to by nie były zmarnowane (1)
ale w zasadzie taką likwidację można zrobić za darmo, po prostu rozkład zmienić, każdy zbędny przystanek to minuta, przykładowo do Oliwy: Brama Oliwska, Chodowieckiego, Traugutta, Politechnika, Zamenhoffa, Tetmajera, Derdowskiego daje 7 minut a wszystkie te przystanki są w takich lokalizacjach że albo prawie nikt tam nie wsiada albo do sąsiedniego
ale w zasadzie taką likwidację można zrobić za darmo, po prostu rozkład zmienić, każdy zbędny przystanek to minuta, przykładowo do Oliwy: Brama Oliwska, Chodowieckiego, Traugutta, Politechnika, Zamenhoffa, Tetmajera, Derdowskiego daje 7 minut a wszystkie te przystanki są w takich lokalizacjach że albo prawie nikt tam nie wsiada albo do sąsiedniego jest tak blisko że bez straty można sobie podejść, no np z Politechniki do przystanku politechnika jest tylko minutę krótszy spacer co do Opery a przez połowę dnia nikt tam nie jeździ bo uczelnia nie działa
- 2 2
-
2024-01-13 11:36
Zacznij likwidację od swojego przystanku.
- 0 0
-
2024-01-12 12:30
Plus Opacka - Subisława (2)
- 5 0
-
2024-01-12 13:33
ważne że niewidzialni piesi przechodzą (1)
Masz odpowiedź w jakim celu stoją, pamiętajcie tylko głupiec używa detektorów dla pieszych.
- 1 4
-
2024-01-12 14:14
No to odwróćmy schemat.
Cały czas zielone dla pieszych, dla samochodów na detektor.
Czyżby brzmiało absurdalnie, kiedy to zaczyna dotyczyć Ciebie? No patrz...- 4 0
-
2024-01-13 11:02
Największym osiągnięciem ZTM
Jest czas przejazdu tramwajem od Bramy Zulawskiej do Dworca PKP - 10 min. Pieszo docieram do dworca w 15 min. Dziękuje za przyspieszenie komunikacji na tej trasie w ciągu ostatnich 20 lat. Nic się nie zmieniło
- 24 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.